Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Индикация,системата за контрол на ауспухови газове(лампа)


igmicha

Recommended Posts

Притежавам Шкода Фабиа SDI. Всичко наред, но вчера след безпроблемно заплаване на -10 индикатора който е вътре в скоростомера (лампичка която според сервизната книжка е за ауспуховата система) не изгасна. Прочетох в книжката че е добре да се отиде в сервиз. Същия ден след спиране в подземен паркинг и стартиране след час тя спря да свети макар че отново бе -8.Успокоих се, че нещо датчика не е в ред поради ниските температури ,но уви днес отново. Колеги някой има ли представа от какво е и всъщност за какво служи този индикатор?

post-2563-138453171715_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок Аз не виждам отговор съвет, някой който си е патил с тая лампа, да каже какво е последвало. Като чета всеки казва отиди на сервиз - чудесен съвет само дето го пише и в книжката , този форум май е за неща които не ги пише по официалните книги. И така колега ID A добре е че си открил че няма разлики само дето не съм сложил снимката затова ,а защото не намерих начин да покажа символа - а не заради компетентността ти да откриеш че не е от моята фабия. Браво разбрал си че е 1, а не новата 2. Не че се заяждам ама ако неможеш да помогнеш по конкретната тема защо въобще пишеш. Ивинявай но не се стърпях. Тук сме да си помагаме а не да констатираме проблеми в комуникацията . Има такава тема да, за съжаление я видях след като публикувах моя въпрос, но в тази тема няма отговор на въпроса защо? Има отговор от типа дай си парите в сервиз те ще намерят обяснение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има отговор от типа дай си парите в сервиз те ще намерят обяснение.

 

Ми такова е решението на проблема, освен ако нямаш познат, който да ти направи диагностика за без пари smile049.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел, лепиш чужда снимка, мълчиш за двигателя, модела, е как искаш помощ? Да галим стъклени кълбета ли?

Но О.К. да приемем, че не си поредния спамер. Лампата се пали от един бит от ECU-то, което се свързва с управляващия блок на таблото. То отпушва съответния транзистор и лампата светва. А коя точно част от програмата не и е харесало нещо и е вдигнала бита, можеш само да разбереш като я закачиш и прочетеш буфера, дотогава само си разтягаме локуми.

П.П.:Като не искаш да ходиш в сервиз кабела за диагностика струва от порядъка на 120-140лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти си мислиш че се заяждам и спамя. Не наистина имам проблема имам и кабела купен е преди месец. Надявам се в отговора си наистина да си честен и да ми помогне така че Благодаря - казвам го искренно. Утре ще пусна тест да видим какво ще каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при най-голямо желание не можем да ти дадем конкретен отговор за причината да светне въпросната лампа,защото причините за запалването и са много.варианта е както казаха колегите да се прочете записаната грешка /причина/ в компа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се и надявах на конкретен(защото и въпроса ми не е конкретен)аз незнам от какво светна, просто поисках съвет и помощ във въпроса какви са възможностите,ако някой е ходел тествал да сподели, защото както колегата знае, защото и той е от Варна навън е -10 а е и петък вечер и в Евротек няма как да ме обслужат. Без колата немога и се чудя ако я карам да не я повредя нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

просто поисках съвет и помощ във въпроса какви са възможностите,
просто са толкова много че не могат да ти ги изброяват,а и няма смисъл така
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си от Варна , що не си го написа в профила , че да ти помогнат варненци . ааааааааааааа :smt034

Пишете от къде сте , само спамите и накрая ще ви светнат и РС - тата , Как разбра че " esto " е от Варна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и резултата от теста:

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 038 906 012 HR

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 4894

Software Coding: 00105

Work Shop Code: WSC 13765

Additional Info: TMBPF16YX64602003 SKZ7Z0F3545415

1 Fault Found

 

19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground

P3101 - 35-10 - - - Intermittent

 

Readiness: 0 1 0 0 0

 

Молбата ми е ако някой има представа какво се прави да сподели. За чат и спорове си има други места.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е какво не ти е ясно пък сега???ами клапата за газта -електрическа е и мотора и нещо се е оакал.или някое зъбче на забчатка или е замърсен или.....т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами,

 

По-спокойно де. Човека може и да не разбира английски!

 

@igmicha,

Това което аз разбрах е че ти е заминала дроселовата клапа (по-точно двигателчето и). Може да е лоша връзка/спойка, а може и наистина да си е заминала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е клапата за плавно гасене на мотора, т.е. да не притриса при гасене. Колега във форума, който е доста навътре в нещата беше казал, че това трябва да се оправи колкото може по-бързо, защото нещо друго се скапва. Може да опитай да потърсиш темата.

 

Edit: http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... =8&t=11752

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е клапата за плавно гасене на мотора, т.е. да не притриса при гасене. Колега във форума, който е доста навътре в нещата беше казал, че това трябва да се оправи колкото може по-бързо, защото нещо друго се скапва. Може да опитай да потърсиш темата.

тази клапа я имат само сди-тата,тди-тат нямат такава.Тя не е само за плавното гаснене,а за дозиране на въздуга и т.н.

Иначе клапата за плавно гаснене-каквато е при тди с не електрическа,а вакумната и да я махнеш няма да разбие маховика като гасне ако това си имал в предвид.Аз например съм а махнал/мойта е и електрическа при това/.Аз заради други съображения съм я махнал-с турбото което съм не се получава плавно ускорение,защото е по голямо малко и му трябва свободен интейк за да се развърти.Атази клапа в ниските затваря интейка ,за да може мотора да смучи от агр-а.На стоковото турбо това не му пречи -хората са го сметнали колко да затваря клапата и турбото да си се развърта.На моето му трябва свободен по-голям дебит ,който да е освободен за да се развърта плавно.Иначе с клапата се получава-докато е притворена не ускорява много добре и после изведнъж се отпушва и има малка неравномерност в ускорението с малко или с умерена газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви , ето че има хора във форума които разбират и знаят за какво става въпрос. Обръщам се главно към тях - възможно ли е този проблем да е от слаб акумулатор или просто от температурите - 10?? Днес Изчистих грешката и вече лампата не ми свети, преди това след като двигателя се затопли и го рестартирам лампата изгасваше, аможе и по друг начин да интерпретирам като позаредя акумулатора изгася двигателя и отново запаля въпросната лампа вече не светваше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви , ето че има хора във форума които разбират и знаят за какво става въпрос. Обръщам се главно към тях - възможно ли е този проблем да е от слаб акумулатор или просто от температурите - 10?? Днес Изчистих грешката и вече лампата не ми свети, преди това след като двигателя се затопли и го рестартирам лампата изгасваше, аможе и по друг начин да интерпретирам като позаредя акумулатора изгася двигателя и отново запаля въпросната лампа вече не светваше.

 

много е вероятно и да е зацапана и от студеното да блокира

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като имаш време може да си поиграеш.

 

Testing Intake manifold flap motor -V157-

Special tools and workshop equipment required

Vehicle system tester -V.A.G 1552-

Diagnostic cable -V.A.G 1551/3-

Hand multimeter (e.g. -V.A.G 1526 A-)

Adapter cable set (e.g. -V.A.G 1594 A-)

Test box -V.A.G 1598/31-

Test conditions

post-116-13845317299_thumb.png

Fuse No. 24 OK

Diesel direct injection system relay -J322 - O.K., testing → Chapter

Battery voltage min. 11 V

Check for proper operation

– The functional test of the Intake manifold flap motor -V157- occurs in the final control diagnosis → Chapter.

Test control

– Switch off the ignition.

 

– Disconnect the plug from the Intake manifold flap motor -V157-.

– Switch on the ignition.

post-116-138453173054_thumb.png

– Measure the voltage supply of the Intake manifold flap motor on contact 4 of the plug and on the vehicle mass, subsequently on contacts 4 and 1 of the plug.

Specified value: approx. battery voltage

If the specified values are not reached:

– Switch off the ignition.

– Connect the test box -V.A.G 1598/31 - to the wiring loom on the engine control unit → Chapter.

 

– Check the following wires for interruption or short-circuit to earth or positive:

 

4-pin plug on wiring loom, contact Test box -V.A.G 1598/31-, bush

1 4, 5

2 81

3 75

 

– Also test the wires for short-circuits.

If no fault is found:

– Replace the Diesel direct injection system control unit -J248- → Chapter.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей днес след теста си намерих този сървиз менуал от който това не успях да разбера :

4-pin plug on wiring loom, contact Test box -V.A.G 1598/31-, bush

1 4, 5

2 81

3 75

 

четох го и акцента ми падна върху идеата че напрежението трябва да е като това на акумулатора. Моя е на умиране и затова се замислех дали пък не е от него? Мисля си че ще изкара зимата но ако с подмяната му ще си спестя проблеми ще инвестирам 150 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

четох го и акцента ми падна върху идеата че напрежението трябва да е като това на акумулатора. Моя е на умиране и затова се замислех дали пък не е от него? Мисля си че ще изкара зимата но ако с подмяната му ще си спестя проблеми ще инвестирам 150 лв.

 

що не пробваш със зареждане.може и от него нещо да се обърква .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

четох го и акцента ми падна върху идеата че напрежението трябва да е като това на акумулатора. Моя е на умиране и затова се замислех дали пък не е от него? Мисля си че ще изкара зимата но ако с подмяната му ще си спестя проблеми ще инвестирам 150 лв.

 

що не пробваш със зареждане.може и от него нещо да се обърква .

:smt017 наистина много вероятно и махни и маркуча и надникни как е с мизерията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно е възможно, да е от акумулатора. При повечето възли които поддържат комуникация, има минимална стойност на напрежението, под която дават грешка, като късо или отворена верига. Ако това е проблема и имаш кабел, запали я и ако е била дълго време на открито и пак ти светне лампата, изключи двигателя изчисти си грешката и пак запали. При повторното стартиране, двигателя трябва да запали по-лесно, акумулатора ще се е посъживил и ако не ти даде грешка, значи си знаеш акумулатора трябва да се сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.