Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

съмнение за повреден термостат


stemit

Recommended Posts

Здравейте! Забелязах, че като усиля парното или спускам продължително, температурата на охладителната течност драстично започва да пада. Имам съмнения за повреда в термостата! Имате ли мнения? Мога ли да се справя сам или да търся сервиз?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е 100%
smile162

 

Колега по добре отиди в сервиз щом не знаеш дали ще се справиш. А и не си казал за кой мотор става дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти упътване, ти си реши.

Removing and installing, testing coolant thermostat

Special tools and workshop equipment required

- Torque wrench 5 to 50 Nm (e.g. -V.A.G 1331 -)

- Pliers for spring strap clips

Note: Always replace seals and gasket rings.

Removing

– Drain coolant → Chapter.

post-116-138453171036_thumb.png

– Detach coolant hose from connection fitting -3-.

– Release bolts -4- with hinged wrench, remove connection fitting with “O”-ring -2- and thermostat -1-.

Testing coolant thermostat

– Heat up regulator in a water bath.

 

Start of opening End of opening Opening stroke

approx. 87°C approx. 102°C → Note min. 7 mm

 

1) cannot be tested

Install

– Clean sealing surface for “O”-ring.

– Insert coolant thermostat.

Fitting position: The clamp of the coolant thermostat must be positioned vertically.

– Moisten new “O”-ring with coolant additive.

– Tighten bolts to 15 Nm.

– Filling system with coolant → Anchor.

 

 

Draining and filling up coolant

Coolant capacity approx. 5.0 litres

Special tools and workshop equipment required

- Catch pan (e.g. -V.A.G 1306-)

- antifreeze tester

Draining

WARNING

Hot steam may escape when the compensation bottle is opened. Cover the cap with a cloth and open carefully.

 

– Open the cap of the coolant expansion reservoir.

 

– Remove noise insulation in middle -arrows in top half of fig.-.

post-116-138453171229_thumb.png

– Position drip tray (e.g. -V.A.G 1306-) under the engine.

– Turn the drain plug -arrow- on the radiator to the left and draw backwards, if necessary fit auxiliary hose onto connection.

post-116-138453171233_thumb.png

– Also remove the front coolant hose on the oil cooler -arrow- and drain residual coolant.

post-116-138453171236_thumb.png

Note: Collect drained coolant for proper disposal.

- Observe the disposal instructions for coolant.

Filling up

Select the appropriate coolant additive from the catalogue of original parts Škoda or from the list of allowed coolant additives → Octavia

post-116-13845317124_thumb.png

Recommended mixture ratios:

 

Antifreeze protection down to Antifreeze concentration → Note2) Drinking water → Note

-25°C

-35°C 40% (2.8 ltr.)

50% (3.45 ltr.) 60% (4.1 ltr.)

50% (3.45 ltr.)

 

1) The proportion of coolant additive must not go below 30% due to corrosion protection considerations but must also not exceed 60% otherwise the frost protection effect will be reduced and the cooling effect worsened.

2) The coolant amount may differ according to the version of the vehicle.

– Fit coolant hose onto oil cooler.

– Screw in coolant drain screw.

 

– Fill up coolant gradually up to the “max” marking on the compensation bottle.

– Seal expansion reservoir.

– Start engine and run for not more than 3 minutes at about 2000 rpm.

– Run engine until fan starts.

WARNING

Hot steam may escape when the compensation bottle is opened. Cover the cap with cloths and open carefully.

 

– Check the level of coolant and top up if necessary. When engine is at operating temperature the coolant level must be at the “max” marking, when engine is cold between the “min” and “max” markings.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за упътвянето, страшен си! Ще се справя с тази задача.

за 10-15лв струва ли си да се цапаш :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за упътвянето, страшен си! Ще се справя с тази задача.

за 10-15лв струва ли си да се цапаш :-k

 

Ми то Търново до "Габрово"... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за упътвянето, страшен си! Ще се справя с тази задача.

за 10-15лв струва ли си да се цапаш :-k

 

Ми то Търново до "Габрово"... smile049

smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С колко деления ти пада температурата в този студ е нормално да падне 1 2 деления на не добре загрял мотор. Загрява ли до 90 градуса като я караш нормално?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям моя опит:

На мен смяна с нов + труд (от които 6 лв е приемчик) в ЕТ ми излезе смяната 67 лв с ДДС преди година и нещо. Може да е много ама си имам сега 2 години гаранция :smt017 .

Стария термостат като почна проблемите, сутрин по-бавно загряваше но в градско където се товари двигателя с тръгване-спиране държеше 90 градуса. Изляза ли обаче на магистрала и започне да се обдухва колата от вятъра - падаше до 1/3 от това.Спирането на парното съвсем леко оправяше проблема - и с парно и без парно с 90-100км/час двигателя направо изстиваше.

Сега новия работи с една идея малко по-студено. Стария точно цепеше чертичката за 90 градуса, с новия стрелката е в началото на чертичката без да я покрива.

Това проблем ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналия месец смених моя ,защото при +8 градуса на въздуха,температурата падаше до под 60 градуса.Сложих на BEHR (28 лв.)и съм доволен.При минусови температури,каквито са сега, стрелката не мърда и милиметър от 90 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа. В събота малко навигирах с лаптопа. Вдигна максимум 70 градуса за 10-тина километра градско. Преди това ми изстиваше по надолнищата и стигаше почти до началната черта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.