Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвети за безопасно шофиране


chavdarlk

Recommended Posts

...В същия момент пред мен изскача един забяган тинейджър без да си дава сметка че болницата не е приятно място, особено в бг. Успях да спра за радост - не знам дали имаше и 20 см от него и се размина всичко без инцидент.

Съгласно закона той няма право да изкача внезапно на платното за движение, било то и на пешеходна пътека. Ама той това едва ли го знае, пък и като ги гледам пешеходците, повечето смятат, че могат да преборят 1-2 тона желязо или пък се смятат за джедаи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, темата наистина е много полезна е хубаво да се прочете! И според мен за зимното шофиране най-важните неща са човек да не си прави шега с гумите, които слага на своята кола, също така да се спазва необходимата дистанция!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги трябва да се очаква гладък лед на пътя, ако температурите са отрицателни. В момента например София е излизана и осолена, НО.. Представете си, че умниците от ВиК имат спукана тръба на някой завой! Имал съм подобна ситуация и си изкарах ангелите, просто нищо не можеш да направиш, само да запазиш траекторията докато захапе поне едно колело.

Налягането в гумите също е добре да бъде точното. И най-добрите гуми, ако са с повишено налягане, сцеплението им намалява. От заледен участък се излиза и със спадане на гумите като види човек зор(не ми се е налагало, ама...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте,ние като професионалисти в обучението за пълен контрол над автомобила ще си позволим да ви обърнем внимание на няколко основни неща.

 

1.Най важното за пълен контрол над автомобила е СЦЕПЛЕНИЕТО.Ако нямате сцепление сте една голяма КРЪГЛА НУЛА .Това се постига само и единственно с ГУМИТЕ и окачването.Може би сте чували репликата в състезанията от F-1 или от рали пилотите, че поради неточния подбор на гумите са загубили състезанието.

 

2.Позицията за шофиране е необходимо тялото да бъде плътно настанено в седалката. Да бъде точно като крака в обувките за ски.Не случайно инжинерите са направили в ляво до педала за съединителя четвърти педал.Той служи да блокира позицията ви в седалката.

 

3.Работа на крака с газта.Автомобила се контролира само с газта.Волана служи само за корекция при лоша работа с газта.Вродения инстинкт за самосъхранение диктува грешни рефлекси.За повече информация погледнете тук http://jrs.dir.bg/_wm/basic/?df=12&dflid=3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колеги, по повод на трагичен инцидент с мои познати, мисля че отново е време да се замислим за поведението ни на пътя. Дори един загинал по-малко на пътя ще е успех. Искам да споделя с вас правила, които написах за себе си, за да избегна повтарянето на едни и същи мои грешки, но може да са полезни и за други. Ако нещо е неточно, моля специалистите да ме поправят. Списъка е отворен за нови предложения.

 

 

Шофиране

 

1. Спазвай дистанция в града, извън града и преди изпреварване! Извън града трябва да има място за една кола да се престрои пред теб. Колата пред теб може да спре рязко всеки момент!

2. Спазвай ограниченията! Има камери и глоби!

3. Не се състезавай с останалите коли! Не променяй начина си на каране заради околните!

4. Никога не влизай с висока скорост в завой!

5. Не оставяй колата да се засилва по надолнище, включи на ниска предавка!

6. На заледени участъци не изпреварвай, карай със скоростта на останалите и дори по-бавно на завоите и спазвай дистанция! Спирачка в завой на заледен участък води до поднасяне - корекция с волана и веднага връщане, ако се наложи - отново корекция и връщане без спирачка!

7. При спускане винаги на скорост ползвайки двигателя като спирачка. На заледени участъци много бавно на първа-втора без рязко спирачки за да не поднесе.

8. Не карай с повече от 60 км/ч в населени места!

9. Пътувай с нагласата, че ще срещнеш много идиоти на пътя. Спокойствие и здрави нерви са задължителни!

10. На пътя са и твоите приятели. Те те познават като възпитан и културен човек. Покажи че си такъв!

11. Не се залепяй близо зад камиони, хвърлят прах и камъчета!

12. Не влизай в дълбоки локви, пясък, кал и сняг!

13. Пътувай предимно по магистрали и първостепенни пътища. Пътищата до селата са разбити и с много дупки!

14. На дълъг път тръгвай с пълен резервоар, вода, малко храна, пари! Провери гумите!

15. Не пътувай преуморен на дълги разстояния! Прави кратки почивки на няколко часа.

16. Не вземай предимството на другите коли. Някои шофьори са изнервени и го приемат лично.

17. На силно заснежен равен път или при изкачване карай с равномерна скорост на втора и не позволявай на колата да намаля за да не спре и да забуксува. Преди завоите ако предстои спускане се отнема от газта навреме.

18. В завоите се влиза безопасно с ниска скорост. Вземат се с равномерно подаване на газ което подобрява стабилността на колата в завоя. Никога не влизай с висока скорост в завоя!

19. Вниманието трябва да бъде изцяло съсредоточено върху пътната обстановка, знаците, маркировката и останалите участници в движението. Да не се допуска разсейване по интересни хора, обекти или събития около пътя. През пролетта хората стават по-разсеяни, имай го предвид.

20. Да не се управлява автомобил след употреба на алкохол, лекарства, както и в състояние на силен стрес, притеснение, уплаха, еуфория, раздразнение и всякакви обстоятелства, които нарушават правилната преценка.

21. Да не даваме с безразсъдни действия и превишена скорост лош пример на останалите участници в движението и на нашите близки, особено на млади хора и на хора с малко опит. Ако на нас ни се размине, а на тях не?

22. Управлението трябва да се извършва плавно и предвидимо за останалите участници в движението.

23. Добре би било да се намаля скоростта около пешеходни пътеки, спирки и училища, както и да се увеличи дистанцията спрямо автомобила пред нас, за може безпроблемно да спре и да проусне пешеходците да минат.

24. На заведения вечер се ходи без кола или с човек който никога не пие и може да кара. Това решение трябва да се вземе преди алкохола и настроението да попречат на вземането на правилното решение.

25. Когато забележим отдалеч че идващата срещу нас кола изпреварва и не може да се прибере в лентата си, по-добре да намалим и да дадем възможност да завърши изпреварването или да се прибере зад изпреварвания. Така и колите зад нас ще знаят че възниква опасна ситуация и също ще вземат мерки навреме.

 

Идеята да караме предимно по главни пътища е на PRO, за което му благодаря. Оказа се, че през зимата само главните пътища са добре почистени и опесъчени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър списък. Би ли споделил малко повече за 18та точка, как да не се влиза на скорост в завой?! Нещо е написано неправилно или аз не го разбирам?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и нещо от мене:

Ако те изпреварва автомобил,особенно тежкотоварен,не възпрепятствай изпреварването,има голяма вероятност да бъдеш избутан от платното.

Много от участниците в движението и по точно водачите на леки автомобили не знаят възможностите на товарните автомобили и автобуси от което изникват рискови ситуации.

Ето и нещо което за първи път се прави в БГ:

http://www.bulfax.com/?q=node/1532154

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър списък. Би ли споделил малко повече за 18та точка, как да не се влиза на скорост в завой?! Нещо е написано неправилно или аз не го разбирам?!

 

Благодаря за забележката. Имам предвид висока скорост. Промених го и сега е по-ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

26. Когато изпреварвате ТИР-ове на магистралата уверете се, че никой от колоната не кара малко по вляво от нормалното, това е признак че гледа напред да започне изпреварване, но още не е пуснал мигач и много рядко гледа назад дали някой него не е тръгнал да изпреварва, обикновенно пускат мигач след като тръгнат да изпреварват и после и да светкате и да пибиткате няма да се приберат, а резултата е много лош, между ТИР - мантинела и после в полето. (важи предимно за турски и румънски ТИР-ове)

 

27. В чужбина когато някой пусне мигач - задължително ще направи маневрата, така че видите ли мигач внимавайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено темата е хубава и полезна. Въпреки всички подобни теми и всички усилия и мерки който се полагат за намаляване на жертвите от ПТП в световен мащаб, годишния брой на загиналите се върти около 1200000 души!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на турските ТИР-ове мога да кажа, че на който съм пресветнал изпреварваики ме, че ремаркето може да се прибере и да освободи платното, винаги ми е благодарял. Аз имам 3 год.стаж като доставчик, срещите ме с тях бяха много чести. А нашите телета не те бръснат за плод. Всичко е до човека. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Много разумно!

И да добавя и аз още няколко неща :

При изпреварване на ТИР ове - оставете си повече пространство! И точно преди да изпреварите - не се лепете за ТИР а! Защо - сами си отговорете.

При дъжд, ако ви изпръскат предното стъкло - веднага чистачките на МАХ, но не въртете рязко волана!

А ако трябва да караш бързо върху мокър път - то карай в коловозите, оставени от предишната кола, които още не са покрити от водата! Тогава ще е доста по-малка вероятността да загубиш контрол над колата.

И преди завой, особено когато не знаеш колко е остър - намали своевременно! А ако усещаш, че скоростта въпреки това е висока - завърти волана леееееко навън, към банкета, за да увеличиш радиуса на завоя.

И не се състезавай, дори и автомобилът ти да е много мощен! Защото така възникват най-много предпоставки за катастрофи, освен това ненужно износваш мотора и шасито, а колко гориво изгаряш - не е за разправяне!

А ако искаш да тестваш скоростните възможности на колата си - има си писти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.