Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Делко - откъде и колко?


Andreev

Recommended Posts

Здравейте колеги smile056 smile056 smile056 . Това по надолу е снимка на моята шкодичка преди 10 год. Поради факта че ми писна през различни периоди от време да и правя центровка реших да и сложа безконтактно делко от Фаворит(мисля че е най удачно). Тъй като при нас в момента няма магазин на Шкода трябва да търся от други места. Държа да е ново затова ако може някой да каже има ли ги все още някъде и на каква цена ? Схемата горе-долу ми е ясна но ако има някакви други тънкости ще се радвам да ги споделите....post-3548-13845316968_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

Поздравления за хубавата Шкодичка!

Защо не пробваш с електронно запалване? Според мен е доста добър и евтин вариант (купуваш само електронното и ново чукче), аз откакто съм с такова нямам оплаквания.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с електронното,не се износва чукчето,но се зацапва,защото тока е слаб....

по-добре с хол и комутатор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Фаворитовото делко съм чувал,че е над 100 лева,иначе имало някакви китайски пръчки по 70-80 лв. Освен това ти трябва и комутатор и бобина !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги smile056 smile056 smile056 . Това по надолу е снимка на моята шкодичка преди 10 год. Поради факта че ми писна през различни периоди от време да и правя центровка реших да и сложа безконтактно делко от Фаворит(мисля че е най удачно). Тъй като при нас в момента няма магазин на Шкода трябва да търся от други места. Държа да е ново затова ако може някой да каже има ли ги все още някъде и на каква цена ? Схемата горе-долу ми е ясна но ако има някакви други тънкости ще се радвам да ги споделите....[attachment=0]Шкода 120L.JPG[/attachment]

Не е по темата,но отвори друга и разкажи малко повече за колата си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китайския вариант в магазина в Стара Загора - 65лв. чисто ново в кутията си.Комутатора - мисля беше CDL - 50 или 58лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китайския вариант в магазина в Стара Загора - 65лв. чисто ново в кутията си.Комутатора - мисля беше CDL - 50 или 58лв.

 

Китайския вариант ще ви излезе по скъпо обаче... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Здравей, колега!

Поздравления за хубавата Шкодичка!

Защо не пробваш с електронно запалване? Според мен е доста добър и евтин вариант (купуваш само електронното и ново чукче), аз откакто съм с такова нямам оплаквания.

 

Успех!

 

 

bel_Ami, би ли споделил малко подробности относно електронното. Аз също като колегата съм намислил да си слагам нещо подобно но съм слабо информиран по темата, та за това моля за някакви подобности, указания или инфо от къде да си купя и мога ли да го монтирам сам. Как се свързва, кой кабел за къде е и въобще някакво описание. Ще съм ви благодарен, щото ми писна като падне температурата под Нулата и аз да немога да запаля и да я зазимявам до април месец.... кофти работа, имам кола, а все едно нямам.

Още веднъж предварително благодаря !!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

 

Ами аз мойто електронно си го намерих в гаража чисто ново (баща ми го е купувал на времето и така и не го е сложил) и затова не мога да ти кажа колко струва и дали ги има още българските (като мойто).Схемата по спомени е такава, имаш 4 кабела, от които един на маса, втория и третия на двата извода на бобината (тези с гайките отгоре) и четвърти на мястото на този от кондензатора- в делкото. Имам няколко снимки със схеми и инструкции за връзване, ще ти ги пратя по мейла, че не знам как се качват тук.Ако си намериш такова електронно (пловдивско производство) или ако те интересува, ще погледна на колата и ще ти кажа точно кой цвят кабел къде отива.

 

ПС: Това, че колата не пали при ниски температури означава, че има проблем, като сложиш електронно тя пак няма да пали. Идеята на тази джаджа е да намали износването на прекъсвача (чукчето) и съответно да не се налага толкоз често смяната му и нова центровка. А също така и изкрата казват,че е по силна.

 

ПС2: Мойта преди без електронно и на -20 си палеше без грешка ..... \:D/

 

Поздрави! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти все пак, че ми отговори. Значи центровката ми е добра, свещи - керемиден цвят на електродите. Явно проблема ми е в карбуратора. Да се позатопли и ще го свалям за почистване. Дано се пооправи. Благодарско за инфото !!! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Искам да споделя нещо от моя опит с най-елементарните електронни запалвания. Това са така наречените транзисторни ключове. Ползвам такова (едно и също) вече 15 години. Последователно е монтирано на два Москвича, две Лади, Полски фиат 125 и сега на Шкода 120. Работи безотказно. Не съм имал случай на зацапване на контактите. По мое виждане тока, който минава през тях е достатъчно силен за самопочистването им. Никога не съм очаквал чудеса. Паленето зимно време наистина поне при мен става от един оборот на стартера. Определено не може да се говори за колосална икономия на гориво. Просто защото преразхода винаги е породен от няколко причини на куп. Не оправдавам преминаването на фаворитова система при двигател 120, ако ще се изгражда с чисто нови детайли. Цената ще е съизмерима с тази на средноизносен двигател от Фаворит, който може да се имплантира в 120ката. За колегата от Ловеч: електронно запалване може да се купи от магазин за авточасти а Ловеч е автомобилен град още от Татово време.Може да се опише свързването само ако се знае модела на електронното , бройката и цвета на кабелите, които излизат от него. Както е писал колегата по-горе, заедно с електронното купуваш и ново ЧН. След монтирането на електронното и новите контакти капваш две капки масло на кечето, което омаслява гърбиците на валчето на делкото . Износващата се част от системата е пънчето на чукчето, което контактува с гърбичния вал. Скоростта на износване на пънчето е многократно по-малка от тази с която се износват самите контакти без електронно. По тази причина нарушаване на разстоянието между чукчето и наковалнята се забелязва, поне при мене, след около година и половина ежедневно каране и мазане на кечето на 5-6к километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с пловдивско транзисторно запалване ЕЗМТ с 4 кабелчета и съм много доволен от гледна точка на износване на ЧН и добра искра.!За икономия на гориво - наистина ефекта е нищожен,защото много фактори могат да повлиаят в противовес при управлението на автомобила.Забелязва се по-добро изгаряне на горивовъздушната смес и това може да се види на елкон. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново..... Сдобих се счисто ново делко за Фаворит и комутатор от магазин "Шкода" до сточна гара в Пловдив за сумата от 96,30 лв. Много ли е малко ли е незнам но въпроса ми е :

Разполага ли някой от вас с диаграмите на центробежния и вакумния аванс на модел 120L и Фаворит ???????

Благодаря предварително.......post-3548-138453176403_thumb.jpgpost-3548-138453176444_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие понякога много ме нервирате,

 

никои не бръсне търсачката за абсолютно нищо. Какви са тея глупости в чешки автомобил .... български боклуци, измишльотини, :smt0344 :smt0344 :smt0344 че чак и някои ги хвали .... Дядо ми има каруца за магаре (но няма магаре), на нея съм монтирал това ... електронно запалване има даже и ключ вкл/изкл. От новите е, по модерно. :mrgreen:

 

Да, делкото струва найстина 100 лв, не не ме е яд че ги дадох дори и сега 2 год по - късно :) Изработих ги, изгладувах ги вече, не е яд, преживява се както е видно. 2 седмици на хляб не са убили никого.

 

viewtopic.php?f=4&t=5113 1 ва тема

viewtopic.php?t=4878 2 ра има линк в 1вата

viewtopic.php?f=4&t=6789 3та тема

 

след като изчетеш тези 3 теми, не е болка за умиране, ще ти стане кристално ясно от какво имаш нужда.

Различното при това делко е, че не е чешко и тази част където се закачват пружините е по - дебела с .... доста, най - добре ги огъвай на менгеме

 

Друг проблем е, че жиците на бобинката са къси, дори и по- къси от оригиналните за фаворит и не стигат до комутатора, за тази цел вземаме един комплект мъжки +женски куплунг от черните за табло. Както си видял, едната обувка на кабела на делкото е по- тесна другата е по- широка. Сваляме един кабел с мъжка клемна обувка от куплунга, пъхаме го в широката обувка и изолираме връзката с термосвиваем шлаух от магазин за електроника. За по- тесната обувка трябва на шмиргела леко да се препили 2рата обувка на кабел с мъжка клемна обувка и пак в термосвиваем шлаух. От другата страна ползваме съответно кабели с женска клемна обувка съответно пак от черните куплунзи които сме си набавили, но те след 1983 или 1984 са от широките (стандартните), а ако намериш женска клемна обувка от кола преди 1984 ще ти свърши работа защото тя е по -тясна и няма да има шанс да размениш кабелите които влизат в комутатора след това удължаване (става от табло, стопове, датчици на всякъде където има, но от мъжките има само в черните куплунзи)

 

След това влизаш тук viewtopic.php?f=16&t=9358 в раздел литература, които също никой не бере за слива, теглиш си от съответния линк файла Felicia, Favorit, Forman, Pick-up - Rykovodstvo obsluzvane i remont - Cedrih - BG.pdf и разлистваш на 193 та страница където е описана схемата за свързване делко - комутатор - бобина - клема 15.

 

Бобината за обикновено делко пали и на безконтактно, но само при температура на околната среда над 20C или при топъл мотор, или с дърпане от друг автомобил, тоест става само за резерва за на път. Попринцип казват че се нуждаеш и от кабеляк за свещи. A също трябва да размениш 2 те щипки на капачката (да я завъртиш )тъй като белега за 1ви цилиндър за фаворита е завартях на 180C спрямо 120.

P.S. тук пишеш че си се сдобил с нея преди 10 год, а тук пишеш друго viewtopic.php?f=11&t=14355 кое от 2 те ?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"PIIIcoppermine" , голямо благодаря за линковете към темите ........

 

Skoda_estelle: Спамът няма да бъде толериран! Отварям темата, за да може колегата Andreev да пише за развитието на проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя това което е изтрито по незнайна причина.

- По мои опити искрата на свещта идва тогава когато 4те лъча на оста се срещнат абсолютно точно с 4те пластинки в края.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Еееее,браво-тя е(радвам се че си запомнил).Главата е от 105 с механична втора клапа на карба и те уверявам че си

заслужава(сравнявам с другата 120-ка). По си е пъргава количката а и досадното бучене което се получаваше при

скорост от около 85 км. се премести след 90. По делкото още няма развитие но се надявам че в скоро време ще пиша

при завършена работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.