Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Какво правя ако колата се счупи (недай си боже) в чужбина?


35mm

Recommended Posts

Поддържам я повече от колкото си трябва. И то само в ЕТ. Но, вече е на 10 години и 145000км.

 

Какво се прави ако на междуградски път до някое малко село дето не знаят английски а аз техния език в чужда държава в Европа колата се повреди. На много стотин км от най-близкия град в който има Шкода сервиз. Имам списък с адресите и телефоните на дилърите и сервизите на Шкода във всички държави с мене като пътувам.

 

Застраховката Гражданска отговорност със зелена карта имам и имам и пълно автокаксо застраховка. За авто каското Булстрад ми отговориха че не предлагат техническа подръжка (извозване) в чужбина.

 

Какво може да се направи - коя фирма или организация в БГ предлага услуги по извозване на повредена кола от чужбина. Или да си търся някоя местна там и до сервиза на Шкода в страната където съм евентуално?

 

Никога не ми е случвало и дано никога да не ми се случи, но с такава информация ще пътувам по-спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно има значение къде точно в европа ще пътуваш. покритието на територията на цяла европа според мен би било доста солено като стойност. сба имат пакет за членове, който покрива пътна помощ на територията на съседните ни държави (поне рекламата е такава) за не много голяма сума (не помня точно, но май беше 70 лв. годишно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз чух това за съседните държави но не ме устройва. Пътувам до Молдова, Украйна и Германия, а дотам през доста други държави минавам.

Вече си мисля че решението е обаждане на сервиз на Шкода в дадената държава и те да си извозят колата, да я поправят и т.н.

 

Така направени евентуални разходи в чужбина за извозването и ремонта поради:

1. Техническа неизправност - ей така колата си спре на пътя.

2. Повреда на колата не по моя вина (ПТП )

3. Повреда на колата по моя вина (ПТП )

 

покриват ли се от някоя застрахователна компания?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако закъсаш някъде извън БГ - обаждаш се на местната пътна помощ. После до къде ще извозвате колата - до най-близкия сервиз, който може да я поправи или до най-близкия оторизиран от Шкода сервиз - въпрос на пари за извозеното разстояние, с които си готов да се разделиш. На много места в Европа пътната помощ, обслужваща даден район, има и сервиз, в който голяма част от повредите могат да бъдат отстранени или ако това позволява - неутрализирани така че да можеш да продължиш пътуването или да стигнеш на собствен ход до оторизиран сервиз. Въпрос на договорка, зависеща от проблема. Освен това в доста от населените места, без това да е нужно да са големи градове, има авто сервизи, които също биха могли да ти помогнат, т.е. пътната помощ ги знае и би могла да ти извози колата до някой от тях. С други думи ако наблизо няма сервиз на Шкода, това което ти остава е да разчиташ на мнението относно избор на сервиз на шофьора на пътната помощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или с други думи както се случи на приятел в Украйна да му отиде съединителя на Алфата - му струваше всичките пари + превод от техните. На друг познат при проблем с двигателя в Германия му съобщиха че има нужда от основен ремонт на стойност 2-3хил евро. На пежо на 140к... smile048 Не пожелавам на никой да му се случи сериозна повреда в чужбина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. В Украйна се позагледах - поне в Киев пълно с Шкоди. Ама наистина много се карат там, та поради броя им сигурно ги познават добре и ще могат на повечето места да я погледнат.

 

Притеснвам се най-вече от ел. системата и кабелите около и на двигателя.

Филтри, масло, свещи - всичко сменям навреме. Но кошмара ми е някоя буксичка или кабелче което е вече на 10 год, ей така да не се откачи някъде по двигателя докато съм на път. Гледам ги целите покрити с мръсотия и прах кабелите и буксите около блока на двигателя.

От ЕТ си купих от страх пълен комплект (така поне те ми казаха че това е пълния комплект бушони) резервни бушончета в пликче и сега пликчето с бушоните в винаги в багажника.

 

Веднъж в ЕТ поисках да вдигнат целия двигател от коша и да прегледат и сменят всички гарнитури и кабели. Ама всички. (Гарнитурите от страх след като прочетох че гарнитурите като са стари се смесва масло и антифриз и става много лошо.)

 

Момчето ми каза: "'ма това знаете ли колко време ще отнеме. Няма смисъл"

 

Няма да поверя колата си на други освен ЕТ за ремонт ( Бегачката е изключение от това правило) ама този отговор не знам как да го разбирам.

Мисля че тампон на двигателя е за смяна, та колкото и странно да звучи - радвам се - че ще сменям тампон та да има за какво да се съгласят да вдигнат двигателя.

 

 

Какво бихте ме посъветвали - има ли евтин и бърз начин за подмяна на кабелите в двигателния отсек без да се вади двигателя и след колко години се сменят всички гарнитури по двигателя от гледна точка на масло и антифриз да не се смесват? Предполагам повечето уплътннения са от Април, 1999г, когато е произведена колата.

 

Ще цитирам водещия на Top Gear, за неговото оприличаване на надежност на една кола,

Искам Шкодата ми да "върви с инерцията на локомотив на влак и да има надежността на печка с дърва".

Все пак на една печка с дърва докато и хвърляш дърва - няма да изгасне. :)

 

Или:"Този двигател работи с точността на Австрийски пейсмейкър за сърце на Швейцарски шофьор на автобус".

 

Това с локомотива и печката ми харесва повече!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личното ми мнение е, че се притесняваш твърде много. Една подобна смяна, която искаш да ти направят в ЕТ би могла да ти донесе както плюсове, така и минуси. От сервиза ще ти дадат гаранция за труда и частите, но не можеш да си 100% сигурен, че някой неволно няма да е сбъркал, да не е дозакачил или напаснал нещо. Можеш да случиш на дефектна част, която да прояви проблем точно на пътя. С други думи вероятността да закъсаш след подобна подмяна също е налична. Пък и след като помниш разни мисли и обичаш да ги цитираш, ето ти още една, която бях чул преди десетина години - не пипай или поправяй нещо, което работи. Автомобила е техника, а щом е техника има десетки предпоставки да те остави на пътя. Това, което ти остава на теб е да разчиташ на качеството на труда и вложените части от производителя или сервиза, ако си подменял нещо. Ти се притесняваш за кабели и букси. Ами да речем, че ги смениш. Какво от това, ако протече резервоара, ако заради дребен, лесно отстраним, но трудно откриваем проблем двигателя премине в сервизен/авариен режим, ако откаже алтернатора и още куп неща... Карай си колата със здраве, пускай си хубава музика и си свиркай. Ето ти още една "сентенция": когато човек постоянно мисли и се притеснява относно нещо, което на пръв поглед не би трябвало да се случи, то се случва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Мисля да послушам съвета ти и няма да се притеснявам толкова.

Спазвам почти цялото упътване на Шкода: Това ми е любимо и не го знаех преди да го науча от Шкода ...."като спрете покрай пътя след продължително движение с голяма скорост (дълго време двигателя е работил на високи обороти), не гасете веднага двигателя. Оставете го да работи 1-2 минути на празен ход за да се охлади и тогава го угасете...."

Все пак гледам да остане и някакво удоволствие от пътя, 'та не спазвам всичко написано в книжката , особено препоръките за опазване на околната среда и малкия разход на гориво и нуждата за това бавно и плавно да се ускорява :)

А и в момента взимам частни уроци по Украински, и заради и този факт (в допълнение към съвета ти) ще ми е по-спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
... Оставете го да работи 1-2 минути на празен ход за да се охлади и тогава го угасете...."

Определено се притесняваш повече от нормално....

Това с работата на празен ход ми стана интересно - при мен много често след като изключа двигателя,

вентилаторът продължава да работи и то доста, не просто секунди...Взех да се замислям... smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с работата на празен ход дълго каране с висока скорост е валидно и необходимо за колите с турбина! Идеята да се охлади постепенно маслото в нея, за да не се "спече"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" в момента взимам частни уроци по Украински, и заради и този факт (в допълнение към съвета ти) ще ми е по-спокойно...

 

Споко, в Украйна навсякъде говорят руски. Ако имаш някакви допълнителни въпроси не се колебай да питаш.

Там от години сглобяват Октавии и техните фирмени сервизи на Шкода са по-добри в сравнение от нашите в БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в Западна Украйна не обичат да им се говори на Руски

Няма такова нещо, имам приятели от Львов и там прекрасно разбират руски...

Между впрочем, точно в западна Украйна сглобяват Октавия.

Ако не дай си боже имаш проблеми -дай знак, имаме роднини в Черновци

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@krasy, Благодаря. Имах в предвид че не искат, и иначе си знаят прекрасно руски. То нали Западна и Източна Украйна се делят и според убежденията си - в Западна съм чувал истории как нарочно не упътват чужденец който говори на руски понеже си тачат много майчиния език. В източна пък, дават мило и драго за руския език и Русия.

Надявам се да не ми се наложи. Преди всяко пътуване правят проверка на болтове, окачване и разни други неща в ЕТ. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.