Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Индивидуално запитване


penywise

Recommended Posts

Здравейте,

Да ми е честит първия пост във форумите на Шкода, желая ви безпроблемно каране и здрави автомобили! smile035

 

Известно ми е, че форума е заринат с теми за "О, Боже, препоръчайте кола..." - но така и не откривам информацията, която ми е необходима. Все пак всеки има индивидуални изисквания и въпроси. Ще се опитам да бъда кратък, точен и ясен.

 

Имам огромното желание да стана собственик на:

- НОВ автомобил, съответно Шкода

- спрял съм се на Октавиа Тур (по-старата Октавия)

 

Начин на плащане:

- лизинг (47 месеца + 15% първоначална вноска)

- финансови възможности - значителн ограничени

 

като двигател търся:

- мощност, но НЕ "заради синдрома на голфаджията"

- икономичност (значи остава 1.9 TDI)?

- бензиновото турбо харчи много, а и по принцип бензина дава по-голям разход

- ниска цена (най-вече)

 

интериор:

- стандартно оборудване (отново поради финансови причини)

- това означава - без кожен салон, без климатроник, без всякакви лигавщини като допълнителни отделения и т.н. (освен, ако не препоръчате нещо)

- "глезотийки" тип - подгряване на дюзите за чистачките (което е евтина екстра!) и разни такива

- автоматични скорости.... прекалено скъпа екстра :(

 

екстериор:

- задължително "защита за лоши пътища" - 330 лв (само, че означава ли под "по-здрави амортесьори - по-скъпа смяна/поддръжка?)

- явно ще е без ксенон (заради пари...)

- сигурно и без фарове за мъгла?

- стандартен цвят (минус 600-700 лева за металик, което е добре)

 

ценови диапазон:

- гледам налични автомобили на склад... има и за по 22000 някъде (пак е доста)

- планирам покупка за след най-рано 6 месеца, очаквам да паднат още цените

- носят се слухове, че догодина цените значително ще паднат (постепенно, стартирайки от тази година)

 

алтернативи:

- Renault New Symbol (15000 - 19000)

- Volkswagen Polo

- Skoda New Fabia

- Dacia

- върнат лизинг

- втора ръка (нова като година/километри)

 

Ще кажете - е, не може и к*ра в г*за, и душата в Рая!

Зная... предполагам масата от хора не седят да се чудят дали да си вземат климатроник, кожен салон, автоматик и 16"-ки лети джанти, равняващи се на 10-тина хиляди отгоре...

 

Търся си сравнително голям автомобил (Шкода Фабия-та посочен горе е опция само, заради по-ниската цена!), достатъчно мощен двигател за дълъг път (а не да бутам някакво издъхнало 1.2 по нанагорнището) - и не кой знае какъв комплект от екстри за колата.

 

Ако препоръчате нещо, ще бъда благодарен! (като да изчакам, да взема друго ниво на оборудване, лизингови условия от други места и т.н.)

 

Мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сетих се за още един доста важен фактор/въпрос

 

Задължителна смяна на масло и накладки (в сервиз на Шкода) = на всеки 10000-15000 км = 900 лева?

или това са просто слухове (за цената)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей, колега и добре дошъл във форума! притежавам октавия 1 тур, купена от ЕТ през май 2008. по онова време, единственото, което успях да добавя като екстра беше темпомат - нямаше избор нито на ниво на оборудване, нито esp, нищо (освен цвета, който също избрах). не мисля, че ще има някаква промяна, но все пак най-добре попитай в ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

през време на гаранционния срок сервизното обслужване е задължително в ЕТ заради гаранцията. ако все пак решиш, можеш и да с еоткажеш от нея, но не съм сигурен дали това е възможно, ако колата е взета с техен лизинг (на ЕТ).

п.п. накладки се сменят след 45 хиляди, не знам колко струват, но едва ли ще са 600 лева (щото смяната на масло и филтри + горивен филтър е около 300) :mrgreen:

п.п.п. и понеже повечето запитвания са все "идивидуални", форумът разполата с търсачка, с чиято помощ потребителите могат по-лесно да намират търсеното от тях съдържание. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам огромното желание да стана собственик на:

- НОВ автомобил, съответно Шкода

- спрял съм се на Октавиа Тур (по-старата Октавия)

PRR: Не лош избор

 

Начин на плащане:

- лизинг (47 месеца + 15% първоначална вноска)

- финансови възможности - значителн ограничени

PRR: Помисли дали Фабия не е твоя автомобил! По-добре по-малък но да можеш да си го позволиш, отколкото по-голям който да ти е непосилна финансова тежест!

 

като двигател търся:

- мощност, но НЕ "заради синдрома на голфаджията"

- икономичност (значи остава 1.9 TDI)?

- бензиновото турбо харчи много, а и по принцип бензина дава по-голям разход

- ниска цена (най-вече)

PRR: Дизела се "изплаща" при минаване на повече от 20-25к км годишно. При ограничените финансови възможности ми се струва, че един двигател 1.6 бензин май ще ти е по-по мярка. Не забравяй и разликата в началната инвестиция!

 

интериор:

- стандартно оборудване (отново поради финансови причини)

- това означава - без кожен салон, без климатроник, без всякакви лигавщини като допълнителни отделения и т.н. (освен, ако не препоръчате нещо)

- "глезотийки" тип - подгряване на дюзите за чистачките (което е евтина екстра!) и разни такива

- автоматични скорости.... прекалено скъпа екстра :(

PRR: Подгряването на дюзите беше смешна цена (особено разделена на 4 години!). Задължително вземи задна чистачка! Другото е по усмотрение.

 

екстериор:

- задължително "защита за лоши пътища" - 330 лв (само, че означава ли под "по-здрави амортесьори - по-скъпа смяна/поддръжка?)

- явно ще е без ксенон (заради пари...)

- сигурно и без фарове за мъгла?

- стандартен цвят (минус 600-700 лева за металик, което е добре)

PRR: Защитата от лоши пътища е по-висока предница (различни втулки) и желязна кора под двигателя. Определено я препоръчвам!

 

ценови диапазон:

- гледам налични автомобили на склад... има и за по 22000 някъде (пак е доста)

- планирам покупка за след най-рано 6 месеца, очаквам да паднат още цените

- носят се слухове, че догодина цените значително ще паднат (постепенно, стартирайки от тази година)

PRR: Не очаквай да паднат кой-знае колко цените! Дори се съмнявам изобщо да паднат. И без това Tour си е достатъчно ниска като цена. По-скоро се огледай за някоя промоцийка (по Великден примерно)

 

алтернативи:

- Renault New Symbol (15000 - 19000)

- Volkswagen Polo

- Skoda New Fabia

- Dacia

- върнат лизинг

- втора ръка (нова като година/километри)

PRR: Без коментар smile049

 

Търся си сравнително голям автомобил (Шкода Фабия-та посочен горе е опция само, заради по-ниската цена!), достатъчно мощен двигател за дълъг път (а не да бутам някакво издъхнало 1.2 по нанагорнището) - и не кой знае какъв комплект от екстри за колата.

PRR: При ограничените финансови възможност изхвърлянето към голям автомобил не е най-доброто! Помисли и за застраховката все пак. На Фабията е към 1400лв първата година, на мен ми беше 1800!!

 

Задължителна смяна на масло и накладки (в сервиз на Шкода) = на всеки 10000-15000 км = 900 лева?

PRR: Зависи от смяната. Потърси в google: "g site:skodaclub-bg.org смяна на масла" и ще намериш достатъчно инфо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има и за по 22000 някъде (пак е доста)

 

Щом 22хил пак ти е доста не съм много убеден, че можеш да вземеш кой знае каква НОВА Шкода. В никакъв случай пък не може да става въпрос за дизел, че и мощен на всичкото отгоре. За тези пари можеш да вземеш 1.2 бензин с почти никакво оборудване. Според мен няма никакъв смисъл. Ако не можеш поне 25-6 да отделиш по-добре се огледай за нещо запазано 2-ра ръка. За 20хил ще купиш много добър автомобил, стига да попданеш на запазен екземпляр. Само и само да е чисто нова ще се набуташ с нещо... като нищо. И се замисли, че новата кола те ангажира задължително с фирмен сервиз и КАСКО, което е много сериозно перо в бюджета. Единствения плюс на новата е възможността за лизинг, но много автокъщи дават също на изплащане.

 

П.П.: pennywise се пише с двойно "n". На групата ли си фен или на Сивън Кинг? smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сетих се за още един доста важен фактор/въпрос

 

Задължителна смяна на масло и накладки (в сервиз на Шкода) = на всеки 10000-15000 км = 900 лева?

или това са просто слухове (за цената)

Зависи колко градско/извънградско караш. Аз предни и задни накладки смених на 42 хил. + масло, филтри и др. глупости за трети гаранционен преглед за около 500 лв. общо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно много изгодно предложение - и точно това което търсиш....

 

Фабия Комби Класик I 1,4 TDI-PD / 51 kW / 70 к.с., 5M - Summer Line: фарове за мъгла, климатик, предни електрически стъкла

 

 

Цена - 19 463лв.

 

Икономична, пъргава, с климатик, просторна - с голям багажник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а защо не помислиш за авто-кредит /примелно в Алианц/, МНОГО по-изгодно е от лизинга, от опит знам и ти казвам защо:

1. При лизинга имаш задължителното оскъпяване от около 8-10 %, ведно с таксите за обслужване и абонамент, при а.к. вноската ти е постоянна и лихвата ти е фиксирана още от начало;

2. При кредита ставаш собственик на колата веднага и просто изплащаш кредита на Банката, докато при л. ставаш собственик като платиш последната вноска;

3. При л. е необходим нов договор за покупко-продажба, след последната вноска, при който дълижш 2 % местен данък /приблизитено/, нотариална такса и такса за регистрация в КАТ;

4. Докато трае лизинга не можеш да продадеш колата, освен акто новия собственик не иска да те замести в лизингта.

5. При лизинга на стар а-л дължиш ДДС, ако собственика на колата е ползвал данъчен кредит, при кредита това е невъзможно, защото ти си си собственик.

Говоря като банкер, но не съм, просто и аз бях на твоето положение :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4. Докато трае лизинга не можеш да продадеш колата, освен акто новия собственик не иска да те замести в лизингта.

 

E и при автокредита не можеш, колата е заложена пред банката с особен залог.

 

5. При лизинга на стар а-л дължиш ДДС, ако собственика на колата е ползвал данъчен кредит, при кредита това е невъзможно, защото ти си си собственик.

 

Нещо тази точка не мога да си я осмисля, въпреки че претендирам да съм наясно с Закона за ДДС и Правилника за прилагането на Зкона за ДДС. И в двата случая си дължиш ДДС, той си е в цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Факта, че спрямо а-ла има учреден особен залог съвсем не означава, че не можеш да го продадеш на кокого си пожелаеш и когато си пожелаеш. Особения залог обезпечава Банката, в случай, че спреш плащанията по кредита, нищо повече. Само две банки задължават кредитоискателя да учредява о.з., в останалите не е задължително /не случайно посочих Алианц/, особено ако докажеш доход;

2. Продажбата на стар а-л /закупен преди повече от 6 м. или над 5 000 км./ е освободена сделка по ЗДДС, освен ако продавача е ползвал Д.К. /в този смисъл бе предложението/. В случай, че колегата закупи стар а-л от нерегистрирано лице или лице, което не е ползвало д.к. при закупуването няма да се дължи ДДС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите!

Особено на PRR! 8)

 

@PRR

Аз съм... голям човек, голям мъж. Фабията ме разколебава единствено заради размерите и :S

Относно Комби - няма да го бъде... аз не харесвам нито един модел Комби, а жената направо си ги мрази. Изключения тук са Ауди Allroad, както и Фабия Скаут! :)

 

1.6 бензин може би наистина е добър избор... но дали е по-добър (и икономичен) от 1.4 TDI?

 

екстрата за подгряване на дюзите я описах като една от тези неща, струващи 30-тина лева, които просто трябва да си глупав да не вземеш (или да не си информиран) - като тук си спомянм, че бях набелязал и куп други, наистина важни (поне за мен) екстри от този тип - като защита за лоши пътища и т.н.

 

коя Фабия препоръчваш - Нова, или предишния модел?

 

под 1400 лева застраховка визираш Каско надявам се? :)

-------------------------------------------------------------

 

@NightSpirit

 

За ценови диапазон 25к има поне според мен доста добри Шкоди, като например:

- Октавия Тур 1,9 TDI-PD / 74 kW / 101 к.с., 5M, с ниво на оборудване - Sunny Tour: Климатик, Предни електрически стъкла, Бордкомпютър, Централно заключване с дистанционно управление и 2 сгъваеми ключа - 24780лв

 

- Румстер Стайл 1,4 TDI-PD / 59 kW / 80 к.с., 5М - с оборудване:

ЕЛЕКТРО:Електрически огледала с подгряване,Климатроник с електронно регулиране и филтър против миризми,Аларма с обемни датчици, резервна сирена, датчик за наклон и дистанционно управление CZ (2 сгъваеми ключа),Допълнителни 4 задни тонколони,Сензори за паркиране отзад (CLIMATRONIC" - климатизация с електронно регулиране и филтър против миризми, Аларма с обемни датчици, резервна сирена, датчик за наклон и дистанционно управление CZ (2 сгъваеми ключа), Допълнителни 4 задни тонколони, Електрически огледала с подгряване, Сензори за паркиране отзад) - 24588лв

 

Бих взел Румстера определено! Пък и гражданската му + данъка ще са по-ниски заради по-малкото коне (ако не греша?)

 

- Penywise - Stephen King, групата не ме кефи, за това не пиша с двойно "н".

P.S ника ми е регистриран от ~2004-та и от тогава съм бил наясно и нееднократно ми е задавам този въпрос :P

--------------------------------------------------------------------

 

@simichoil

Определено доста добра оферта. Ето тук идва разлика м/у двете оферти, които сложих по-горе и твоята. Разликата от близо 5 хиляди лева... НИКАК не е малко и това е предпоставка за избор на нещо "не чак толкова модерно, но по-достъпно"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен.

 

Много пъти е коментиран казуса "разход на гориво - дизел срещу бензин" и кое излиза по-икономично в процеса на експлоатация на колата. Колеги бяха изчислили, че трябва да навърташ доста сериозни километри, за да усетиш осезаемо някаква разлика при харча на гориво и пари за него.

 

Та в тази насока - защо все пак не помислиш за Октавия Съни Тур хечбек с двигател 1,6 102 к.с. Разликата с дизеловия и вариант е над 2 хиляди лева. Това за тебе са климатроник, защита лоши пътища, сензори за паркиране отзад, подгрев на дюзите на стъкломиячната уредба и задна чистачка. Да, всичко изброено е повече от 2000 лв, но разбито през лизинга няма да го усетиш осезаемо, ако поръчаш гореизброените неща заедно с колата, не че има възможност да се добавят тук на наличен модел, с изключение на сензорите за паркиране. Ксенон и темпомат може да сложиш винаги допълнително, задни тонколони - също. А при нормално каране :D двигателя 1,6 не е кой знае колко жаден, та да го подминаваш с лека ръка. Имаме колега с такъв във форума - lubomirov1985. Напиши му едно Л.С. и той ще ти разкаже всичко за колата си, все пак за две и кусур години е натрупал доста опит с нея. При него ксенона, ксенона на фаровете за мъгла, задните колони и тубата са афтърмаркет, но работят безупречно, не са скъпи той е много доволен от тях. Отделно, въпреки че не знам твоето мнение какво е - ЕураТек предлагат монтиране на газова уредба със запазване на гаранцията за този агрегат.

 

Иначе моите 174 см и 126 кг :mrgreen: се чустват доста удобно в салона на Октавия Съни Тур, и в града, и на дълъг път, най-често до Пловдив.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притежавам Октавиа 2 точно с 1.6 бензин от октомври 2009 г. Колата е от 06.2008г. Неколкократно съм ходил с нея до София и други отдалечени от Бургас градове. На дълъг път разход от 6.9 л/100 км. Строго градско /Бургас/ 10 л/100 км. Автомобила е много повратлив, пъргав и се управлява лесно в Софийските задръствания, в Бургас още по-лесно. Само че, този един "кон" дето са го сложили в мотора 102, а не 101 к.с. направо те разбива. Данъка на моята за четвъртото тримесечие на 2009г. е точно 289.34 лв. ](*,) Тъпо е точно за един "кон" да плащаш по 1200 лв. на година повече. За сравнение притежавам "ГАЗ-24 ВОЛГА" от 1978г. /предстои й реставрация/ за нея данъка ми беше нещо от сорта на 10-15 лв., даже не съм се замислял. А сега купувайте си нови автомобили и се грижете за екологията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее,за данъците,така е.Който кара чисто нова кола е баровец и държавата го цака :lol:

Колкото е по-стара -повече замърсява,и по -малък данък има. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен.

 

Много пъти е коментиран казуса "разход на гориво - дизел срещу бензин" и кое излиза по-икономично в процеса на експлоатация на колата. Колеги бяха изчислили, че трябва да навърташ доста сериозни километри, за да усетиш осезаемо някаква разлика при харча на гориво и пари за него.

 

Та в тази насока - защо все пак не помислиш за Октавия Съни Тур хечбек с двигател 1,6 102 к.с. Разликата с дизеловия и вариант е над 2 хиляди лева. Това за тебе са климатроник, защита лоши пътища, сензори за паркиране отзад, подгрев на дюзите на стъкломиячната уредба и задна чистачка. Да, всичко изброено е повече от 2000 лв, но разбито през лизинга няма да го усетиш осезаемо, ако поръчаш гореизброените неща заедно с колата, не че има възможност да се добавят тук на наличен модел, с изключение на сензорите за паркиране. Ксенон и темпомат може да сложиш винаги допълнително, задни тонколони - също. А при нормално каране :D двигателя 1,6 не е кой знае колко жаден, та да го подминаваш с лека ръка. Имаме колега с такъв във форума - lubomirov1985. Напиши му едно Л.С. и той ще ти разкаже всичко за колата си, все пак за две и кусур години е натрупал доста опит с нея. При него ксенона, ксенона на фаровете за мъгла, задните колони и тубата са афтърмаркет, но работят безупречно, не са скъпи той е много доволен от тях. Отделно, въпреки че не знам твоето мнение какво е - ЕураТек предлагат монтиране на газова уредба със запазване на гаранцията за този агрегат.

 

Иначе моите 174 см и 126 кг :mrgreen: се чустват доста удобно в салона на Октавия Съни Тур, и в града, и на дълъг път, най-често до Пловдив.

 

Поздрави.

 

Хм... може би се подлъгвам по опита, който имам с едно Volkswagen Polo 1.9 SDI, което на извънградско лично аз го докарах до малко под 4 на 100 (с каране в диапазона 80-100, пътя за Банско... то с малка кола не става с повече да караш там).

И това 4 на 100 извънградско и около 6/100 градско, в сравнение с 6.9/100 извънградско и 10/100 градско при бензина направо е разбиваща разлика.

 

Зная, че сравнявам Поло 64 коня със 102 коня бензин, но "по документи" Октавия 1.9 TDI Тур я дават с приблизително същия разход и около 5/100 комбиниран.

 

Двигателя, за който говориш струва наистина с 2000 по-малко от дизела, а монтирането на газова мисля, че по каталог беше 1700-1800, което направо обезмисля цялото "преструкториране" и смяна на дизела с бензин.

 

От отговорите ви научих много неща - то този момент например не си бях давал сметка, че... да, по-голям двигател и повече коне е целта и желанието на всеки, но данък, гражданска и т.н., които са прекалено голям фактор за пренебрегване - всъщност "за 1 кон" ти отрязват главата smile096

 

Между другото ИЗОБЩО не напирам нито за ксенон, нито за парктроник (мисля, че това е екстра за жени), нито за кожи и т.н.

По-скоро съм на мнение, че колкото по-проста е една кола в това отношение - толкова по-малко неща ще има да и се повреждат напред във времето. Все пак закупуването на чисто нов автомобил за повечето хора е инвестиция в доста дългосрочен план, а за много малко е просто няколко години каране до следващия автомобил. За вторите е нормално да имат възможност да взимат такива екстри - и да не ги интересува "след 10 години ще има ли проблеми".

Доста теми разгледах из форумите тук - за проблеми с парктроници и всякакви такива джунджурии (ебати думата).

 

Колега, не съм 174см на 126кг, но... 184 на 115 съм си smile092 , което също е фактор при избора ми и за това избягвам Тико, Атос и т.н. smile045

 

Overall - 1.6 бензин и 1.9 TDI са в диапазона на гражданска и данък, който е направо дава абсурдна разлика "за 1 кон".

От тук следва, че на човек (хора) с нашите габарите някак си... не, че "няма да отива" 1.2 безнин, но просто няма да ни насмогне горкото smile092 , за това остава компромиса 1.4TDI, или слагане на 1.7-1.8к газова, което е излишно допълнително упражнение.

 

Вече дадох пример с Румстера (наличен на склад) с наистина безбройните му екстри(!) за близо 25000, което значи, че една идея по-слабо изпълнение автомобил Шкода спокойно си стъпва на 20 хиляди (има ги направо стотоци налични в сайта на Шкода).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като собственик на Октавия Тур ще се опитам да те прикоткам в лоното на Туровете, :mrgreen: но и Румстера е добър вариант, особено за висок човек като тебе. ;) Решението в крайна сметка си е твое. Дадох пример с възможните екстри за Тур-а само като идея какво може да спестиш като първоначална инвестиция в името на комфорта и сигурността, избирайки бензин пред дизел. А писах газова, защото пак е едно удобство, спестяващо някой лев в процеса на експлоатация, но пък с доста солидна инвестиция в началото. А данъка - плаща се веднъж годишно все пак и ти е колкото една първа смяна на масло. И понеже иде реч за големи суми - приготви се всяка година да те дерат и за ГО, щом ще си с лизинг - вместо 170 - 190 лв, платихме 260 лв за 90 к.с за 2010, без оглед, че основния водач на колата е със златен талон. Отстъпката, която застрахователя дава на клиента, ЕТ си я прибират и те товарят на максимум.

 

Иначе за разхода си е така - 1,9 тди е до 4,2/100 извън града(София - Пловдив със 110 км/ч) и около 6,5/100 градско, 1,6 мпи е доста повече, особено по Софийските улици. Но забиеш ли се в задръстване и дизела си харчи, аз съм стигал 13,3/100 от Бояна до Стадион Васил Левски, за около два часа. ](*,)

 

Парктроника ми е монтиран допълнително в ЕТ и е страшно удобен, особено за комби. В края на 2006, когато взехме колата, струваше 470 лв, сега е поскъпнал, проблеми не съм имал, доволен съм.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.