Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпроси за поддръжка на Октавия и Супърб


mr. White

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Ние сме двама сериозни фенове и купувачи на Шкоди, имаме една Октавия Фейслифт 1,8 DSG и един Супърб 1,8 DSG, като преди това и двамата имахме Октавия 2 - едната дизел 2,0, а другата 2,0 бензин, от които въобще не сме доволни, но това е друга тема. Отдавна искаме да пишем, но все не остава време. Имахме доста проблеми с предишните коли, но за сега новите се държат добре \:D/ Искаме да споделим няколко въпроса, пък ако някой може да отговори добре:

1. Имаме проблем от около 6 месеца с датчика на горивото на Супърба, стрелката просто отказва да работи понякога. Два пъти я карахме в сервиза, но точно тогава си работи и от там ни казаха, че не виждат какъв е проблема. Някой имал ли е подобен случай и ако да, как е го е решил?

2. Супърба има проблем с паркроника - при по-студено време, при включена задна скорост постоянно дава, че има препятствие или предмет зад колата, а всъщност няма нищо. Пищи постоянно и не се оправя, докато не се стопли малко :lol:;

3. Сутрин, като запалим Октавията при температура под 10 градуса се наблюдават колебания в оборотите на двигателя, като че ли трепери и работи неравномерно. Накой знае ли дали е повод за притеснение, защото колата е нова - на 7 500 км.

4. Как стои въпроса със смяната на маслото - в сервизната книжка пише "променлив сервизен интервал" . т.е. докато се покаже индикация на таблото или не повече от 35 000 км., но доста хора ни казаха да си сменяме филтрите и маслото на 15 000 км. Тогава защо е тая книжка и защо са тези променливи интервали?

Предварително Ви благодарим!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2. Датчиците реагират когато са покрити със сняг/лед или когато са много мръсни. Чисти от кал и лед на студено пак ли реагират?

 

4. На таблото ще ти изпише кога да смениш маслото, не се безпокой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, парктроника са включва, без дори да има прах по колата. Прави впечатление, че тоя номер го прави само при студено време - под 0 градуса / не знам дали има значение/. А за маслото не знаем какво да правим - Супърба е на 21 000 км. и го караме, пък ако спре или издумка нещо ще се напием една вечер и толкова smile027. Само да не развалиме Октавийката, че ни е много на сърцето smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е препоръчително маслото да се кара над 15 000 км, пък било то и Long Life. Единственото преимущество на Long life маслото е, че се сменя на 24 месеца при слабо натоварване. Но е хубаво за турбината и за двигателя да се сменя на 15 000 км независимо какво казва компютъра.

 

А за паркотроника - явно има дефектирал датчик, но как се открива кой е... нямам идея. Трябва да се изключват един по един докато се намери проблемния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене ми е интересно,къкви проблеми сте имали с предните си коли(и по-точно бензиновата).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А за паркотроника - явно има дефектирал датчик, но как се открива кой е... нямам идея. Трябва да се изключват един по един докато се намери проблемния.

с вагком се тестват 1 по 1 и се открива кой е
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно парктроника, това ми се е получавало ако по колата има вода и леко се е заледило на датчиците, дори може да се получи при излизане от топъл гараж на студеното време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

]" имахме Октавия 2 - едната дизел 2,0, а другата 2,0 бензин, от които въобще не сме доволни, но това е друга тема. Отдавна искаме да пишем, но все не остава време. Имахме доста проблеми с предишните коли..."[/color]

 

Това не е сериозно и не отговаря на истината, няма такива филми за бензиновата Octavia 2.0 FSI [-X

Карам служебна такава от 2005г и никога не ме е разочаровала. Много корав и сигурен автомобил, двигателят е 150к.с.

Към настоящия момент за пробег 212 хил.км по мотора и ходовата част не е пипано нищо. Сменяни са само консамативи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, благодарим на колегата с "бегачката", но това май трябва да го кажем на сервиза, нали?

Второ: Колега krasy: обясни ми причината да си измисляме, след като и сега дадохме куп пари да си купим пак Шкодички? Ако сега бяхме с БМВ и Ауди разбираме, ама то пак при Е.Т? На теб и на колегата micyri Ви даваме леко описание на случките:

1. Октавията я купихме на 19.12.2006 год., 2,0 бензин, 150к.с, 110 kw., ръчни скорости, Елеганс - 38 356 лева - черна перла /653 лева smile091 /. На 11.01.2007 год. блокира задното стъкло, като не можехме нито да го вдигаме, нито да го сваляме. След ремонта, който продължи 3 дни, се появи друг дефект - при прибиране на всички стъкла с дистанционното, ремонтираното вместо да се прибира се свяляше :lol:. Между другото, така си я върнахме на дилъра :lol:. След около 2 месеца забелязахме, е колата започна да пали малко мудно и леко увеличи разхода, в сервиза след третия опит я опревиха, но така и не разбрахме причината за проблема /не че ми е от работа, ама все пак/. Няколко приятели /вкл. и един професионален и действащ автомобили съзтезател/ ни казаха, че нещо не върви добре, че ауспуха е много черен за бензин и т.н. На 13 000 км. запачна да вие преден десен лагер на главината и го сменихме /мога да сканирам сервизната книжка, ако Краси не вярва/, а на 22 000 км., след около 1 месец тропане сменихме задните спирачни арапарати /пак го има в книжката/. Следа това започна едно леко, но много досадно тропане в предната дясна част, което след окло 345 ходения в сервиза не можаха да открият от какво е /така си я върнахме/. Колата имаше и козметични дефекти - предна лява врата "дишеше" и при по-висока скорост се чуваше неприятен шум, имаше леко пърпорене от ауспуха, ама това въобеще не го зачитаме. След като я продадохме от сервиза ни казаха, че не е могла да вкючва втора скорост и са й сменили маслото /не зваем дали е вярно/.

2. Втората Октавийка я купихме 1 месец след първата - 2,0 Дизел, DSG, Елеганс. Още на първия месец по време на движение изчезнаха всякакви светлини и звуци /като в "Козия рог" :lol: /. Оказа се, че има някакъв дефект в темпомата, който ака се повтори отново може да се смени, ако не, си караш така и чакаш да ти изчече гаранцията. Няколко пъти след това изчезва радиото по време на движение, но после пак се появява. Так си остана. Най-големия проблем беше, че колата беше нещо като че ли малко шумна, особено при по-висока скорост.

И двете коли ги върнахме на дилъра и си взехме Фейслифт и Супърб, най-висок клас, с един милион екстри, просто защото сме фенове на марката. Защо ни е да лъжем, но и има ли смисъл да си затаяваме истината?

Очакваме някой, ако може да отговори на другите въпрси да ни пише. Ще Ви изпратим снимки на количките /иначе са много хубави/ smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Няколко приятели /вкл. и един професионален и действащ автомобили съзтезател/ ни казаха, че нещо не върви добре, че ауспуха е много черен за бензин и т.н...

Извинявай, но няма как да се цапа ауспуха, при това на бензинов мотор, при наличието на катализатор... Освен ако не сте го избушили. Ако не сте, би следвало, след като/ако вие не разбирате, същите тези приятели + автомобилния състезател (май най-вече той) да ви обърнат внимание, след което беж към ЕТ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"предна лява врата "дишеше" и при по-висока скорост се чуваше неприятен шум"

 

Да, това с шофорската врата е така, не е добре обезшумена...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle, какво значи да "изтърбушим" катализатора? Специално тази кола е галена, а не карана - не е вдигала повече от 170 км.ч. smile009 и то по изключение! Закарахме я в сервиза по повод двигателя и казаха, че е Евро 2 и саждите са нормални /не знам до колко е така/. Абе приключила тема, важно е новите да са добре! На всички искаме да кажем, че Новата Октавия Фейслифт НЯМА НИЩО ОБЩО със предишната, нещата са много по различни - като шум, поведение, качество на всеки детайл и т.н. Явно чехите /или който там ги прави/ са си взели поуки от грешките!

p.s. Сега колегите с О2 ще ни теглят по една, ама какво да се прави :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що да ти теглим - О2 преди фейслифта има мноого трески за дялане особено по отношение на качеството на сглобката. Не е нормално за кола от този клас толкова много неща по интериора да потропват и проскърцват. "Бащицата" Golf 5 е чувствително по-качествено направен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, де**а и на мен нещо ми е шумна кат' 'дигне къде 200 км/ч smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що да ти теглим - О2 преди фейслифта има мноого трески за дялане особено по отношение на качеството на сглобката. Не е нормално за кола от този клас толкова много неща по интериора да потропват и проскърцват. "Бащицата" Golf 5 е чувствително по-качествено направен.

За съжаление нещата стоят точно така :? .

Но не съм сигурен, че проблемите са решени при FL, освен шума от огледалата и от уплътненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за колицата, много е хубава. Не че карам тази от преди фейса, ама според мен предницата на старата по- си отива с другите и части. Фейслифта има хубава предница с новата броня и фарове, но трябваше и нататък да пипнат малко от малко, защото стоповете са си кажи- речи същите. Задната броня е тази с котешките очи и много искам да си сложа на моята такава, но дори и сериино при фейслифта пак се различава по- форма от тази която слагат на RS, а rs-вата е по- хубава/мое мнение/ и затова не са и я пипнали при фейслифта на октавия. Супърба си е изцяло нова кола и по- добра, ама и това на снимките е супер, така че поздрави и безпроблемно шофиране от мен. 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Sotef, абсолютно си прав, старата имаше по-съразмерен вид, но фаровете на ФЛ са къде-къде пред старите ;) Пак казвам, всеки, който е карал новата усеща сериозна разлика /яко нервирахме "бегачката", ама и той като си вземе новата ще запее друга песен/. С тази тема искаме да обърнем внимание на факта, че в BG няма сериозни сервизи и поддръжка, които да отговарят на марката, което е много, много лошо smile011 Именно тук е мястото на форума, защото трябва да се направи нещо, ние все пак купуваме коли от тези хора! smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без съмнение фаровете са по- добри и даже много ме кефи надписа октавия вътре. За сервизите знам, 2008г. есента, когато колата ми бе само на 5 месеца допуснах глупава грешка на паркинга зад службата и не видях едно метално колче като паркирах. Резултата бе одраскана задна дясна врата по- средата, около 30см. черта. Има даже и снимки тука във форума. Много ме беше яд. За 24 часа ми я оправиха като я оставих в Надежда, но цялата врата беше пребоядисана. Цвета на вратата е по- светъл от останалатачаст и най- си личи с предната врата разликата. Другия проблем е, че на тази същата врата след време просто е чукнало сигурно камъче от пътя и там се е спукал лака. Сега има петно 3-4 см без лак. Боята не е изпичана въобще и затова резултата е такъв. Другото нещо, наранено гумено уплътнение, защото сигурно с отвертка са ги сваляли, ааа и при свалянето на пантата на вратата, понеже не са имали примерно маркер да драснат къде е та после да я сложат на същото място пак с отвертката са изчегъртали една две черти боята, абе нямам думи.

viewtopic.php?f=1&t=11094

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sotef-не е трябвало да я взимаш от сервиза :!:

mr. White-само ще кажа че задния спойлер е много як /друг е въпроса,че повече би и утивал ако е със 17 нагоре и по-нисичка/

хубава е колата-поздравления

пък за фаровете....честно-много са големи според мен,но вече свиквам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде ,престанете с това "новата Октавия"!Това си е фейслифт на старата!Освен,че е напудрена външно,вътре почти нищо ново,като изключим грозния волан от Супърба,возия,двигатели,пластмаси,уплътнения и т.н. всичко си е като при старата!Карах такава само преди седмица,така че впечетленията са ми съвсем пресни! ;)

Не бих си я купил,просто защото имам оригинала,а пък с тези фарове заприлича на корейски автомобил!

Нещо не съм оптимист и за наистина новата О3,като гледам накъде отиват дизайнерите на Шкода! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми допадат повече старите фарове като цялостна визия на автомобила. Новите са красиви, но така "лепнати" седят като от чужда кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.