Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Смяна цвета на уредите на таблото при Октавиа 2


Recommended Posts

Верно е пипкава работа! Доста при това! Отделно, трябва да се сменят на групи от по 2-3-4 диода и да се свързва таблото през 5 минути, за да се провери дали всички диоди са както трябва запоени, че ако един е обърнат, цялата групичка /2-3-4/ няма да светят. При Октавия 1 и Фабия 1 е малко тъпо направено, Митаче. От линка, който си дал се вижда, че сектора с нивото на бензин и температурата е с цвета на стрелките. Така е, защото няма отделни "тунелчета", които да изолират 2 диода само и единственно за осветяването на стрелките, както примерно е при оборотомер/скоростомер. При ФВ-тата си има "тунелче" и можеш да направиш всички стрелки, различен цвят от основния. Музиката и климатроника също могат да се пипнат! При мен се получи ето така:
http://zloqq.snimka.bg/automobiles/o1.461087
Малко са размазани снимките, но се добива представа. И всичко това, с безвъзмездната помощ на Васко /vasilisa/ за което - благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • 1 година по-късно...

Знам че темата е стара ноо какъв размер са светодиодите по таблото? Тези СМД са на 1мм, 3,5х2,8мм или 5х5мм ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На почти всеки онлайн магазин за лед продукти се продават светодиодни ленти. Има 2 вида - с 5050 и 3528 диоди. Един метър лента има 60 диода, а вече пуснаха и с 120 - от 3528. С такива ще стане идеално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте колеги! Значи имам следния проблем.След като смених цвета на таблото и реших да го сглобявам нещо стрелките се разместиха и не се оправят.Стрелките си ги сложих както трябва и проблемът по-точно е с стрелките на нивомера на гориво и термометъра на температура на двигателя.

Показва по-малко от 90 градуса след като колата е загряла и си я знам че си цепи точно 90 градуса.Същото е и с нивомера,резервоарът е пълен до горе (лично го пълних до преливане) не стрелките след дване на контакт сами си слизат до долу (регулират) и след това започват да показват грешно.Защо става така? Ако някой може да помогне ще съм благодарен!! Повтарям че проблема е само с малките стрелки.Много пъти си играя да ги наместя но след даване на контакт те се регулират до долу и пак грешно показване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А пробва ли, когато загрее колата да нагласиш стрелката за температурата да "цепи" средата? Или с тази за горивото да се заиграеш, след като дадеш контакт? Аз с моята си играх доста и пак малко под 90 градуса ми седи като е загряла /но не както при теб/, а пък лампата за нафтата ми светва една идея преди да стигне червеното... Но пък като се замисля, таблото ми е индивидуално направено и от там може да се разминава малко положението на стрелките и самите означения по скалите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах и на контакт..всякак, но без успех.А за разминаването на стрелките и скалите едва ли е така както мислиш, след като досега си беше наред и поблема е само с тях двете.Незнам и аз вече какво да мисля, а пък така като е ме дразни много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,но как по точно става ? На платката на самите "машинки" ли да подам захранване и колко волта и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Знам че темичката е малко стара, но от доста време си мисля да си направя и моето табло така, но все не се навивам за да не го отварям и ала бала незнам си що, но най-накрая го реших че ще го направя. Последните няколко дни презапоих стотина диода и смятам че ще се оправя вече без проблеми. Имам обаче едно малко въпросче, какви диоди да изпозлвам? Яркосветещи или не? Ето на какво съм хвърлил око, с кой ще е по-добре.

За цялата кола отивали към 135 диода, като аз смятам да поръчам 200 броя направо. На самия климатроник е имало няколко бройки 0805, там смятам от тук да ги намеря. Смятам всичко да е бяло, стрелките на километража червени и когато се натисне копче от климатроника също да е червено (самата индикация за натиснато). Знам че е голяма играчка ама ми омръзна нещо това зеленото, нека разчупим малко обстановката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом няма да правиш ново табло и да сменяш визията - поръчвай такива, които ще са най-близки до оригиналните ти в колата. При мен лично трябваше по-ярки диоди, понеже новото табло се оказа по-плътно един вид и светлопропускливостта му дойде по-малка. И за да се виждат всички индикации и чек-лампички се наложи по-ярки диоди да ползвам. В твоя случай аз бих избрал по-ярките, защото можеш да намалиш интензитета посредством регулирането на таблото, докато ако вземеш по-слаби...ако се окажат не достатъчно ярки - няма как да увеличиш интензитета.

Поздрави и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама като намаля се намаля и на Макси дот-а и става кофти... А аз въобще незнам какви са оригиналните, ярки или слаби, да не стане да дам едни 30 лв за диоди и да правя двойна работа и само да се ядосвам после. Други идей?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купуваш от двата вида . После отваряш таблото и на мястото на километража където са много диоди сменяш само един. Закачаш таблото само с един сменен диод без да слагаш стрелки и красоти (наголо) и гледаш дали те устройва. Ако не кефи слагаш от другия вид . 100-те диода , които ти останат даваш на приятел да си прави нещо... :D

 

017031118-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето излизат 26лв тея 100 диода и не ми е оферта да вкарам 50 кинта ей така за пробата. А и сега като рових по чуждите форуми гледам хората използват диоди с 1000+mcd, а тези са силните са 300. Май ще заложа на нещо китайско за по-малко парички, а ако не ми хареса тогава ще му мисля.

Пп. Кви са тия специални техники дето ми показваш. Аз до сега 3 табалца съм направил с обикновен поялник и пинсетка само и всичко е без грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aми и така става както казваш, но с горещ въздух е по-лесно . Поставяш с пинцетите , духваш и си готов. Поялникът не играе. Въпрос на избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.