Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Парното на Фаворит / Форман


The Best Forman

Recommended Posts

Днес Формана ми направи лошо впечатление ... в задръстване и с малка скорост няма грижи , но при движение с над 50 км. предното стъкло се обледенява ... колата загрява нормално и сравнително бързо и не спада температурата , но ми прави впечатление , че почти няма разлика в температурата на входящата и изходящата тръба на парното ... възможно ли е да изпускат О пръстените на кранчето ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

възможно е да ти се е задръстило радиаторчето на парното(можеш и на място да го продухаш,ама трябва да разхерметизираш охл.система) ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчисти радиаторчето или го замени с друго, за да се видиш в пОрно smile004

От къде ти хрумна това за 0-пръстените?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде ти хрумна това за 0-пръстените?

От къде ли ... колата не си надува маркучите , значи грнитурата и изпарителя функционират ... температурата е постоянна , значи и термостата е ОК ... антифриза е бистър (да не кажа нов) и незнам от де ще се запуши пущината ... единствено , което ми прави впечатление е , че температурата не спада при 2 -ра и 3 -та степен на вентилатора , което ме кара да мисля , че водата прескача радиаторчето и единственото място е е през пръстените на кранчето smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че температурата не спада при 2 -ра и 3 -та степен на вентилатора , което ме кара да мисля , че водата прескача радиаторчето и единственото място е е през пръстените на кранчето smile049

 

Почти си прав. Водата влиза в радиаторчето и се връща през изхода без да се разходи вътре защото вероятно е запушено (Примерно от годинките, не сменян антифриз редовно, гаден антифриз, добавки за теч и т.н.) и затова ти замръзва челното стъкло. Трябва вътре да става баня, не лед да имаш по стъклата... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена ти май никога не си ровил толкова навътре във Формана и наистина нищо чудно радиаторчето на парното да е затлачено. Не знам принципа на Формана, но на Варела има кранче, а на Кадета няма (има клапа). Отпушвал съм топлообменник на Вартбург, като там случая беше същия - нито се надуваха маркучите, нито имаше разлика в температурата на входа и изхода на топлообменника, а и термостата работеше. Оцета, верото, мнооого тиня изтече (ама тиня) и нещата си дойдоха на мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена ти май никога не си ровил толкова навътре във Формана

Ти просто незнаеш колко навътре и надълбоко съм ровил у Формана ... преди 5 - 6 години като го боядисвах и парното беше напъдено и съответно радиаторчето го отварях ( само едното казанче щот ми се стори безпредметно да отварям и другото при положение , че вътре като ново ) ... та има още един бъг , който се усеща лятно време , когато духа само вентилатора и дори да е студена вечер въздуха , който влиза е леко топъл ( демек при затворено кранче пак има циркулация ) ... та за това си мисля , че там е белята , но като стигна до него ще снимам и ще докладвам ( то на тез коли май последната грижа им е парното , ам карай :mrgreen: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На формана имах такъв проблем и го отстраних като първо промих цялата система,но като не се оправи както искам ,от тенекия за сирене изрязах две ленти около 6 см дълги ,за широки не помня ,но ги свих по дължина като тръбички.Отворих кранчето,махнах единия маркуч и през отвора набутах тръбичката,после и на другия маркуч и така до сега ,само ,че сега брат ми го прави.Оказва се ,че охл.течност минава покрай шибъра на кранчето и не влиза към радиатора ,а излиза към помпата и така няма загряване.С тръбичката течността принудително се вкарва в радиаторчето и от там през другата тръбичка към помпата.Вярно е ,че не се затваря кранчето,но като е студено ,това не ми пречеше.Даже е по - добре,защото като се запали мотора и се пусне вентилатора да духа ,стъклото се затопля постепенно и не се изпотява.Тръбичките трябва да са много тънки и почти с диаметър равен на отворите ,за да са плътни и да има добра циркулация на течността .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш,ако въпросът ти е към мен ,то отговорът е : махат се тръбичките напролет и наесен като застудее пак същото упражнение.

 

smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш въэможност смени си парното с парно от фелиция ще останеш много доволен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола ще отбележа , че двата модула нямат нищо общо и ако някой реши да го прави ще му се наложи да вземе цялата пластмасова коруба с радиаторчето , моторчето и врътките , които не съм убеден , че пасват на мястото на фаворитовите ... инак изправно парно в купе на Фаворит си топли не по - зле от фелициевото ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има някои разлики при Фаворит и Фелиция и Фелицията ако трябва да сме честни има малко по добро парно. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Не малко а много по-добро парно има Фелицията.На Фаворита парното е символично.

Духа добре само пти добре загряла кола и над 2000 об.

 

Така може би е при твоята кола. Символично е много крайно казано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така може би е при твоята кола. Символично е много крайно казано.

:smt017

В събота и неделя попътувах малко и въобще не ми беше студено в колата на фона на минусовите температури особено на Витиня ... е при скорост от 100 + километра пръснеш ли на стъклото получаваш ледена коричка , ма и за това има оправия - спираш духалките в краката и няма проблеми ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе колеги, толкова ли е голяма разликата в парното на тези 2 модела :?:

Вчера като се прибирах от работа през нощта температурата вън беше -11.4°С по Ботевградско и се покачи до около -9°С на Банишора. На Банишора термометърът ми показваше вътрешна температура +27°С, т.е. спокойно smile116 За уточнение, около 2 през нощта няма коли, светофарите мигат жълто, а аз карам с около 60 км/ч. на 5-та за Економия на гориво, пък и да Фащам зелената вълна по Сливница. Естествено с тази скорост и обороти на колата и трябват около 10 км за да загрее като хората. Но пък след това вътре си е бая жега и никога на загряла кола не ми е замръзвала течността върху стъклото.

Това, което споделяте колеги за Фаворитите направо smile181

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципната разлика между двата модула е основно в радиаторчето ... фаворитовото има кранче , където често става прескачане на течноста директно към мотора , докато при фелициевото няма и целогодишно си върти антифриза през него ... после идват клапи наклони и т.н. ;)

При 60 и на мойто стъкло не замръзва , ма при 120 как се спича след чистачките , а в краищата няма време да се стече ми остава релефна течността :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Случва се и в най-добрите семейства" дет се вика , да им замръзне течността от чистачките върху стъклото...

И в случая не е толкова важно колко0 е загряла колата, а другия фактор играе smile091

а именно - каква е течността за чистачките.. колко е концентрирана.

Тя може да не замръзва в казанчето, щото в него е -10 градуса, но щом изхвърчи на тънка струйка при 100км в час + незнам си колко вятър, което прави ефекта на -30 градуса все едно и си замръзва като момченце. Единственото решение е наистина да набичиш здраво струята топъл въздух на предното стъкло защото то горкото се охлажда адски бързо от бръснещия го леден въздух.

Този ефект съм го наблюдавал преди години на една служебна кочина.. Беше адски кално и температура малко под нулата, нямахме течност за чистачките, преценихме че няма да купуваме(с наши пари и за наша сметка) и изсипахме шише с вода(незамръзнала) при загрят мотор. Е - няма да ви казвам какво се получи - ледена принцеса на предното стъкло..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един материал във вестник "Направи сам" за летно време да се измива стъклото от комари със загрята вода в топлообменник от охладителната течност на мотора .Мисля ,че това може да стане и за измиване и зимно време,невярвам да се спука стъклото,защото водата докато стигне до него няма да е 75-90 градуса.

Топлообменникът е представен като скица и бил английско производство.Ако някой намисли да го прави ,може да го потърся по вестниците и да кача скицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоше защо ще откриваш топлата вода. Мерцедес отдавна имат казанче за чистачките с топлообменник, а по моргите 124-ки дал Господ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоше защо ще откриваш топлата вода. Мерцедес отдавна имат казанче за чистачките с топлообменник, а по моргите 124-ки дал Господ.

 

 

Аз това го имам като материал за четене,но не съм запознат с други коли детаилно ,като както познавам Трабант,Вартбург,Шкода Форман и Фелиция,които съм ги имал и имам сега.

smile159

Може и да погледна в някоя морга за такъв топлообменник . =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaто гледам снимката и се сещам ,че като направих Вартбург-а на газ ,така направих в съдчето за маслото да го подгрявам от охл.течност.Алуминиева тръба от антена я огънах ,през прорез я вкарах вътре и с материал от тубичка и с поялник я уплътних ,за да не се излива масло.

smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.