Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Ресурс на 3 цилиндровите двигатели


alekz70

Recommended Posts

Здрасти,

Преди няколко дни най-после си получих Фабията - 1.4, 3 цилиндров двигател, дизел 80 коня.

Един познат ме подплаши, че на 3 цилиндровите бензинови двигатели ресурса им бил около 120 хиляди километра, после се скапвали. Не знам, какво според него значи да се скапе двигател де...

Та въпроса ми е има ли нещо вярно в това или е поредната легенда? И как стои въпроса с 3-цилиндровите дизели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Favorit

    6

  • bega4kata

    8

  • tihoslav

    6

  • BENZINO

    4

Най-много писали в темата

бензиновите ги скапват за таксиджийте с газта и лошо каране,дизела е друга работа с добра подръжка ресурса е 400000-500000км няма значение 3 или 4 цилиндъра е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kолега,здравей!!!Честита Нова година и честита нова Фабийка,със здраве да си я караш и много да и се радваш!!!Отосно ресурса на двигателя има стотици бакшиши които карат Фабии с този мотор,виждал съм коли на по 350-400000 км и си вървят без проблеми,при старателно и грижливо обслужване с качествени масла ресурса му е огромен!!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120 000 :D

този твой познат му кажи да отиде да работи в "Комиците"

поредния чул-недочул

напълно подкрепям!

твоят познат е изръсил пълни тъпотии... та то има тико-та на по 1 милион километра вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като по-прост не виждам какво общо има броят на цилиндрите с живота на двигателя. Какво, всеки цилиндър в повече дава няколко К километра живот отгоре ли? :D А иначе, при добро желание може да скапеш всеки двигател и после да кажеш, че това му е ресурса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като по-прост не виждам какво общо има броят на цилиндрите с живота на двигателя. Какво, всеки цилиндър в повече дава няколко К километра живот отгоре ли? :D А иначе, при добро желание може да скапеш всеки двигател и после да кажеш, че това му е ресурса.

 

колега говоря за точно определен 3-цилиндров мотор, а не за всички по принцип!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като по-прост не виждам какво общо има броят на цилиндрите с живота на двигателя. Какво, всеки цилиндър в повече дава няколко К километра живот отгоре ли? :D А иначе, при добро желание може да скапеш всеки двигател и после да кажеш, че това му е ресурса.

 

3 цилиндровите са динамично неуравновесени двигатели. 4 цилиндровите също, впрочем, но неуравновесените динамични моменти са по-малки.

Това води до по-силни вибрации при работа на двигателя и от там по-бързо износване. Най-грубо казано, когато една бутална група хвърчи нагоре, трябва да има друга дето хвърчи надолу, за да не подскочи двигателя, като стигне закъдето е тръгнала. Проблема донякъде се тушира с противотежести и отвори по маховика но пак не изцяло.

Ако не ме лъже паметта, изцяло уравновесен редови двигател е 12 цилиндров, но може и да беше за V образен това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А най-добре звездообразен от аероплан :mrgreen:

Иначе сериозно - колкото повече цилиндри, толкова по-равномерна би трябвало да е работата. За редови четиритактов двигател работния такт ("удара") може да бъде на всеки 720/брой цилиндри градуса.

Не знам конкретния двигател с какъв маховик е, но и маховиците вече не са това което бяха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И друг път съм казвал, сега ще повторя- виждал съм потресаваща цифра километри на много таксиджийски фабии 1.2 с 3 цилиндъра-вървят си и то прилично добре. Говоря за цифри от порядъка на 500, 600 000 и прочее, така че тва ме навежда на мисълта че явно е издръжлив двигател :) И моята кола е с 3 цилиндъра също

 

Иначе честита кола колега, само радост да ти носи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И друг път съм казвал, сега ще повторя- виждал съм потресаваща цифра километри на много таксиджийски фабии 1.2 с 3 цилиндъра-вървят си и то прилично добре. Говоря за цифри от порядъка на 500, 600 000 и прочее, така че тва ме навежда на мисълта че явно е издръжлив двигател :) И моята кола е с 3 цилиндъра също

 

Иначе честита кола колега, само радост да ти носи :)

 

Че пропуснах да ви снимам днес една такава глава на няма 200к, да видите къде са клапаните от метана. Тия цифри колега са такива щото таксиджиите масово карат с такива двигателчета понеже са най-евтини фабиите с тях. Правят ги по 2-3 пъти и минават 600к, естествено. Просто ти казвам че ти е грешна мисълта. ;)

 

Ти естествено, няма да имаш такива грижи, щом си сипваш бензинче ще е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И друг път съм казвал, сега ще повторя- виждал съм потресаваща цифра километри на много таксиджийски фабии 1.2 с 3 цилиндъра-вървят си и то прилично добре. Говоря за цифри от порядъка на 500, 600 000 и прочее, така че тва ме навежда на мисълта че явно е издръжлив двигател :) И моята кола е с 3 цилиндъра също

 

Иначе честита кола колега, само радост да ти носи :)

 

Че пропуснах да ви снимам днес една такава глава на няма 200к, да видите къде са клапаните от метана. Тия цифри колега са такива щото таксиджиите масово карат с такива двигателчета понеже са най-евтини фабиите с тях. Правят ги по 2-3 пъти и минават 600к, естествено. Просто ти казвам че ти е грешна мисълта. ;)

 

Ти естествено, няма да имаш такива грижи, щом си сипваш бензинче ще е ок.

Там където съм слаб не искам да споря, предполагам че си прав, ясно е че бакшишите гледат евтинията :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр. Да е честита новата година на всички. Аз съм един от тези бакшиши дето гледаме евтинията.Не, че много разбирам от двигатели, ама това не е вярно за метана. Кои бакшиш ще си сложи метан, ако ще отваря двг. на всеки 120к. Имах Фабиа 1.2 12v, която продадох на 285к, беше на метан и нямаше никакви проблеми, сегашната ми я карах до 190к на метан, но след кризата с метана преди година минах на пропан бутан, колата в момента минава 240к. Един колега наскоро прави глава на 325к, което е доста над 120к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам колко е "уравновесен" двигателя и колко му е ресурса, но на 3 000 оборота така сладко мърка, че аз лично ставам "неуравновесен" и вдигам разхода :).

В момента съм на 26 000 и честно казано, не мисля да я карам повече от 150 000 км. Интересното е, че никъде в спецификации, упътвание и прочее на Волксваген груп няма написано ресурс на което и да е от съставните части на колата.

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр. Да е честита новата година на всички. Аз съм един от тези бакшиши дето гледаме евтинията.Не, че много разбирам от двигатели, ама това не е вярно за метана. Кои бакшиш ще си сложи метан, ако ще отваря двг. на всеки 120к. Имах Фабиа 1.2 12v, която продадох на 285к, беше на метан и нямаше никакви проблеми, сегашната ми я карах до 190к на метан, но след кризата с метана преди година минах на пропан бутан, колата в момента минава 240к. Един колега наскоро прави глава на 325к, което е доста над 120к.

 

Каквото и да ми пишеш, аз всеки ден ги виждам такива. Няма смисъл. Имал си късмет, но повечето ти колеги нямат. Кога ще отиде главата е според зависи от много фактори.

Освен това е нормално да си караш на метан, естествено че ще гледаш разхода, нали работиш за да изкарваш пари, никой не те упреква. Аз ако съм таксиметров шофьор също ще карам на метан, обаче това ще е последния двигател за моята фабия. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр. Да е честита новата година на всички. Аз съм един от тези бакшиши дето гледаме евтинията.Не, че много разбирам от двигатели, ама това не е вярно за метана. Кои бакшиш ще си сложи метан, ако ще отваря двг. на всеки 120к. Имах Фабиа 1.2 12v, която продадох на 285к, беше на метан и нямаше никакви проблеми, сегашната ми я карах до 190к на метан, но след кризата с метана преди година минах на пропан бутан, колата в момента минава 240к. Един колега наскоро прави глава на 325к, което е доста над 120к.
Обаче 1.4 в момента върви към 600 000 и ни що не е правено по мотора освен вериги.Ааа, и хидравличните повдигачи се разчукаха,ама ги обрах до края/ТОЕСТ ВСЕ ЕДНО Е БЕЗ ХИДРАВЛИКА-КАКТО СИ Е НА ФЕЛИЦИЙКАТА МОТОРА/,и си джътка биз проблеми

чешкия мотор е ебахти кучето-признавам го smile126 smile126 smile126 smile126 smile126

А и фабията като кола е с мега ресурс-ощее с оригиналните амортисьори например

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Чешкия мотор е прост здрав и евтин. Като за България е перфектен :D Жалко че вече няма такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, големи надежди ми давате, като ги чета тия мнения :) . Аз за 9 години съм навъртял 140к, а щом издържа до 600, значи да очаквам купето на колата ми да умре преди двигателя, пу-пу да не му е уруки ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, големи надежди ми давате, като ги чета тия мнения :) . Аз за 9 години съм навъртял 140к, а щом издържа до 600, значи да очаквам купето на колата ми да умре преди двигателя, пу-пу да не му е уруки ...

 

Те и купетата са здрави. Една гарнитурка на глава ще смениш някой ден и това е. Карай и си свиркай ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120к издържат трицилиндровите бензинки на метан... Дизела няма такива проблеми.

дори на метан ще издържат много повече,ако не ги мъчат на 1500-2500обр. те карат само на детонация и смилат клапани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120к издържат трицилиндровите бензинки на метан... Дизела няма такива проблеми.

дори на метан ще издържат много повече,ако не ги мъчат на 1500-2500обр. те карат само на детонация и смилат клапани.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Разбира се че има значение-както подръжката така и карането ;) В нашата фирма имаме 5 Фабий служебнярки 2005г с три цилиндрови сешуари които никога не са помирисвали газ -всички поетапно влязоха в Еура тек за ремонти на моторите :? Моята влезе на 62 000км с резултат счупено бутало,на колегите пак към толкова километра бяха изминали :? Единствената която беше с пробег над 100 000км беше по пазена кола карана постоянно от един човек,без някакви големи натоварвания.Лошото е че колите се товарят ежедневно със стока и като прибавим,шофирането и смяната на предавките към 2000об. даже и повече,нормално е да не издържат :? А за това че нямало значение броя на цилиндрите за здравината на мотора-не съм съгласен [-X Ако сравним трицилиндровата душица с един редови шестак при по-натоварена и дори лоша експлоатация мисля че няма база за сравнение въобще :? Но идеята на три цилиндровите мотори не е спорта а икономията и при нормална поддръжка и културно шофиране ще се отблагодари подобаващо smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.