Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Шум от парното (01)


Redline__

Recommended Posts

Octavia 1 2000г. с климатроник, когато го пусна (независимо дали е климатик или парно) има едно свистене от духалките, което е пропорционално на силата на духане. Шуми си така откакто я имам, сменил съм 2 (от 3) клапи на климатроника. Напоследък започна много да ме дразни. Има ли колеги с подобен "проблем" и такива, които да са го решили :roll: ? Просто се чува едно "шшшшшшш" :oops: ...

 

Някакви идеи?

 

П.п.: С нов поленов филтър съм, не е задръстен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко,

 

Да не ти е блокирала клапата за циркулация на въздуха? Че, поне при мен де, като я затворя бая шумен си става вентилатора smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко,

 

Да не ти е блокирала клапата за циркулация на въздуха? Че, поне при мен де, като я затворя бая шумен си става вентилатора smile049

тогава щяха да се изпотяват стъклата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Octavia 1 2000г. с климатроник, когато го пусна (независимо дали е климатик или парно) има едно свистене от духалките, което е пропорционално на силата на духане. Шуми си така откакто я имам, сменил съм 2 (от 3) клапи на климатроника. Напоследък започна много да ме дразни. Има ли колеги с подобен "проблем" и такива, които да са го решили :roll: ? Просто се чува едно "шшшшшшш" :oops: ...

 

Някакви идеи?

 

П.п.: С нов поленов филтър съм, не е задръстен.

 

при други О1 шума дали е същия?при промяна на посоката на духане,и рециркулация има ли разлика в шума/намалява ли/?

идеята е да се разбере дали този шум е нормален за модела и,ако не от къде е проблема/клапите или вентилатора/?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тогава щяха да се изпотяват стъклата

 

Не е задължително. Поне моя опит показва така smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да при промяна на посоката на духане шумът се променя. Когато включа вътрешната рециркулация (т.е. да върти само въздуха в купето) свистенето изчезва. Но клапата за вътрешна рециркулация съм я сменял с чисто нова в ЕТ :-k .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко, моята я пробвах днес, но ще я видя и утре дали свисти. Но да ти кажа - няма такова, каквото ти описваш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега здравей аз имах същия проблем със едно леко свистене и най накрая излезе че е от отвора за изстудяване които е в жабката като го затворих свистенето изчезна(затова провери ако имаш такъв отвор да не е отворен)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я нямам тая екстра с охлаждането на жабката :oops: .

 

До сега си играх с климатроника - свистенето го има само при външна циркулация на въздуха, появява се след 2ра степен на силата на духане и е пропорцианално на нея smile049 ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Стара тема, но за мен актуална smile048. Преди 2-3 седмици забелязах това свистене от парното. Снощи го тествах свисти и при отворена и при затворена клапа, но само ако вентилатора е над средата като скорост. Сменях всички варианти на посоката на духане и пак си свисти. Имам клапа в жабката, но си свисти и на затворено и на отворено положение. И вече ми се свършиха идеите. С климатроник съм ако това е от значение. Някой справил ли се е с проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира и как да проверя клапата за циркулация на въздуха дали работи О1 1.9 1998 че много ми се изпотяват стъклата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира и как да проверя клапата за циркулация на въздуха дали работи О1 1.9 1998 че много ми се изпотяват стъклата ?

 

За Ок 1 не знам точно, но на Ок 2 се намира зад жабката - 2 пъти съм я виждал даже smile035.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваля се мотора, махат се листата от него, духа се с въздух и му се смазват втулките. Свалянето е лесно - завърта се четвърт оборот наляво и се дърпа надолу. Само дунапрена под жабката се сваля. Свистенето изчезва . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз се извинявам, че се меся в темата на колегата, но имам доста подобен проблем....на О2, когато пусна климатроника, без значение къде и колко силно духа започва едно БЕЗКРАЙНО ДРАЗНЕЩО жужене (така бих го нарекъл), което ме побърква.....Според мен шумът идва някъде от дясно (вдясно от централната конзола). Моля за помощ....тая въпросна клапа в жабката ли е, лесно ли се стига до нея....Ако има някои колега с подобен проблем от Спфоя може да се видим да обменим опит. Благодаря ви предварително и пак се извинявам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се извинявам, че се меся .........и пак се извинявам

Ако шумът, който те дразни, е във високите честоти, най-вероятно проблема е в мотора на парното. Трябва да го свалиш и да смажеш втулките на ротора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак за същата кола, като я взех се появяваше сравнително рядко, при купуването не го забелязах, предният собственик не го спомена (все се кана да отворя тема за проблемите с които дойде колата, която ужким беше перфектна). Тази зима, проблема се появява упорито и много дразни, добре че има музика в колата, ето го и шума, явно, е че ще трябва да се разглобява жабката (няма връзка с климатроника), предположения от какво е?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... Сега, като го чух, се сещам, че и при мен чат-пат има такъв шум, ама не е постоянен, а само от време на време. Но не съм разбрал, че е от под жабката. Като реши да се появява обаче, при потегляне и повишаване на оборотите изчезва...но само в движение. На място и да форсирам - трака...но много по-тихо от при теб. А защо се появява спорадично при мен и от какво точно може да е - нямам никаква представа. Иначе и мен ме чака разглобяване, че през духалките идва един фин прах, който предполагам е от дюнапренените уплътнения та...ще смъквам всичко, само да стане топличко.

А относно тема за проблемите на колата...все пак употребена кола, няма как да е перфектна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросният шум го има само на ниски обороти, при вдигане на оборотите изчезва. Няма отношение, дали колата е в движение или покой. Като се стопли времето ще разглобява и се надявам да установя източника на шума.

 

Относно цялостното състояние на колата при покупката, голяма част от форума е свидетел на трансформациите и, в момента е почти чаводска L&K. За цената, която и се искаше, се предполага колата да е перфектна във всяко едно отношение. Това важеше само за интериора и екстериора, нещата под капака не стояха така, но за това в друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.