Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Проблем с редукторен стартер на Фелиция - Решен.


Владо©

Recommended Posts

Пускам ви една тема за размисъл, идеи и предложения. Ситуацията е следната: от няколко дни колата ми (Фелиция 1.3 моно) при запалване се държи странно: при завъртане на ключа понякога се чува цъкването на релето и ...дотам. Нито опит на стартера да сътрудничи. Леееко почукване с дръжката на "съветника" оправя нещата. Купих един комплект четки и четкодържател за редукторен стартер от Сточна гара (18 лв. - за сведение) и повиках на помощ д-р Иванов (небезизвестният ви The Best Forman). Разглобихме стартера и - изненада - стартерът отвътре е като нов. Четки като слънце, пружинките чистички като току-що сложени, лагерите не мърдат... Ето и въпросът в днешното шоу: Къде да търся проблема?

Забравих да спомена, че акумулаторът ми е читав и че описаният проблем се появява както на -10 градуса, така и на +10 градуса... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намирисва ми леееекичко на шалтер. Имал съм го този проблем на Вартбурга едно време. Бащата държи ключа на стартер а аз го чукна леко с дръжката на "инженера". Разглобих го и установих, че вилката се движи трудно. Последва зачистване, зачистване и на котвата и клемите на ел. магнита и нещата си дойдоха на мястото.

Ама онва Вартбург, а тва Шкода... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕТ провярява дали ти е за смяна патрона на стартерния ключ по следния начин: При загряла кола, десет бързи паления от 0 да запалване и веднага гасене. Нормално било колата да запали 7,8 до десет пъти. Под пет, патрона е за смяна. В смисъл да завърти стартера.

Без майтап, навремето така ми проверяваха на службната Фелиция дали е за смяна. Ама аз щота се мисля за по-хитър го разкачих, почистих клемите и не го сменях :mrgreen: После така и продадоха колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

подай допълнителен + на клема 50 на стартера,при изкл. скорости,и кажи дали върти,ако не,по-вероятно е както каза колегата шалтера, ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намирисва ми леееекичко на шалтер.
:smt017

 

Може да е от ротора също....ама хайде да не съм чак толкова черноглед smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намирисва ми леееекичко на шалтер.
:smt017

 

Може да е от ротора също....ама хайде да не съм чак толкова черноглед smile048

 

Твърдо съм за Шалтер!!! :smt030 Залагам си лявата ръка smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагорели глави на контактните медни болтове, към които е вързан дебелия + от акумулатора. Ако шалтера е капсулован - лошо! Ако е разглобяем се зачистват въпросните контакти със ситна пила до изравняване на челата. след това се подлагат подходящи шайби за да се навакса дебелината на отнетия материал. следва зачистване и на контактната плочка, която ги свързва на късо. Може и да се обърне с ненагорялата страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен случай и се оказа хлабава връзка на проводника на роторната намотка, който е пресован към колектора. Иначе дефекта не се вижда, щото проводника си стои на място- трябва всички по отделно да се проверят, като леко се напънат с отверка. Също и на колектора се образува лек нагар на съседните ламели, които работят. Проблема го реших със запояване проводника на мястото си.

 

п.п. Разбира се става въпрос за стартер на 120ка. Предполагам, че и този ще е с такъв ротор.

 

А дали проблема е в шалтера може лесно да се констатира - При подобен случаи се дават накъсо двете шпилки на шалтера/силовата верига/- ако завърти,значи проблема е в шалтера, ако пак не върти проблема е в електромотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още в началото , Владо@ е написал, че отвътре стартера е като чисто нов. Значи не става дума за хвърлен калай от колектора на ротора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още в началото , Владо@ е написал, че отвътре стартера е като чисто нов. Значи не става дума за хвърлен калай от колектора на ротора.

 

.... smile065.... Колега, не разбирам за какъв калай говориш. Пък и аз не съм споменал за такова нещо. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме участници познали виновника - излезе , че шалтерът си е плакал за нов и вече 10 от 10 върти даже и пали :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата - радвам се, че проблемът е решен.

Извън темата smile188 Баси розАвата Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я да не ми спамите темата, че ще се оплача на модератора :lol:

а цветът на колата си ми е много хубав - мисля и на живо да я изрисувам така....smile091

всъщност тя затова ми е бяла - че иначе много бъркам боите smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме участници познали виновника - излезе , че шалтерът си е плакал за нов и вече 10 от 10 върти даже и пали :lol:

Е как можа да я пишеш тая тема точно по празниците, когато нямах възможност да влезна тук и да погледна - имам един такъв стартер, съчмите на лагерите му са се разсипали и въртре е станало мазало, но едиствено шалтера май му е читав... та вместо да се набуташ за нов /не дай си боже и менте/ можеше да намажеш коледен подарък, ама нейсе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как можа да я пишеш тая тема точно по празниците,...
Другият път, като тръгне да се скапва нещо, ще го помоля учтиво да задържи за след празниците smile091
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.