Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Фаворита през зимата - проблеми, решения, разход


simmen

Recommended Posts

Разбира се може да стане дума и за Фелицията ;)

Може и да има подобни теми в форума но поне аз не ги намерих. Ха да видим сега кой кви кахъри има зимаска.

Снощи при нас заваля един хубав дъждец, придружен със спад на температурата след това и силен вятър. За капак и малко сняг на сутринта. Поледицата е пълна, върху колата имаше 4мм лед. Преди два дни я омазах хубаво по всички уплатнения и ключалки с течен парафин и някакъв спрей за ключалките. Днес обаче проблема отново е на лице. Ключа влиза в ключалката, в нея лед няма. При опит да отключа обаче се завърта съвсем малко и спира. След прилагане на топла вода в процепа между предна и задна врата (така че да попадне върху механизма на вратата) положението се оправи. Бегачката и този път не ми изневери, стартира от първия път и след 10-тина минути работа на място си дигна градусите и смъкна леда от предното и страничните стъкла. Сега продължава да вали, дано до довечера не се обледи пак така че незнам как ще се прибирам от работа. Та идеята е всички фаворите ли им замръзват така механизмите на вратите и как се борите с това? Това е единствения дерт дето имам всеки път като валне сняг и се обледи, влезна ли вътре всичко се оправя. Ама ми писна да влизам през багажника (неговия механизъм не замръзва). Днес ще пробвам решението да не заключвам едната предна врата.

 

Другия въпрос е: Някой има ли представа какъв е разхода за час при подобно стартиране и изчакване на място докато загрее да се размрази? Гледах в форума на VW казват не повече от 1л/час, но за по новите колици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е зле да гресираш механизма с хубава гресчица - може и да спре да ти се опъва... smile027 Относно разхода - не би трябвало да е различен от литър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Механизма в неделя го напръсках хубаво с една смазка син флакон - WD-40. Ползвам я за доста неща, които не са пластмасови и съм доволен от нея. Пише че предпазва и от замръзване, обачи уви - никакъв резултат от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама защо вода между вратите? Загряваш ключа със запалка и си готов. Вместо това ти набиваш вода в бравата и после се оплакваш от замръзване. При мен не се е получавало това замръзване. Освен това WD-40 не е подходящо за смазване на брави. По скоро графитна гресчица, разглобяване и качествено смазване отвътре.

Разход на час може би е около литър, но аз и на това не съм привърженик. Имаше едно време един наръчник от Шел - 100 съвета. И там единият от съветите беше, че е вредно за двигателя продължителна работа на смукач. Т.е. по-добре е сутрин направо палиш и тръгваш. Аз поне така правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, това с запалката не съм се сетил. Ще го пробвам, макар че при мен и така в самата ключалка лед няма. Ключа си влиза сам. Явно при хватката със запалката е по сполучлив варианта. Знам го това за работенето на място, но зимата когато леда върху колата е 3-4мм няма как да тръгна веднага - работенето на място ми се струва неизбежно. Без парното да загрее и да почне да духа леда от стъклото няма смъкване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едни флакончета с вълшебна течност дето като я цръцнеш вътре и хем смазва , хем размръзява ... тва със запалката не го пробвай на капачката на резервоара , особено га си нагрял ключа до червено :mrgreen: инак генералното решение на замръзналите ключалки е централното заключване smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хехе, сетих се за резервояра. Аз дано успея след работа да го отворя и него и багажника че трябва да зареждам газ а и бенз да сложа още малко. Имам такова вълшебно флаконче, някво немско е, помага наистина. Номера е маханизмите да накарам да не замръзват. Ще видя след работа за такъв спрей грес някъде и мисля да напръскам външния механизъм с него и да си приложа малко мазохистични преживявания като смъкна кората на врата и смажа и там механизма. И дано утре да не псувам пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най голямата грешка е вода върху вратата. ;) Утре сутринта най вероятно няма да успееш да отключиш тази която си залял. Вътре водата като замръзне и става приказка. Затова колата зимата ако я мия задължително нощува в топъл гараж. Мажеш уплътненията да не замръзват много и на сутринта трябвад ас е отвори поне една врата. Това е решението :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е зле да гресираш механизма с хубава гресчица......

Преди гресирането е добре да се свалят механизмите и да се измият най-идеално със бензин или кореселин. :P

Голяма разправия е... но си струва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма кво да разглобяваш. Купуваш си флакон течна грес и пръскаш обилно в механизма и няма ядове после. WD-40 не е подходящ за целта, само течна грес. Флакона си има тънка сламка пъхаш я вътре в бравата и пръскаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера обиколих в студа кауфланд и практикер обаче дали случайно или и други имат подобни проблеми течна грес нямаше. Само някакъв спрей за верига, на цена от 15лв и някаква силиконова смазка на която пишеше че избутва водата, смазва, не замръзва и т.н. Вземах нея че тия 15лв малко нанагоре ми дойдоха след зимните гуми. Ефект има, но не и на шоферската врата. Всички други се отключиха но тя пак беше замръзнала. Все пак резултата е на лице, щом отварям другата до нея с ключа ми стига. smile152 Е сега продължава да вали и за да няма пак изненади след работа приложих и стратегията едната задна врата незаключена. Иначе тази сутрин засичах, точно 5 минути работа на бенз на място за да оправи предното стъкло и старт \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На шофьорската врата да не е изхвърлен пластмасовия протектор на бравата ? щото ако го няма нормално е всичката вода от прозореца да пада на нея и сутрин да е замръзнал механизма .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или аз се лъжа и съм ламер или това не ми прилича да е част от моята кола :D Я дайте някоя реална снимка на това чудо да ходя да го купувам ако го нямам наистина, вече 3-та зима се къхаря с тези врати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта Felicia съм ги напръскал с WD40 бравите, а уплътненията съм намазал с Глицерин (едно некъкво мазно тъкова) и нямам никакви ядове! Но щом при теб не става с WD-то пробвай с нещо от безиностанцийте на SONAX продуктите са добри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефекта от силиконовия спрей има, днес в снежната виелица ги отворих без проблем и двете врати. Снощи пак ги пръсках. И антифриза вече е добре, шкодилака е готов изцяло за зимата. Остана само днес голямата мисъл дали да купувам и две нови зимни гуми за отпред, тия миналогодишните ми нещо има проблем с тръгванията на наклон smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.