Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Много трудно палене при мокро време......


120 L

Recommended Posts

Извинявам се ,ако вече е нищена темата, но не откривам подобен проблем.... И така-сутрин,когато е студено и мокро!не заледено, 120-ката пали страшно трудно, а днес просто отказа.....Сигурен съм, че се получава конденз в делкото и вероятно и по лулите на свещите, има ли начин това да се предотврати? Много е досадно......Вечерта я излъгах да запали и се успокоих чак след 10-минутен галещ ухото рев на мотора, за да позареди.

И така-в проливен дъжд пали, при минус 15 градуса пали,около 0 градуса околна температура не ще! Видях капчици вода в делкото,сигурен съм,че са от конденз.Чакам съвети! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачката е на годинка,суха е ,има гумени предпазители-не знам точно как се наричат- по гнездата на кабелите и точно по нея нямаше и капчица вода. Не ми се струва да е оттам. Няма нищо подобно на кръгово уплътнение между нейния ръб и този на делкото-оригинално има ли или не, не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, от кога ти е проблема и с какво запалване си- обикновено или електронно? Като въртиш на стартер, припалват ли някои цилиндри или не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-общо от тая есен/зима. Запалването е обикновено.Днес,преди да запали,кюфкаше на 1 цилиндър, преди това на нито един-след това подхвана втори и накрая тръгна работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде си сигурен тогава, че при-15 ще запали,след като такива температури още не е имало. Видя ли със сигурност,че в капачката има конденз,щото по думите ти не ми стана много ясно. И ако е имало- изчисти ли я ?

Провери контактите и разстоянието на чукчето, центровка,регул. клапани/може да има натегнати и от там да губи компресия/, свещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях капки вода по металните части на делкото вътре под капачката.Тя е суха. Обикновено пали на 1-2 оборота при -15 градуса-тогава няма вода , а лед. Нямах време днес да бърша чукче,наковалня и авансова плочка,пък и бърсането не е решение. Клапани са регулирани преди макс.3000 км,чукче и наковалня преди 2000,центрована е колкото позволяват верига и делко-върви сносно и тегли добре-само свещите са стари, но ги прегледахме и не бяха за смяна. Никакви проблеми при палене и каране извън посочените в първия пост климатични условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре! Между капачката и делкото стои пластмасова изолация, през която минава само пръта с палеца. Имаш ли я?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм виждал нещо подобно! Делкото е от стария модел на първите 120-ки, тясното, продава ли се някъде такова уплътнение все още и колко струва? Че ми се разгонва фамилията при мокро време, стартер и акумулатор още държат,слава богу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали се продават.

Аз пак да си попитам smile049 . До сега/през годините/що не си имал проблеми с паленето, след като си бил без тази пластмаса. Ако имаш конденз в делкото, задължително ще има и на капачката! Не мога да си обясня откъде ще има вода само при чукчето smile065 . И при следващ подобен случай, подсуши добре делкото и ако пак не запали, значи проблема е на друго място!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре 98% от софийските бараки нямат такава пластмаса, това съм го виждал ведхъж дваж.

 

Моята идея е да премериш бобината да не е окъсила намотка, Първичната е 2,5ом, вторичнта е 7,48к мери се с средата и една от клемите 1 или 15 иии да си смениш кондензатора предлагам евентуално почистване с шкурка на чукче наковалнята но най - вече бобина и кондензатор

Слаба ти е искрата, не се губи а е слаба

 

и все пак тоя конденз щом не е на капачката няма как да попречи, най много да действа като слаб кондензатор. В конденза ако не се бъркам е дестилирана вода, няма сол следователно няма утечка

 

p.s. ако си от софия ела в неделя на срещата, ще премерим бобината и след срещата ще мръднем да купим кондензатор и чукче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре 98% от софийските бараки нямат такава пластмаса, това съм го виждал ведхъж дваж......

 

Да Макс, съгласен съм, че липсата на пластмасовия предпазител не е от значение,ама колегата питаше дали има някакво уплътнение м/у делкото и капачката.

 

п.п....мисля,че от всички соц. автомобили, само Шкода имат такава пластмаса в делкото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха те от соц автомобилите шкода имат "само те" за доста работи, вложена е някаква мисъл, за това. Вчера обикаляхме с един приятел - разглобил си е мотора (VW transporter 1,6D) и като започнаха да се говорят цени мотор от 1,9 -1100 лв, мотор от ауди 80 с аксиален луфт 500лв в събота ще ходим в костинброд да сваляме някакъв мотор от стария пасат за 300лв без нафтова помпа и аз само се вкарвах в някакъв филм, и сега още повече си обичам шкодичката защото фав мотора ми е 200лв, 120 ковия ми е 100 :lol:

 

Шкода имат интервален ключ на чистачките още от 100s

 

Вчера пак се загледах по една 100с С 4446 даже говорих със собственика ама тои нещо увратливо каза че не се продава, трябва да внимавам че ми стигат колите с ръжди пред нас

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но 120ката стандартно няма интервален ключ/а трябва ти да го монтираш/. Тук чехите не са го доизмислили.

........всъщност има интервален ключ! smile065 - Това е водача и може да си ги пуска на каквито интервали иска!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, но само GLS модела Grand Luxe Special , това го има и днес имаш различно ниво на оборудване в зависимост от това за колко си платил. Проблема е че в нашата скапана социалистическа държава са внасяли само 105L и 120L другите са им били прекалено бързи и тук таме някоя умряла 105S - Standart

При другите соц коли не знам да има ниво на оборудване, най много да има нещо от сорта на 2 та вида бира - бира в кафяви бутилки и бира в зелени бутилки smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че това е стандартно оборудване, а не някаква екстра. При S 100 го има, а това е

базов модел, какво да кажем за 100L;110L;110LS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ок 100L i 110 не ги знам там да каже кранкенщайн, ама я се замисли ключа за интервала се слага между перката и аварииките. До 1980 там има емблемата на шкода а след това лампа за аварииките, но там в средата се държи планката за другите 2 ключета като от пластмасата излизат 3 издатини, минават през метала и се стопяват после, дори и като се насади тоя ключ си личи че не е за там ;) Тоя ключ си е бил правен само за GLS то и плюса за захранването на този ключ мисля не е предвиден в инсталацията, докато оборотомера и задния фар за мъгла ги има в куплунга с кабелите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да! Точно така е! Малко са го подценили и този момент. А за 110L;LS исках да кажа, че са с по високо ниво на оборудване. Както 120LS; 120GLS

 

 

п.п. Малко оспамихме темата, за което се извинявам smile049 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си запали като часовник, т.е. както обикновено. Нищо, че вън е студено и цялата беше в сняг, нямах грижа. Чудна работа. Абе ще я измислим някак smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени това което ти написах или поне го купи да седи в колата. Кола не се оправя еи така от небето още повече Шкода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То свещи ще се сменят, бобина имам и т.н., обаче в студа няма никакъв проблем-пали и върви, само да успея да вляза в колата :mrgreen: На втори оборот вече бръмка и не гасне. \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ейй....пак беля ми се отвори.....Смених днес свещите и пак не запали....Сложих старата бобина, дето си работеше и пак не пали....Откачих червения кабел да видя с лампа има ли ток по него и като врътнах ключа, черният кабел,дето отива към кондензатора на делкото и към ЧиН от бобината, стопи изолацията и само дето не пламна.....Какво може да съм объркал, да му се не види.... :cry: ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ейй....пак беля ми се отвори.....Смених днес свещите и пак не запали....Сложих старата бобина, дето си работеше и пак не пали....Откачих червения кабел да видя с лампа има ли ток по него и като врътнах ключа, черният кабел,дето отива към кондензатора на делкото и към ЧиН от бобината, стопи изолацията и само дето не пламна.....Какво може да съм объркал, да му се не види.... :cry: ](*,)

 

Не мога да гадая какви връзки си правил, но при всички случаи си пуснал директен плюс/без да минава през бобината/към чукчето - в този момент то е било затворено и ето ти го късото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, има ли поставен вариатор на бобината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.