Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Предпазване от изгаряне на крушките на късите


Noble

Recommended Posts

H7 крушките горят често, това е ясно (препоръчват да не са пуснати късите при палене и гасене на мотора, но не знам доколко помага). Ето какво видях: 6Y0 941 855, защита срещу пренапрежение:

 

http://www.fabia4fun.de/wbb/index.php?page=Thread&postID=104534#post104534

 

Някой да има впечатление дали помага ? Чух също, че от известно време такъв кабел се вгражда стандартно - дали е вярно, ако да - откога ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незнам кое му е ясноъо. Досега за 6-7 години с такива автомобили Н7 не ми е горяла?

(лично мнение)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незнам кое му е ясноъо. Досега за 6-7 години с такива автомобили Н7 не ми е горяла?

(лично мнение)

 

Горят и то много на Фабиите, ти явно имаш уникална кола (то това не е лъжа де :D ). Четох някъде че проблема бил в инсталациите на Фабия и Поло от същите години, при Фабия 2 май вече го няма проблема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незнам кое му е ясноъо. Досега за 6-7 години с такива автомобили Н7 не ми е горяла?

(лично мнение)

А ти нощно време караш ли? Щото аз на 4-5 месеца сменям Н7.Е ама аз мноооооого карам...........24ч. -голям кеф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам си редовно. Е, не колкото теб. Но все пак за 4 и кусур години с Фабията и 3 с на сестрата колата- не са горели крушки.

(Ой на батЮ перлата smile049 )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дългите са ми H7 бе.

Ама са Филипс Блувижън. На сестрата и къси и дълги са Н7 също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дългите са ми H7 бе.

Ама са Филипс Блувижън. На сестрата и къси и дълги са Н7 също.

знам,ама ти на дълги колко време караш
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незнам кое му е ясноъо. Досега за 6-7 години с такива автомобили Н7 не ми е горяла?

(лично мнение)

 

Явно не си от тези, дето могат да отговорят на въпроса. Ама, гледам, моабет става, де smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незнам кое му е ясноъо. Досега за 6-7 години с такива автомобили Н7 не ми е горяла?

(лично мнение)

 

Явно не си от тези, дето могат да отговорят на въпроса. Ама, гледам, моабет става, де smile168

Какво искаш да ти отговори бе колега????Купувай си КАЧЕСТВЕНИ крушки и няма да ти горят.Просто въпроса ти е тъп малко smile048

Какви са тея глупости -кабел който да предпзва от изгаряне smile091 smile091 smile091 smile091

знаеш ли какво са имали в предвид-аз знам,ама да ти кажа ли :-k ,чудя се :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незнам кое му е ясноъо. Досега за 6-7 години с такива автомобили Н7 не ми е горяла?

(лично мнение)

 

Явно не си от тези, дето могат да отговорят на въпроса. Ама, гледам, моабет става, де smile168

Какво искаш да ти отговори бе колега????Купувай си КАЧЕСТВЕНИ крушки и няма да ти горят.Просто въпроса ти е тъп малко smile048

Какви са тея глупости -кабел който да предпзва от изгаряне smile091 smile091 smile091 smile091

знаеш ли какво са имали в предвид-аз знам,ама да ти кажа ли :-k ,чудя се :D

 

От някой дето не знае - нищо не искам да ми отговаря smile056

Глупост-неглупости - VAG го прави кабела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите ги сменям веднъж годишно, но мисля, че толкова им е живота. С това половин годишно каране на фарове, вече пластмасата на фара ми се изпече отвътре, какво остава за крушките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

H7 са лампите на късите, на дългите са H1.

моите изгоряха веднага след като им свърши гаранцията, бяха Филипс, след това слагах Хела и Нарва и те изгоряха, сега съм с една Нарва и една кучи марка - от една година не са горяли.

Колегите от немския форум споделят, че ако се сложи качествена лампа Осрам Блу вижън проблема го няма, а въпросния кабел според мен едва ли би вършил никаква работа, поне на пръв поглед не съдържа никакви елементи освен дебели жици и може би по - добра букса (май тук е ключа зя палатката).

 

Интересно, но Румстъра е с H4 - комбинирани (къси/дълги) лампи, може би и новата Фабия е с такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незнам кое му е ясноъо. Досега за 6-7 години с такива автомобили Н7 не ми е горяла?

(лично мнение)

 

Явно не си от тези, дето могат да отговорят на въпроса. Ама, гледам, моабет става, де smile168

 

Незнам дали съм/не съм- но ти казах . Добре, оставяме фабията настрата. На сестра ми колата за 3-4 години- не съм сменил крушка (късите са Н7).

 

Както е казал бегачката: Визмаш си качествени и си свиркаш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ме извинявате ама ще се намесия с личния си опит:

Фабричните крушки (GE) не мръднаха 2 години. Доуточнявам -стандартни фарове на фабия : къси H7, дълги Н1 и фарове за мъгла Н1.

Реших (и аз не знам защо) да сложа Blue Vision на Philips - Много добре светят ама са и много скъпи.

Точно 1 година след смяната едната изгоря, купих нова. Сега след още една година изгоря още една (не знам коя - старата или новата). Отидох и си взех Osram Night Braker. Пак светят добре, даже според мен няма разлика с Blue Vision-a.

Какъв е моя извод:

Нормално е тези крушки да горят по често, от тях е взето каквото може да се вземе. Повече светлина за сметка на по късия живот. Момчето от което ги купих ми каза същото: Ако искаш да ти карат повече си вземи нормални а не с +хх% светлина.

 

Ето и цените с отстъпки само за сравнение:

Обикновенна крушка Osram -9 лв

Osram Night Braker (+90%,+10%) 20 лв

Osram +50 % 18 лв.

Blue Vision -36 лв.

Blue Vision комплект 2xH7+ 2x5W5- 76 лв.

 

Така че всеки избира повече светлина или по дълъг живот

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крушките наистина си горят...и аз за две годишно каране сън се убедил. (сменил съм 3)...като обаче май някоя я беше пипал пред това..та не искара и два месеца.... :)

По принцип крушките се сменят лесно и слагайки от стандартни такива това не е проблем...

Относно кабела дето е показан може би има по-голямо съпротивление....или пък някакъв допълнителен ефект, който да предпазва от пренапрежението при палене....не знам немски.

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Überspannungsschutzkabel

До колкото ми е останал немски в главата:

Uber - над, върху

spannung - напрежение

schutz - изключвам, пекъсвам

kabel - това е ясно :mrgreen:

Превода може да го сглобите.

Моите подозрения са, че в черната клема има варистор, който "убива" пиковете в напрежението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Überspannungsschutzkabel

До колкото ми е останал немски в главата:

Uber - над, върху

spannung - напрежение

schutz - изключвам, пекъсвам

kabel - това е ясно :mrgreen:

Превода може да го сглобите.

Моите подозрения са, че в черната клема има варистор, който "убива" пиковете в напрежението.

 

това са две кабелчета,които са с голямо съпротивление и така до крушката стига по-ниско напрежение и от там живота и е по-дълъг ,но не предпазва от пикове и пренапрежения,защото няма такива.не може да очаквате чудеса при положение,че средния живот на качествена и нормална /светеща по-жълто/ лампа е 400ч. ,а на лампи като блу вижън и наитбрекър е наполовина /200ч./

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но не предпазва от пикове и пренапрежения,защото няма такива
нали знаете ,че акомулатора е най големия кондензатор

според мен в материала на жакчетата е ключа за бараката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя моите наблюдения върху горенето на крушките в колите.

Може би не сте забелязали, но проводниците до левия и до десния фар са с различна дължина.

Разликата не е кой знае колко голяма, обикновено е около 60-90 см.

Но тази разлика е достатъчна, за да гори около 4 пъти по-често крушката с по-къси проводници.

Другият важен фактор е дебелината на тези проводници - колкото е по-голяма, толкова по-кратък живот имат крушките.

В работно състояние една крушка 55-60W има съпротивление около 2.5 ома.

Съпротивлението при включване (студена крушка) обаче е около 0.2 ома, което води до много висок пусков ток.

На практика този пусков ток се определя в по-голяма степен от съпротивлението на инсталацията.

Всеки може да пресметне съпротивлението на инсталацията си, като раздели разликата в напреженията на акумулатора и напрежението върху изводите на крушката, и го раздели на 5 - нормално се получава около 0.3 ома.

Достътъчно е съпротивлението на проводниците да се увеличи само с около 0.2 ома за да се увеличи значително живота на крушката.

По принцип подобни кабели се слагат само на крушката с по-къс кабел, не пречи да се слага и на другия, особено при нискоомна инсталация.

---

Единственият недостатък от подобен кабел е намаляването на силата на светене на крушката, но загубата обикновено не е повече от няколко процента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се предпази лампата от при първоначално включване има три възможности:

1. Намалавана на пусковия ток - чрез съпротивителен кабел, но:

- ако има линейна характеристика на съпротивлението би следвало да намали ефективността на светене.....

Това се подкрепя и от разсъжденията на chavdarlk.

- ако има нелинейна, то възникват съмнения възможно ли е това само чрез кабел

- теотитично това би могло да стане, ако кабелът има допълнително индуктивено съпротивление (ако не се лъжа)

2. Намаляване на променливата паразитна съставка

-може да се постигне чрез буксите, за което говри bega4kata

3. Според мен описаният кабел е комбинация от двете....

поздрави

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но не предпазва от пикове и пренапрежения,защото няма такива
нали знаете ,че акомулатора е най големия кондензатор

според мен в материала на жакчетата е ключа за бараката

Не можах да те науча,че се пише акУмулатор! ;)

 

П>С>esto,живота на нормалните е до 700 часа,а на специалните до 500 часа! smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Лампите с нажежаема жичка винаги имат нелинейна волт/амперна характеристика, в резултат на големия положителен температурен коефициент на съпротивлението.

В моментът на пускане жичката е студена и е с много ниско съпротивление (точно толкова, колкото показва при измерване с омметър, след като се извади съпротивлението на кабелите на уреда).

В този момент, въпреки ниското съпротивление на въпросния кабел, стартовият ток се ограничава чувствително (например - 2 пъти).

След като жичката се нагорещи, съпротивлението й се повишава до номиналното (U^2/P ).

Сега, ниското съпротивление на допълнителния кабел вече не влияе чувствително на тока (примерно го намалява с 5%).

---

Теоретично, може да се използва индуктивност, за да се предотврати рязко протичане на ток.

Технически обаче не е възможно да се направи подходящ дросел, който да свърши работа, защото трябва да има много голяма индуктивност, и много малко активно съпротивление.

---

Най-чистото решение е направено в Октавия II (най-вероятно и в други от по-новите модели) - чрез използване на PWM (Pulse Width Modulation).

От една страна има мек старт, като ефективното напрежение нараства постепенно при включване.

От друга страна по време на светенето се поддържа стабилизирано напрежение малко по-ниско от това на акумулатора, независимо от оборотите на двигателя и останалите консуматори в автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.