Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Mateelda 105x


joeless

Recommended Posts

Монбата още ми е трън в очите с неговите 4 месеца живот. Искра и аз ще ти го препоръчам не защото съм го ползвал а защото е най - евтин и като се прецака няма да те е яд. Друго може Старт, с 2 години гаранция пак на цената на искра. Ако искаш качество вземи нещо от новите марки Topla, Elixir, Еxide НО В НИКАКЪВ СЛУЧАИ bosch, освен ако не намериш роднина да ти го донесе от германия, примерно се прибира за празниците.

 

Друго важно е купи си обслужваем с капачки за да можеш да долееш дестилирана вода при нужда, защото въпреки че в гаранционната карта на необслужваемия монбат пише " тъй като акумулатора е необслужваем не му се долива дестилирана вода е необходима профилактика веднъж годишно в оторизиран сервиз" от оторизирания сержиз отказаха да ми обслужат Bosch Silver тъй като не знаят как се отваря

 

За разлика от Боша, Монбата "необслужваем" се оказа че се отваря, но както споменах не изкара 1 год за да го занеса да го сервизират. Като цяло всички акумулатори са еднакви - клетки с киселина, просто едните се отварят, другите се отварят по - трудно, а трети още по - трудно :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 345
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joeless

    109

  • joro-120L

    41

  • maxrpm

    39

  • Green_Witch

    34

Най-много писали в темата

Матилдичка е пак на пистата, с новичък акум Искра, забравих му името точно, но е най-добрия им 44Аh и е само за 100 лева с коледната отстъпка :mrgreen: Разбира се, има си гаранция 2 години. Напълно необслужваем, калциев.

Докато отида до бензиностанцията да я почерпя едно голямо, направихме смешни десетина коли с предно предаване и нови гуми.. smile035 Шкода рууууулз!

а, и да се похваля, успях почти от раз да вляза, имайки предвид че ключалките не бяха ръчкани от седмица, и само тази сутрин ги напълних с рамразител на сонакс. Разбира се гумите са намазани яко с парафинче :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За автомобилите не зная дали има, но в последно време, повечето нови акумулатори за моторите са "сухи". Това вътре не е течност, а нещо като желе... smile049 Може и за автомобили те са пуснали такива. Знам ли...

 

p.s. Честита нова придобивка. Надявам се утре да се похвалиш нагледно с намазаните с парафин гуми. smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eto ти го - най - надежния акумулатор на пазара мисля че е сух http://www.kacarski.com/index.php?optio ... &Itemid=59 в OFFROAD форума много го препоръчват, но само обърни внимание на цената за 44аh и стартовия ток от 730А - 2 пъти обикновена 44ка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Матилдичка е пак на пистата, с новичък акум Искра, забравих му името точно, но е най-добрия им 44Аh и е само за 100 лева с коледната отстъпка Разбира се, има си гаранция 2 години. Напълно необслужваем, калциев.

joeless, честит нов акумулатор! Дал бог да издържи дълго! :D

ISKRA със сигурност се отварят!Аз съм с такъв. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джо,направил си добър избор.

 

.... обърни внимание на цената за 44аh и стартовия ток от 730А - 2 пъти обикновена 44ка

Искра също имат акумулатори с повишен стартов ток.На Шкодата ми е такъв вече 2ра година. Винаги съм имал Искра - този ми е четвъртия. Другите ги сменях през 6 години. Издържливи са. Важното е колата да пали лесно, клетките да не остават на сухо/ако са обслужваеми/и алтернатора да е точен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят е "Искра" все още не мога да дам мнение, защото е само на 10 месеца, но засега се държи перфектно, дано и занапред не ме разочарова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не съм споменавал, но преди десетина дни ми се счупи пластмаската на лостчето на фаровете (тази за къси/дълги). Снощи ми подариха нова такава (понеже така и не намерих време да отида до магазина :roll: ) и днес покрай наличието на огромна порция свободно време се заех да си я сменя.

За тези които не са чупили тая пластинка да поясня - тя държи лостчето да не шава напред-назад самоволно. Например като карате по павета да не светкате и примигвате като дискотека отпред :D Е, аз така си мигах и светках 10на дни, и как не ми наби някой зад който съм карал направо незнам.

Филма си беше пълен, започвайки с това, че нямам ключ (27 ли беше) за да сваля волана, и след него целия механизъм с лостчетата за да работя свободно, та се наложи здраво да се кълча. При разглабянето позхвърчаа пружинки, сачми, миниатюрни пласмаски и всичко, направо ми се дорева... ](*,) Явно операцията не е правена за първи път, тъй като кабела излизащ от самото лостче вече беше снаждан надолу в снопа. Пластмаската си се намести лесно, но пък после около час си играх да открия точните места на всички миниатюрни изхвръклеци и особено докато успея да спусна медното цилиндърче което прави контакта за мигачите в улейчето му :x

Засега всичко работи що-годе нормално, само дето не връща мигачите като навия волана, и ... хм, останаха ми една пружинка и една сачма, които явно са намесени smile049

 

Друго.. в неделя ми подариха чисто нови стопове :mrgreen: а аз дори не бях подготвен да почерпя човека, и на всичкото отгоре дори не разбрах как се казва :oops: Днес най-накрая ги разопаковах - между тях имаше пожълтяла разписка от 1990г. !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

.. в неделя ми подариха чисто нови стопове :mrgreen: а аз дори не бях подготвен да почерпя човека, и на всичкото отгоре дори не разбрах как се казва :oops: Днес най-накрая ги разопаковах - между тях имаше пожълтяла разписка от 1990г. !!!

 

Хубав подарък ти е донесъл Дядо Коледа!

 

ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още са почивни дни и си умирам от скука. След малко слизам да разглобя вентилатора на парното, с цел почистване. Също ще прегледам накои ел. връзки които ме съмняват.

Освен това преди време имах перипетии със жилото на газта, и понеже съм си набавил ново се чудя дали да не го сменя днес... В тази връзка ще помоля за съвет... Старото жило е твърдо - тел. Новото е стоманено въженце - многожилно. Вярно е че си има твърдост само по себеси, но малко ме е шубе да се получи така че не мога да го навра в бронята, т.е. - да не заседне някъде по средата... Интересува ме, има ли големи кривини по трасето на жилото, или върви относително право и с плавни завои?

Ясно е че ще се използват тонове грес, също и че старата броня ще бъде напълнена с ВД40 докато не потече обилно при педала... Но ако има още някакви хитринки, ще се радвам да прочета smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Старото жило е твърдо - тел. Новото е стоманено въженце - многожилно. Вярно е че си има твърдост само по себеси, но малко ме е шубе да се получи така че не мога да го навра в бронята, т.е. - да не заседне някъде по средата...

 

 

 

Трябваше да си вземеш стоманен тел. При него не се прокъсват нишки,които засядат в бронята, педала е по-чувствителен и не на последно място- по-лесно се сменя.

Иначе може да се смени,като се върже за старото жило новото и се изтегли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с връзването го няма даже и в книгите. Искам да видя кой и как ще прекара сгънато на две жило или още по-интересно стоманен тел през тясната броня. Единствен начин за такова изтегляне е челна спойка между двете жила. Така съм прокарвал ново жило на моторна лодка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с връзването го няма даже и в книгите. Искам да видя кой и как ще прекара сгънато на две жило или още по-интересно стоманен тел през тясната броня. Единствен начин за такова изтегляне е челна спойка между двете жила. Така съм прокарвал ново жило на моторна лодка.

 

Прав си! Далеч съм от мисълта жилото да се сгъва на две, а на място да се прецени вече как ще се съединяват жилата. Това го казах, като идея, щото многожилното, ако се разплете при вкарването...- не виждам начин. Всъщност, ако се калайдиса накрая няма да се разплита!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то фабрично е калайдисано в края, именно за да не се разплита. Обаче ... как се спояват две стоманени парчета??! Подозирам че обикновения тинол няма да свърши работа :-k Всъщност така и не успях да намеря къде съм забутал новото жило, така че операцията остава за като го намеря :?

 

Междувременно се позанимавах с електриките в задната част. Преди време спря да свети допълнителното фарче за мъгла и днес му дойде реда. След доста сериозно зачистване и десетина пъти мерене на напрежението стигнах до извода че просто няма ПЪК да използвам маса от задната маска. След намирането на солидна маса пак светим в мъглата.

Реших да сложа и новите стопове...

post-1024-13845316021_thumb.jpg

 

Обаче се натъкнах на препяствия... две на брой от тия

post-1024-13845316036_thumb.jpgpost-1024-138453160367_thumb.jpg

 

Понеже днес магазините не работят, се наложи да употребя промишлени количества шкурка, поне от контактната страна фасонките са излъскани до блясък. Но ще се сменят при първи удобен случай.. Интересното е че пак от дясната страна са проблемни. Преди около месец спирах през нощта да си ремонтирам преден десен мигач, вътре положението беше по-трагично и от това на снимките... :-k

Както и да е, ето я с новите лачени фарчета :mrgreen:post-1024-138453160374_thumb.jpg

 

Мръсничка я показвам.. Ама то с тоя киреч по улиците как да я измия smile049 Докато се прибера ще е по-мръсна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже мрънкахте скоро че още не съм показал новите седалки... ето ги smile021 Пак така... мръснички.. мръсничко... кочинка...

 

post-1024-13845316038_thumb.jpgpost-1024-138453160395_thumb.jpgpost-1024-138453160399_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джо, бронята на жилото не отива чак до педала. Свършва на педя и половина зад скоростния лост. Ще го видиш като свалиш капака под ръчната спирачка. Лошото е, че пречи балатума.

Преди време се наложи да прегледам тунела между седалките. Аз лично срязах балатума отстрани, защото иначе се налага да се свалят предните седалки заради него.

Единствената чупка на бронята на жилото е когато влиза в купето. После в тунела е права.

Когато прокарваш жилото е възможно да се спре в една преграда зад скоростния лост, затова се налага с пръст да го насочиш да влезе през дупката в преградата и да го дърпаш от там, понеже има вероятност да се оплете в механизма на скоростния лост.

Но, дано да не ти се случи така като при мен. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И обикновения тинол ще ти свърши работа. Зачистваш с гореупоменатата шкурка до блясък точно стоманеното жило. след това използвайки за флюс обикновен български аспирин - имено аспирин а не колофон и производни ще успееш да калайдисаш и стоманения тел-жило. Ако се получи по-голяма топка на мястото на спойката ще се наложи да оформиш с шкурка снадката, но внимателно, за да не нараниш новото многожично жило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, олд мен!

Аспирин не съм ползвал от..ехееее, едно време в техникума :mrgreen: баси, как ме върна години назад :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с аспирина работи - така си правех жила за BMX-a едно време \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко се раздвижихме по нова година, до село Черничане (м/у Крумовград и Ивайловград, източните родопи). Времето беше разкошно, почти 20 градуса, слъъъъъънчице, само дето подухваше вятър.. Родопите са си родопи, въздуха е друг и дори и след две бутилки домашна ракия на сутринта човек се събужда весел и усмихнат, без грам махмурлук.. Искам да живея там за постоянно.. И да си садя домати за салата, хахахаха. smile049 smile048

Целия трип беше малко над 700км. Засякох 8.1 на газ, имайки предвид че и на магистралата и в планината съм карал на ръба на възможностите на Матилда. Особено планиското :mrgreen: Максимална скорост 140-и-малко, гонихме се с едно Уно на магистралата, в планината под 50 на втора не съм падал въпреки че пасажерите залягаха по вратите на завоите :evil: Четири души и куче, хубаво уплътнен с дрехи, пийене и йедене багжник, затъпкано пространство зад седалките и две духалки под предните седалки. т.е. - натоварени на макс. Доволен съм.

Само едно ме притеснява доста - по завоите в родопите, особено при неравности ми светваше индикацията на таблото за зареждането :-k Светва за 4-5-6 секунди и изгасва, или просто мъждука за малко повече ипак изгасва... Спирах и натегнах и зачистих клемите, но проблема си остана... Ремъка е натегнат и не е омаслен, алтернатора е стабилно закрепен.. Чудя се, има ли вероятност примерно лагерите на алтернатора да са позаминали и като друсне малко повече да задира нещо и да не върти както трябва? :-k Понеже се прибирахме по тъмно, на магистралата едното ми око беше постоянно в таблото, но така и не светна лампичката, само в планината по завоите...

Дайте някакви насоки, какво да търся ... :-k

post-1024-138453162618_thumb.jpgpost-1024-138453162833_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери ли клемите на генератора и релето? Ако там е наред, подозирам, че реле- регулатора се обажда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери ли клемите на генератора и релето? Ако там е наред, подозирам, че реле- регулатора се обажда.

Мдам, точно тези клеми зачиствах и притягах

Има логика котвата на релето да се е::ва, наистина ... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джонка аз чак сега видях че си пуснал тема за Матилда :oops: и след като я изчетох търпеливо мога да те поздравя за усилията които полагаш. Та по ред на номерата: 1. Изненадан съм че пластмаската на лостчето за къси-дълги се е счупила, защото както и ти си забелязал беше сменена - явно са ми пробутали менте! 2. По стартера не вярвам скоро да ти се наложат ремонти защото малко преди да я купиш му смених втулките и четките. 3. За акумулатора - да вече му беше време за смяна. Миналата зима я изкарах с него, но явно му е дошъл края 4. По отношение изгарянето на втория предпазител свали централния панел на таблото където са лостчетата на парното и ключа на вентилатора и виж дали някой кабел не опрял по жилата или някъде да е ударен на маса, виж също така и клемата на ключа за вентилатора, защото много често тези като твоя с подгрев на задното стъкло стопяват клемите. 5. Жило за газта и аз си бях подготвил, понеже тия твърдите жила много често се чупят и то в най неподходящия момент. Многожилното е добър избор и аз такива слагам, при смяната трябва по време на напъхване новото жило да се маже с масло. 6. Радвам се отново да я видя с нови стопове. Тези с които ти я взе не са нейните, то и по ръждивите фасунги си личи. Просто като я обявих за продажба и един приятел ми се примоли да направи размяна на стоповете и аз нали съм все по услигите.... :oops: 7. За зареждането нямам идея, никога не съм имал този проблем, но като се има предвид че реле-регулатора е оригиналния вероятно колегата joro- 120L може да се окаже прав в подозренията си, обаче доколкото се сещам на матилда релето е от електронните, така че за каква котва говорим. Но аз имам едни други подозрения да не би случайно като си бъзикал таблото не си разменил лампите за маслото и зареждането? 8. Споменаваш и проблеми с оборотометъра - незнам дали си намерил и ползвал кабела който аз бях прекарал от двигателя до таблото (тънък жълт), но ако си ползвал него вероятно е много тънък защото не ми отчиташе правилно оборотите. Тествах оборотомера като го закачих на рапида - там работеше нормално, но в матилда не иска ](*,) Така че имай и този кабел предвид.

 

Успех и обещавам да се включвам по темата занапред с надеждата да съм полезен в съветите си, все пак понатрупах опит имайки предвид че матилда ми беше петата поред естелка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Предобрихме газовото smile035

Мислех да скоча до НИМ днес, ама ей на.. Пробвах да запаля, нещо не щя... реших да я оставя да си почине малко, и скочих до гаражчето за кафе... Връщам се след 10 минути - нещо отзад течееее... а сега, викам, кво ти стана уе... дигам капака, водата бълбука от казанчето, съпроводена с хубави мехури... След съвет по телефона с Бонев работата стана ясна - изпърителя е пръднааааал... Ще я водя на гъзаджия тая седмица, да я гъделичка, дотогава съм спрял газта от бутилката и съм обезвъздушил системата, дано няма нови изненади.

Вчера и чукчето и наковалнята слепнаха, та се наложи да ги регулирам със шкурката, но са доста износени та ги сменяме ощу в понеделник като отворят магазините..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.