Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Mateelda 105x


joeless

Recommended Posts

Аз също си взех 1вата бяла така, но тати ми е взел хубав, голям чук и ме е научил как се удря с него по такива стоичици, а дядо все ми казваше "Сашко като му теглиш една майна всичко върви по - леко" и така като съчетах 2 те лесно се отървах от стоичицата още през 2006 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 345
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joeless

    109

  • joro-120L

    41

  • maxrpm

    39

  • Green_Witch

    34

Най-много писали в темата

На мене чук ми не требе, а само 2 гаечни ключа. А в нишата за акумулатора си държа инструмента ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на моята хубавица й е там акумулатора. Така я взех и единственото, което правя е да капвам от време на време масалце на клемите, за да не е получава окис. Ако искаш - следващия път ме подсети да вдигна капака. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам каква точно е причината да се мести акумулатора в двигателното отделение.

Преместен там само допълнително влошава баланса на тежестта. Т.е. от моста го местите зад моста където и без това е достатъчно тежко.

По скоро ми се струва разумно да се вкара отпред в багажника. Иначе като цяло манипулацията ми се струва безмислена ако няма да слагаш газ в малкия багажник зад седалките...което от своя страна пак ми се вижда недомислица :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

баща ми 4 години кара с акумулатора в багажника, но на мен не ми се получи номера и се губеше силата на тока

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам каква точно е причината да се мести акумулатора в двигателното отделение.

 

 

Aкумулатора се мести, защото се предполага, че при зареждане изпаренията влизат в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ред на номерата.. или обратно.. или разбъркано...

1. Целта на маневрата е да мога да вкарам по-голям акумулатор (да, и алтернатор също, разбира се)

- сегашния е тотално издухан и скоро няма да мога да си взема нов

- имам наличен читав 55Ah който обаче не се събира на мястото на стария

- мястото на стария може впоследствие да се изпозлва за помощен акумулатор, ако реша да наджибкам кухината зад облегалките с бас

2. в багажника не ми харесва

- прекалено далече е, през цялата кола трябва да минават силови кабели

- кабели с такава дължина и сечение са си цифра...

- там и без това има много малко място за багаж, предпочитам да нося чувалче с пясък и веригите там.

- багажника затова e багажник за да има багаж в него, а не акумулатори smile092

3. изпаренията ... не съм ги усещал още, но има логика, да ..

 

Другия вариант ми е да преправям оригиналната дупка... или просто да удължа кабелите :-k

:idea: това последното сега ми щъкна

А дали е удачно да се удължат кабелите последством болтово съединение? твърда връзка, така да се каже...

ето, отделих време да го нарисувам с пейнт-а, това имам предвид -post-1024-138453156498_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става. Връзката трябва да е добре стегната и изолирана! за да не опре на "маса".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

2. в багажника не ми харесва

- прекалено далече е, през цялата кола трябва да минават силови кабели

- кабели с такава дължина и сечение са си цифра...

- там и без това има много малко място за багаж, предпочитам да нося чувалче с пясък и веригите там.

- багажника затова e багажник за да има багаж в него, а не акумулатори

 

 

Аз гласувам за варианта за предния багажник - там и без това трябва тежест...Леко вдясно, за да компенсира тежестта на сервото и шофьора...

Пък и оттам много по-лесно ще си захраниш ксенонките :-)

 

А и лесно ще се вади/слага като стане -20!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

55 амперчасов акумулатор си влиза прилично в стандартното гнездо. Просто не влиза съвсем докрай. Шкодичката 6-7 години е била така, а сега пак е с 55 ah (просто такъв намерих) и нямам ядове.

Някак си не ми харесва варианта, кабели по които трябва да текат 100-200 ампера да прекосяват цялата кола - ако е в багажника (дължината ще доведе до макар и малки загуби, които може да са от значение, когато акумулаторът не е на 100%).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен влиза наполовина от нужното (имайки предвид че 44А влиза до средата от височината си - такъв е модела на дупката, то значи 55А влиза на 1/4 от собствената му височина) и кабелите се оказват твърде късички.

 

Някой знае ли колко ампера е консумацията на стартера? за едни сметки тука ми трябва числото... :-k

 

ПП - Nuclear, къде по-точно от Гето Милев си, да не се окаже че живеем през една пресечка :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волт по Ампер = Ват

12*Х = 660

660/12 =Х

Х=55А

 

Джо ако много искаш 70А акумулатор направи си стоика и я монтирай в багажника отзад. 1 кабел си купуваш къс 1 клемна обувка за него с ухо 10мм запояваш я хубаво и я увиваш с изолир, лягаш отдолу и директно си го монтираш на бендикса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волт по Ампер = Ват

12*Х = 660

660/12 =Х

Х=55А

 

660 вата предполагам, че е номиналната мощност на моторчето. Т.е, когато стартерът върти с определени обороти.

Но имаме пусков ток, който е по-голям, но протича за кратко време.

Затова акумулаторите са предвидени да отдават около 400 ампера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ама то трябва и с нещо да се зарежда тоз акумулатор smile049

искам квадратурата на кабелите да сметна, в зависимост от дължината им и натоварването

май ще стане най-добре ако просто отида в някоя марга и си намеря една-две педи по дълги кабели с готови хубави клеми на тях... току виж съм намерил с клеми с разклонение :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си оригиналния плюсов кабел сгъни си го в джоба и магазина го плесни на масата и кажи искам еи такъв, черен ама по дълъг :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си оригиналния плюсов кабел сгъни си го в джоба и магазина го плесни на масата и кажи искам еи такъв, черен ама по дълъг :lol:

smile091 :mrgreen: smile091 :mrgreen: smile091 :mrgreen: smile092 smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си оригиналния плюсов кабел сгъни си го в джоба и магазина го плесни на масата и кажи искам еи такъв, черен ама по дълъг :lol:

 

Макс, стига се изказва неподготвен! Съпротивлението на тоя кабел е Х ома. Като вземеш 3 пъти по-дълъг съпротивлението му е 3 пъти по-голямо! От там и загубите в него нарастват 3 пъти (P = U*I = I^2*R). За справка - евтините кабели за подаване на ток не вършат работа точно заради тъпата загуба на напрежение по тях! Да не говорим за затоплянето на тия кабели, особено при по-продължително въртене!

 

Относно стартовия ток - ами над 250А е. Само дето напрежението при старт пада до към 10V, т.е. грубо 2.5KW в момента на развъртана. Иначе по спомен на 100S беше 0.8KW, на 120 ми се мота 0.9хKW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакъв спомен ми се върти в главата ,че тока тече по повърхността на кабела...И си мисля, дали не е добра идея да су купиш една изолирана медна тръба за газ примерно 6мм...тя има повече повърхност от нормален кабел 6мм - все пак има и вътрешна стена :-)

 

Друг е въпроса дали е от мед...

 

Бих пробвал този вариант на конфигурация "аку в багажника отпред - тръба до отзад", 99% съм сигурен, че ще стане супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......smile065 ......колега, до сега не съм видял да се използва кух кабел. В електротехниката винаги се мери плътно сечение на проводника.

Акумулатор отпред в багажника за мен е меко казано- несериозно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакъв спомен ми се върти в главата ,че тока тече по повърхността на кабела...И си мисля, дали не е добра идея да су купиш една изолирана медна тръба за газ примерно 6мм...тя има повече повърхност от нормален кабел 6мм - все пак има и вътрешна стена :-) ...

smile091 smile091 smile091 smile091 smile091

 

edit:

PRR,при евтините кабели проблемът не е в дължината ,а в сечението на проводника.Затова и загряват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че нещо, ама кухия кабел не е нещо ново...ето един пример: http://waynesword.palomar.edu/lightni3.htm

 

http://wiki.answers.com/Q/Why_feeder_cable_is_cylindrical_hollow

 

http://heavylittleobjects.com/?p=1287

 

 

Та все си мисля, че ако 2,5 инча са носили 285,000 волта на прилично големи ампери (все пак цялата енергия на Hoover Dam е минавала през този кабел), значи една газаджийска тръбичка от 6 мм ще понесе 300 ампера на 12 волта! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че нещо, ама кухия кабел не е нещо ново...ето един пример: http://waynesword.palomar.edu/lightni3.htm

 

http://wiki.answers.com/Q/Why_feeder_cable_is_cylindrical_hollow

 

http://heavylittleobjects.com/?p=1287

 

 

Та все си мисля, че ако 2,5 инча са носили 285,000 волта на прилично големи ампери (все пак цялата енергия на Hoover Dam е минавала през този кабел), значи една газаджийска тръбичка от 6 мм ще понесе 300 ампера на 12 волта! smile159

То ако беше така,цялата инталация да е с медни тръби! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си оригиналния плюсов кабел сгъни си го в джоба и магазина го плесни на масата и кажи искам еи такъв, черен ама по дълъг :lol:

 

Макс, стига се изказва неподготвен! Съпротивлението на тоя кабел е Х ома. Като вземеш 3 пъти по-дълъг съпротивлението му е 3 пъти по-голямо! От там и загубите в него нарастват 3 пъти (P = U*I = I^2*R). За справка - евтините кабели за подаване на ток не вършат работа точно заради тъпата загуба на напрежение по тях! Да не говорим за затоплянето на тия кабели, особено при по-продължително въртене!

 

Относно стартовия ток - ами над 250А е. Само дето напрежението при старт пада до към 10V, т.е. грубо 2.5KW в момента на развъртана. Иначе по спомен на 100S беше 0.8KW, на 120 ми се мота 0.9хKW.

100S е 0.66кв и 120 а фав и фелиция са 0.80кв с малко преправяне фав и фелиция стават за 100с.

 

Естествено е че се губи ток но колегата иска по дълъг кабел. Какво искаш да кажеш че 2х дължината - трябва 2 ь дебелината ли ?

 

На този с които съм в момента пише ПВ-А 16.00 Гамакабел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Та все си мисля, че ако 2,5 инча са носили 285,000 волта на прилично големи ампери (все пак цялата енергия на Hoover Dam е минавала през този кабел), значи една газаджийска тръбичка от 6 мм ще понесе 300 ампера на 12 волта! smile159

 

Те колкото повече волтите, толкова по-малко амперите! Щото 1А при 285kV, прави 285KW (грубо щото има една простотийка наречена косинус Фи, ма карай). Т.е. като прекараш 100A и вече имаш 28MW smile049 А 100 А ти е мощноста която прекарваш през мизерното кабелче на акумулатора за да палиш. И то определено не е 2.5 инча smile004

 

@Galliard33, има такъв ефект който, по спомен, се нарича "повърхностен". Ама той важи за променлив ток ... който си е рядкост в автомобилите smile049

 

@Бисер, и си прав и не си. То че и сечението има значение, има. Но пък колкото по-голяма дължината, толкова по-голямо трябва да е сечението за да запазиш същия пад в/у кабела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... колкото по-голяма дължината, толкова по-голямо трябва да е сечението за да запазиш същия пад в/у кабела.
именно!

 

 

Междувременно оставям удължаването а по-топли дни, лишавам се от няколко бутилки от любимото ми червено и кило пастърмица, и утре сутрин тръгвам на лов за нов акумулатор 44Аh. Просто не мога цял ден да бячкам на студа и да се прибера вечер и да изляза пак в още по-студеното да си оправям колата ](*,) нЕам сили...

 

та .. добър акумулатор до 100 лева можете ли да препоръчате? Из търсачката ръчнах, има доста лоши отзиви за Монбат, препоръчва се Искра... Освен Искра нещо в същия (нисък) ценови клас?

 

ПП - а дали има някъде където правят отстъпка от цената на новия акумулатор като им занесеш стар? Понеже имам два броя в мазето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.