Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Най-лесно сваляне предни пружини ?


Rapid

Recommended Posts

Колеги не съм свалял до сега, така че кажете какъв е реда. Отвива се амортисьора в двата му края и с надигане на купето, носача слиза надолу и пружината изпада. Това ли е или има тънкости.

 

Предварително Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитам да възпроизведа какво съм правил преди около 20г....

- Развивам болтовете на колелото

- Повдигам със стандартния крик и свалям колелото

- Подлагам нещо под носача и свалям с крика

- Развивам каквото трябва

- Измъквам амортисьора

- Вдигам отново с крика

- Пружината "пада"

Надявам се да не съм сбъркал нещо (отдавна беше...).

 

Не съм използвал никакви особени приспособления или инструменти. Само нещо за подлагане под носача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не става без да се развие и извади болта между шенкела и горния носач. Последователността трябва да е нещо такова. Откчил си амортисьора отгоре, вдигнал си и подпрял колата, свалил си колелото, развиваш гайката на болта между горния носач и шенкела. Повдигаш леко носача отдолу с крик, за да не е под напрежение болта, и трябва да можеш да го извадиш. Тука беше най-големия ужас за мен, че от два моста, на които съм го правил, имаше по един болт, който така и не можах да извадя и трябваше да ги режа... И останах със странното впечатление, че това се случва там, където някой някога е разглобявал, а там, където не е разглобявано, си излизат. (Стигнах до заключението, че като се слагат тези болтове, трябва да са добре почистени, както самите болтове, така и леглата им, че иначе ще ги набиеш веднъж и нямат вадене. Аз ги мазнах и с малко грес, като ги слагах.) И ако извадиш болта, пускаш надолу крика, който е под долния носач, докато можеш да извадиш пружината. При това нещо, не знам дали ще пречи амортисьора, ако не си го извадил, а само откачил отгоре. Мисля си че не, ама не съм сигурен. Освен това не знам дали и стабилизиращата щанга няма да пречи на носача да слезе достатъчно надолу - ако да, най-добре да се вдигне колата от двете страни едновременно и би трябвало да слезе. Ако сваляш стабилизиращата щанга, сигурно знаеш, че болтовете й много се късат. В евроболт има болтове М7х14 клас 8.8 черни (оксидирани), с които би трябвало да се реши проблема, ако разбира се успееш да извадиш старите болтове от заварените гайки. Ако не успееш е гадно. Друго, което може да ти ограничи движението на носача, е спирачния маркуч. Ако ти пречи, по-добре развий целия спирачен апарат от стойката му, вместо да откачаш маркуча. Съжалявам за условностите, ама съм го правил на свалени мостове, та не съм сигурен на кола как ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не става без да се развие и извади болта между шенкела и горния носач. Последователността трябва да е нещо такова. Откчил си амортисьора отгоре, вдигнал си и подпрял колата, свалил си колелото, развиваш гайката на болта между горния носач и шенкела. Повдигаш леко носача отдолу с крик, за да не е под напрежение болта, и трябва да можеш да го извадиш. Тука беше най-големия ужас за мен, че от два моста, на които съм го правил, имаше по един болт, който така и не можах да извадя и трябваше да ги режа... И останах със странното впечатление, че това се случва там, където някой някога е разглобявал, а там, където не е разглобявано, си излизат. (Стигнах до заключението, че като се слагат тези болтове, трябва да са добре почистени, както самите болтове, така и леглата им, че иначе ще ги набиеш веднъж и нямат вадене. Аз ги мазнах и с малко грес, като ги слагах.) И ако извадиш болта, пускаш надолу крика, който е под долния носач, докато можеш да извадиш пружината. При това нещо, не знам дали ще пречи амортисьора, ако не си го извадил, а само откачил отгоре. Мисля си че не, ама не съм сигурен. Освен това не знам дали и стабилизиращата щанга няма да пречи на носача да слезе достатъчно надолу - ако да, най-добре да се вдигне колата от двете страни едновременно и би трябвало да слезе. Ако сваляш стабилизиращата щанга, сигурно знаеш, че болтовете й много се късат. В евроболт има болтове М7х14 клас 8.8 черни (оксидирани), с които би трябвало да се реши проблема, ако разбира се успееш да извадиш старите болтове от заварените гайки. Ако не успееш е гадно. Друго, което може да ти ограничи движението на носача, е спирачния маркуч. Ако ти пречи, по-добре развий целия спирачен апарат от стойката му, вместо да откачаш маркуча. Съжалявам за условностите, ама съм го правил на свалени мостове, та не съм сигурен на кола как ще е.

Общо взето,добре си описал цялата хамалогия. Като аз препоръчвам запасяването с 1 нов болт и 1 тампон за него,въпреки че трудно се избива и набива,поне не се губи време после по магазините,а и тия неща са 5-6 лева.

 

П.С. Аз един такъв болт на горен носач (късия) го морих около 8-9 часа,докато накрая не го изрязах и смених тампона и стана за 1 час всичко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е щом си успял и тампона да смениш... Аз ги занесох на преса и излизаха при около 5 тона натиск.

Значи с колегата SKODA 105 RS сме много якии smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Балгодаря малдежи, Явно не е толкова лесна процедура. Аз мислех че за 1 час са паднали и двете пружини. Аз скоро си купих скоба за сваляне. Предполагам с нейна помощ ще стане малко по-лесно(без големи надигания ). Значи си трябва повечко време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се плаши. :) Не толкова трудно. Пък и със скоба ще е много по-лесно.

Както писах по-горе, свалях ги без никакви специални приспособления.

За съжаление беше доста отдавна и не мога да възпроизведа подробно точната последователност.

ПП. Вероятно има значение и възрастта на колата (ръждясали болтове и т.н.), но пък за това си има лекарства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със скобата,не би трябвало да има ядове !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи каква е скобата - мястото е доста тясно между двата носача и гредата и може да не може да влезе. Иначе ако влезе, не знам дали е възможно да свие толкова пружината, че да не се разкача шенкела от носача - би било идеалния вариант, но едва ли ще може да се свие чак толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не откачеш долния носач от към купето и си свършиш работата за час на 4 болта е + 3 на амортисьора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.