Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За течността за чистачките!


Recommended Posts

Здравейте на всички! понеже четох за това че е лошо да се смесва различен антифриз се запитах дали важи същото и за течността за чистачките. към момента в казанчето имам още лятна течност от OMV (нещо от типа на жълта на цвят), купил съм си зимна течност (синя) BG производство. Според вас какво да правя? -да ги смеся?!- да излея/изхвърля старата и да си налея зимната? някакво н друго предложение?:?: :| проблем ли е ако си остана с лятната течност? може и сега да е топло но все пак се чака застудяване..........идва зима

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако останеш с лятната и хване някои студ може да замръзне ии да ти пукне казанчето, ако долееш сега зимна течност ще и се понижи температурата до която издържа без да замръзне...доливаи зимна.. едва ли ще стане толкова студено че да замръзне...абсурд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смесвай, без да се притесняваш.

Само гледай да изпръскаш лятната течност от маркучетата преди да стегне студа :!: .

Миналата година си смених лятната течност със зимна навреме, но понеже не я бях ползвал, лятната останала в маркучетата замръзна.

А ако има задна чистачка (както е при мен), има доста течност в нейното маркуче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да! имам задна чистачка! при това фелицийката ми е комби

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изразходвай колкото се може повече останалата лятната и след това си долей зимна :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а бе хора! цяло лято къде пръсна къде не - сега казанчето горе долу е наполовина пълно. smile012 да взема направо да му разкача маркуча и да изхвърлям течността ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е необходимо.Ако долееш зимна течност до горе(OMV - 70) няма да имаш проблем

Те нашите температури рядко преминават -15 градуса, а това ще ти е достатъчно

А после както казват колегите само ще доливаш и пак разреждаш, но с вода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не страдаш от угризения- пъхни някъв шлаух или маркуч в казанчето, източи я както се точи нафта от държавен камион и я прибери в гаража или мазето за пролетта, а сега налей зимната. Или ако искаш да я изпръскаш без да замръзне- каквото е количеството на течността- долей още толкоз спирт за горене и нямаш грижи дори при -15 гр. ами и спирта струва колкото евтина течност- идеята е ако го имаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като служител на Петрол, а и на фирма занимаваща се с химия ще ви кажа - и в лятната течност има спирт, но доста по-малко. Активните почистващи вещества са Етанол, Етан-1,2-диол и Пропанол. Ако в зимната се набляга на спирта (етанол - С2Н5ОН smile021 ) - 60 - 80%, Етан-1,2-диол - 12 - 27%, Пропанол - 2 - 7% и вода около 10% то в лятната се набляга на водата, но без да се изключват и трите вещества - съответно Етанол - 9 - 12%, Етан-1,2-диол - 1.8 - 4%, Пропанол - 0.5 - 1% и вода - 60 - 80%. Има още 5 - 6 химикала, но те са в границите на 1% и в лятната и в зимната течности са с еднакво съдържание. Самото наличие на Етанол обуславя замръзване на тази течност под 0 даже -5°С. А оцветителя е само за разпознаване на течността. В OMV е оранжев, на SONAX е светло зелен а в Шел е тъмно розов. Но пък всички зимни са сини. Мое мнение - тук не става въпрос дали ще сменяш маслото на двигателя от пълна синтетика на минерално, та да трябва да източиш и промиеш всичко. Смело наливаш 1л концентрат зимна течност за чистачки в резервоара с лятната, пръскаш 1, 2 пъти по-продължително и си готов. Все едно си я разредил с вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като служител на Петрол, а и на фирма занимаваща се с химия ще ви кажа - и в лятната течност има спирт, но доста по-малко. Активните почистващи вещества са Етанол, Етан-1,2-диол и Пропанол. Ако в зимната се набляга на спирта (етанол - С2Н5ОН smile021 ) - 60 - 80%, Етан-1,2-диол - 12 - 27%, Пропанол - 2 - 7% и вода около 10% то в лятната се набляга на водата, но без да се изключват и трите вещества - съответно Етанол - 9 - 12%, Етан-1,2-диол - 1.8 - 4%, Пропанол - 0.5 - 1% и вода - 60 - 80%. Има още 5 - 6 химикала, но те са в границите на 1% и в лятната и в зимната течности са с еднакво съдържание. Самото наличие на Етанол обуславя замръзване на тази течност под 0 даже -5°С. А оцветителя е само за разпознаване на течността. В OMV е оранжев, на SONAX е светло зелен а в Шел е тъмно розов. Но пък всички зимни са сини. Мое мнение - тук не става въпрос дали ще сменяш маслото на двигателя от пълна синтетика на минерално, та да трябва да източиш и промиеш всичко. Смело наливаш 1л концентрат зимна течност за чистачки в резервоара с лятната, пръскаш 1, 2 пъти по-продължително и си готов. Все едно си я разредил с вода.

 

Аз пък само да допълня (като бивш възпитаник на ХТИ). Всичко що завършва на "...ол" е нищо друго, освен АЛКОХОЛ!!! А както всички ние знаем - алкохолите и студа не са взаимно-приемащи се понятия smile092

 

Принцинпно няма НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ да се смесва лятната и зимната течност за чистачки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.