Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Спираш пред блока - плащаш


NightSpirit

Recommended Posts

Паркирането в София става платено?

18 ноември 2009 / News.dir.bg

 

До два месеца Центърът за градска мобилност трябва да подготви концепция за паркирането на територията на цяла София.

Това беше решено на транспортна комисия в Столична община. След като е готов докладът, ще започне процесът по въвеждане на единна политика по паркиране, която ще включва зониране, предаде Дарик. С новите предложения някой райони ще бъдат изцяло забранени за паркиране, за други таксите ще бъде значително по-високи, а за кварталните ще се търсят варианти за символично заплащане. Това каза председателят на комисията Радослав Тошев, който е и вносител на предложението.

Зонирането за синя зона включва всички квартали на София, дори и Банкя. "Някои улици в София, които в момента са „Синя зона", ние ги виждаме като места, които ще бъдат изцяло забранени за паркиране, а други части на синята зона ще преминат на малко по-скъп режим. Това вече е частично въвеждане на платен център", обясни Тошев.

„Колко ще струва - това вече е друг въпрос. Конкретните детайли чакаме от експертите на Центъра за градска мобилност. Тези, които живеят в идеалния център, ще понесат всички неудобства, за това, че живеят в центъра", уточни той. Тошев обаче предлага да се увеличи в пъти цената за паркиране в синята зона, която сега е лев на час. Според него притежателите на коли трябва да плащат дори и когато оставят автомобилите си на общинските паркинги между блоковете.

"Не може да се ползва общинска собственост безплатно", аргументира се той, цитиран от "Дневник". По думите му средствата, които общината ще събира от паркингите и от платеното паркиране по улиците, ще отиват за модернизирането и поддържането на градския транспорт. За целта всички пространства за паркиране, включително и по кварталите, ще бъдат вкарани в активите на Центъра по градска мобилност.

В следващите два месеца дружеството трябва да изготви предложение коя част на града в каква зона да попада. Тошев заяви, че не трябва да остане улица извън системата за паркиране. По негова идея утре общинският съвет ще гласува възлагането на разработката. Според съветника от ГЕРБ спирането на коли по част от улиците в идеалния център трябва да бъде изцяло забранено или да е забранено в определени часове.

Идеята е улиците да станат по-достъпни за пешеходци. За да има повече пешеходни зони пък през някои части от центъра, ще бъде забранено преминаването с коли. На кои места да стане това, ще предложи отново Центърът за градска мобилност. В същото време, за да се ограничи притокът на автомобили към централните части.

На утрешното си заседание общинските съветници ще гласуват и друг доклад със съавтор Радослав Тошев. Той е за заделянето на пари в бюджета за следващата година за проектирането на около 30 подземни паркинга в центъра на града. "Това ще е алтернативата на хората, които живеят или идват с колите си в центъра, след като забраним паркирането и влизането по някои улици", обясни Тошев.

Забраните и новите цени обаче щели да влязат в сила, преди паркингите да станат факт. Платените общински гаражи щели да се ползват и от живеещите в центъра, които трябвало да поемат цената на това да обитават жилище на това място, а не по кварталите. Освен това от догодина вероятно ще плащат повече и за годишните стикери за паркиране в синя зона, които сега са по 70 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и в Бургас са го започнали това,до края на годината трябвало да очертаят и .т.н. ,но едвали ще успеят даго изпълнят в този срок.

А има ли някаквa такса ,да очертаят c хикс и никой дане спира пред входа ,където излиза автомобил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия луди ли са ... ако това стане ще е първия в света узаконен държавен рекет ... и после като съм се бръкнал за кола за къв чеп ми е да спонсорирам адския транспорт ... ще получат един smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, на всички ни е ясно че това няма да мине. Най-малкото заради масовите безредици и бунтове посред зима пред община, кметство, НС и където още се сетите. Самата идея по начало е недомислена и безумна, предполагам че просто опипват почвата, и накрая просто ще вдигнат цената на синята зона, и ще я разширят със обръч от светло-синя зона..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мръсни гадни оПщински смрадове и све други недоносени тиквеници. :evil: Да си купат апчета с тия пари дето искат да вземат от бедния нароТ. :smt0344 :smt0344 :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги управдавам управниците опитващи се да направят от нищо нещо, но се съгласете че много хора са направили гаражите си на магазини и офиси и паркират по улиците и няма от къде да се разминеш, а да неговорим че 99% от новите кооперации се строят без никакви гаражи.

 

Това трябва да спре трябва със закон да се задължи изграждането на гаражи и парко места за жилищни и обществени згради. Ще дам един пример с Пловдив НОЙ и Данъчното са на 50 метра едно от друго в сравнително тесни междублокови улици и няма нито едно парко место а само служителите на тези две институции са 250-300 човека да неговорим колко граждани минават от там да си вършат работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги управдавам управниците опитващи се да направят от нищо нещо, но се съгласете че много хора са направили гаражите си на магазини и офиси и паркират по улиците и няма от къде да се разминеш, а да неговорим че 99% от новите кооперации се строят без никакви гаражи.

 

Това трябва да спре трябва със закон да се задължи изграждането на гаражи и парко места за жилищни и обществени згради. Ще дам един пример с Пловдив НОЙ и Данъчното са на 50 метра едно от друго в сравнително тесни междублокови улици и няма нито едно парко место а само служителите на тези две институции са 250-300 човека да неговорим колко граждани минават от там да си вършат работа.

Да вземат 1во да построят по някой голям обществен паркинг,като в белите страни,на по 4-5 етажа и с видео-наблюдение, па после може и да им плати някой!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бре, какво обирджийство се задало! :evil: Общината, та общината... Не е ли тя виновна, че паркирам дето ми се налага? Не ми ли дължи общината едни 2 гуми, че уж съм й паркирал на паркинга, а са ми ги срезали? Аз не съм забравил. Пък ми иска пари после.

Всяка улица значи? На всяка улица има ли примерно подземен или надземен гараж? Къде са, колко са? А до колкото разбирам парите от таксите за паркиране не отиват за такива гаражи. До като не направят такива нито градски нито никъв транспорт като хората няма да видим. То от години е ясно, че всичко на един етаж не може. Ами хората са го измислили в другите страни и то от десетилетия. Що е то - топла вода? То е ясно, че един ден ще се наложи. Ама що сме чакали яйцето? Щото до сега сме плащали за придобивките на някой депутат байхутин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паркирането в София става платено?

18 ноември 2009 / News.dir.bg

 

Има един указ 115 от 1954г. отменен 73г. където на всички построили в-у държавна земя/тя тогава беше само такава/ се дават възмезни и безвъзмезни вечни права за ползване на терена в-у който е построено. В големите градове центровете са изградени по това време. А помислете малко как ще ви вземат земята и как ще ви карат да плащате. Справка с пекан адвокат.

 

1. (Ал. 1, изм. - Изв., бр. 71 от 1957 г., бр. 81 от 1960 г.) За насърчаване и подпомагане на кооперативното и индивидуално (групово или единично) жилищно строителство изпълнителните комитети при народните съвети могат да отстъпват безсрочно, възмездно или безвъзмездно, правото да се построи сграда върху урегулирана държавна земя, предоставена на народните съвети. Построените жилищни сгради върху отстъпените по предходната алинея държавни земи стават собственост на строителите. Последните придобиват право на ползване върху отстъпената им държавна земя.

 

Това е жокерче от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майната им - ке си ползвам гаражот.

 

Знае ли човек, може и за гаражите да ни накарат да си плащаме :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано проблемът с движението и паркирането трябва да се подхване отнякъде и тези мерки са логични, стига да се измислят като удобни за хората! По тази свинско-общинска логика в Пловдив от февруари вдигнаха изневиделица "наема" на тенекиените гаражи на общинска собственост от 20 на 30 лв! За чий ... !? Това са 50%. Нито са ми построили тенекията, нито са ми застлали с чакъл и бетон парцела, нищо. Така може да стане и 50 и 100лв. Само някой трябва да го реши.

 

От наблюденията ми над околоблоковите пространства личи, че могат да се направят достатъчно подземни и многоетажни гаражи, а дори и покрити многоетажни паркинги. Ами да ги построят господата и да си взимат таксичка. Ама да спираш в кален гьол пред необлагостроения си блок и да им плащаш...

 

Лудницата е пълна. Вече почти към всеки апартамент се числи поне една кола, често 2, че и повече...

 

В Япония, както им е тясно, доколкото съм чувал, като си купуваш кола, представяш документ, че имаш къде да я държиш - гараж, паркинг, платено място на улицата...

 

Що се отнася до градския транспорт... Не ще коментар... Проблемът е, че на мнозина ще им падне фасонът, ако си слязат от колите и се качат на аФтобуШчето, въпреки че, да предположим, че са перфектни и му задоволява напълно всекидневните нужди за предвижване. Някой ден. Към момента градският транпорт не е алтернатива на колата и това си е.

 

Велосипедът! Кога ще започне политика по внедряването му!!! smile021 Това ще спести пари и нерви. Стига да започнат да се правят алеи и ленти по нормалните улици. Топлата вода е измислена в страни като Холандия. Достатъчно е общинските чутори да идат, да видят и ако не могат, да си вземат експерти. Място има достатъчно и за колите и за велосипедите и за пешеходците. Е, и шофьорите трябва да посвикнат да пазят велосипедистите, но това става с глобички. Мдам, който се е задържал в Амстердам, знае че друго возило в града не му е нужно.

 

Някой спомена за "масови протести" :-k Тая може да я бъде в страни като Чехия, Полша, Гърция... Тук могат да протестират само студентите, които ги ощетяват, като им вдигнат месечната карта за градски транспорт с 1лв, при положение, че дневно харчат за цигари и алкохол 10. smile048 Да, а студентите в Германия стачкуват за по-уредено образование...

 

В крайна сметка нямам нищо против да си плащам, стига да знам за какво.

 

Абе като гледам, репликата на Баш майстора ще е в сила още дълго: "нямааа, няма да го построим..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майната им - ке си ползвам гаражот.

 

Знае ли човек, може и за гаражите да ни накарат да си плащаме :smt0344

 

Ние си плащаме, под формата на данък.

Абе, сега ми е ясно как всички ще скочат срещу мене, но аз от доста време съм на мнението, че за СФ трябва да се въведе някаква такса за паркиране. Просто ми е дошло до гуша, да паркирам някъде и след това да си намеря колата жулната. Миналата седмица ми боядисваха задна врата и калник и два дни по-късно на паркинг, като съм паркирал в средата между двете линии, намирам предната врата с една грозна следа полумесец от съседна врата.

Тъй и тъй плащам повече на застрахователя, защото щетите не са регресионни. Така че, всичко което би редуцирало трафика и създаде по-нормална среда за паркиране го подкрепям с две ръце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, аз съм съгласен с теб - и мен не ми беше приятно да си заваря колата със 4 срязани гуми, паркирана пред нас и всеки ден някой да ми я жули, драска и тн, отново когато е паркирана пред собствената ми врата. ОК, плащам няква такса, но да знам, че мога и ще мога винаги да си спирам пред нас, че гаража малко тесен откъм входа, требе да му разширявам рампата. А иначе - живея в къща, с 15 метра лице към улицата и често правя фокуси, за да знам, че като ида някъде и после се върна, Буба ще има къде да я оставя пред нас. Та такса, ако е разумна - хубаво, ама да има за кво. Дано.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само Добрич - але, але ,але

 

Плащам си за Пакринг 35 левчета- а иначе си оставям колата където ми падне. След инцидента с Ники обаче..... многоооооо внимавам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо си мислите, че ще има някаква полза за нас, ако въведат още една такса. Сега като има синя зона в Центъра - какво? Има ли места да се паркира?

Очаквам в скоро време да стане като във вица за заека, дето един ден го бият, че е с шапка, на другия, че е без. Значи - кой където те види да те такова с разни таксички и глоби. Например такса че караш кола, такса че не караш и износваш настилката на тротоара, такса че ти е нова колата и си гъзар, такса че ти е стара и много замърсява, такса че си пушач и опушваш другите, такса че не си пушач и нямаш антитела срещу никотина и ти трябват по-скъпи лекарства, такса че си с черни обувки които привличат слънцето и увеличават парниковия ефект, такса, че не си с черни обувки и трябва по-често да ги миеш и хабиш много вода... абе кофти работа.. :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имам душ в работата, изобщо няма да ми трябва колата. Велосипед му е майката. Само дето у нас никой не ги мисли тия работи. Как да карам колело 15 км и след това да не смърдя на пор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По прицип от догодина ще стане весело, намаляващи заплати и поскъпващ живот. На никого не му харесва, но това е положението. Остава и това което приемат да се спазва и да няма "таркиати" минаващи между капките.., аз лично не вярвам де..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващата стъпка е и такаса преминаване....първо в центъра, после и на други места...

поздрав. ...и соико. Нова година нов късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кат оная хубава народна песничка.....педераси на егреци,със нацепени гевреци,айде-айде,де бре,де.....и т.н.

Тука стана ни да си беден,ни богат.Следователно-по-добре да ни няма. Да управляват сами себе си нашите избраници, дето трябва да защитават интересите на хората,които са ги избрали...може би ....като че ли...едва ли не....понеже когато защото.... :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.