Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигателят яко се раздруса. Идеи, какво да тествам?


pdp11

Recommended Posts

...

Черен за захранване с гориво, син за излишно гориво и бял за БЕНЗИНОВИ ПАРИ с цел обогатяване на горивната смес при нужда. Когато резервоара се препълни до гърловината, по този бял "шлаух" навлиза (т.е. засмуква се) чист бензин, и когато клапанчето се отваря за обогатяване на сместа двигателя просто се "дави" и записва точно тази грешка. При 1.8 турбо двигателя (AGU) има резервоар за такива пари и се намира точно пред казанчето за антифриза и там този проблем не съществува. Но при 1.2 и 1.4 бензиновите на Фабия няма такъв резервоар, а клапанчето се намира директно на маркуча за бензинови пари и буквално бензин навлиза под дроселовата клапа при отваряне на въпросното клапанче. Споделям това от личен опит, и не един или два автомобила са били в това състояние след препълване с гориво............ smile159

 

А дали е резервоар? Или е просто филтър който поема изпаренията и при движение постепенно ги изгаря? Това го имах още на Вектрата (от 1990г.!) и е направено основно с цел екология и предпазване от евентуално запалване (парите на бензина са изключително запалими а лятото като се нагрее колата ...). По спомен филтъра дори беше въгленов, но може и да греша в това.

 

Накратко, за да се случи това което си написал горивото трябва да е стигнало до ниво по-високо от нивото на дроселовата клапа, а тя е на доста високичко място :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това кво значи: [-X ???

как двигателя ще си обогатява сместа,чрез бензинови пари.....

той изгаря бензинови пари които се събират,но за екологичност-не да си обогатява сместа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

 

Накратко, за да се случи това което си написал горивото трябва да е стигнало до ниво по-високо от нивото на дроселовата клапа, а тя е на доста високичко място :-k

 

От самосебе си естествено не може да стигне, а двигателя сам си го засмуква при отваряне на клапанчето :idea:

Хора, пиша това пак казвам от личен опит, защото при разглобяване при такъв проблем от клапанчето си изтичаше чист бензин, и след като се почисти той и белият шлаух (и той е пълен) колата заспиваше :idea:

 

Гледам пишеш, че правиш доста такива коли....... виж на една такава дай на клапанчето постоянен ток (при по празен резервоар естествено), и виж какво става със сместа на газоанализатор. Пък може и да я покараш малко smile021

Клапана работи предимно при студен двигател...............защо ли??? А, че изгарянето на парите е и за екология...да така е ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Интересни феномени разисквате тук.. Тъй като съм си лаик, при дизела как е (колко са там маркучите към двигателя), че не съм обръщал никога внимание и сега се замислям :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колеги,

 

за да не пиша нова тема, ще използвам съществуващата на колегата, т.като симптомите са сходни.

моята шкода периодично записва следната грешка:

 

Control Module Part Number: 047 906 033

Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ47

Software Coding: 00061

Work Shop Code: WSC 00011

Additional Info: TMBMB46Y713153846 SKZ7Z0Y0668279

1 Fault Found:

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1

P0172 - 35-10 - - - Intermittent

 

И нищо друго... Погледнах през ВАГ-КОМ-а налягане и температура на външния въздух и стигнах до следния извод:

1. Нямам представа дали налягането е ОК, т.като не знам какви са референтните стойности, но при подаване на газ стойностите се менят.

 

2. Температурата на входящия въздух прогресивно нараства и достига 20-30 градуса над външната, при очакване да бъде около външната.

Направих следните тестове:

Откачих МАП-а. Изписа грешка за липсващ МАП и закова температурата на "-40" градуса.

При откачен въздушен филтър запалих колата и сензора даваше 22.5 градуса при външна температура 13.

При закачен филтър температурата започна да нараства и бързо достигна 36 градуса, а междувремено външната беше паднала до 10.

Според мен е възможно клапана, който регулира топлия въздух от колекторите да не работи, но също така е възможно МАП-а да се е сдухал.

 

Чудя се дали този МАП може да се почисти и колко струва нов? Също така ми е чудно при горещ въздух как реагира компютъра - според мен подава повече гориво за да компенсира липсана на О2? Вие как мислите?

 

А най-голямата простотия - закарах колата в ЕТ за диагностика на този проблем. Първо, приемчика каза, че тази кола нямала сензор за входящия въздух...... ](*,) Второ, казаха, че няма никакъв проблем. Поисках им разпечатка от диагностиката, но ми отказаха, а си прибраха парите за диагностиката.... Чудя се дали да подавам жалба до КЗП - това в ЕТ са от некадърник нагоре.....

 

Само да уточня - никога не пълня резервоара до горе, може би към 3/4 го напълвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се дали този МАП може да се почисти?

Чисти се със специален спрей. "Air sensor cleaner" май пишеше на него.

Предупреждавали са ме да не го докосвам с нищо. Аз го чистих с конци от парцал ;-)

 

...колко струва нов?

Не питай, няма да ти хареса отговора ;-)

 

А и с тия наводнения в Тайланд може да са дефицитни вече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се дали този МАП може да се почисти?

Чисти се със специален спрей. "Air sensor cleaner" май пишеше на него.

Предупреждавали са ме да не го докосвам с нищо. Аз го чистих с конци от парцал ;-)

 

...колко струва нов?

Не питай, няма да ти хареса отговора ;-)

 

А и с тия наводнения в Тайланд може да са дефицитни вече...

 

Хм, аз мислех, че специалния спрей е основно за дебитомери (MAF)

 

А за цената - в какъв порядък е, сериозно питам :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, аз мислех, че специалния спрей е основно за дебитомери (MAF)

 

А за цената - в какъв порядък е, сериозно питам :-)

 

Аз съм в грешка, не съм прочел баш точно...за MAF са спрейовете, да. Сори!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.