Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Двигателят яко се раздруса. Идеи, какво да тествам?


pdp11

Recommended Posts

Вчера, както си седях на светофара и колата ми изкара акъла, предницата започна да подскача, съпроводено от неприятни звуци "луп-луп-луп ...", оборотите падат почти до 0 и пак се качват. Като подадох газ и всичко се оправи, прибрах се до вкъщи нормално. Днес сутринта - нищо. Ще я закача първо на вагком-а, да видя дали има записано нещо, но събирам и други идеи и предложения, какво и как да проверя. Свещите са на 9 месеца, сменяни в ЕТ, друго не се сещам ... инжектори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз залагам на MAP. Сложи си го от единия в другия. Ако започне пак тогава му мисли. При мен на Октавията имаше проблем, който изчезна след като го свалих и изчистих грешката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз залагам на MAP. Сложи си го от единия в другия. Ако започне пак тогава му мисли. При мен на Октавията имаше проблем, който изчезна след като го свалих и изчистих грешката.

мап-а не е дебитомер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес тъкмо да погледна за грешките и батерията на лаптопа сдаде багажа :) Довечера пак ще пробвам. За MAP, нещо ми се върти, че нямам отделен сензор, ами е интегриран в дросел клапата, ама пак ще погледна в ElsaWin за справка. А дебитомер - що е това и къде се намира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така изследваният са готови:

 

Friday, 20 November 2009, 08:18:38

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 047 906 033 D

Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ33

Software Coding: 00021

Work Shop Code: WSC 13765

Additional Info: TMBPH16Y123388772 SKZ7Z0A1119523

2 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1

P0172 - 35-10 - - - Intermittent

 

Допълнитело по вашите препоръки тествах датчика за налягането и температура на въздуха (незнам последно дебитомер или MAP е при мен).

Една обща джада е, закачена на колектора, след дросел клапата.

Та, налягането е ок, обаче температурата никаква я няма 49.5 градуса константно, а пише че трябва да е приблизително колкото външната температура, която

рано сутрин е не повече от 10 градуса. Странно обаче, че нямам проблем с паленето и това давене, повече не се проявява.

Да сменям ли сега датчик ... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така изследваният са готови:

 

Friday, 20 November 2009, 08:18:38

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 047 906 033 D

Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ33

Software Coding: 00021

Work Shop Code: WSC 13765

Additional Info: TMBPH16Y123388772 SKZ7Z0A1119523

2 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1

P0172 - 35-10 - - - Intermittent

 

Допълнитело по вашите препоръки тествах датчика за налягането и температура на въздуха (незнам последно дебитомер или MAP е при мен).

Една обща джада е, закачена на колектора, след дросел клапата.

Та, налягането е ок, обаче температурата никаква я няма 49.5 градуса константно, а пише че трябва да е приблизително колкото външната температура, която

рано сутрин е не повече от 10 градуса. Странно обаче, че нямам проблем с паленето и това давене, повече не се проявява.

Да сменям ли сега датчик ... ?

 

 

Като чета втората записана грешка, май обичате да си препълвате резервоара при зареждане което не е много редно :!:

 

т.е. когато пистолета изключи само закръглявайте сумата, а не пълнете до гърловината :idea:

Проблемът Ви е в богата горивна смес която се изчиства с изхарчване на дадено количество гориво smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти си гений! =D> Сега като се замисля, наистина десет минути преди случката, заредих гориво. Липсваха около 20 литра и казах на момчето да зареди за 40 лв. което със сигурност е дошло малко отгоре. Благодаря за анализа, наистина, оттогава насам (откакто съм изчерпал от горивото) проблемът не се е проявявал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната втора грешка няма връзка с резервоара и зареждането на гориво.

Грешката показва прекалено богата смес индицирана от ламбда сондата.

Възможни са проблеми в следните компоненти:

* PCV hose

* Air induction system

* Mass air flow meter

* Engine coolant temp. sensor

* Fuel pressure

* Gas leakage on exhaust system

* Open or short in heated oxygen sensor circuit

* Heated oxygen sensor

* Injector leak, blockage

* Ignition system

* ECM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната втора грешка няма връзка с резервоара и зареждането на гориво.

Грешката показва прекалено богата смес индицирана от ламбда сондата.

Възможни са проблеми в следните компоненти:

* PCV hose

* Air induction system

* Mass air flow meter

* Engine coolant temp. sensor

* Fuel pressure

* Gas leakage on exhaust system

* Open or short in heated oxygen sensor circuit

* Heated oxygen sensor

* Injector leak, blockage

* Ignition system

* ECM

 

 

До като четете така буквално какви можеда са всички възможни грешки дето ги пише по аутодатата, оправия няма да има smile001

Ако Ви се чете може и да напиша защо се е стига до богата смес ако се препълни бензинов резервоар :idea:

P.S. Не казвам, че и другите не са възможни, но винаги се тръгва от най лесната причина която почти винаги излиза вярна smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако Ви се чете може и да напиша защо се е стига до богата смес ако се препълни бензинов резервоар :idea:
давай
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е интересно, как препълването води до този проблем. Засега фактите говорят, че колегата е прав. Виж, ако проблемът се появи пак на празен резервоар ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно предположение...

По принцип, грешката не е точно "прекалено богата смес", а по-скоро "прекалено голяма корекция на сместа от богата към бедна".

Ако горивната помпа не създава съвсем прецизно регулирано налягане, то при препълнен резервоар е възможно да се получи относително по-високо налягане от нормалното.

Това ще принуди компютъра да скъси повече от обичайното времето на инжекторите, за да поддържа сместа в норма.

Това обаче е доста странно, ако не е предвидено от конструкторите...

 

А раздрусването може да е някаква закономерна реакция на ситуацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе що дрънкате глупости, "помпата била, принудила компютъра" дрън-дрън!!! Проблема е ясен,не препълвайте резервоара, причината е елементарна къде се отплеснахте с помпи и т.н. Много е просто ,оставям на 1971 16V да ви светне.Ще кажете "Как не съм се сетил".. Айде помислете още малко, да видя дали ще се сетите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдейки по чуждите премеждия и техните описания по чуждоземните форуми проблема е или MAF или oxygen sensor, което май си е ламбда сонда. А ако наистина се окаже препълването ще се спукам от смях smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами,кво го умувате толкова,просто трябва да се види дитамично,на съответните канали какви са стойностите,но най вероятно всичко ще е в норми,ако веднъж се е ошашкала само

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, сега имам възможност и почвам да пиша накратко:

Горивопроводите при бензиновите коли отдясно на пода отдолу са 3 на брой........защо ли?

Черен за захранване с гориво, син за излишно гориво и бял за БЕНЗИНОВИ ПАРИ с цел обогатяване на горивната смес при нужда. Когато резервоара се препълни до гърловината, по този бял "шлаух" навлиза (т.е. засмуква се) чист бензин, и когато клапанчето се отваря за обогатяване на сместа двигателя просто се "дави" и записва точно тази грешка. При 1.8 турбо двигателя (AGU) има резервоар за такива пари и се намира точно пред казанчето за антифриза и там този проблем не съществува. Но при 1.2 и 1.4 бензиновите на Фабия няма такъв резервоар, а клапанчето се намира директно на маркуча за бензинови пари и буквално бензин навлиза под дроселовата клапа при отваряне на въпросното клапанче. Споделям това от личен опит, и не един или два автомобила са били в това състояние след препълване с гориво............ smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nice! Ей сега ще си направя резервоар за бензинови пари на 120ката :-) smile048

 

И ще си обогатявам с кеф! smile004

 

Благодаря за изчерпателния отговор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, сега имам възможност и почвам да пиша накратко:

Горивопроводите при бензиновите коли отдясно на пода отдолу са 3 на брой........защо ли?

Черен за захранване с гориво, син за излишно гориво и бял за БЕНЗИНОВИ ПАРИ с цел обогатяване на горивната смес при нужда. Когато резервоара се препълни до гърловината, по този бял "шлаух" навлиза (т.е. засмуква се) чист бензин, и когато клапанчето се отваря за обогатяване на сместа двигателя просто се "дави" и записва точно тази грешка. При 1.8 турбо двигателя (AGU) има резервоар за такива пари и се намира точно пред казанчето за антифриза и там този проблем не съществува. Но при 1.2 и 1.4 бензиновите на Фабия няма такъв резервоар, а клапанчето се намира директно на маркуча за бензинови пари и буквално бензин навлиза под дроселовата клапа при отваряне на въпросното клапанче. Споделям това от личен опит, и не един или два автомобила са били в това състояние след препълване с гориво............ smile159

[-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки има право на мнение и никой не карам да се съобразява с моето :!:

Важното за мен е, че авторът на темата е свързал нещата и до някаква степен се е съгласил с мен smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може би бензинецът е бил кръстен с водичка с този бензин усети ли разлика във вървежа ,от коя бензиностанция е ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.