Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разни въпросчета за О2


evin

Recommended Posts

Откакто имам колата почнаха да ми се "образуват' разни питания във връзка с експлоатацията й, и тъй като не намерих точни отговори с търсачките по форумите, ще съм много благодарен ако ми помогнете с мнения.

 

Става дума за О2 1.9TDI 105 к.с. началото на 2006

 

1. На колко км се сменя ангренаж на 1.9 TDI?

2. На колко км се сменя горивен филтър и колко струва в ЕТ? Аз съм с променлив интервал на смяна на масло.

3. При смяна на пистов ремък, нужно ли е да се сменят и ролките или се преценява според състоянието им?

4. Как се сменя филтъра на купето? Прочетох, че е под жабката, но там има една голяма кора - маха ли се?

5. Как се вади декоративния капак на двигателя? Дърпа се нагоре, предполагам, като при другите марки или...? Страх ме е да не счупя някоя щипка.

6. В ЕТ сменят ли масло с масло на клиента? Искам да си занеса мое масло, за да съм сигурен какво наливам.

7. Колко литра масло ще ми трябват за смяна заедно с масления филтър? Прочетох, че 4 литра стигали?

8. Колко км издържат тампоните на двигателя и колко тампона са общо? Сложна ли е смяната? На предишния ми дизел се разбиваха за 1-2 години...

 

Това е засега, ако изкочи още нещо пак ще питам. Благодаря предварително :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.в книжката пишеше 120К

2.при фиксирания интервал го дават на 30К, аз го сменям на 15К

3....

4. Има 1-2-3 щипки, после се маха въпросната кора, тя е мека. И от тм вече се вижда кутията с филтъра, плъзга се към пасажерската врата и полсе надолу към пода.

5. Хващаш го с двете ръце отпред и дигаш нагоре, като се откопчае го издърпваш към тебе, че отгоре е подпъхнат.

6....

7. 4 литра стигат

8....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Нови 2 въпросчета smile049

 

1. Има ли лесен начин да се смени цвета на подсветката на таблото? Това зеленото ме дразни нещо... Гледам по разни тунинг сайтове октавии със синя и червена подсветка като на VW и Audi :smt004

 

2. Нулира ли се сервизния интервал на компа при QG1 променлив сервизен интервал? Питам, защото мисля сам да си сменя маслото и филтрите, но нямам VAG COM за да нулирам сервизния, ако се налага. Надявам се датчиците за качеството на маслото сами да се ориентират, ама знае ли човек...

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По първия въпрос - колегата vasilisa промени подсветката от зелена на оранжава на Лауринката на Злия Кукундел, Хамериканеца Велко, smile001 та.............питай го на ЛС мое ли и на теб да ти оправи цветомузиката на таблото. :mrgreen:

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6. В ЕТ сменят ли масло с масло на клиента? Искам да си занеса мое масло, за да съм сигурен какво наливам.

 

...е, ти как ще си сигурен, че пак ще сипят това, дето си го занесъл като не те пускат вътре при смяната smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...е, ти как ще си сигурен, че пак ще сипят това, дето си го занесъл като не те пускат вътре при смяната smile004

 

Сега май има и нова услуга : ремонт от приемчика ...най-вероятно това води след себе си и зяпане от клиента ... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При последната смяна на масло след като задържа копчето и включа на контакт не ми изписва оставащите км до смяна , а излиза само ключето.... Дали ще се появат км-те при доближаване на смяната или вече няма да се появяват ? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при променлив интервал на сервиз как мога да видя оставащите километри? Кое копче се задържа при контакт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо се дава на контакт, след това се връща на изключено положение, и тогава се задържа натиснат бутона за нулиране на километрите.

Първите 500 км показва "---" за оставащите километри и дни, след това почва да показва прогнозните стойности.

---

При мен 500 км (един месец) след смяната започна да ми показва между 15200 и 15600 км., и между 350 и 370 дена :-k .

Предполагам, че това е защото съм карал само градско, ако изляза извънградско сигурно ще качи стойностите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно! Още утре ще пробвам.

 

Намерих един интересен документ за променливия интервал. Не засяга шкода, но се отнася за VW, така че - върши работа. Прави ми впечатление, че комбинираният датчик за "качество на маслото" всъщност мери температура на маслото (цикъл загряване-охлаждане), ниво на маслото и чистота на маслото (съдържание на сажди). Изпратената информация до компютъра изчислява оставащия интервал до смяна чрез доста сложен алгоритъм, но дава не по-къс интервал от 15000 км.

 

Та взех да си мисля, че е абсолютно безсмислено да се минава от променлив на фиксиран интервал с цел икономии от по-евтини масла. Щом по-доброто масло едвам издържа 15к км, какво остава за по-лошото, което никой датчик не контролира като качество... то ще трябва да се смени на 10к км макс при градско шофиране, защото на 15к отдавна ще е станало на боза. Променливият интервал всъщност е нещо много готино и по-скоро удължава живота на двигателя, отколкото обратното - по българската логика, щото винаги имаме обратна логика на всички останали и все си мислим, че някой иска да ни прецака smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нулирането на удължен/променлив интервал става само с Ваг ком, за разлика от фиксирания. Поне така пише в Аутодата.
При мен си се нулира през Maxi-Dot-а!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пробвах да видя колко км остават по начина на Чавдар ..., ама пак дръвце:

показва само ключ --- и 3 черти . Преди си показваше . Вече съм на месец от смяната и на около 3000 км . :-k

Откачането на акумулатора според мен не би трябвало да влияе ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пробвах да видя колко км остават по начина на Чавдар ..., ама пак дръвце:

показва само ключ --- и 3 черти .

 

Преди малко пробвах и аз - нищо не показва, само ключ. Даже и черти не ми вади. Много странна работа - да не би да не правя нещо както трябва?

 

Също така открих, че нямам датчик (или не работи) на казанчето на чистачките. Водата свърши, а индикация никаква. Това екстра ли се води или всички О2 имат датчик?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе издребнявате вече :D с кви дреболийки се занимавате smile091

няма датчик,само тези с ксенон и пръскачки на фаровете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко пробвах и аз - нищо не показва, само ключ. Даже и черти не ми вади. Много странна работа - да не би да не правя нещо както трябва?

 

Също така открих, че нямам датчик (или не работи) на казанчето на чистачките. Водата свърши, а индикация никаква. Това екстра ли се води или всички О2 имат датчик?

 

 

Аз пък открих друго нещо :mrgreen: : ей така , без да си мушнал ключа ..., без да си на контакт - натискаш онази пишка и чакаш към 3,4 сек ...Излиза ключ и показва 15 000 ..., после едно часовниче и показва 372 часа .

Това ще рече , че карам много екологично ( макар че съм сменял масло преди 3000 км) и , че следващата ми смяна продължава да е след 15000 км . ;) smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе издребнявате вече :D с кви дреболийки се занимавате smile091

няма датчик,само тези с ксенон и пръскачки на фаровете

 

 

Ми кво да правим , бре Самуиле ?!? smile049 smile049 smile049 Кат не можем да разширяваме турбопътища поне можем да натискаме пишки .... smile159 ... Аре , наздраве !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгадах мистерията! Дава се на контакт и след това се задържа бутона 3-4 секунди. Този път ми показа сервизния интервал коректно. Остават ми 8800 км или 527 дни до смяна, досега са навъртени 9000 км основно извънградско, значи прогнозната смяна е за 17800 км, но още нищо не е окончателно, защото подозирам, че карането из София ще свали максимално интервала. Аз и не мисля да го чакам - пролетта ще сменя маслото при всички положения. Но е хубаво, когато имам ориентир какво е качеството му по всяко време :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.