Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Годишна екотакса.


FAV135

Recommended Posts

Колеги, предлагам да съберем информация по въпроса за новата глоба/такса за притежание на кола, защото явно, че ще бъде в сила от 2010 година. Полезно ще бъде за всеки да си направи някаква груба сметка на разходите.

 

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=264319

 

Това, което се готви - от Евро 3 нагоре да има някакви намаления(въпреки че и те ще плащат) прави автомобила лукс през 21 век. Много интересно какви ще са таблиците, предполагам, че няма да прекалят като за начало, защото нали идват и избори, обаче каналът за вдигане на таксите за това че караш стара кола е отпушен вече и нема спирка. Ако някой знае конкретни суми за 2010 година, нека пише в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ясно дали за притежание или движение ако това има значение но във всеки случай дори с намалението на данъците на новите и екологични коли със сигурност ще плащаме повече за да компенсираме акциза. И бил той събиран от хора, които могат да си позволяват - сега с таз еко - такса няма да вземат от тях, а ще събират от куцо, кьораво и сакато. Може би целта е ясна- старите да се изметат от пътищата, а в това време бюджета да се напълни- това че бедните просто няма да могат да се движат- едва ли някой го боли х*** ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това намерих по темата:

Всъщност Евро 1,2,3,4,5 не е нищо друго освен норматив за отработените газове.

http://www.gost-kld.ru/euro3.htm

 

Модификация конструкции автомобиля, удовлетворяющего требованиям Euro II, под стандарт Euro III обычно приводит к изменению системы выпуска и системы управления двигателем. Также обычно снижается мощность двигателя автомобиля."

 

т.е. - нищо ново - известно е, че много производители на автомобили не сменят концепцията за двигател, когато излиза стандарта, а просто добавят още ламбда сонди и катализатори за да удовлетворят изискванията. Критерият - както са написали журналистите на 24 часа - "година на производство" и "еко-стандарт на двигателя", не би трябвало да е мерило за "екологичността" на съответния автомобил. Знам за поне 2 таралясника след 2000 година, които са с избушени катализатори и не удовлетворятват Евро-нищо.

 

Всъщност ще плащаме всички - бедни, богати,зелени - т.е. - и тези които имат по-нови коли и са избушили катализаторите, и тези които имат поддържани коли, но пък не удовлетворяват годината на производство. Може би няма да плаща оная фирма дето имала 200 бентлита с пари назаем. smile091 . В това отношение Оги е прав. Или по-скоро - за момента е пълна каша и не е ясно, ама ще се взимат едни пари там..щото бюджета е издънен, ама за какво защо.. Абе който има пари - да дава. smile021. И все пак като излязат конкретни разценки предполагам, ще се разбере.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За такива неща се приемат нормативни актове, които засега не са явни, а подробностите по прилагането им се правят с тях. Тука и да си гадаем и коментираме журналистите - нищо особено не се се случва, ни най-малко възникват задължения за който и да било и каквато и да му е колата- само си коментираме. Т.е. това са бъдещи събития /до някаква степен и несигурни/, с които няма как да сме наясно докато не ги изтипосат в Държавен вестник. Не че и тогава ще е сигурно кой и как ще ги прилага и всичко и на всекиго ще бъде ясно като бял ден ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях се засилил да понапиша повече неща ама ........ то може да се каже и накратко докато българинът си мълчи ще го натоварят "законно" не само с една екотакса отгоре.Дето се вика задължения и данъци колкото искаш и то естествено ЕВРОПЕЙСКИ а на среща само smile004 да не слагам другия емотикон с преобладаващ среден пръст.Всичко доро колеги и повече smile159 ако остане с какво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи спорихме с шурея на тая тема, според него тази такса се плащала само при регистрация на автомобила, силно се надявам да е прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне да въведат някакви облекчения при покупката на нови коли. Като си купи човек нова кола пак набутва една торба с пари за първоначална регистрация. Само ДДС е 20 % от цената :smt0344. Спокойно могат да го премахнат например ако си върнеш старата кола и искаш да си вземеш нова. И аз искам да отида в ЕТ и да си взема една новичка Октавия ама не ми се става роб за 5 години. smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне да въведат някакви облекчения при покупката на нови коли. Като си купи човек нова кола пак набутва една торба с пари за първоначална регистрация. Само ДДС е 20 % от цената :smt0344. Спокойно могат да го премахнат например ако си върнеш старата кола и искаш да си вземеш нова. И аз искам да отида в ЕТ и да си взема една новичка Октавия ама не ми се става роб за 5 години. smile175

 

:smt017 Абсолютно съм съгласен - не е начина да те откажат да караш ежедневно стара кола като и вдигат безбожно данъците, а като направят по-изгодно и достъпно за обикновения човек закупуването на нова. А после за антиките може да се въведе ограничителен режим да се ползват само като ретро-хоби кар, пък който иска да гъзарее и да си ходи на работа с такава нека го скубят... ама тиквите на управниците ни още не са дорасли за подобни европейски идеи, или просто не са им изгодни :evil: Абе въобще какво да говорим, щом все още каруци дори без светлоотражатели кръстосват центъра на София и ръсят конски фъшкии... smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е начина да те откажат да караш ежедневно стара кола като и вдигат безбожно данъците
, ама е начина да те оскубят като ти вдигнат данъците, та хем да напълнят хазната, хем ти да си купиш "нов" трошляк ама с Евро 3 като направиш компромис от нещо друго - я накладки я гуми. А екологията е много "хубав повод". Това, че половината по-нови коли са с избушени катализатори и монтирани газови при бай Пешо в случая няма никакво значение защото не могат да им хванат спатиите. Като заковат Евро 3 като норматив и всичко произведено преди 2000г. се запътва към скрап-а бавно и полека, но също така и насила, което не е редно по принцип. Така няма да има вече евтино возене и един вид "икономиката ще се възроди и ще излезем от кризата" smile153 . Може би това е идеята.

След 2000г - по-крехки коли еднодневки, по-скъпи резервни части изобщо - ъп,ъп,ъп... Важното е парите да се въртят, това че ядем лайната, няма значение, както в оня виц. Ша са упраим , :smt032 :smt032

 

А, че си чешем езиците без никакъв ефект е ясно, ама то затова е форума, както и за размяна на информация, та - като се чуе нещо по въпроса, ще се радвам да го прочета тук, smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе ... ще си мълчат като зашити г=зове до края на декември и тогава ще кажат .. амиии, господа избиратели със стари автомобили, а дайте сега тука тия ми ти двеста левааааа.... за да нямаш избор и време до края на годината да си скрабираш сълзи на очи хубавата стара количка... то е ясно какво ще стане... ама дано изляза лош пророк.... :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз лично нищо не смятам да "скрабирам", а ония "политиКВи" да ма фанат за "скоростния лост" :evil: Ако се наложи всичките ретро-таратайки ще ги бракувам и ще си ги закарам на село, докато на ония не им дойде ъкъла да мислят европейски... а за ежедневна талига все ще спастря някой еко-лев, па ако трябва и нова по евростандарта ще си взема. Сега китайците и индийците кат ги направят за без пари smile001 - хич не ми дреме че били "здрави" колкото сапунерки, то ако ти е писано да те очисти някой пиян ТИР на пътя, и с Волво да си спасение няма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а, за скрабиране и дума да не става! Пари за нова кошница нямам, пък било то и за китайска от 7 000 лв дето през ден е в сервиза.... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За "еко"-такса четох преди 2 месеца и нотите за финансовата песен бяха общо взето същите - да вдигнат годишния данък на старите коли, защото няма да могат да взимат повече акциз от нововнесените (били нови, били стари). Годишният данък се взима... всяка година, т.е. гарантира постоянни постъпления, които да заменят акциза.

Обаче FAV135 е много прав - ми като махна катализатора - кел файда, че е Евро-Х??? Нали вече не отговаря на стойностите, които фабрично е покривала? Т.е. има двоен стандарт - за старите коли бой, а за новите без бой, нищо че има немалко от тях "икономисти" без катализатор, които е много възможно да имат същите емисии като старите.

Значи графата изгорели газове на технически преглед трябва да се попълва след реално измерване, а не на око, както е сега. Иначе пак има хитреци, дето цапат, пък не плащат.

Докато екологията е търговска стока, тя няма да се оправи. А пък какво остава за тия всички лади, москвичи или бракувани мерцедеси, дето разни цигани ги карат? Ми те изглеждат като от оная реклама на Пежо 206, дето индиеца накара слона няколко пъти да му седне на колата, да докара формата! Кой знае в каква "форма" е двигателя, изпускателната, че и спирателната система! Пък и какво ще стане ако въобще се проверят "докуМЕНТИте" на тия коли...

Тази промяна е за закърпване на дупката, не за екология. Ефективно ще накарат не малко хора да карат нелегално, а пък друга част съвсем легално да престане да го прави, нищо, че миналия път правителството върнало предложението за 200-левовата Лада поради "социална защита".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,имам Октавиа 1.9 TDI 110 к.с.комби,2001 година,май месец първа регистрация,внесена от Италия,доколкото си спомням на документите от Италия видях някъде да пише euro3,след публикацийте в пресата за новите еко"глоби"/такси/,си видях в големия талон,че пише euro2,възможно ли е това да е така или тези в КАТ по инерция са праснали euro2.На търсачката не можах да намеря информация,някой да помогне! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,имам Октавиа 1.9 TDI 110 к.с.комби,2001 година,май месец първа регистрация,внесена от Италия,доколкото си спомням на документите от Италия видях някъде да пише euro3,след публикацийте в пресата за новите еко"глоби"/такси/,си видях в големия талон,че пише euro2,възможно ли е това да е така или тези в КАТ по инерция са праснали euro2.На търсачката не можах да намеря информация,някой да помогне! :)

 

По данните от малката книжка на колата двигателя е 1.9l/81 kW TDI - EU2/EU3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2001 година е EU2. Той не покрива EU3 стандарта и е спрян от прозиводство след влизането в сила на стандарта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тази екотакса четох някъде наскоро, че най-вероятно ще е под формата на по-скъпи винетки(бяха ги нарекли еко-винетки в статията) :-k. Жалко, че не мога да изровя линка в момента, за да го пусна тук smile049.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По всяка вероятност идеята е те да плащат по-евтини винетки а останалите- колкото- толкова. Т.е. да има 2 вида винетки- за Еко и нееко коли. Дали ще стане е друг въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредната изцеДка. =D>

И все пак да не би като горя 4-5л/100км със 120л да замърсявам повече въздуха от тези дето карат джипове всеки ден и имат много по-голям пробег. Или пък съм по-тежък от джипа и ще разбия пътищата повече. Тея Еко и меко и разни винетни и ми..тни такси в момента са измислени да ти олекотяват джоба.

Излиза, че тези дето карат повече и замърсяват и разрушават насам и натам плащат колкото мен накрая. Сега и в слънчево време се кара на къси ( по-висок разход, по-голямо износване и т.н. ). То си личи, че не им дреме за безопасност или екология или каквото още измислят утре. Ама пък бизнеса да цъфти... Е т'ва е цялата работа.

Леле какво се е патило smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Излиза, че тези дето карат повече и замърсяват и разрушават насам и натам плащат колкото мен накрая.

....

smile091 гориш 4-5/100, че то и Приуса гори повече.

 

Пичове не се излагайте, колкото по-голям е Евро номера, толкова по-малко цапа колата. Я се замислете защо доливате карбамид в специален резервоар на новите дизелови автобуси и камиони, а скоро и в леки коли? Целта е отзад да излиза само СО2 и Н2О пари. Никакви СО и NOx които замърсяват и причиняват парников ефект. Само с катализатор се покрива Евро1.

А на въпроса, к'во праи'м кат си резнем катализатора, те това се установява при годишните технически прегледи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да се заблуждаваме, това е просто един налог, предназначен да се скубят бедните и да се пълни хазната, екологията няма нищо общо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още ни се разминава със старите коли, техническите прегледи и т.н. и докато минава само талона на технически преглед няма да има "справедливост" и винаги ще сме недоволни.

Карайте си колите, грижете се за тях и забравете за тез налози защото само си представете "ако" трябва да се движите с автобус или друг превоз колко би ви излязло, да не говорим за "такси"-тата.....

 

Мисля че трябва справедливост в оценката за замърсяване на возилата ни и ще ни стане съвсем друго отношението към автомобилите които караме....

 

Контрол е истината, аман от убийци на пътя с неизправни автомобили. И докато някои си плащат други минават между капките, и така се чувстваме прее`ани някакси от системата, а системата сме самите ние и контролът зависи само от нас....

 

Честито на печелившите! smile092

 

p.s.: ако ние сме беден народ, какво да кажат в африка? Не се заблуждавайте - ИМАМЕ СИ ВСИЧКО! Само ред ни липсва и ясни правила на играта....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.