Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

2.5 TDI моторите в Superb


superba

Recommended Posts

в стария Супърб се монтират следните 2.5 ТДИ мотори na AUDI:

- AYM - 155 коня

- BDG - 163 коня

 

За 2.5 моторите на Ауди се носят всякакви слухове и легенди, че бил най-чупливия и не знам си какво ... Истината е, че повечето от тези слухове се отнасят за версиите на мотора, които са 140 и 150 коня. Една от причините е лошата поддръжка и неизвестните реални километри, на които са внесените коли с този мотор. Само че има и 2-3 неща, които наистина се оказват слаба точка. Първото е в коляновия вал и кобилиците, които не се смазват добре и съответно се чупят. Второто е във филтъра на картерните газове, който следвало да бъде подменян, но никой не го правел. При "новия" мотор, който е 163 коня, тези неща са били отстранени, чрез някакъв лагер (или нещо подобно) на коляновия вал и по-голям филтър, които не се ниждае от сервиз. Въпросът ми обаче е, 155 коня версията и по-конкретно, тази която се слага на Шкода, като кой от двата мотора е: този стария с неговите проблеми или този по-новия 163 коня ?

 

какви са реалните разликите между тези мотори ? Това, което аз намерих до тук е:

- AYM е евро 3, BDG е евро 4

- има известна разлика в пътищата на охладителната система

и това е ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, погледни от веселата страна на нещата :) може да си собственика на последния Супърб с AYM двигател smile092 (произвеждат ги до март 2003)

 

така и предполагах, че AYM е от "здравата" версия, но исках да попитам и специалистите :)

за да е пълно инфото, каква е разликата между двата мотора, освен споменатите от мен по-горе неща ? Познат спомена, че е основно в софтуера ... /дали/ ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от всичко дето си написъл в първия пост,само за филтрите на газовете е вярно.....та за това не ти отговорих

не питай такива елементарни работи,ами си отвори етката и сравнявай всичко каквото те интересува-много е лесно,няма смисъл аз да ти ги изброявам

ако нямаш етка-ще ти ги пиша ,кво да правя 8)

най общо-сигурно те интересува турбото-ЕДНАКВО Е

РАЗЛИКАТА Е ВЪВ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ И ДЮЗИТЕ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не, не, интересуваше ме съвсем ориентировъчно дали са еднакви моторите на 99% или "само" на 50-60% примерно.

 

От това, което си написал разбирам, че има разлики и моторите не са чак толкова идентични, но това с валовете пак ме хвърли в смут и не ми стана ясно, просто се различават за двата модела (без да имат вродените проблеми, както колегата преди теб казва) или се различават (като все пак единия двигател е с проблемните валове :-k )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

валовете са различни до колкото са им различни фазите,иначе мазането им и главите са еднакви

проблемите с износването ги има и при двата,ама когато не е сменяно маслото навреме-например ако са били на 30 000 интервал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.