Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Относно уредите на таблото на Skoda Octavia 1.


Octavian_stz

Recommended Posts

Здравейте колеги!

След като си оставих кординатитите във форума относно ремонта на таблата с проблема 'Стрелките падат долу', ми звъняха много хора от цялата страна с въпроси. За това искам да напиша нещо за да се изяснят някой въпроси и да няма повече счупени табла от 'мастори' и собственици!

Една от големите глупости, която пише в този форум е, че таблото трябва да се напраска със някакв спрей било то контактен или ВД40, пълна глупост не го правете!!!!! Един пример само от преди месец. Прочел човечеца това във форума и отишъл при майсторите си и им казал писна ми да ми падат стрелките, дайте да го напръскаме, свалили таблото , раглобили го и го напръскали, хубаво ама след няколко часа запо4нали да му се губят показанията от двата дисплея. Ами нормално, защото преди да се направи нещо трябва да се мисли! Какво станало а? Спрея попаднал в дисплеите и в контактните им площадки- те са графитени и запо4нали да му показват дисплеите само частини символи. след няколко дневно каране така , естествено проблема със стрелките си стоял, човечеца отива да му почистят таблото от спрея и тука вече трагедията е пълна!!! След почистването с някакъв 'специален препарат' дисплеите изобщо не показват! Отвярям таблото и какво да видя 'специален препарат' е измил напълно графитните контактни пътеки и е образувал яка корозия по кракта на процесора, двата дисплея са 'протекли'! И сега тарсим някакво табло може и втора употреба за да не купува ново. Та който има табло от Skoda Octavia1 дизел, коло 1999г , може и счупено или не работещо моля да напише номера му и цената за която го продава. Нека преди да направим нещо, което сме чули, чели да помислим първо! Как може един спрей да поправи лоша спойка, спукана писта, прекъснат мет. отвор, да смени неизправен елемент ???? Мислете с главите си!

Втората глупост която прочетох в този форум, не се старя да запомня от кого е, е че произвдителя бил заложил това да сме си купили второ табло! Пълна глупост!!!! От 15 г се занимавам с елекроника, имам опит и мога да ви кажа, че това е смешно. Да, има производители които наистина залагат това в колата, ще ви кажа, че по техническо и конструктивно отношение, за мене няма да има кола марка Опел която да е произведене след 2000г и на която да не и се развали компютъра, независимо дали е дизел или бензин! Да така е направен електрония и блок и се питам защо конструкторите като знаят това не взимат мерки да го променят в новите си модели. Мисля си, че нямат интерес една кола да се кара 10г, а цените на тези блокове са 2,3, 4 хиляди лева. Това при Skoda Octavia 1 го няма, блока е направен като хората. Та малко се отплеснах, та таблото на Шкодата е направено доста добре, но винаги си има проблеми които се появяват с времето. То е 90% като на другите автомобили от ВАГ групата. Та сега в таблата на Аудитата 1995-1996 запо4ват едни проблеми които предполагам след 2-3 год. ще се появят и при Шкодите, но още не съм ги срещал. Ами да вземем например таблото на Рено Сценик 2 /произвеждат се след 2003г/ вси4ките табла ще се развалят, защо ли?? Защото са толкова хубаво направени, само ориентирова4но да спомена цената на едно такова табло е около 1800лв без адаптацията кам автомобила, а за притежатеите на такива коли да спомена 4е и тях ги ремонтирам;-) Та мисълта ми е, че таблото на шкодата е доста добре направено, повярвайте ми ремонтирам табла от няколко години и има много други марки които са с много по-големи проблеми-Мерцедес! Фиат, Ситроен, Пежо и то след 2000г. Понеже се занимавам и с друга атоелектроника, елекронни блокове имобилайзери, ключове с чип и др. мога да кажа, че електрониката в Skoda Octavia 1 е доста надежна.

Другото за което исках да ви спомена е да ходите при майстори, които поемат отговорноста за направата на нещо!!! или развалянето му! Един свеж пример от 2 дни и то от моя град. След проблем с 'падането на стрелките долу' човека е ходил на две места платил си е но проблема остава, отива при едни 'мастури' занимаващи се с аларми, които казват, няма проблеми няма нещо дето не може да направим и след една яка 'припойка' на таблото, колата ве4е не пали. Звънят ми по телефона : Дай да изключим имобилайзера на една кола, казвам им няма проблеми, а като гледам Октавия 1. Намерих в таблото каде са поприпоили;-) , прамахнах късото м-у елементите , но вследствие тяхната 'работа' един специализиран процесор си е заминал и трябва да се смени с друг. Ще спомена само, че пове4ето от елементите в автоелекрониката се произвеждат спациялно за производителя на таблото и не могат да бъдат купени в магазините или по интернет от чужбина. Та 'масторите' казват: Ти направи колата да пали а то таблото така и така не работеше... Горкия човечец изгоря с едно табло, не по негова вина! Та търси се и второ табло колата е Skoda Octavia 1, 2000г. 1.9 ТДИ дизел.

И само за последно, че стана много дълъг моя пост ;) При ремонта на таблата с този проблем както бях споменал проблема може да се дължи на няколко неща, след отстраняването на причината за вашия конкретен проблем!!! се вземат и превантивни мерки да не ви се случат и другите проблеми които съм открил с подобни или други симптоми. Затова не се чудете ако ви кажа че за да ви направя таблото ми трябват 4-5 часа. Аз мога да отстраня само конкретния проблем за 30 мин, но след време пак ще се срешнем за подобни проблеми предизвикани от друго.

Ще ви оставя отново телефона си /рядко влизам във форума, не остава време/ да ми звъннете или драснето тука ако някой има развалено табло за продаване.

гр. Стара Загора 0884980422 Наско

 

P.S.Ако някой се пита що за майстор съм, което е нормално познавайки много от 'майсторите' в града ;), нека пусне някоя тема и да чуе отзиви на хората на които съм ремонтирал таблата на Октавиите: Видин, София, Козлудуй, Ямбол, Нова Загора, Пловдив, Стара Загора.

Бях пуснал и една тема за чиптунинга, но за нея друг път, защото там нещата са доста по-сложни и има много написани глупости също!

И ако някой симисли че съм си направил голяма само реклама, ще кажа само:

ПИСНА МИ ОТ 'МАСТОРИ' и РАЗБИРАЧИ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Това е човекът по таблата :smt017

 

Не правя на никого реклама, всеки сам може да се обеди в способностите на Наско от Ст.Загора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще ходя до Стара Загора!

Аз съм "записан" и ще ходя в петък.След като се прибера вечерта,ще ви пиша за резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е човекът по таблата :smt017

 

Не правя на никого реклама, всеки сам може да се обеди в способностите на Наско от Ст.Загора

Наистина и аз е обедих.В петък бях при него и вече всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

С пощенски гълъб ... ако не стане прочети първият пост и ще видиш , че човека е оставил телефон .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

И аз се включвам с хвалебствията и благодарностите към Наско. Преди 10 дни бях при него и оттогава нямам никакъв проблем с уредите по таблото, зумера и всичко останало. Съветвам всеки, който има проблем с таблото и иска да го реши веднъж завинаги да се обади на Наско. Благодаря, Наско :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте колеги!Тази събота и аз имах възможността да се убедя в способностите на Наско. За мен той е супер коректен,изключително добре разбира от работата си и ако всички работим като него,проблемите ни ще бъдат малко. smile126 smile126 smile126След намесата на някои "Специалисти" преди време и възникналите от това проблеми, сега всичко е ОК-просто Наско е човека,който може да оправи нещата.Благодаря ти Наско!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже се занимавам и с друга атоелектроника, елекронни блокове имобилайзери, ключове с чип и др. мога да кажа, че електрониката в Skoda Octavia 1 е доста надежна.

 

 

 

 

Здравей! Скоро се обзаведох с Skoda Oktavia Combi Ambiente 1.6i SR 2001,с газов инжекцион"Ланди Ренцо",има и имобилайзер,а нямам резервен ключ и аларма.Та по отношение на имобилайзера и централното работеха перфектно,но от известно време като заключвам с ключа централното не заключва цялата кола,а си се заключва само шофйорската врата,и лампичката на имобилайзера не свети изобщо. Какво може да е станало,защото централното някой път се задейства с ключа,но лампичката на имобилайзера не иска вече да свети изобщо.А и за резервен ключ с чип и аларма някакво предложение като цена ме интересува. Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
Наистина за този проблем Наско е човека!

 

 

И аз така мисля!!! Но да минат празниците,че си е е..ло мамата! smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте колеги.Имам честа да съм най новия член на клуба и да ви споделя че от17.02.2011 год. и аз се качих на една Октавия 1.9 ТДИ 90 к.с 99год. Още като я вземах контролните уреди не работиха на таблото и от тук прочетох за Наско и му се обадих. Закарах му колата с неработещо табло и си я взех изправна от всякъде.Разбира си от работата човека. Ако имате проблем първо при него.Добре че беше форума за да разбера за него :D;) .От където и да сте не се колебайте да му се обадите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление, аз след като звънях една седмица всеки ден, без да вдигне.... се наложи да се прежала и да хвърля 1100 левчета за ново табло от Чехия ](*,) Искаше ми са да се възползвам и аз ама..... немах тоз късмет :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,колега.Питай бе.Щях да ти дам координатите на един майстор от Пловдив.Той ми прави моето и съм много доволен.Даже мисля че му бях оставил телефона във някоя от темите за таблата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
  • 9 месеци по-късно...

Аз имам проблем със не осветяване на таблото от лявата страна на оборотомера. До колкото четох приблизително в същата част от другата страна обаче е греещият стабилизатор който предизвиква лошите спойки и отказа на уредите в таблата.При мен двата светодиода отговорни за осветяването в тази част едвам мъждукат.Логично е да се дължи на лош контакт(появила се студена спойка),но си мисля ако имат връзка двата проблема дали скоро няма да се появи и при мен.Има ли коректен човек от Бургас който може да ми обърне внимание или карам така и като се скапе всичко търся оправия.

Ще ви бъда много благодарен колеги за конкретни предложения и помощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега според моето скромно мнение, мисля, че няма никаква връзка между "двата проблема" както казваш ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са само разсъждения,т.к си мисля че проблема е по скоро в спойка по захранването на светодиодите които са в група.А те се намират точно от обратната страна на регулатора на напрежение на таблото от който идват бедите от четенето до тук.Разбира се че може и да няма връзка но ако някой който се оправил сам сподели опит мога и аз да опитам,имам подходящ поялник за целта и мога да ги препоя ако знам точно драйвера(резистора) на двойката светодиоди.Ако някой има схемата на таблота също може да помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.