Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Да остана ли верен?


ikonoma

Recommended Posts

Здравейте колеги!

 

Тъй като се разделих с прекрасната ми Фабияна, която обаче ми беше слабичка съм изправен пред един въпрос, чиито да и не са в съотношение 80 към 20. По-голямата цифра сочи към трета Шкода в семейството. А именно. Двуомя се между Фабия 1,9 TDI-PD и Рено Меган 2, 1,5 dci. Дайте мнения по въпроса. По принцип леко ме е страх от френските автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе нали знаеш какво ще ти кажат всички... smile001

Ако просто ти трябва някой да ти каже "айде стига глупости, взимай Шкода-та" точно тук е мястото :mrgreen:

 

взимай Шкода-та!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рената им падат по-бързо цените. Като дизели уж по-добри, но доста по-капризни, т.е. не са за България. От друга страна съм чувал, че имат доста капризни окачвания. По-старите френски коли имаха проблем с пластмасите - станат ли на 6-7 години и почват да се чупят като шоколад ...

 

И в крайна сметка виж цените, екстрите, километрите (доколкото може да им се вярва), сервизната история и вида. Застани пред колата и прецени дали това е твоята кола. Ако не ти харесва вида за какво да я взимаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм... Говори се ... Имам един познат ... Те "френските" коли ...

 

Изневярата е сладка. Върви комплект с още много чувства. Всеки сам си избира за него си ;) Когато става въпрос за "почти нов" автомобил не виждам как ще има недоволни :)

 

п.п. Много ми е интересно как веднага Рено Ситроен и Пежо се слагат под един знаменател, като първата няма почти нищо общо с втората и третата марка ... То по тая логика дай и Нисан да ги пишем "френски", защото 50% са собственост на Рено :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натрупания опит, който имаш с Шкода, също не е за пренебрегване при избора.

Още повече, че колите няма да са нови и сигурно ще трябва да се "пипне" тук-там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натрупания опит, който имаш с Шкода, също не е за пренебрегване при избора.

Още повече, че колите няма да са нови и сигурно ще трябва да се "пипне" тук-там.

:smt017

Това е страшно силен аргумент за мен. Имам си тестер и мога да проверявам електрониката когато поискам. А с диагностиката на Рено хората изпитват доста затруднения. Това забелязвам, тъй като постоянно следя форума им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм... Говори се ... Имам един познат ... Те "френските" коли ...

 

Как да ти кажа - сравнявам с колите на колегите. Какво сменят те, какво сменям аз.

 

Що се отнася до PSA и Renault - верно не са една група, но докато Citroen се води елитна марка, то Рено си е mass production и си върви с дефектите.

 

В крайна сметка всеки сам преценява. Пътници има за всеки влак. Ама за мен френските и италянските влакове не са препоръчителни smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате ..... това рено меган 2 въобще не ми го хвали 1.6 бензин 2007 при 110 е толкова нестабилен като 120 ката с 140. Цялото е пластмасово и се пали с карта, това даже ключове няма Ако си неккав мазохис, заповядаи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отде пък го измисли това Рено бе човек !!! =D> Цял живот сте карали VAG-ове и изведнъж Рено . Вземи си едно AUDI A4 , хем ще си си във VAG-a , хем няма да е Шкода ;) .

Следващата ми кола ще е AUDI , но леко употребено . Повече грешни пари не давам на вятъра...

Не виждам по какво едно 3 годишно А4 , може да е по-лошо от една нова Октавия , само дето ще е по-евтино ... :D

Мое мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега вземай шкода ,знаеш че няма да сбъркаш,реното е много нисък клас кола,като изработка затова е много по-евтино,понеже аз съм фен на употребяваните коли в германия http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=3 ,това което аз бих ти препоръчал е http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

 

Тъй като се разделих с прекрасната ми Фабияна, която обаче ми беше слабичка съм изправен пред един въпрос, чиито да и не са в съотношение 80 към 20. По-голямата цифра сочи към трета Шкода в семейството. А именно. Двуомя се между Фабия 1,9 TDI-PD и Рено Меган 2, 1,5 dci. Дайте мнения по въпроса. По принцип леко ме е страх от френските автомобили.

колега, доколкото разбирам, колебаеш се между дизелови варианти на споменатите модели. споменаваш и рено-форума с отзивите за 1,5 dci - прегледай и нисан-форума - предполагам, че и там ще срещнеш сродни менения. електрониката на французите е толкова чувствителна, че недай боже те предаде, може да те накара да смениш горивна помпа за няма нищо. на твое място не бих "емигрирал". smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нисан форума подобно на Шкода форума се състои от хора каращи нисани и хора каращи рена, както и тук има каращи Шкоди и каращи Фолксвагени.

След като изкупи нисан, рено си набута рендетата навсякъде където нисан е имал пазар, нищо повече. Засега не успяват само при джипките и при спортните коли. Останалото е нещо от сорта:

http://news.automedia.bg/read/7066.html&cp=2

Да, заглавието е смешно, но във всеки виц има капка истина!

 

Та - добре, че рено не купи Шкода щото....:(

 

Принципно само емблемите им сменят, според това "негово величество купувача" на коя марка е навикнал. Това е политиката на Рено - нищо общо с политиката на Нисан, която ги доведе до фалита. Просто французите залагат на евтините материали и претрупването с екстри, което "продава", а за качество, здравина, дълговечност и дума не може да става, всичко е PR. То вярно, че всички коли се правят макс. евтино в тая конкуренция, ама тия просто.. прекаляват ми се струва. Като човек карал Шкода, едва ли ще ти хареса. Но - не пречи - седни опитай и виж дали всевъзможните екстри в тази кола са ти наистина необходими. После много добре се ослушай колко неща скърцат при движение в тази иначе "нова кола" от 2002-2003 и мисля, че пак ще избереш изпитания вариант.

Още нещо - колебаеш се между различни класове автомобили(Меган,Фабия) - предполагам, че заради еднаквата цена на която може да се придобият? Ами - тя цената си има обяснение явно. Пресни впечатления имам от такъв Меган - не става, гъзарски е вътре, ама просто не ми хареса - скърцат разни тампони, дето трябва да ги сменяш през 2 месеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее,колеги,стига сте ги плюли тея рена.Аз като човек с голям опит в ремонта на не само Шкоди,искам да ви уверя че Рената изобщо не са лоши автомобили.

Но естествено че Шкода е №1 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тия статийки много ги харесвам - http://www.mobilen.bg

 

Подобно на предшественика си R19, Renault Megane винаги се радвал на добри продажби. През 2001 г. обаче в съотношението на силите сред френските производители настъпи чувствително разместване. Peugeot извади 307 и предложението на Режията изведнъж лъсна в цялата сивота на дизайна си. Първото издание на Megane никога не е претендирало за ролята на стилистичен еталон, но на фона на тази конкуренция изглеждаше направо като Флавио Бриаторе до поредната му манекенка.

 

Renault обаче не се забави дълго с отговора си. Само година след 307 компанията представи второто поколение на бестселъра си, най-забележителната черта в чийто смел дизайн бе задницата на хечбека. Тя се превърна и в основен акцент на рекламната кампания, която съпроводи дебюта на модела. Част от нея включваше клипове с хубави девойки между чиято, хм... тазова анатомия и задната част на автомобила се правеше нескрита аналогия. Смелата маркетингова идея постигна очакваните резултати във Франция и на по-темпераментните пазари. На по-консервативните обаче приемът съвсем не бе толкова положителен. Това накара Режията да поеме по-сдържан курс, когато година по-късно лансира седана и комбито.

 

Независимо от типа

 

каросерия

 

обаче, Megane II не дава никак много поводи за критика. Антикорозионната обработка на купето е без забележки, лаковото покритие радва с високо качество, а сглобката само засилва приятните впечатления. Единствената неприятна изненада готви прословутото задно стъкло на хечбека. Издрасква се, независимо колко скъпа е чистачката, а е по-добре цената му да остане в тайна от потенциалните купувачи.

 

Автомобил с толкова екстравагантен дизайн като Megane II или привлича, или отблъсква на секундата. Дори и най-големите скептици ще трябва да признаят, че в сравнение с предшественика надеждността на модела е на доста по-високо ниво. Това, разбира се, не значи, че недостатъци липсват. Част от тях засягат най-продаваните модификации с дизелов

 

двигател

 

и са характерни за всички съвременни агрегати със система Common rail. Чувствителни са към качеството на горивото, протичат инжекторите, а липсата на мощност и обилният пушек от ауспуха подсказват за проблеми с горивната помпа. Понякога възникват сериозни неизправности заради прескочил зъб на ангренажния ремък, а дефектиралият турбокомпресор излиза солено. В Западна Европа 1.5-литровият дизел с мощност 82, 86 или 101 к.с. и неговият "батко" с обем 1.9 литра и 90/130 к.с. основателно се радват на най-засилен интерес, но за българските условия по-подходящи като че ли са бензиновите мотори. Те са с кубатура от 1.4, 1.6 и 2.0 литра (82/98, 113 и 135/163 к.с.), 16-клапанови механизми и рамъчно задвижване на газоразпределителната система. Колкото и странно да звучи за автомобил от този клас, от практическа гледна точка най-удачен се явява базовият агрегат. Достатъчно пъргав е, а за разлика от по-големите мотори няма система за промяна на фазите на газоразпределението, която изисква педантична поддръжка. В случай, че мощността му се стори недостатъчна и кандидат собственикът хареса модификация с по-голям двигател, в никакъв случай не бива да пести от диагностика преди покупка или да експериментира с качеството и сроковете за смяна на маслото след това.

 

Макар като цяло да представлява съществена крачка напред по отношение на надеждността в сравнение с първата генерация на модела, Megane II определено се представя по-зле в областта на бордовата

 

електроника

 

и електрическите системи. Те никога не са били коронна дисциплина на французите, но заради повишения им брой и сложност във второто поколение, повредите направо изобилстват. Сензорът за дъжд, например, може да лиши водача от видимост в най-проливния порой, а да отказва да изключи чистачките в маранята. Ако пък работи, неприятни изненади готвят или двигателчето, или задвижващият механизъм на чистачките. Впрочем с особена надеждност не може да се похвали нито един електрически мотор на борда - като се започне с тези на стъклата и централното заключване и се стигне до стартера. Особено подли сюрпизи сервира една от най-шумно рекламираните иновации в Megane - картата, която отключва, заключва и стартира двигателя на автомобила. С безпричинните си откази да позволи запалването пък имобилайзерът я конкурира твърде успешно. Освен тези прояви на типична френска изнеженост, своя принос към мрачната слава на електрическите системи дават дефектиралите високоволтови модули на запалването.

 

След като дълги години залагаха на торсионното

 

окачване

 

отзад, с Megane II конструкторите на Renault пригалат обичайната система с пружини. Освен че излиза по-евтино, тя се оказва не по-лоша. Комфортът е на познатото за марката ниво, а към надеждността няма забележки. Не така стои въпросът с предния мост. В български условия опорните лагери на макферсоните понякога се предават след едва 20 000 км. Оригиналната резервна част върви в комплект с опорните възглавници и излизат доста скъпо. На пазара обаче има достатъчно качествени лагери, които струват пет-шест пъти по-евтино от компекта и издържат не по-малко.

 

Една от най-честите критики към модела през първите няколко години от производството бе отправяна към късия живот на

 

спирачките.

 

Французите явно бяха решили да пестят не където трябва и бяха лишили дисковете от защитните ламаринки от вътрешната страна на апаратите. Така мръсотията прониква безпрепятствено в спирачката. В резултат накладките и дисковете се изтриват със скоростта на тебешир. Впоследствие в Renault се усетиха и започнаха да монтират въпросните ламаринки. Предлагат се и като резервна част, инвестицията в която определено си струва.

 

Въпреки изброените недостатъци Megane II определено отчита прогрес спрямо предишното издание на модела и почитателите на френската школа със сигурност биха го оценили положително. Заради екстравагантния дизайн на задницата хечбекът се продава доста по-слабо от очакваното, което пък влияе на цените. Това дава добър коз в ръцете на купувачите на вторичния пазар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И респективно:

 

Чешкото автомобилно производство от годините на зрелия социализъм е познато до болка на българските шофьори. Историята с възраждането на легендарната марка под крилото на Volkswagen Group също. Чехите направиха първата си плаха заявка за настъпление по западноевропейските пазари с Felicia, но истинският пробив дойде чак в края на 1996 г., когато пред публика бе представена Octavia. Ако в края на 80-те години някой бе прогнозирал, че гордостта на чехословашката планова икономика ще мери успешно сили със западните си аналози, вероятно щяха да го вземат за душевноболен. Фактите обаче са налице - Octavia не само помогна на Skoda да скъса окончателно с безрадостния си социмидж, а и изведе компанията в челото на класацията на най-бързо развиващите се фирми на Стария континент. Продажбите на модела на преситените пазари в Западна Европа пък само илюстрират темповете, с които някогашните ни братя по СИВ се адаптират към условията на реалната конкурентна икономика.

 

Разбира се, този бум едва ли щеше да се осъществи ако в основата му не стояха германската индустриална мощ и по-специално вездесъщият Volkswagen Golf. Всъщност не би било пресилено Octavia да се нарече чешки вариант на най-продавания модел през последните 30 години. Роднинската връзка между двата автомобила може да усети дори неспециалист - тя личи и по най-дребните елементи като копчетата по арматурното табло. По-важното в случая естествено е технологичното сходство с VW, с което върви гаранцията за качество на изработката и надеждност. Неслучайно Octavia е сред най-рядко срещаните модели по борсите в Германия, а статистиките на техническите служби я определят като почти безпроблемен автомобил. Именно на това реноме се дължат и високите цени на употребяваните екземпляри, макар от дебюта на чешкия Golf да са изминали вече осем години. Безжалостните немски стандарти за качество изглежда са намерили добра почва в Млада Болеслав. Сглобката на Octavia не отстъпва по нищо на германския първообраз и критики по неин адрес могат да се чуят много рядко.

 

Купето

 

е просторно, багажникът грамаден, а возията - стегната и приятна. В повечето случаи оборудването е богато, особено на фона на цената. Върхът в това отношение представляват модификациите Laurin&Klement, които са обзаведени с кожен салон, климатик, стерео с компакт диск, а след модернизацията на модела през есента на 2000 г. също с ксенонови фарове и електронна стабилизираща система. Разбира се, срещу съответната инвестиция.Както всеки друг автомобил обаче, чешкият клонинг на Golf не е имунизиран към технически проблеми, пък били те и дребни. Върхът на класацията е окупиран от неизправностите по

 

елекрическата инсталация

 

Най-капризни се оказват мигачите и задните светлини, които прекъсват или сработват хаотично. Виновници обикновено са контактните клеми. Те са причина и за отказите на електрическите стъкла. Нерядко се чуват оплаквания от електронния блок, управляващ работата на двигателя при най-ранните екземпляри. В Skoda обаче реагират бързо и заменят проблемния детайл.

 

Известни неприятности понякога създава

 

спирачната система

 

Задният мост например "олеква" при по-интезивно спиране заради недомислено разпределение на спирачното усилие, което изисква свикване. Воланът на някои коли пък започва да вибрира в аналогична ситуация заради криви дискове. Проблемът се среща рядко, но невинаги трябва да се вярва на думите на продавача за дебалансирани предни гуми. Комплектът дискове все пак струва около 100 евро. "Изпускащата" ръчна спирачка лесно възвръща работоспособността си след реглаж. Износеният съединител е друг недостатък, който неясно защо засяга само 1.6-литровите модификации на Octavia. При останалите варианти ресурсът на амбриажа се вмества напълно в стандартите и дори ги надхвърля. Същото важи за

 

окачването

 

което в много редки случаи може да създаде грижи само в задния мост.Монтираните в Octavia двигатели са Фолксвагенови без изключение. Гамата е предостатъчна, за да гарантира подходящ избор за всеки купувач. Бензиновите

 

мотори

 

са с обем 1.6, 1.8 и 2.0 литра и мощност 75, 100, 115, 125 и 150 к.с. Почитателите на дизела могат да се спрат на един от двата варианта на 1.9-литровия турбодизел с директно впръскване с мощност 90 или 110 к.с. След модернизацията на модела през 2000 г. започва оборудването с 1.4-литров агрегат със 75 к.с. и още по-напомпана версия на 1.8-литровия турбодвигател с мощност 180 коня. Тези модификации обаче все още са прекалено свежи за пазара на употребявани возила.

 

Най-малкият бензинов двигател радва с икономичност, но трудно ще спечели онези, които търсят нещо повече от семейна кола. Доста по-темпераментен е 1.8-литровият агрегат със 125 атмосферни или 150 турбокончета. Разходът на гориво обаче следва безкомпромисно кривата на адреналина. Най-големият мотор предлага уравновесен ход и приемлива икономичност, а що се отнася до турбодизелите, качествата им са известни отдавна. Комбивариантите на Octavia с TDi двигатели са сред най-търсените на пазара. Да се сбърка при покупката на една или друга модификация е изключено - купувачът трябва само да е наясно с предпочитанията си към разхода на гориво или динамичните показатели. Технически проблеми със силовата част не са известни, а поддръжката няма никакви особености. Изчерпва се с навременната замяна на ангренажен ремък и масло.

 

Почти всички специалисти сочат Skoda Octavia като достоен повод за гордост на инженерите от Млада Болеслав. Чешкият Golf заслужено се радва на стабилно търсене не само заради качествената изработка и надеждността. Цените на резервните части и добре развитата сервизна мрежа улесняват поддръжката на и без друго безпроблемния автомобил.

 

За кандидат-купувачите има две лоши новини. Първата е упорството, с което Skoda Octavia пази цената си, а втората - нежеланието на собствениците є да се разделят с нея. В това отношение моделът успешно конкурира именития си донор, като по темпове на обезценяване превъзхожда автомобили на доста по-утвърдени производители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.