Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Подгрев на огледалата


turbobiit

Recommended Posts

Как да разбера дали подгрева на огледалата работи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вариант 2 :

духаш с уста на огледалото така че да се изпоти,после вкл.бутона и запотяването изчезва(ако работи)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите работят и на +сови температури. Когато вали дъжд, и като го влюча капките изчезват.

 

имах в предвид,че подгрева автоматично се изключва,ако външната температура е над 20 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е по голем студ, седи си вътре у колата и гледай въшното огледало - ша почне да дига пара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Тия дни в студовете открих, че подгрева на лявото огледало не работи. На дясното работи, което значи, че ключът е ОК, може би. Имате ли идея къде да търся проблема и дали се продава като отделна резервна част въпросния нагревател или върви в комплект със стъклото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вариант 2 :

духаш с уста на огледалото така че да се изпоти,после вкл.бутона и запотяването изчезва(ако работи)

Хитро, но и неудачно като пример. Изпотяването от духане ще изчезне само, при това в рамките на няколко секунди - време, което не е достатъчно за електрическо затопляне на огледалото... Ако не вярваш - пробвай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе хора човека разбра как се проверява.сега ако някои е имал проблема едното огледало да не топли и да го е отстранил ще му бъдем много благодарни ако сподели как става магията.че и аз съм на същия хал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вариант 2 :

духаш с уста на огледалото така че да се изпоти,после вкл.бутона и запотяването изчезва(ако работи)

Хитро, но и неудачно като пример. Изпотяването от духане ще изчезне само, при това в рамките на няколко секунди - време, което не е достатъчно за електрическо затопляне на огледалото... Ако не вярваш - пробвай.

 

При мен на запотени огледала поради климатичните условия(мъгла...) се получава опита. Може би това е искал колегата да каже... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите си бяха направо заскрежени. Дясното се стопи за около 2 минути, лявото не мръдна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - лесно се вижда след духане и включване на отоплението как огледалото става на вертикални чертички - по-тъмни и по-светли ( в смисъл потно - сухо :mrgreen: )

Духането да се прави с уста ... на място ...без колан ...( може и от жена ...) :oops: :oops: :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви решение, при това - доста просто и лесно за справяне. Стъклото се държи на носача си посредством метални щипки. Вкарвате пръсти в двата края на стъклото о го издърпвате. (Трябва доста сила, но не се притеснявйте - няма какво да се счупи) Посредством мултицет (сега не казвайте, че не ви се дават 8-10 лв. или не знаете как се ползва) правите двойна проверка така: след като откачите кабелите от стъклото мерите на съпротивление реотана на самото стъкло (трябва да ви даде почти късо - едва няколко ома. Не съм го мерил, но предполагам в порядъка от 4 до 50) Ако не покаже "разпад" (демек стойност "1") - реотанът е наред. След това минавате на режим на мултицета "постоянен ток, V" и мерите напрежението на клемите на инсталацията при включен бутон "отопление" и при необходимата температура отвън, за да сте сигурни, че подгревът се включва. Ако всичко е наред там трябва да покаже 13-14 V. Ако реотанът е повреден - смяна на стъклото. Ако проблемът е в инсталацията трябва да се търси къде евентуално има прекъсване на веригата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми беше въпроса - реотанът залепен ли е за стъклото. Благодаря, Докторе :) Явно дръпанье му е майката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте, причината да изровя тази стара тема е че имам въпрос относно подгрева на огледалата на О2. Забелязъл съм, че подгряват съвсем леко (изчистват лек конденз за около 5 - 6мин и то не напълно). Дори на допир с ръка едвам улавям лека топлинка. Интересното е, че го правят и двете. Естествено тези опити съм ги правил на температура под 20 градуса... Така ли си подгряват по принцип или нещо не е наред ? Да търся ли професионална помощ ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, недей да очакваш, че при включен обогрев огледалата ще ти бъдат горещи - та едвам да ги пипаш.

Няма да има такава горещина - гаранция! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и на мен ми се струва, че слабичко греят.

Преди карах Пежо 406 HDi, там определено много по-бързо се размразяваха...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен дясното грее слабо, едвам успява да махне конденз, а лявото направо почва да изкарва пара след секунди до минута работа. Дясното, определено грее много малко при мен :) Така е от нова. Зимата се усеща наличието на екстричката. Пускам - лявото е размразено и сухо за много кратко време, а дясното чак след 15-20 минути.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и на мен ми се струва, че слабичко греят.

Преди карах Пежо 406 HDi, там определено много по-бързо се размразяваха...

 

Правя същото сравнение с колите, само дето моята 406 не е HDi. Определено там огледалата са си топли, не парят, но на допир са топли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам и аз тази тема, да не пускам друга...

При мен проблема е следния - една дъждовна сутрин пускам подгрева на огледалата и задния прозорец ама ..... тц. Отварям бушониерата - бушона стопен/буквално/, дори ми се стори че пластинката не е прекъсната след като едва успях да я измъкна. По цвета на стопеното топче пластмаса /бял - 25А/ сложих нов бушон. Всичко заработи и аз доволен тръгнах, но след известно време започна да ми мирише леко на изгоряло. На светофара отварям вратата и кво да видя - и този бушон почнал да се топи. Изключих подгрева и повече не съм го пускал.

Та въпросът ми е не съм познал ампеража на бушона или... Ако някой по спомен може да каже дали това е бушона или имам някакъв проблем. Колата е О1 1.8i 20V, ако има значение за бенз - дизел. smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам и аз тази тема, да не пускам друга...

При мен проблема е следния - една дъждовна сутрин пускам подгрева на огледалата и задния прозорец ама ..... тц. Отварям бушониерата - бушона стопен/буквално/, дори ми се стори че пластинката не е прекъсната след като едва успях да я измъкна. По цвета на стопеното топче пластмаса /бял - 25А/ сложих нов бушон. Всичко заработи и аз доволен тръгнах, но след известно време започна да ми мирише леко на изгоряло. На светофара отварям вратата и кво да видя - и този бушон почнал да се топи. Изключих подгрева и повече не съм го пускал.

Та въпросът ми е не съм познал ампеража на бушона или... Ако някой по спомен може да каже дали това е бушона или имам някакъв проблем. Колата е О1 1.8i 20V, ако има значение за бенз - дизел. smile012

 

Значи имаш някакъв проблем - защото общата мощност на огледалата и на задния прозорец е от порядъка на 120 вата!

Задния прозорец е с мощност приблизително 85-90 вата - значи за огледалата остават по 15 вата някъде. Или хайде, нека да са 18.

Което прави общо съпротивление някъде към 1.6-1.7 ома - и съответно ток 8.6 ампера.

Наум ги смятам - и излизат далече от 25 ампера!

Сега, ако допуснем, че първия бушон е изгорял случайно..... Добре, станало е.

Но втория?

Там вече случайности трудно може да се намесят.

Значи - ще погледнеш жиците и ключетата - дали някъде не правят късо, и то към корпус. Към ламарината тоест.....

Иначе самите нагреватели да окъсяват - е малко вероятно. Защото те обикновено дават на безкрайност.... Тоест, прекъсват тотално.

Следователно - ще гледаш жиците към огледалата и към задния нагревател.

Включваш мултицета - и ще търсиш.

Като я откачиш жицата от бушонния блок - че да не направиш някоя поразия.

Или най-елементарното - оставяш го тоя бушон, без да го слагаш, тъй и тъй е изгорял - докато търсиш късото..... За да не се налага да откачаш акумулатора.

Само дето веригопроверителя трябва добре да ти хваща разликата между 1.7 ома, и нула ома!

Тъй че ако не хваща такава разлика - ще се наложи все пак да откачиш акумулатора, и тогава да почнеш търсенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.