Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Угасна и не ще да пали.


Kaschey

Recommended Posts

здравейте.

регистрирах се преди време и предимно чета, почти не пиша във форума. от 2 години имам кола и все още почти нищо не разбирам.

става въпрос за шкода фелиция от 97-ма, 1.6, на бензин, комби

ето и какво ми се случи:

във вторник, на 13-ти, шофирам по уличките в лозенец. валеше целия ден и бях минал през няколко големи локви.

по принцип, като я намокря така, понякога гасне. двама-трима майстори, досега не са успели да познаят защо точно. казвали са ми, че е защото делкото се мокрело, или свещите. но не е от това - проверявал съм, като угасва и всичко там е сухо. но няма значение. когато угасне - пуша по 1-2-3 цигари и после си пали. веднъж се е случвало, от опити да запаля, да падне акумулатора, но тогава ми пуснаха ток и потеглих.

та, карам по уличките и ето - угасва. не се и замислих - завъртях бързо ключа, понеже имаше коли и пред и зад мен и колата си запали моментално. само че - до следващото кръстовище. тъкмо завих и пак изгасна. пробвах да запаля 2-3 пъти, не стана. зад мене в кръстовището тъкмо навлиза джип. пред мен - една кола чака да се разминем. красота.

пуснах аварийките и излязох. навих волана и взех да бутам назад. джипът даде заден - сещате се - аварийки, клаксони.

добре, че тоя пред мене беше пич. излезе и той и ми помогна. евала на такива хора. само от 2 години съм шофьор, но съм се нагледал на такива злобливи, дребнави постъпки и малоумен бабаитлък, че като излезе тоя човек да ми помогне, си викам - не е възможно. едно голямо благодаря.

както и да е - имаше място за щастие, малко куцо, че препречваше леко - бусовете трудно завиваха, но все пак - на една пряка от вкъщи.

пуших бая цигари, но колата така и не запали. долях бензин - то пък точно срещу мен - квартална бензиностанцийка (от тези, дето нямат нужните отстояния от жилищните сгради), отворих капака, суших делкото, проверих маслото, понаместих едни кабели и с това се изчерпаха познатите ми решения. пробвах още няколко пъти да запаля и акумулатора падна. оставих колата, че имах работа. вечерта се върнах, свалих акумулатора, зареждах го цяла нощ, на сутринта го качих, пробвах.

и пак не запали.

акумулатора пак взе да пада и я оставих.

и така досега. в понеделник ще я карам на сервиз с пътна помощ.

 

та, искам да ви помоля да ме ориентирате за коректни и евтини сервизи и пътна помощ в района (около ндк или семинарията) или други, въобще ако си струват.

както и мнения за повредата, частите, евентуално, които ще трябват и цените, разбира се.

абе, насочете ме. за пръв път ми се случва такова нещо и нямам познати, които да се занимават с коли, или въобще да разбират нещо от коли.

благодаря предварително за сички коментари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се тества с VAG-COM. Предполагам, че някоя връзка се навлажнява. Трябва да провериш дали има искра на свещите. Отвиваш една свещ, закачаш кабела и я допираш към корпуса на двигателя. Някой завърта стартера и гледаш дали прескача искра. Възможно е и датчика на Хол да прави мизерии. Той се намира в делкото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте.

както и мнения за повредата, частите, евентуално, които ще трябват и цените, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aбе не се лъжи с пътна помощ,знаеш ли как дерат,на един приятел в софия за има-няма 2 км му взеха 60 лв.по-добре да дойде някой да те дръпне отколкото така....

а проблема може да ти е от комутатора или лоша връзка с маса на същия,обаче проблема ми е доста познат -колега имаш ли аларма,знаеш ли как е свързано релето дето прекъсва някоя верига,пробвай да дадеш директен + на бобината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аларма има ли?! Ако отговора е да то съм почти 99% сигурен че е от нея. Вчера баш в центъра ми изгасна е така както си карах. Въртим аз ключа запали мина 2 метра и умря :smt0344 . Добре че бях в една от затънтените улички в центъра и я добутах зад една октавия колкото да не пречи. Кво ли не проверих,духах през бензиновия филтър - отзад бълбука,качва помпата до карба (който го бях разглобил почти целия) бензин има да те удави дет се вика и не и не... Накрая откачих една лула завъртях гледам няма ток. Проверих бушоните за всеки случай ама не. Накрая се обадих на един познат и той каза ако има аларма да я включа и изключа няколко пъти и да вида дали ще запали. Направих го тоя номер от първия път запали ( мисля че това е от скапания имобилайзер ли както се казва там дето не дава да се запали колата когато алармата е включена). Сглобих всичко там и потеглих smile152 (преди да се прибера се отбих до първите "алармаджии" и за 30 лв. ми свалиха алармата и възстановиха електрониката на колата за 25-30 мин.). Така че колега преди да бързаш за пътна помощ и сервизи ако има аларма направи каквото ти казах и ако е от нея и не я ползваш по добре я махай,щото те тея проблеми ги прават точно като се намокрят. smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя Фаворит умря ей така както си работеше и излезе , че прекъснала една спойка на комутатора за съжаление няма ремонтиране , а се сменя с нова бобина ( зависимост от модела е и цената ) ... и пак в Лозенец smile049

Ей тука какво как съм мерил и какво се получава viewtopic.php?f=6&t=14914

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много благодаря за мненията и съветите на всички :smt017

@ikonoma значи, първо - това за искрата от свещите ми го каза и моят майстор, който за съжаление си работи в едно село край ботевград, на 50-60 км и са му взели книжката. той ми каза да извадя средната свещ, не зная защо. ама не можах да пробвам вчера и днес, защото или валеше, или нямаше кой да накарам да дойде да върти ключа. та, каза, ако има искра да му се обадя пак.

работата е там, че ще имам възможност за максимум 1 опит, нали акумулатора пак взе да пада.

исках и да ви питам, тоя акумулатор, нали вече го заредих веднъж, сега ако пак го заредя, да не вземе да се скапе? колко цикъла такива може, евентуално, да понесе?

ако няма искра, това заради бобината ли е? сериозна повреда ли е това? нова бобина колко струва?

този датчик на хол голяма повреда ли е? какво, ако това е проблема?

колкото до алармата...

...пробвай да дадеш директен + на бобината?

как се прави това? ако наистина е замесена алармата, както предполага и Favorit94, това ли е начинът да се разбере? с "директен + на бобината"? включване и изключване на алармата и още опити да запаля, не ми се ще много да пробвам, пак заради акумулатора. освен, ако не намеря някой да ми пуска ток. ако има кой да ми пуска ток за тия опити, това ще повлияе ли? да не би да маскира проблема, ако е да речем, в акумулатора?

иначе, да, има логика да е заради алармата. помня, веднъж пак ми беше паднал акумулатора и не искаше да запали. дойдоха едни роднини на приятелката ми, пуснаха ток, ама пак не щя да пали. ръчкаха нещо там, накрая запали, а те казаха, че не са сигурни какво са направили, но могло да е заради алармата.

@The Best Forman прочетох темата ти, но почти нищо не разбрах :oops: . явно съм доста далече от твоето техническо ниво. все пак, много ти благодаря. ще copy-paste-на всичко, което и ти, и другите сте писали дотук и ще го чета утре на работа пак, само че с google-а :)

това е, засега.

благодаря и ще се радвам, ако продължите със съветите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За акумулатора няма проблеми. Зареждай го. Щом върти, не е от него. AEE-то не пали едва, когато акумулатора не може да превърти поне един оборот. Датчика на Хол е полупроводников елемент, основаващ работата си на ефекта на Хол. Той казва на ЕКУ (компютъра) кога трябва да се пусне искра. Комутатора е силов елемент, който получава сигнала от датчика на Хол (прекалено слаб) и го подава в усилен вид на първичната намотка на индукционната бобина. Но специално на този мотор мисля, че няма комутатор. Функцията му се изпълнява от ЕКУ. Нека, ако греша да ме поправят колегите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда. мерси за разясненията.

а, прочетох в "белия списък", че препоръчвате един майстор Симо на зоопарка. някой може ли да ме упъти къде точно е това? от коя страна на зоопарка? понеже аз работя близо до входа, откъм симеоновско шосе и ако е някъде тук, ще мога да ида в обедната почивка да говоря с него, примерно. телефонът му го видях, иначе, но ми се иска лично да ида.

и друго - този майстор, дали ще е полезен по моя проблем? разбира ли от ток?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгваш от Симеоновско покрай зоопарка и гледаш отляво. След около 100-150 м виждаш стари поразглобени Шкоди и спираш. Там му е сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ей тва ми трябваше - любимия bgmaps. за никъде съм без него с мойта памет за имена на улици. мерси много.

а, аз работя на 5 мин от там пеша. още утре ще го навестя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ходих вчера до сервиза. лесно го намерих и моментално го познах по творческия хаос, за който беше споменато в белия списък.

само че майсторът каза, че няма да може да ми помогне, защото не се занимава с токовете по колата и ме препрати към велин, който има сервиз на "г.м. димитров". ще потърся в списъците, но предполагам, че е добър майстор въпросният велин. вие какво ще кажете?

и още нещо да питам отново:

може ли да ми се пуска ток от друга кола, докато пробвам да извадя свещта и да доближа до двигателя, за да видя дали прескача искра? или няма да се получи така теста?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

здравейте пак.

оказа се, че наистина бобината е изгоряла, както ми беше казал по телефона моя майстор от ботевград и както, мисля, The Best Forman също беше предположил.

закарах я в сервиза още преди около две седмици някъде, но чак сега ми остана време и се сетих да пиша.

ползвах пътна помощ. случайно избрах едни от гугъла. за щастие се оказаха коректни. нямаше проблеми. взеха ми 40 или 45 лева, не помня точно. това с бакшиша за шофьора. мислех да не давам, ама човекът беше учтив, внимателен при товаренето и разтоварването, а и предложи да ме върне донякъде след като оставихме колата.

не използвах познати за тегленето, понеже нямам скоба за закачане на въжето. тя по принцип е от тия, дето се навиват и не ми беше съвсем ясно как точно трябва да се закачи при това положение. а и баирът при нас е доста стръмен. но както и да е.

понеже беше вечерта, към 8 часа, оставих ключовете на охраната, както се бяхме разбрали с велин. това беше в петък.

в понеделник велин ми се обади още към 8:30 - 9 часа. каза ми какъв е проблема и колко ще струва, разбрахме се и към обяд ми се обади пак - да ходя да си я взема.

бобината струваше 150 лв, което ми се стори доста, но той каза, че била от най-добрите. върви комплект с комутатора. за труд ми взе още 10, така че цялото удоволствие ми излезе общо около 200 лева.

и така. като се абстрахираме от цената (която може и да е съвсем нормална, не зная, вие ще кажете), съм доста доволен от сервиза и от велин, в частност.

и тук е моментът да благодаря отново и окончателно на всички, които ме съветвахте и насочихте, а и да се присъединя към препоръките за въпросния сервиз.

сега любимата шкода отново е в движение и животът е прекрасен :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се опитвам да ти развалям доброто настроение ... можеше да минеш много по - тънко с една бобина втора ръка и то от по - добрите Телефункен ( както препоръчват повечето диагностици )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..................

 

сега любимата шкода отново е в движение и животът е прекрасен :lol:

 

smile126 smile126 smile126

Неам думи за казаното.

И на мен фаворитчето ми е голяма слабост, въпреки че имам и други коли.Преди няколко месеца го оборудвах със нови прагове и цялостно кърпене на дъната.....наистина си го заслужавше,защото се е доказало във времето като верен другар. Бях го обрекъл ,но му се размина срещата със НАДИН.

И да ти кажа честно ...... разчитам винаги на шкодето.

Ай... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@The Best Forman може би въпросът ми ще ти се стори малоумен, но както и преди казах, семейството ми никога не е имало кола и допреди около две години, когато изкарах курсовете, нито бях шофирал, нито се бях занимавал с части, поддръжка и т.н. макар че, за тези две години понаучих някои неща, все още съм пълен лаик.

та искам да те питам какво трябваше да направя в случая, за да се сдобия с бобина втора употреба?

можеха ли да ми осигурят такава от сервиза? ако, когато ми се обадиха да ми кажат, че е изгоряла, бях поискал да ми сложат втора употреба, вместо нова, биха ли могли да я осигурят? или трябваше да им кажа да изчакат, да намеря сам бобина и да им я занеса да я монтират? и къде се продават такива части втора ръка? имат ли някаква гаранция? колко горе-долу щеше да струва? кажи и друго нещо полезно по темата, ако се сещаш.

мерси предварително.

 

@biser.or ами да, доста си я обичам шкодичката. първа кола ми е, все пак. а и за тия две години къде ли не сме ходили - по планини, на море, на реки, по магистрали и кози пътеки, на места, на които не съм мислел, че ще може да мине, да се изкачи или да се провре. и в редките (за щастие) случаи, когато нещо не й е наред, все едно камък ми тежи на сърцето.

и както ти казваш за твоя фаворит, моята фелиция също се доказа като верен другар.

досега (да чукам на дърво) не ме е оставяла на пътя.

включително и сега, с тая бобина, ми угасна на 60-70 метра от вкъщи, буквално на съседната пресечка и то на място, където можеше да я оставя без да пречи и освен това - достатъчно широко, че да може в последствие камионът на пътната помощ да ме натовари. а такива места никак не са много в претъпкания лозенец. и най-интересното е, че първо угасна 5-6 минути по-рано, докато едвам се разминавах с друга кола и пред мене и зад мене имаше още коли. но завъртях ключа и запали, само за да стигне до онова място - на 60 метра от нас, където да мога да я оставя без проблеми.

миналата година, когато на излизане от созопол, налетях на паднала от камион с дърва трупа и за малко да се обърнем, ми свалиха смазаната джанта, сложиха ми резервната гума, вързаха смачканите ламарини с тел и колата ни прибра в софия.

после дори не се наложи да сменям картера - беше смачкан, но здрав. изчукаха ми джантата за 5 лева, та да мога да я ползвам за резервна. и ми изправиха огънатата щанга на предницата. и това беше целия ремонт.

преди няколко месеца пък се беше счупил дискът на съединителя. карах 6о километра до ботевград така, като държах педала нагоре с крак, за да има някаква тяга. при 3000 оборота изкачвах нанагорнището на магистралата с 10-15 км/ч. после монтьорът каза, че не знае как счупените части на диска са останали намясто и така е било възможно все пак колата да върви. държали са се на магия. така каза.

та затова така си я обичам шкодата. верен другар, наистина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...та затова така си я обичам шкодата. верен другар, наистина.
Аз си мисля, че е време да ни я покажеш. Погледни тук...viewtopic.php?p=182948#p182948
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тези срещи наистина ли са всяка първа и трета неделя?

като разгледах темата, видях снимки на много излъскани и поддържани с мерак шкоди. в сравнение с тях моята е доста очукана и издраскана и не е много представителна. но пък си има душа и всяка драскотина, разбира се, си има история. така че си струва да се покаже и да се види, особено пък, като сме и поканени.

 

(това съм го постнал и в оная тема:)

подобно мероприятие би могло да е само от полза

само да обобщим, да видя дали съм разбрал правилно:

06 декемви, 14 часа, паркинга на НИМ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ти ела, ние очукани шкоди не сме връщмали никога :D И както ти драснаха в другата тема - НЕ на 06 декември, а ТАЗИ неделя, 29 ноември!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хм, ами нямаше как. чак сега виждам, че се отнасяло за тая неделя. а и пътувах тази седмица и така или иначе нямаше да мога да дойда.

но за следващата среща ще дойда. ще следя темата със срещите, да знам по- от рано и да съм подготвен.

благодаря за поканата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.