Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Octavia I (facelift) 4x4 vs VW Bora 4x4


nikskoda

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Искам да се обърна към вас за плюсове и минуси на тези 2 модела.

Съжелявам за хаотичните въпроси :) , но като цяло:

Цената на Октавия да кажем 2002г. 4х4, 1,9тди, е около 12000 лева.

Цената на Бора, 2000г. 4х4, 1.9тди е около 10000 лева.

Идеята на сравнението ми е, че двигатела на Бора е 115 коня със 6 скорости, климатроник и другите "стандартни" екстри, докато често и повечето двигатели на Октавия, които се продават сега в Мобилето например, са 90 коня, по-стария двигател, със 5 скорости, пак има климатроник и другите "стандартни" екстри. Има и такива със червеното DI, които са даже 130 коня (?!?) някъде и пак със 6 скорости, но цената идва и малко над 12к.

 

Има и Бора след 2001, които са като цена около 12к, и са след някакъв фейслифт, защото ги гледам са със нови циферблати на скоростомера, но другото им изглежда същото... (а други промени има ли преди/след 2001 за Бора?)

 

Та, Бора-та, не е ли добра/по-добрата алтернатива на 4х4 в сравнение с Октавията: пак хубав двигател, Фолксваген си е (както и Октавията), в смисъл здрав, прав и корав автомобил, пък и дори на по-добра цена. Октавията не е ли на същото шаси? А и Октавия 1 си е доста тясна на задните места (същото ли е и при Бора-та)?

Има доста Бори седан, (не комби, защото комбито е адски грозно, в сравнение с Октавията) които са 4motion. Този 4motion на същия принцип ли е като 4х4 при Октавията? (Haldex съединител?)

Мисля, че Бора седан има достатъчно голям багажник, за да не го имаме като минус в сравнението с комбито на Октавия. Няма да я използвам за товарен автомобил:)

 

Може да пишете и някой други положителни и отрицателни страни, ако се сетите...

 

Предварително Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бората е също достатъчно тясна отзад и също толкова ниска отдолу ... Иначе има по-добра визия от О1 ...особено пък онези ми ти кръгли прагове ... :? ...мое мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде ги гледаш тези цени, но в немско запазени и сервизирани екземпляри от 2002 нагоре на под 100 000 км. и на двете марки са от порядъка на 8-10 000 евро.

На немеца, колкото и да ни е странно на нас българите, шкодата му харесва повече и понякога държи по - висока цена. Разлики в оборудването няма с изключение на ESP, фауветата винаги имат, докато има окатвии без.

Моторите и системата за 4х4 е абсолютно еднаква. Само при пасат с 2,5 мотора е торсен, а не халдекс.

Какво ще избереш си е твой личен избор, тук е форум на шкода и ние бихме ти препоръчали шкода.

Като вътрешни габарити няма разлика всичко е на една платформа, колко е здраво - божа работа и кой го е карал и сервизирал.

Избери по една кола от двете марки, покарай я малко и която ти легне на сърцето. Избора винаги е личен, това ще е твоята кола. Наистина е хубаво да се проучат мнения, но те са обикновено са субективни.

Успех и да се похвалиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново и благодаря за отговорите.

Аз попринцип имам "половин" Шкода Окт 1 4х4, но е 2000г., преди фейслифта, 1.9тди - 90 коня (въпреки, че май има чип, че много добре върви (в сравнение с други 1.9тди 90 коня), а и нещо пуши повечко) и съм много доволен от колата. За това и писах тук, в този форум.

И сега ще взимаме още една (за да може с брат ми да си имаме отделни коли) и защото сме много доволни от "екстрата" 4х4 пак искам такава кола!

 

И Бора-та е една такава алтернатива! Пък и 1999 и 2000г Бора в Българското мобиле са около 10 000 лева, не евро :) В ДЕ-то не сам ги гледал, но тук за километри само колата си знае на колко е :) А 1999 или 2000г Бора, има "нещата", които Октавия има след фейслифта - след 2001г - като климатроник, скоростна кутия със 6 скорости и двигател с червеното "DI". И цената е доста приемлива! По-добра, така да се каже, от Окт след 2001г.

 

Това за ESP-то - кои всички Бори го имат? След 2001-ва ли? Защото това е мноооого хубава екстра за мен!

 

А за тясното и ниското - явно е същата история, но пак е по-високо с една идея то нормалните Окт и Бора, не 4х4 вариантите. Поне за Окт е така със сигурност, предполагам и за Бората. С тясното ще се примира, за 4 човека си е ОК, а 5 ми се случва рядко да воза.

 

Харесва ми тази обява: http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?top ... f1=details

Има хубави екстри, които аз харесвам - като подгряване на седалките, ЕSP, сензор за дъжд, "нови гуми" и др... но аз съм от Сф, а офетата е от Бс. И събирам мнение за Бора-та в сравнение с Октавията как се нарежда :)

 

Някой има ли инфо за 2.3 V5 (150 коня) бензиновия двигател? Здрав ли е като цяло и прилично ли върви?

 

10х отново!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Бора - та - това си е голф, но в друга, по - рядко срещана опаковка. Съответно ако тръгнеш по морги по - трудно ще намериш ламарини и фарове за Бора и по - лесно за Голф.

Имай го впредвид.

И едно важно правило: по - далече от екзотиките и за купета и за двигатели.

 

колата на обявата изглежда много добре. може да помолиш някой от бургаската група да и хвърли едно оченце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимай Октавия !

Бората предлага по-малко пространство.Октавията си е напълно прилична на задните седалки ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде ги гледаш тези цени, но в немско запазени и сервизирани екземпляри от 2002 нагоре на под 100 000 км. и на двете марки са от порядъка на 8-10 000 евро.

На немеца, колкото и да ни е странно на нас българите, шкодата му харесва повече и понякога държи по - висока цена.

Нищо подобно... съотношение VW : SKoda в Германия по офиц. статистика от 2008 е 12:1 :!:

Разлики в оборудването няма с изключение на ESP, фауветата винаги имат, докато има окатвии без.

Също грешно! ESP e екстра дори и при Голф 5! Дори и в Highline на Голф 4 / Бора не е стандартно включен :!:

Моторите и системата за 4х4 е абсолютно еднаква. Само при пасат с 2,5 мотора е торсен, а не халдекс.

Какво ще избереш си е твой личен избор, тук е форум на шкода и ние бихме ти препоръчали шкода.

Като вътрешни габарити няма разлика всичко е на една платформа, колко е здраво - божа работа и кой го е карал и сервизирал.

Избери по една кола от двете марки, покарай я малко и която ти легне на сърцето. Избора винаги е личен, това ще е твоята кола. Наистина е хубаво да се проучат мнения, но те са обикновено са субективни.

Успех и да се похвалиш!

 

Въпреки, че карам Шкода - при еднакви класове и екстри според мен винаги VW е по-добрия избор! В конкретния случай особено, Октавиа 1 поне за мен прилича на кола от средата на 90-те, докато Бората си има вид на кола от този век...

 

Относно пространството - както казаха колегите и Бора и Октавия са на една и съща база.

 

Била съм пред подобна дилема, за това и се бях информирала по всички тия въпроси ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК1 е 1000 пъти по красива кола от квадратната и дървена бора

Бората само вътре е малко по-съвременно изглеждаща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бората само вътре е малко по-съвременно изглеждаща

 

ако О1 е от последните /феислифтовите/ е спорно на коя интериора е по-съвременен

 

Аз не мисля така, но въпрос на вкус... това вече колегата сам трябва да си реши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам О1 фейслифтова 4х4, и съм много доволен от нея. Давам един глас за шкода :smt017

Колата вече стана на 100 000км и още няма проблем с ходовата част.

Имам един въпрос до nikskoda

Защо си мислиш, че комбито се ползва само за товарен автомобил? [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен Бората е по-красивата колата от двете . Това е несъмнено...и въобще не е квадратна и дървена . Просто е много ниска отпред , много тясна на задните седалки ( няма място пред краката на задния пътник ) . Мотора 1,6 AKL е много шумен на високи обороти и неравномерен на празен ход :D .

Пускам и 2 снимки да се види колко "грозна " е Бората :

 

 

015487461.jpg,

 

015487490.jpg...

 

Ако някой открие нещо грозно моля да пише ... smile159 Продадох поради 3-те причини... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към въпроса на donsun: Ами не мисля, че щом е комби се ползва само за товарен автомобил. Целта ми беше това, че Окт 4х4 е май само комби и това да не се използва като предимство, защото Бора седан има също доста голям багажник.

 

А за Бора-та, не е грозна, но комбито на Бора си е доооста ала катаФалка... Шкодата тук определено печели! Но пък има доста Бора седани, които са 4х4.

 

За окачването на Окт 1 и Бора не е ли същото? Защото на Пасат окачването е различно и малко по-калпаво доколкото съм чувал?!?

 

Пък и Окт 1 след фейслифта, с дизеловия двигател, който е със 6 скорости (115 или 130 коня е май) е с около 2000 лева по-скъп от Бора с този двигател. Та заслужава ли си тези пари повече? Вътре Бора 1999 или 2000 е почти аналагична със Окт 1 след фейслифта, но след 2001 Бора имат различни цифербати и не знам какво друго там :)

 

Някой ако има 2,3 VR5 двигателя моля да пише дали е читав и дали върви приятно, така да се каже :)

 

П.С. Благодаря за мненията до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пасата може да се намери на същите цени, а не виждам никакви минуси на негова страна! Това за окачването не е много вярно... зависи повече от задкормилното устройство. Карах Пасат '98 от 50 000 км до 200 000 и смених 2 предни лагера, предни дискове и накладки и двете карета... а ... и задните пружини, щото исках да се вдигне малко. Каретата отидоха, защото се бяха скъсали маншоните и аз не ги бях видял. Това е ако искаш голям рейс, естествено!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за Бора-та, не е грозна, но комбито на Бора си е доооста ала катаФалка... Шкодата тук определено печели! Но пък има доста Бора седани, които са 4х4.

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nikskoda: Някой ако има 2,3 VR5 двигателя моля да пише дали е читав и дали върви приятно, така да се каже

 

Мотора е много добър. Върви приятно, започва да дърпа от около 2000об/мин, въртащият му момент е добър за бензинов мотор, работи плавно. Карал съм го на Пасат, останах с впечатление че е безшумен и работи тихо, но все пак купето на Пасат-а може би е по-добре обезшумено. Мощността е предостатъчна ако не си голям състезател. Разгледай обяви на коли с този мотор, монтира се на коли с повечко екстри, т.е. купил си го е някой платежоспособен. Двигателя е бил скъпа екстра за този който го е плащал нов. Аз какзвам ДА. Бих взел седан 4х4 с този мотор, ако търсех нещо подобно.

Фейслифт-а на Бора ми харесва повече от този на Октавиа-1 отвътре.

Понеже стана дума, едино от нещата които ми харесват повече при Голф/Бора комби пред Октавиа-1 комби е по-дългата задна врата. Като я отвориш и подът е равен, а не се образува една педя дълбоко корито, което има борд през който да хвърлям куфарите, все едно товаря камион като при Октавията.

 

Каквото и да вземеш все ще сбъркаш:) Така че скачай, смело

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В конкретния случай особено, Октавиа 1 поне за мен прилича на кола от средата на 90-те,

 

Колежке, ами тя си е точно от тогава Октавията smile049 smile027 . ( А Бората е цели 2 год. по-нов модел ;) )

 

Бората е грозна :smt018 и тоя нефункционален квадратен куфар отзад, дето му викат багажник й стои като нарочно вграден. О1 ТОUR е колата измежду 2те спор няма...

 

П.П.: И ако не е така, защо не я произвеждат все още тая Бора редом с най-новата Jetta, а ? smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Redline, тая Бора, преди беше Vento, а преди това - пак беше Jetta. Просто VW не се наситиха да сменят името, за да увеличат продажбите на Голф + багажник. И сега Bora не се предлага, щото е на базата на Голф 4, докато сегашната Jetta е Голф 5.

 

Интериора на двете коли (говоря за комбита) се различава, но не толкова драстично. Голф/Бора имат лак на дръжките на вратите и поставки за чашите в средата на таблото. Другите разлики са козметика - касетофона и климатика/климатроника са си сменили "етажа" на централната конзола и получаваш разликата между VW и Skoda. Тъй като колегата ми има Голф 4 комби 2001, на който ако му се смени предницата 1 към 1 става Bora комби, и го сравнявах с нашата Октавия (нова от магазина) това, което ми направи впечалтение са, че съвсем целенасочено в Шкода се ползват по-евтини на вид материали, но като ергономия съществена разлика няма. Освен това поради тези "висококачествени" и много "полезно" лакирани дръжки на вратите, шофьорската на Голфа изглежда все едно е на някой таксиметров шофьор - надраскана и олющена, много зле, докато Октавията няма лак и няма как да се олющи.

 

Другата съществена разлика идва в багажника - тъй като Октавия е 10см по-дълга от Голф/Бора комби, то съответно и багажника е 10см по-дълъг. Което се равнява на "скромните" 90л багажен обем (548 срещу 460) в полза на Октавия. Даже обикновената Октавия има по-голям багажник (528л) от Голф/Бора комби.

 

Всички Голф/Бора/Октавия са с Haldex - абсолютно еднакво окачване и задвижване за 3-те модела без значение комби, седан или хечбек. Мисля, че всичките 4х4 идват серийно с ESP, докато за моделите с предно е екстра и зависи от ниво на оборудване, евентуално година на производство.

 

Нямам преки наблюдения над VR5 2.3, но познат има 2.6 V6 на Ауди, което е също 150кс. Казва, че колата не е чак бърза, но е уверена и понеже Аудито е Quattro си го ползва да си влачи ремаркето с ATV-тата (някои хора и такива "проблеми" имат ;)) VR5 е 5 цилиндров и смятам, че неговата поддръжка е по-скъпа от всичките 4 цилиндрови двигатели. Разхода сигурно не е зверски, но със сигурност е по-висок от по-малките двигатели, а за дизелите хич няма да говоря.

 

Шкода 4х4 TDI е 90 или 100кс, няма повече. 130 кс сили не се предлагат с 4х4, а само с предно - този двигател със задвижване 4х4 се предлага само за Голф/Бора, Шкода като бюджетна марка не й се "полага" толкова богата гама на двигатели. Това не мисля, че е проблем, защото пътния данък за над 100кс е двоен, а пък лесно се прави тунинг на 1.9TDI - т.е. динамиката може да се подобри, а данъците да останат ниски.

 

По отношение на външния дизайн - Шкодата след фейслифта има един класически, без излишна показност, може би дори леко консервативен дизайн, който на мен като човек женен, с дете, от малък си мечтае за кола комби, много ми харесва. Не ми необходимо да "ме виждат хората", напълно добре си ми е да знам, че мога да разитам на добра техника и добра динамика докато се возя.

Бората изглежда най-добре в предницата от тройката (Голф/Бора/Октавия), но също така създава впечатление за по-висок клас автомобил - нещо, което на мен ми е излишно, още повече, че жертвам багажно пространство. Но това е въпрос на предпочитание - както казах мисля, че Бора е по-добра от другите две коли, но не бих сменил Октавията ;)

 

А как изглежда външния вид - Октавия излиза през 1997 заедно с Голф, а Бора - през 1998. Т.е. как изглежда е точно "как изглежда" - под капака е същото нещо, от същото време.

 

 

EDIT: Redline__ Октавия мисля, че наистина излиза през 1996, но комбито май не го представят веднага, а на следващата година ;), пък именно комбито Е ЛЮБИМАТА ми СЕМЕЙНА кола smile159 Но както и да е - съгласен - 1996 е старта на Октавия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Redline, тая Бора, преди беше Vento, а преди това - пак беше Jetta. Просто VW не се наситиха да сменят името, за да увеличат продажбите на Голф + багажник. И сега Bora не се предлага, щото е на базата на Голф 4, докато сегашната Jetta е Голф 5.

 

Претендирам, че съм доста добре запознат с историята на моделите от VW Group и не се нуждая от подобни пояснения. Изобщо не си разбрал какво съм имал предвид, но не мисля и да ти пояснявам... Просто разсъждаваш в друга насока.

 

П.п.: И моделът на любимата ти семейна кола не излиза през 1997, а през 1996 ;) ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.