Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Добавка към безоловния бензин


lent

Recommended Posts

Един познат ми даде една тубичка - добавака към безоловния бензин,т.нар. ''обогатител на олово'',като ми каза че след като спрели оловните бензини започнал да я слага към горивото.

Досега аз не съм карал с такава добавка,но какво точно защитава тя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чувал, оловото в бензина подобрява смазването и е полезно за двигателя, но не и за околната среда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чувал, оловото в бензина подобрява смазването и е полезно за двигателя, но не и за околната среда.

Аз пък съм чувал, че добавеното олово (под формата на оловен тетраетил) повишава октановото число на бензина и детонационната му устойчивост. От друга страна пък такъв бензин може да е вреден за катализатора на автомобила (ако има такъв де), затова е създаден съвременният безоловен бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оловото наистина намалява детонациите, а ролята на "оловните" присадки към безоловния бензин е да пази старите коли. Впрочем в ОМВ преди време продаваха присадка, която беше на базата на калий, ако не се лъжа.

Доколкото си спомням, оловото играе смазваща роля в леглата на клапаните. При неговата липса те се износват по-бързо. Това се отнася за по-старите автомобили, но не за всички. За съжаление нямам информация за кои точно марки и производство преди коя година важи написаното от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва означава ли, че пропан-бутана способства за ускорено износване на клапанните легла? :-k В него предполагам нищо не слагат като добавка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва означава ли, че пропан-бутана способства за ускорено износване на клапанните легла? :-k В него предполагам нищо не слагат като добавка...

Пропан - бутана способства за ускорено износване на целия двигател, не само на клапаните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oригиналния мотор на моята е каран на газ, в резултат за 4 дни не успях да вдигна с него повече от 80км/ч, а на 3 та скорост имаше наглоста да се спъне по наклон хем беше доста в обороти. От карбуратора потече отляво бензин тъи като уплатненията се бяха удървили и явно това там не държеше, тоест имаше го и синдрома на газовата (колата бързи по - добре или само на газ)

Иначе да вярно е че - Аиде да ходим до дружба ? Ми аиде. Аиде до захарна? аиде. Найстина цената на горивото не се усеща въобще

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо вечно. Рано или късно един мотор става за ремонт,независимо с какво гориво се кара. Не е известна историята на твоя мотор,като пробег и начин на експлоатация.Каква е гаранцията,че ако е бил каран на бензин ще е по-добър :?: Въпроса е принципен :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

качи се покараи на някого колата които не е карал на газ после се качи пак на твоята и ще разбереш колко е убит мотора. Газта за мене е само и единствено мъка, гърч, и нищо повече. Освен това бомбата в колата ти е факт.

 

Ако човек иска евтино купува си дизел, ако иска бързина купува си 120.

 

Шкодата не е москвич да е направена да мъкне картофи на борсата, това е спортен автомобил, чиито задни седалки са за камуфлаж, в никакъв случаи не бих казал че е икономичен, тъи като е кола за кеф.

То и без това се троши здраво, какво остава да има АГУ и то да се троши допълнително (прегрявания, течове и т.н. глупости). АГУ то беше на оферта 1 време в 1 вите години след 90 защото тогава единствените дизели бяха Пежо 404, нямаше други по икономични алтернативи и всички се юркаха да сложат на шкодите и ладите по една руска газова уредба, газта беше 0.50лв и всички бяха щастливи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото си спомням, оловото играе смазваща роля в леглата на клапаните. При неговата липса те се износват по-бързо. Това се отнася за по-старите автомобили, но не за всички. За съжаление нямам информация за кои точно марки и производство преди коя година важи написаното от мен.

 

За Шкода важи за всички задно-моторни модели, без 135. От 120 и 136 уж е имало минимално количество произведени накрая за безоловен бензин, което е означено под серийния номер на мотора с допълнителна цифра 8, но аз лично до сега не съм виждал такава. Предномоторните Шкоди от 1987 насам (т.е. от Фаворита включително) са правени за безоловен. Подробна информация има тук:

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=202

Иначе има добавки заместител на олово, които се сипват в бензина и би трябвало да смазват..

http://www.rgracing.co.uk/TDS/Valvemaster%20Plus.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MAX,бягаш от въпроса "ЗАЩО газта износва повече мотора от бензина".Аз също знам за скапани двигатели,карани на бензин!Отговора ти не е техн. обоснован.А за ползата от пропан-бутан при колите, има написана литература :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MAX,бягаш от въпроса "ЗАЩО газта износва повече мотора от бензина".Аз също знам за скапани двигатели,карани на бензин!Отговора ти не е техн. обоснован.А за ползата от пропан-бутан при колите, има написана литература :smt034
Газта изобщо не износва мотора защото 1-Октановото число на сместа газ-пр.бутан е 103/затова няма детонации;чукане на аванс/. 2-Снижаване на нивото на шум. 3-Не отмива масления филм от стените на цилиндрите .4-Не се образуват отлагания и нагар в мотора .5-Свещите работят по-дълго .6-Горивната смес не разрежда маслото .7-Изгаря по-бавно от бензина/намаляване натоварването на буталната група и коляновия вал.8-Изгарянето на пр.бутана е 100% , а замърсяването се снижава на 60% под задължителните екологични параметри спуснати от Евросъюза.9-Маслото е апсолютно чисто с добра смазочност/ удължаване пробега м/у смяната с 30%.10-Цената на газта е по-ниска от тази на бензина /икономия на парички /. Всичко това ще е така ако монтажа е извършен грамотно . Единствен недостатък ; авто- а става малко по-бавен / т. 7 /. Това мисля са достатъчни доводи човек да мине на газ особенно ако кара по-" разработен " автомобил.И за да не си помислите , че съм предубеден , аз карам дизел .Прав си жоро - 120л , трябва да се чете малко :smt034
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, айде сега, не всичко е толкова перфектно...

1-Октановото число на сместа газ-пр.бутан е 103/затова няма детонации;чукане на аванс/.

Ако няма проблеми на бензин, това не е никакво предимство.

2-Снижаване на нивото на шум.

Това не съм го наблюдавал никога, но също няма общо с ресурса на двигателя.

5-Свещите работят по-дълго.

С това не съм съгласен, по-скоро е обратното.

7-Изгаря по-бавно от бензина/намаляване натоварването на буталната група и коляновия вал.

Това пък води до прегаряне на клапани и проблеми с катализатор и сонди.

8-Изгарянето на пр.бутана е 100% , а замърсяването се снижава на 60% под задължителните екологични параметри спуснати от Евросъюза.

Никаква гаранция няма за 100% изгаряне, по мои наблюдения повечето двигатели не го постигат.

То по миризмата отзад винаги се усеща газовата.

---

Трябва да се допълни още, че свещи и въздушен филтър се сменяват два пъти по-често при каране на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,АГУ наистина има своите недостатъци,но ние говорим само и единствено за износването на мотора при работа с газ или бензин!За мен е важно това,че газта не разтваря маслото и не отмива масления филм от цилиндъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По неофициални данни 40% от автопарка в Б-я е оборудван с бутан/метан уредби. А в Европа се поставят от заводите в; Полша ; Холандия ; Германия ; Италия-където струват 2000-евро/метан/ и 1500 пропан а след като я поставиш ти връщат 650-евро.Дачия в Румъния също поставят по поръчка. Износването на двигателя при работа с алтенативно гориво /пропан ;метан/ е преувеличено иначе просто нямаше да се монтират от тия заводи за да избегнат скандали.А работата на двигателя зависи от задволанния механизъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простете за намесата, но аз съм на мнение, че е много по-различно да ти поставят в завода газовата и да го направят в някой гараж.

 

Мисълта ми е, че след като един куп инженери са си направили труда да преценят, че най-доброто гориво за ТАЗИ кола е бензин, не виждам защо бай Груйо, в кварталната си работилничка, да е по-инженер от тях и да отрече всичките изследвания, сметки и чертежи на тези хора.

 

Дори не съм сигурна колко точно се пести за гориво, когато поставиш газова уредба на автомобил, който е създаден да работи на бензин. Едва ли разликата е толкова голяма. Особено в последно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, айде сега, не всичко е толкова перфектно...
1-Октановото число на сместа газ-пр.бутан е 103/затова няма детонации;чукане на аванс/.

Ако няма проблеми на бензин, това не е никакво предимство.

Напротив.При старото изпълнение на двг е голямо предимство

2-Снижаване на нивото на шум.

Това не съм го наблюдавал никога, но също няма общо с ресурса на двигателя.

Има. По-мека работата - по-тих и по-добра работа.

5-Свещите работят по-дълго.

С това не съм съгласен, по-скоро е обратното.

На кантар.

7-Изгаря по-бавно от бензина/намаляване натоварването на буталната група и коляновия вал.

Това пък води до прегаряне на клапани и проблеми с катализатор и сонди.

Клапаните нямат нищо общо като погледнеш октана и сравниш с детонацията.

8-Изгарянето на пр.бутана е 100% , а замърсяването се снижава на 60% под задължителните екологични параметри спуснати от Евросъюза.

Никаква гаранция няма за 100% изгаряне, по мои наблюдения повечето двигатели не го постигат.

То по миризмата отзад винаги се усеща газовата.

От некадърни майстори.

---

Трябва да се допълни още, че свещи и въздушен филтър се сменяват два пъти по-често при каране на газ.

И тука грешиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, никога не съм карал на газ, може и да греша...

Доста познати карат на газ, и от тях знам тези неща (например за свещите и филтъра).

---

Проблеми с изпускателните клапани може да има при по-бавно горене от нормалното, но това се получава и при ползване на по-високооктаново число от нормалното, не само при каране на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, никога не съм карал на газ, може и да греша...

Доста познати карат на газ, и от тях знам тези неща (например за свещите и филтъра).

---

Проблеми с изпускателните клапани може да има при по-бавно горене от нормалното, но това се получава и при ползване на по-високооктаново число от нормалното, не само при каране на газ.

 

това лесно се коригира с по- ранно подаване на искрата и леко сгъстяване на двигателя ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.