Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG - типтроник


Боби Доктора

Recommended Posts

Колеги, тъй като много пъти съм отговарял на въпроси, които лесно могат да се открият в ръководството на колата, сега се надявам да отговори и от ваша страна (не от типа - "виж си книжката"). След като се разбра, че "моята гондола е типтроник" - да ви питам: какви са особеностите при каране с DSG - 7 степенна скоростна кутия?

- превключване в режими по време на движение (автоматик/типтроник)

- изключване по инерция

- качване на препядствия на "полусъединител" и т.н.

Един вид: какво мога да правя и КАКВО НЕ ТРЯБВА?

Благодаря предварително за отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби,

 

- превключване в режими по време на движение (автоматик/типтроник)

Няма проблем

 

- изключване по инерция

Доколкото знам не е добра идея...

 

- качване на препядствия на "полусъединител" и т.н.

Просто натискаш лееко газта и тя ще си качи

 

Един вид: какво мога да правя и КАКВО НЕ ТРЯБВА?

Накратко - електрониката е направена така, че да ти пречи да правиш глупости. Т.е. ако се опиташ да караш на 1-ва и влезеш дълбоко в червената зона електрониката ще ти отнеме правата и ще смени на втора. Освен това ако дълго караш на неподходяща предавка пак минава в автоматичен режим. Т.е. ръчния режим е сложен малко да не е без хич smile092

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искаше да ти каже,че не ти,ами ти и още един компютър ще карате колата smile091/освен другите за сигурноста и двигатела :mrgreen: /

кутията си сменя както си знае и в ръчен режим-сама се пази...аааа и се позамисля понякога какво трябва да прави и не винаги е най подходящото в дадената пътна ситуация....но,мързела изисква малки жертви :D smile004

мпечатленията ми са от един клиентски Тоуран,който карах извън града 300 км -6 ст.дсж

ти виждаш че идва баир...пък тя включва на 6-та :-k и после чак когато маторя се затормози пак сваля и т.н.-ей такива дребни нещица ще ти направят впечатление ,но бързо ще ги приемеш и свикнеш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и после чак когато маторя се затормози пак сваля и т.н.

е, да се затормози, да се затормози... колко да се затормози с тези си пет`стин коня под капака :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.............ти виждаш че идва баир...пък тя включва на 6-та :-k и после чак когато маторя се затормози пак сваля и т.н.

 

Е в такъв случай, когато идва баир за част от секундата натискаш педала малко по рязко, тя сама си смъква на 5-та или 4-та (дори и на 3-та - зависи от текущата скорост) и ги нямаш тези грижи. Аз поне досега не съм усещал такова замисляне което да ми пречи или да ме дразни.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ела да ти дам да покараш моята! Никви грижи с првключването както искаш и в която посока искаш. Да пазисе не можеш с 140 да вкараш 2-ра просто нищо не става остава си на предвката на която е. Имаш и спорт режим, от него колата не става по мощна а просто режима на кутията става по друг. Аз го плзвам при дълги спускания защото задържа на по ниска предавка при същите километри и стига до повисоки обороти докато превключи, а и когато трябва да продухам кюнците. Това с полу съединителя малко трябва да му свикнеш. И аз в началото малко се мръщех ама стана. Дет се вика така е направено че, не можеш без да искаш, да я повредиш. Иначе превключва светкавично. Не бих казал че мисли. А и ако имаш круиз контрол е ножно да я докараш до около 30-40 км и после тя сама си ирежда скоростите до посочената. И когато посочената е по високичка, става едно яко изрязване на всички предавки а ти само държиш геврека. Яко си е мен ме кефи. smile168

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Превключване на режими:

Нямаш проблем, нищо не пречи

Изключване по инерция:

Буташ лоста в позиция "N" и нямаш проблеми, все едно си изключил от скорост, после просто трябва да го бутнеш пак на "D". Ако си спрял и искаш да вкараш на D, трябва да си натиснал спирачката - в движение не е необходимо. Общо взето в движение можеш да си ръгаш лоста навсякъде без позиция "Р" smile152

Качване на полусъединител:

Леко натискаш газта и тя си се справя. Само внимаваш да не я форсираш прекалено, щото после ше има летеж!

 

Бегачка, тва с баирите не е вярно! Истина е, че колата е автоматик, но това не значи, че ти не трябва да правиш нищо... имаш задачата да си играеш с педала на газта и по този начин да я караш да превключва, когато ти искаш. Трябва време за свикване, но после е голям кеф!!!

И още нещо:

Изцеждането на цялата червена зона на оборотомера може да стане, ако натиснеш педала на газта в режим "kick down".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво казват колегите от VW-форума:

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=1&p=1941262

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
След като се разбра, че "моята гондола е типтроник" - да ви питам: какви са особеностите при каране с DSG - 7 степенна скоростна кутия?

 

Особеността е една - голям кеф! smile126 Който се засилва все повече с всеки изминат километър. Особено като успееш да се научиш да управляваш скоростната кутия само с педала на газта. smile168

Имам 250 000 км. с различни ръчки и 25 000 с DSG. Никога няма да си купя ръчка отново. Да не говорим, че ако си взема Ферари няма и да ми предложат такава. smile092

Колкото до това какво може и какво не може да се прави - аз също подходих боязливо - все пак DSG-то е скъпа играчка. Ама после набрах смелост. Във всеки случай не я изключвам на N - не печелиш нищо от това, че двигателя не е зацепен към колелата когато например спускаш Петрохан. Играл съм си в града, ръгна на N когато кибича в задръстване, ама скоро ти писва. Хубавото е като нямаш старт-стоп система, че можеш да гасиш и палиш на N - по-технологично е. Ама и това писва. До колкото знам при много малки скорости - нещо като 10 км/ч ми се върти, трябва да спреш напълно, преди да върнеш от N на D, но аз съм се опитвал по погрешка и лоста е блокиран и не можеш да го направиш. Иначе по време на движение не е никакъв проблем.

В града постоянно качвам бордюри на полу-съединител и нямам никави проблеми - всичко е в педала на газта.

Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.