Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

... дали проблема ми е КАРБУРАТОРЕН ???


pi4o

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Отдавна не съм участвал във форума, но се налага отново да споделя проблем...

Проблема е, че колата прекъсва на средни обороти. Ниски има, макар и лоши, но има. Казвам лоши, защото и на ниски обороти се усеща. Двигателя сякаш някак си "бърбочи", искам да кажа - не работи равномерно, моля да ме извините за термина, но е така.

Първо сменях свещи оказа се, че едната (май на 1-ви цилиндър, тази до делкото) беше поомазана с масло, а другите бяха керемидени. Смених ги и нищо. Смених и дистрибуторна капачка, зачистих чукчето и палеца... пак нищо. Смених и лули и кабелаци, проверих на тъмно - няма да светят искри... и пак нищо.

Един познат майстор, но не шкодов, каза че може да зацапва свещта и да прекъсва докато изгори малсото... И да отбележа, че за 1 000 км е изгорила около 0.5 л. масло. Тва нормално ли е или не?

Друг майстор пък казва - проблема ти е в карбуратора. Не я храни добре и все едно караш на смукач...

Пък и разхода и не е малък - под 11 на градско не пада. Като се има в предвид, че Ловеч е малък град и аз повече карам по околовръстно, не толкова из града, но все пак го казвам градско.

Значи, като карам примерно на 3-та или 4-та, с нормална газ, без да натискам или да отпускам, а с постоянна газ и от време на време придърпва, сякаш не й стига гориво или губи токовете... Незнам направо откачама, много ме нерви.

Проблема е същия и на бензин, и на газ, но на бензин върви много ПО-ЛОШО отколкото на газ.

Центровката си е добре пали "от четвърт"... но си прекъсва и това е.

Няма да смуче въздух от никъде покрай карбуратора, гледах го.

 

Преди малко я натисках и с газта до края НЕ ПРЕКЪСВА. И на трета и на четвърта, но газта ако е до ламарината иначе на нормални обороти, същия проблем.

smile126 МОЛЯ, ако някой се сеща нещо нека каже, ще съм безкрайно благодарен smile159

Благодаря на всики, които биха споделили опита си!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същя проблем, но при мен по едно време съвсем се омаза и се оказа наистина ,че проблема е в карбураторът.Днес го смених и сега е пушка :smt004 Ако клапите ти на карбураторът не прилягат добре и имат луфтове на болтовете които се държат... то много трудно би могъл сам да си го отремонтираш...(поне за мен ми се вижда трудно) Ако имаш зелената книжка за 105/120, там има всичко описано доста подробно и прилежно (ако не се лъжа май имаше само за стария модел карбове описание) , за да разбереш дали карбураторът ти работи коректно или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...амиии, сам да го ремонтирам и дума не може да става. Не съм майстор. Иначе дребните работи се старая да си ги отстранявам сам, но това със зацапването на свещта ме притесни да не е нещо клапани или гумички, но пак все си мисля, че е крабуратора.

А за книжките - имам само тая дето я има във форума - Estelle_manual.pdf. и една преснимана в колата седи ама незнам дали е зелената. Мисля,че е тая за естел ама преведена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми изглежда като лошо регулиран карбуратор, образуващ бедна горивна смес :-k Но пък и омазването на свещта с масло също може да даде такъв ефект, но тогава обикновено колата трайно работи като трактор на 3 цилиндъра, докато не я почистиш, или не си решиш радикално проблема с основен ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодата не е с влошки а с водачи на клапаните калибровани направо в цилиндровата глава. Ако между тях и стеблата на клапаните има голяма хлабина разхода на масло се увеличава ; губи мощност и лошо ускоряване ;висок разход на гориво;.Разход на масло цитирам от книга за техническа характеристика на Шкода от 0.8-1.2 на 1000 км над този разход ремонт .Книгата е от Хорст Илинг 1995г .Проблема ти е в карборатора . 1-неправилна регулировка на празен ход ; 2-не притегнат к-р; 3-иглен клапан не уплатнява -висок разход.Запушен филтър горивен. От лошо гориво .Но по добре се консолтирай с профисионалист за да няма грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На никои ли не му прави впечатление че само 1 свещ се зацапва. Регулираи клапаните, смени свеща и ако пак зацапа мери компресия. На 1 во време откачи кабела на тази свещ и покараи да видиш дали пак ти придърпва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...амиии, сам да го ремонтирам и дума не може да става. Не съм майстор. Иначе дребните работи се старая да си ги отстранявам сам, но това със зацапването на свещта ме притесни да не е нещо клапани или гумички, но пак все си мисля, че е крабуратора.

А за книжките - имам само тая дето я има във форума - Estelle_manual.pdf. и една преснимана в колата седи ама незнам дали е зелената. Мисля,че е тая за естел ама преведена.

Смени местото на свещите .Извади свещ от 2;3 или 4ти ц-р /работеща / сложи на 1ви , а от първи; почисти ;провери разтоянието и я постави .Ако карбуратора е добре ;прекъсвач разпределителя изправен ; центровката ок /при закъснение двигателя работи неравномерно/ най-вероятно клапан незатваря плътно / регулиране на клапани ; проверка налягане в цилиндрите и шлайфане/ или чатнат маслен сегмент /свеща на 1ви ще е пак зацапана/ .
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pi4o,зарежи карбуратора и свещите и обърни внимание на 1ви цилиндър.Той не работи,защото няма компресия и не може да запали сместа дори и при изправна свещ.В този случай колата ти работи на 3 цилиндъра/това не е проблем да пали от четвърт/-от там е дебаланса на двигателя и високия разход на гориво.P.S.Карба не може да зацапа само една свещ по свой избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pi4o,зарежи карбуратора и свещите и обърни внимание на 1ви цилиндър.Той не работи,защото няма компресия и не може да запали сместа дори и при изправна свещ.В този случай колата ти работи на 3 цилиндъра/това не е проблем да пали от четвърт/-от там е дебаланса на двигателя и високия разход на гориво.P.S.Карба не може да зацапа само една свещ по свой избор.

 

Благодаря на всички за мненията и съпричастността, но аз също мисля, че проблема е в зацапването на свещта с масло и от там губи ритъма и докато изгори маслото работи на 3 цилиндъра и дава голям разход.

Даже мислех, че смуче въздух от уплътнението на карбуратора с кожуха на въздушния филтър, но не би. Прегледах го, позатегнах го, и пак същия ... проблем. ;)

Не съм мерил налягане на цилиндрите и не съм регулирвал клапаните изобщо, защото до сега си вървеше нормално.

Преди 800 км съм сменил въздушния филтър... направо вече незнам кво да предприема, но мнението ми съвпада с това на Joro,

ще потърся причина в първи цилиндър и пак ще ви пиша. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стискам палци да ти е нормална компресията на четирите цилиндъра, но аз от твоето положение открих, че масления сегмент си е заминал и цвърчи масло оттам...А иначе може да си сложиш гумички на клапаните - прави се едно леко престъргване на главата и става много добре. Сега ще се чуят сигурно мнения, че гумичките на клапаните не са за този двигател, щом е измислен без тях, но аз ти казвам от опит, че С тях спада значително разхода на масло(дори до 50 гр./1000км) и се подобрява леко работата на двигателя (по-малко масло в горивната камера).

 

Имам инструмент за въпросното престъргване и можем да ги престържем, ако имаш път към София! Имай предвид, че трябва главата да е свалена и клапаните да са свалени за да се престърже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има същото прекъсване само при равна газ, но не ми зацапва свещи и установих че проблема идва от агренажната верига. Поразхлабила се е и затова се явява това прекъсване. Смятам че като я сменя проблема ще се оправи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има същото прекъсване само при равна газ, но не ми зацапва свещи и установих че проблема идва от агренажната верига. Поразхлабила се е и затова се явява това прекъсване. Смятам че като я сменя проблема ще се оправи!

[-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има същото прекъсване само при равна газ, но не ми зацапва свещи и установих че проблема идва от агренажната верига. Поразхлабила се е и затова се явява това прекъсване. Смятам че като я сменя проблема ще се оправи!

[-X

 

Забележка на модератор към некоректен потребител:

 

Пич,пръво иди у тоа линк къде съм ти го пущил най-учтиво,да кажеш къв си и що си...Второ: не плескай теми насам-натам куто луд с @я си ,ми чети правилата преди да са улаташ куто пръч у канцелария!!! Ясно ли а?!? Темата бива заключена за извесно време а после и изтрита!!!

 

......

Не разбирам тази забележка към мен ли е и ако да защо е? Къде сбърках... Извинявам се, ако е така, било е несъзнателно... smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Pi4o,не се притеснявай!Във форума няма такъв неграмотен и невъзпитан модератор :smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве браааат... не скиваш ли ,че това което си копирал е подписа на колегата който е поствал преди тебе .... smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 smile091

 

Ще ме съсипете бре...copy/paste и после опаааа кво е тва?

 

smile091 smile091 smile091 smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Pi4o,не се притеснявай!Във форума няма такъв неграмотен и невъзпитан модератор :smt017

Много си е въспитан и грамотен модератора.....ама Вие не може да схванете "посланието" ,защото живеете на ЮГ от Враца smile004 smile004 smile004

Та...какво стана със карбураторния проблем??? smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...да кажа и аз отново.

Значи покарах шкодрата малко на бензин, малко разбирайте 100-тина километра, ама я поразтрих малко. Газ до дупка и да отваря и втрата клапа, че да се поизчисти карбуратора малко. Верно, че не я бях карал на бензин доса километри де, ама сега май има малко подобрение. Като казвам разтриване значи 100 км/ч на трета из баира и даже още над 100-те. Един приятел ми каза за някаква добавка за бензина, която изчиствала карбуратора. Ще пробвам и нея и ще ви кажа дали се оправил проблема.

Някой, ако има някакви предположения, мнения нека сподели ;) да се обменя опит е важно smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой, ако има някакви предположения, мнения нека сподели ;) да се обменя опит е важно smile159

Сняг запука, опит ... даваи гас до ламарината и ако изкара до напролет тогава я мисли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
При мен го има същото прекъсване само при равна газ, но не ми зацапва свещи и установих че проблема идва от агренажната верига. Поразхлабила се е и затова се явява това прекъсване. Смятам че като я сменя проблема ще се оправи!

 

Няма нужда да я сменяш - има една гяволия, която я връща в почти първоначален вид - нещо като начукване, т.е на всеки нит отстрани на веригата му удряш по един добър чук и той леко се сплесква и раздува цилиндърчето, в което е сложен. На края се получава доста стегната верига - от опит ти казвам, че работата е за половин час, а ефекта е отличен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.