Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Cadence Braking or Shutter Braking


Me4o_nyx_e_kyx*

Recommended Posts

Тъй като пуснах вече една тема, с една техника на спиране, реших да добавя още една.

Техниката пак е за спиране,подобна на Threshold Braking, но при ограничено сцепление (мокра настилка,сняг,лед и други).Тя се казва Cadence Braking (Cadence - ритъм,такт).Също и тя се използва, за спиране на автомобила с частично запазване на управлението.

Максималната спирачна сила се постига, когато има приблизително 10%-20% плъзгане между скоростта на спиращото колело (гума) и повърхността.След тази точка въртящото триене намалява рязко и хлъзгащото триене придобива по-голяма част от силата,която спира автомобила.

Cadence Braking се състои в натискането на спирачките значително бързо и целенасочено,в следствие, на което гумите да се заключват и отключват (блокират и отблокират).Това се прави за да се запази, от части, контрол върху управлението на колата.Въпреки, че Cadence Braking е ефективно на повечето повърхности, то не е такова относно най-бързото спиране на автомобила(Техниката, чрез която се опитва да се държат гумите в оптималната им спирачна сила се нарича Threshold Braking).

Cadence Braking (или която й да е друга техника, не биха имали голям ефект върху лед, на теория - Да, но на практика ,ледът може да бъде толкова хлъзгав, че няма да има значение - може би със зимни гуми разликата ще се усеща повече).Също на някои повърхности по-бързо спиране може да се постигне, когато се блокират гумите. Така под гумите може да се натрупа материал, който да допринесе за повишаването спирачния ефект.

В заключение ще кажа, че тези техники (Cadence,Threshold и Interference Braking) вече са напълно заменени от ABS.

 

Може да кажете, че темата е абсолютно същата като предишната, но техниките се различават.Отидите, пробвайте ги (на сухо и мокро) и ще видите, че не са така еднакви. :smt017

 

 

Източник: http://en.wikipedia.org/wiki/Cadence_braking

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубави теми са, нищо че "вече са заменени от АБС". То си е добре да се знае за случаите когато нещо се понамокри абс-а или просто някоя "гривна" му даде и фира и тогава си става същото като без АБС. Специално по темата за този Cadance Braking се сещам за един допълнителен ефект. Като натискаш и пускаш спирачката създаваш известно чувство на несигурност у засилилия се пилот на задния самолет и той ще не ще увеличава дистанцията, така че при последващ Threshold Braking вероятността за целуване отзад намалява. smile001 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.