Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

топъл старт на 2.0TDI


radoslv

Recommended Posts

На празен ход, със студено и гъсто масло, турбината се маже много лошо. На старото ми пежо изрично пишеше в книжката на студено да се пали и да се тръгва веднага при не по-високи обороти от 3000... Подгряването на място по стар москвичовски маниер разгонва фамилията на турбото. Вие си бръмчете с бензинките на място - лошо няма - но за дизелите е чисто умишлено убиване на турбината smile056

 

Също така гасенето на двигателя след продължително каране на висока скорост, особено лятото, води до прегряване на турбината. В книжките на някои модели пише изрично след движение по магистралата, като се спре, да се остави двигателя да поработи 1-2 минути на празен ход за да се охлади турбината.

 

Аз тези две правила ги спазвам вече трети автомобил с турбина и досега не съм сменил нито една. Вие правете каквото намерите за добре smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, тук ме хвърлихте в голям размисъл - шпора си с 130 км/ч часове по магистралата и трябва да спра на бензиностранция за зареждане. Какво правя?

- Спирам на бензиностанцията, НЕ изключвам двигателя 2 минути, и ЕДВА тогава отивам на колонката за да заредя ДИЗЕЛ.

 

Така ли?? :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми така се прави , бе момче ...Хе !!! ... , но може и да си бръмкаш пред колонката , или пък да спреш някъде да пуснеш една вода ( малко преди бенз'станцийката) ...................

пък и без туй не съм виждал да се редим на опашка за зарежадене smile004 smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, тук ме хвърлихте в голям размисъл - шпора си с 130 км/ч часове по магистралата и трябва да спра на бензиностранция за зареждане. Какво правя?

- Спирам на бензиностанцията, НЕ изключвам двигателя 2 минути, и ЕДВА тогава отивам на колонката за да заредя ДИЗЕЛ.

 

Така ли?? :?:

В бензиностанцията със 130 ли влизаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, тук ме хвърлихте в голям размисъл - шпора си с 130 км/ч часове по магистралата и трябва да спра на бензиностранция за зареждане. Какво правя?

- Спирам на бензиностанцията, НЕ изключвам двигателя 2 минути, и ЕДВА тогава отивам на колонката за да заредя ДИЗЕЛ.

 

Така ли?? :?:

В бензиностанцията със 130 ли влизаш?

 

 

Не знам как да го коментирам това! Като опит за отговор на въпроса ми или като нещо друго. Влизам с колкото влизам и до 5 сек. от влизането - спирам и изключвам двигателя! М/у карането ми със 130 км/ч и изключването на двигателя са минали 15-20 сек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след здраво натоварване на турбината наистина е добре да не се изключва веднага двигателя

това което е правилно според мен е:

да не чакаш до последния момент отбивката за бензиностанцията и после да скочиш на спирачките, а да изключиш от скорост 1 км. по-рано (примерно :) ) и по инерция стигаш до отбивката. така хем скоростта се намалява плавно, хем турбината вече е охладена...един вид всички са доволни :lol:

или не гасиш двигателя веднага, а изчакваш малко...докато си свалиш колана, вземеш нещата от колата, свалиш панела на касетофона...и то минали 30сек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след здраво натоварване на турбината наистина е добре да не се изключва веднага двигателя

това което е правилно според мен е:

да не чакаш до последния момент отбивката за бензиностанцията и после да скочиш на спирачките, а да изключиш от скорост 1 км. по-рано (примерно :) ) и по инерция стигаш до отбивката. така хем скоростта се намалява плавно, хем турбината вече е охладена...един вид всички са доволни :lol:

или не гасиш двигателя веднага, а изчакваш малко...докато си свалиш колана, вземеш нещата от колата, свалиш панела на касетофона...и то минали 30сек.

 

е тва е отговор smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Моля предложете някой майстор в София който е слагал реле и съпротивление да го излъжа темп. датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте. От 2 год. и половина имам Октавията (1.9 ТДИ- 90 к.с.- AGR) и още откакто я купих като загрее до 90 градуса двигателя палеше трудно. Купих нов акумулатор "BERGA" 74Ah с усилен стартов ток, свалих стартера, смених му втулките, четките и гресирах редуктора (след манипулациите по стартера направо щеше да изкърти стенда в сервиза), препипах всички кабелни връзки, но ефекта беше временен. Бях вдигнал ръце.

Днес най- накрая реших този досаден проблем чрез поставяне на съпротивление на темп-я датчик, пускано от реле, управлявано от бобината на стартера. По този начин при завъртане на ключа да запалите се развърта стартера. Бобината му дава "+" сигнал на релето, което включва съпротивлението и се подава "изкуствена" информация на компютъра, чрез съпротивлението, че двигателя е студен за да пусне повечко гориво за запалването САМО докато върти стартера. След като пуснете ключа, стартера спира, изключва релето, което изключва съпротивлението и компютъра започва да си приема реалната информация от темп-я датчик. Най- важното е, че няма НИКАКВИ странични ефекти!!!

Сега колата пали от четвърт, не дава да пипна ключа. Все едно сега излиза от магазина. Много съм доволен smile092 .

Препоръчвам горещо тази манипулация на всички, който имат проблеми с топлото палене и нямат възможност за смяна на чипа на любимите си тди- та.

Поздрави и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако релето,което ще сложиш е реле за време (изключва реалните стойности от температурния датчик към компютъра за няколко секунди,докато трае паленето) мисля, че ще бъде най-добре. По въпроса за препрограмирането на паметта (чипа), може само паленето да се оправи, не е нужно да е тунингована колата, за да пали лесно и цената е по-ниска за услугата. А на най-висока предавка на магистралата с 130 км./ч не е проблем да загасиш на бензиностанцията,защото оборотите на мотора не са толкова високи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софтуерното оправяне на проблема ие най препоръчително.Който иска да заповяда до Варна ;) По ефтино е от нов стартер, нов акумулатор,а и няма отрицателния ефект на ненужно изфорсирване при запалване когато е със съпротивление.

Не се страхувайте от тази намеса в софтуера.Ще променя само нужната карта на вашия софтуер,няма да се "чипосва"-тоест да се променят други карти ако не желаете разбира се ;)

Няма да се записва друг цял софтуер ако от това се притеснявате.....

Но пък може да се комбинира със софтуерно затваряне на агр-а на п.д. моторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз направих манипулацията със съпротивлението, защото ми реши проблема с "топлото" палене и всичко ми излезе около 5лв. Иначе съм решил малко по- нататък да си сложа направо чип, с който да вдигна и мощността, съответно с новият софтуер и паленето ще е на 6 и ще махна съпротивлението. Можеше да изтърпя още някой месец, но си ме човъркаше отвътре да пробвам със съпротивление smile021.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.