Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Стига "гражданска отговорност" на калпак!


NightSpirit

Recommended Posts

Асоциацията на застрахователите, както всяка година по това време, повдигна въпроса за радикалното поскъпване на задължителната автомобилна застраховка "Гражданска отговорност". Искането им полицата да скочи на 300 евро съвсем логично предизвика бурно възмущение в интернет форумите. Аргументът на застрахователите е един-единствен - катастрофите в България упорито се увеличават, а това повишава разходите на компаниите. Факт.

 

Когато говорим за задължителната застраховка, покриваща щети от катастрофи, трябва да сме наясно, че постановката на въпроса е абсолютно несправедлива. Ощетени в случая са не застрахователите, а добросъвестните шофьори. Заради порочната уравниловка при сключването на полицата България се натоварва с един много тежък проблем - около 20% от автомобилите, регистрирани в КАТ, не са застраховани. Това е повод за Брюксел периодично да ни критикува, тъй като европейското изискване е минимум 90% от автомобилите да са застраховани. Комисията за финансов надзор (КФН), която регулира застрахователния пазар, непрекъснато настоява за свирепи мерки срещу незастрахованите, като например колите им да се спират от движение. Най-безумната акция беше задължителната смяна на номерата преди три години с лъжата, че уж са задължителни новите табели със знака на ЕС. Дори организирането на само този кошмар за шофьорите показва, че

 

на проблема се гледа високомерно

 

Според застрахователния кодекс всеки собственик на автомобил е длъжен да го застрахова независимо дали го кара или не. Последното е много важно, тъй като част от пенсионерите по обясними финансови причини ползват старите си автомобили,за да се придвижват до вилата или до лозето, при това предимно лятно време. Ако на един такъв "неделен" шофьор застрах овката му изтече през октомври, той ще сключи следващата си полица (ако въобще я сключи в изчакване на по-добри времена) едва през април, тъй като дотогава не възнамерява да шофира. Следващата категория неплащащи са хората, пребиваващи за известно време в чужбина без личната си кола. Няма човек, който да хване самолета и да се върне в България само защото Гражданската му отговорност вече е без покритие. За съжаление няма статистика, която да каже какъв е делът на тези две категории незастраховани, но със сигурност те са съществена част от онези проблемни 20%. Третата категория, разбира се, са недобросъвестните, които пресмятат така - една полицейска глоба на няколко години веднъж си струва повече, отколкото всяка година по 200 лв. застраховка.

 

КФН и правителството би трябвало да са наясно, че в страните от Европейския съюз проблемът със задължителната застраховка отдавна е решен с

 

индивидуален подход към всеки шофьор и неговия автомобил

 

В Германия например няма такова нещо "цена на застраховката". Колко ще плати шофьорът Х зависи от поне 20 неща, а интернет изобилства от сайтове, на които всеки може да сметне индивидуално за себе си колко ще му струва и да сравни условията на всички застрахователи на пазара. И понеже става дума за истински пазар, конкуренцията между компаниите е бясна. Така че застраховката може да варира от 160 до 1000 евро в зависимост от това колко мощна е колата, кога е произведена, какво показва статистиката относно катастрофите с този модел, колко души карат колата, на колко години са, возят ли се в нея малки деца, какъв стаж има шофьорът, от какъв пол е, колко и какви нарушения има през годините, в какъв район живее - с повече или по-малко произшествия, кара ли въобще колата, дали застраховката е комбинирана с каско и т.н., и т.н. От всички тези параметри се съставя математическа формула, която изчислява точния процент, който има да плаща шофьорът. Индивидуално и справедливо.

 

Затова, когато КФН и българските застрахователи се впускат да увеличават безразсъдно застраховките или да спират коли от движение, по-редно би било преди това да отговорят кога справедливият метод ще стане практика и в България. Иначе ще бъде илюзия да се надяват, че добросъвестните шофьори ще продължат да се примиряват, когато ги приравняват на убийците на пътя.

 

http://dnevnik.bg/analizi/2009/09/29/791836_stiga_grajdanska_otgovornost_na_kalpak/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявай, че не пиша точно по темата за ГО, ама мен лично друго ме притеснява: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=138920

 

"Годишна екотакса върху автомобилите ще бъде въведена в България от догодина, за да се компенсират загубите от премахването на акциза. Това обсъжда работна група на екоминистерството и на финансите, съобщи зам.-министърът на околната среда Чавдар Георгиев.

 

Размерът на таксата ще е в зависимост от екостандарта на двигателя - колкото по-стара и неекологична е колата, толкова повече ще се плаща. Така най-високата сума от 250 лв. ще е за возила, произведени преди 1992 г. За новите тя ще е 100 лв. “Точният размер на тарифите все още се уточнява”, обясни Георгиев.

 

Имало вариант правителството да приеме и по-усложнена схема, при която да се отчита не само стандарта на двигателя, но и вида гориво.

 

Не било изключено за дизел отпреди 1992 г. екологичният налог да надхвърли и 1000 лв. Точният размер щял да стане ясен до 2 седмици.

 

"Освен попълване на дупката в бюджета от акциза, такава екотакса ще има и стимуилиращ ефект за подновяване на автопарка", обясни Георгиев. Приходите пък щели да се използват за проекти за очистване на въздуха.

 

Отмяна на акциза върху автомобилите над 163 конски сили от началото на следващата година одобри вчера на второ четене бюджетната к" в МФ Людмила Елкова пред "24 часа". Според експертите на финансовото министерство въвеждането на регистрационна е в по-голям синхрон с ЕС, където такъв данък има. От финансите изчисляват дупката в бюджета от отмяната на акциза на 20-30 млн. лв. Сумата е била около 60 млн,, но имало рязък спад в покупките на автомобили, който се очаква да продължи и догодина."омисия на парламента.

 

"Трябва внимателно да се обмисли дали да се въведе екотакса или регистрационна", коментира шефката на дирекция "Данъчна политика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами - на път е да се осъществи мечтата на някои, които не искат да има стари автомобили по пътищата - как? Ами - като се забранят. Дали ще стане... ще видим. И въпреки това - нямам нищо против да платя 1000лв и да карам стара кола - въпросът е - къде ще отидат тия пари - кой ще контролира за какво отиват..??!?!! "държавата" ?? smile011 smile011 :smt0344 :smt0344 Иначе - да се схваща като "Глоба за притежаване на стар автомобил!" Автомобилът има и емоционална стойност понякога бе идиоти мръсни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо не знам от къде да почна, все гледаме и правим както било другаде, ние сме си в България и тук е различно, дали ГО ще е 300 евро, ако имам ЗК може и 1000 да е, за мен екстра, защо обаче никой не казва, гледа се да се взимат повече пари, е да цената, ако е 300 евро ще се плати от 50% примерно, така, че спокойно за това съм сигурен и от опита си в последните 10год. в застраховането, да се плаща различна цена според ПТП, те сега КАТ не идват на тях, а ние за статистика говорим ццц, скоро поне не, дали и цвета и миризмата ми ще имат значение накрая, аз може да карам 10 служебни коли и тогава, да се регистрира на майка ми...

 

За акциза хватката е пак следната, да вземам по-малко пари от повече хора, демек по-бедничките, а тея дето сега имаха пари за акцизи пак са на далавера, акциз 5000-10 000лв., еко такса 250-500лв., а тези като мен и повечето тук + 250-500лв., ако някой ми даде логично друго обяснение евала, а за по-старите коли, кой каквито възможности има това кара, забраната е изключена според мен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами такива като мен,които са си платили 200 лв екоткса при регистрирането на автомобила горът .Кеф а да плащаш всяка година екотакса и да караш с бокук горива и после "много мръсен тоя въздух".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека го направят както другите страни нека е 300 евро, но да е на човек а не на кола, на запад човека се застрахова и си кара колите, аз имам 3 Шкодички всичките са преди 90г, просто няма как да ме накарат да платя за всичките по 300 евро.

Другото е на следващата година ако нямам произшествия да ми я намалят на 200, по следващата на 150 и т.н. ако пък предизвикам произшествие да я направят 400 и т.н.

А най-големият проблем е че неплащат "Калник за Шкода 89г - 15лв." като питам "Къде се продава 15лв че да си купя няколколко" ми се отговаря "По нашите разценки е толкова"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно те подкрепям!

Май само вземат повече пари на младите шефиорчета,а за примерните и внимателни дето не допускат катастрофи никво намаление няма!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм съгласен с това, ГО да зависи от опитността на шофьора, възраст и т.н. Но тогава, жената ако вземе колата или дам колата на приятел (който няма собствена) да си свърши работа - тогава какво правим при евентуално ПТП???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че не може да е изгодно на всеки :? .

При N автомобила ползвани от N водача е все едно, дали се плаща на автомобил, или на водач.

При 1 автомобил ползван от N водача е много по-изгодно да плащат на автомобил.

При N автомобила ползвани от 1 водач е много по-изгодно да плаща на водач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо:

Ако се плаща на автомобил - няма как да се отчетат качествата на водача (сега ме питат кой е основния "драйвер" :mrgreen: )

Ако се плаща на водач - няма как да отчетат какво кара - нова кола или стара "барака".

 

Изобщо задачата е с доста неизвестни... :-k

 

Въпреки че у дома шофьорите са повече от колите, личното ми мнение клони към плащане на водач. Все пак опита си е опит. Ако го имаш, ще знаеш как се кара една или друга кола и ще се съобразяваш с качествата и възможностите им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но да е на човек а не на кола

Това е!

абе и това не ще да е, защото може да има бедно семейство с една кола и няколко шофьора... :?

 

Затова, когато КФН и българските застрахователи се впускат да увеличават безразсъдно застраховките или да спират коли от движение, по-редно би било преди това да отговорят кога справедливият метод ще стане практика и в България. Иначе ще бъде илюзия да се надяват, че добросъвестните шофьори ще продължат да се примиряват, когато ги приравняват на убийците на пътя.
Начин има, само дето е по - лесно всичко да бъдат резнати през кръста. Ние като добри овце така или инъче сами ще се наредим на опашката да си платим.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде наближава края на годината и се почна:

 

Автозастраховката скача със стотачка

При три катастрофи плащате двойна "Гражданска отговорност"

 

 

"Гражданска отговорност" скача със стотачка. 250 лв. подгони задължителната автозастраховка за най-ниския клас автомобили в някои компании. "Дженерали" е вдигнала сериозно тарифите, и то в Деня на застрахователя, показва проверка на сайта на дружеството. За най-ниския клас автомобили с двигател до 1600 куб. см и софийска регистрация полицата вече струва 254,40 лв. Цената е валидна, ако през последната година водачът няма катастрофи. Ако обаче е причинил дори едно произшествие, сумата скача на 268,40 лв. Ако катастрофите са две, вече дължите 416 лв. Джигитите на пътя пък ще трябва да си купят полица за 686,40 лв. За коли до 2000 кубика без катастрофи полицата излиза 274,40 лв. Още 19 лв. ще трябва да извадите, ако двигателят ви е до 2500 куб. см. За най-мощните лимузини "Гражданска отговорност" струва между 585,40 и 1540,40 лв., ако съответно нямате ПТП или пък те са повече от три.

В повечето компании също планират поскъпване на задължителната автозастраховка в близко бъдеще. От "Бул Инс" съобщиха, че вече са внесли в Комисията за финансов надзор предложение с новите тарифи. До седмица се очаква те да бъдат одобрени, след което да влязат в сила. Още лятото компанията обяви, че до края на годината предвижда около 10% увеличение на цените по "Гражданска отговорност". До края на месеца "Булстрад" също ще има нови, по-високи цени, съобщиха източници, близки до компанията.

Засега обаче тарифите им са сред най-атрактивните. За софийска кола с двигател до 1300 куб. см например полицата струва 164 лв. От "Армеец" съобщиха, че ще следят внимателно развитието на пазара и ще преценят дали ще предприемат увеличение на цените до Нова година. Оттам обясниха, че преди няколко месеца вече са имали такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен трябва да е на водач, колата няма абсолютно никакво отношение към екземпляра, който я управлява. Това не е социална политика, за да плащаме всички, заради тези които имат нужда (т.е. че са виновни за ПТП). Също така, какво значение има мощността й, с какво една разпилена малолитражка с 18 годишен пикльо е по-сигурна (евтина) от улегнал чичо в 3000 кубиков дизел, да не казвам че е точно обратното ... ама така нали чичото ще си плати, щото има пари, и даже дай да плати за трима безотговорни пикльовци ??? още повече, че за кубиците и колите има въведени еко такса и данък (който също се ичислява на база еко норми, ама на кой му пука, че за едно и също нещо плащаме по 3-4 пъти).

и тн ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

To aко я направят на калпак ясно, че и тая глупост с мощността ще отпадне - премията трябва да зависи само от стажа и досието на шофьора... макар че има и такива /като жена ми/ дето са с над 10 г. стаж, но отогава са сядали 10 пъти да карат, пък някой /за разлика от нея/ дори не осъзнават, че не умеят да карат и че другите шофьори не са длъжни да ги пазят, как ще отчетат застрахователите тоя фактор не знам... абе май не става номера "и вълкът цял, и агнето сито" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата също има нямкаква значени защото ако караш S-класа, колата сама си спазва дистанция сама набива спирачки ако нещо се случи и ти не ги натиснеш навреме, има сензори за предпазване на катастрофи на пешеходци и т.н., някои Волва имат подобна система също, данеговорим за системи като ESP които ти помагат при заледен, мокър или просто хлъзгав участък, най-елементарният ABS може да те спаси в определени ситуации.

 

Но той човек като си мо иде от вътре все ще намери начин да катастрофира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера защо единия тип застраховка трябва да изключва другия. Ако една кола е минала технически преглед то какъв е проблема да не й се прави застраховка, но да може да се кара от човек, който има индивидуална застраховка. В същото време, ако един човек е минал технически преглед(има книжка) какъв е проблема да се качи в кола, която има застраховка, а човека няма... То бива и бива ама ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.