Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Масло скоростна кутия "фелиция"


barabonka

Recommended Posts

Колега , отвиваш пробката на скоросната кутия и източваш маслото (желателно е смяната да я направиш след продължително каране - тогава маслото е загрято ). Изчакваш 10 минути докато маслото изтече напълно -след което затягаш пробката . Наливането на новото масло става , като махнеш жилото за скоростомера и налееш маслото през фуния . Сипваш към 2.4 литра и проверяваш нивото ( нивото се проверява чрез жилото на скоростомера ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
Колега , отвиваш пробката на скоросната кутия и източваш маслото (желателно е смяната да я направиш след продължително каране - тогава маслото е загрято ). Изчакваш 10 минути докато маслото изтече напълно -след което затягаш пробката . Наливането на новото масло става , като махнеш жилото за скоростомера и налееш маслото през фуния . Сипваш към 2.4 литра и проверяваш нивото ( нивото се проверява чрез жилото на скоростомера ).

Колегата много точно и с последователност ти даде насока,аз обаче се чудя дали си струва да се занимаваш и цапаш,а и отнема доста време и нерви/маслото е много гъсто и тече бавно/.Пазиш и да не олееш и се клепаш яко.Тази манипулация ти коства 5лв. в сервиз поне в Пловдив в сервиз Люси ми взеха толкова.Ти си прецени доколко си заслужава да се занимаваш сам. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2,4 не беше ли за чисто нова кутия, в старата винаги остава някакво масло. Пробвай с 2 и провери нивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Ще ползвам темата на колегата за един бърз въпрос:

Капацитета на кутията е ясно, че е 2.4л, на всички ни е ясно, че щом е стара кутията няма да събере 2.4л... Това е ясно, обаче никой от вас не пише какво точно е маслото, което следва да се налива.

 

Много ми и интересно, защото гледам в няколко източника и по модела на Фела-та, която кара брат ми ('99, 1.3карб.) излизат няколко вида:

75W80

75W90

80W

дори и

80W90

 

Какво масло точно трябва да се налее, защото така или иначе е със свалена дясна полуоска и момента ми се струва безкрайно подходящ за смяната му smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля да си купя 3 литра масло от Еуратек - 20лв за литър, за всеки случай, но да го сменя сам. Дали някой от по-опитните съфорумници би могъл да публикува снимка или скица с въпросното място, откъдето се долива, че се дзверих за жило, но не видях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля да си купя 3 литра масло от Еуратек - 20лв за литър, за всеки случай, но да го сменя сам...
20 лева??? smile118 За какво ти е това. По-добре си купи масло за 9 - 12 лв. и закарай колата да ти го сменят. Дори и да не е Приста (аз карам с Приста 80W90 и нямам грижи) пак има масла на нормални цени. Защо трябва да платиш и печалбата на ЕТ.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото по марка си го избираш според цената,а за вискозитета - на първите Фаворити даваха маслото да е 80W90, но после го промениха на 75W90, а на Фелицията и дават 75W80, 75W90. По принцип всичките добре понасят по - редките масла и не дава проблем с превкл. на предавките на студено. Сипвал съм гъстото 80W90 и зимата се опитваше да тръгне и на свободна от скорост :) , а превкл.докато не се стоплеше маслото. А за мястото на жилото, ами хвани се за по - дебелото жило което идва от към купето и виж къде отива надолу към скоростите. Не развивай жилото от привода , ами направо развй с девет болчето на законтрящата планка.От там се налива маслото с дълга фуния. Налей 2л. и гледай дали е до ръба накойто упира зъбното колело (това е издатъка който се вижда във отвора), маслото трябва да е малко над този ръб. 2.4л събира като нова , при източване остават около 0.2 - 0.3л в скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите.Мисля да взема вече фукс или шел - около 15 лева са, болта го видях, остава търсене на дълга фуния...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сам сложил ACDelco, такъв боклук няма!!! Сега се едно карам Газка или Зил де да знам ама не като на шкоде!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели какъв точно е проблема - Газка или Зил означава, че ти влизат трудно скоростите ли? Поне при мен няма такива /д/ефекти, дори е точно обратното...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да влизат много трудно, преди смяната на маслото не съм имал проблеми незная с какво масло е била преди да сложа ACDelko-то, но след него е ужас!!! Еми то и съединителя и смених ама да ти кажа все си мисля че е от маслото, ама то може ли да знаеш!!! ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да влизат много трудно, преди смяната на маслото не съм имал проблеми незная с какво масло е била преди да сложа ACDelko-то, но след него е ужас!!! Еми то и съединителя и смених ама да ти кажа все си мисля че е от маслото, ама то може ли да знаеш!!! ](*,)

 

Не е от маслото това колега :) Съединителя регулиран ли е след като е сменен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес купих масло Шел 75В90 и заседнах под колата, източих старото, което на цвят беше като боза, пълно с дребни боклучета. За наливането, точно както ми описахте се отвърта болтчето 9, издърпва се планката, след това се издрърпва и жилото. Вътре остава малка пластмасова ос със зъбчатка на нея. Внимателно я издърпах нагоре, сложих една малка фуния от кухнята на майка ми и налях новото масло. Излезнах да я поразходя и с изумление установих изключителна приятна и лесна смяна на предаваките, докато не превключих от 3та на 2ра. Забелязах леко затруднение и шум при превлючването, повторих упражнението и шумът остана. Не е силен шум и трудността не е особена. Проблемът е само при превключване от по-висока предавка. Имам ли повод за притеснение? Възможно ли е да е синхронизатор? Колко време може да изчака? Подлежи ли на ремонт или да търся по моргите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес купих масло Шел 75В90 и заседнах под колата, източих старото, което на цвят беше като боза, пълно с дребни боклучета. За наливането, точно както ми описахте се отвърта болтчето 9, издърпва се планката, след това се издрърпва и жилото. Вътре остава малка пластмасова ос със зъбчатка на нея. Внимателно я издърпах нагоре, сложих една малка фуния от кухнята на майка ми и налях новото масло. Излезнах да я поразходя и с изумление установих изключителна приятна и лесна смяна на предаваките, докато не превключих от 3та на 2ра. Забелязах леко затруднение и шум при превлючването, повторих упражнението и шумът остана. Не е силен шум и трудността не е особена. Проблемът е само при превключване от по-висока предавка. Имам ли повод за притеснение? Възможно ли е да е синхронизатор? Колко време може да изчака? Подлежи ли на ремонт или да търся по моргите?

гъсто идва маи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм го регулирал, че незная от къде, да не е там дет се лови жилото за кутията на оная щангичка??? А на колегата от по горният ред, и на мойта фела и преди и сега ми влизат трудно скоростите от по-голяма предавка кам по-малка, дори има некжо ръкане от 3 на 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм го регулирал, че незная от къде, да не е там дет се лови жилото за кутията на оная щангичка??? А на колегата от по горният ред, и на мойта фела и преди и сега ми влизат трудно скоростите от по-голяма предавка кам по-малка, дори има некжо ръкане от 3 на 2.

 

Трябва да се регулира, оттам е наистина, по добре някой с опит да го направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък толкова опит не е нужен - само трябва да се държи контра при въртенето на гайката и отвреме навреме да поглеждаш в купето дали педала на съединителя се е изравнил с тоя на спирачката - чувал съм, че това е един вид грубо мерило за регулиран нормално съединител.

 

edit:

......

80W90

 

Карам с такова на AC Delco и дори през зимата нямам никакви проблеми

 

Малко се поправям - вчера мернах тубичката с остатъка в гаража, оказа се 75W90

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
за мястото на жилото, ами хвани се за по - дебелото жило което идва от към купето и виж къде отива надолу към скоростите. Не развивай жилото от привода , ами направо развй с девет болчето на законтрящата планка.От там се налива маслото с дълга фуния. Налей 2л. и гледай дали е до ръба накойто упира зъбното колело (това е издатъка който се вижда във отвора), маслото трябва да е малко над този ръб. 2.4л събира като нова , при източване остават около 0.2 - 0.3л в скоростите.
Какъв издатък, кой ръб на кво зъбно колело (жилото с се червяка ли се изважда)??? Колега нещо не ми е ясно!!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да стане по-лесно и бързо извади внимателно пластмасовото червяче и пъхи фунията на негово място. Аз не знаех, че се вади и се ядосвах, че много бавно се влива маслото, но после пробвах и стана!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.