Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Емблемата на шкода


corropt

Recommended Posts

Какво е и какво символизира??? На мен ми прилича на главата на някакво пиле, а някой ми беше казал че това е ръка, но защо е с дупка и има 3 пръста се чудя и затова не е никва ръка според мен????

Какво знаете по вапроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krankenstein :lol::lol::lol: много добро обяснение. Отдавна търся из сайтовете нещо такова и аз да покажа на един балък, че не е ръка с 5 пръста :evil: :evil: :twisted: :twisted:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единия от съоснователите на Лаурин и Клемент ходил до Америка и оттам довел един индианец, който му бил любимец и по-късно станал "талисман на Шкода". Но твърдо протестирам срещу марулите, които се появиха от Фелицията насам около чистия графичен знак. И затова си купих емблема от Фаворит и смея да твърдя - няма друга толкова стилна Фелиция!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да цитирам Лорда от една много-много стара тема във дир.бг :wink:

 

"Inache podrobno info za emblemata na Skoda ima na:

 

http://skoda.burncreek.net/skodalogo/

 

Ideqta shte dam za tezi koito ne mogat da si go prevedad.

 

Emblemata e prinzipno proizlqzla ot glava na Idianec!

 

Emblemata simvolizira:

 

Golemiq kryg simovilizra globalizym ,bezuprecnost na produkciqta ,zemnoto kylbo i sveta izobsto.

 

Peroto na Skodata (deto idva ot perata na indianeca)(ako iskate mu kazvaite krilo) simvolizira TEHNICESKIQ PROGRES , prodazbi po celiq svqt , gama ot ot avtomobili.

 

Vektor tam (kato kopie) naprednichevi metodi na proukciq ,kakto i kacestvoto na produkciqta

 

I nakraq malkoto oko na Skodata - preciznos na produkciqta ,VIZIA i tehnicesko syznanie.

 

Tva pak e samo prevod ot site-to preporycvam na seki da go razgleda."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Някой ще може ли да ми разкаже какво символизира "рошавото пиле" от емблемата на Skoda smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Славия лого (1895 - 1905)

Велосипеди и мотоциклети са направени в Mladá семинар Болеслав под марката Славия. Логото е на базата на колело с вар листа, които трябваше да символизират славянски народи. Имената на основателите на компанията (Laurin & Klement) са били добавени и по-късно се превръща в основен мотив за ново лого.

 

 

L & K лого (1905-1925)

 

Дизайнът на L & K лого е повлияно от Арт Нуво, артистичен стил в началото на 20-ти век. Инициалите на фирмата Двамата основатели са (вероятно във връзка с името Václav Laurin или лавров, Lat. Laurus Nobilis) заобиколен от лаврите си във формата на венец, който се свързва с победителите и на известния от дълбока древност. На лаврите вероятно предсказа успеха на L & K.

 

Шкода лого (1926-1933)

Коли са били произведени в Mladá Boleslav под марката Шкода от 1926. Въпреки че името на марката променило изцяло, под формата на ново лого продукт показва приемственост с предишния етап. Логото на Шкода е нов, с овална форма, но марката все още е доминиращ елемент в центъра и е заобиколен от лаврите си.

 

Шкода лого (1926-1990)

Логото с известната "крилати стрелка" е използвано за първи път през 1926 година. Произходът му е забулена в мистерия, понякога автор на идеята (на стилизирана глава на индийски носеше шапка с пет пера) се казва, че е търговски директор на Шкода Пилзен, T. Маглич. В синьо и бяло, кръгло лого, което да е приключила с право движещи крилат стрелка с стилизирана зъбно колело, в момента се използва за някои оригинални части Шкода (например върху стъкло и блокира двигателя).

 

Шкода Лого (от 1999 г.)

Въпреки, че логото на Шкода се разглежда като един от най-оригиналните и стилово чисти производствени търговски марки компания в света, автор на все още не е известна. В черно и зелено лого, което е било използвано от 1994 г., дава на марката Шкода по-голяма степен на оригиналност - черен символ на сто годишна традиция, зелени signalises околната среда производство.

> размяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че е стилизиран индианец, има и тема във форума, потърсета. Един от основателите на Шкода е ходил в Америка и е станал голям приятел с местен индианец, който е довел и в Европа.. та никакво пиле не е...

smile091 smile091

 

Ето ви я темата:

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... 55cdbb28fd

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко са се оляли със стилизацията обаче. Трудно би ми хрумнало, че е индианец, особено като знам какви са чешките традиции в индианската култура :lol:

 

Все едно Harley Davidson да сложи на емблемата си халба бира :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за неща случили се през 19-ти и началото на 20-ти век, сега сме 21-ви. Хората са мислели по различен начин, който според мен е бил по-добър(не е имало толкова голяма комерсиализация която да опропастява добрите технически и творчески идеи - лично мнение). Малко странно ни изглеждат от днешни дни погледнато, но просто няма как да си представим какво е било навремето. Почти няма живи свидетели на тези събития. Всъщност да стилизираш индианска глава тогава може би е изглеждало като да стилизираш марсианска днес(ако марсианци се открият и ги видим как изглеждат)

Прочети в другата тема поста на LordDigital за да видиш какво се е имало предвид по елементите на емблемата :)

 

Емблемата е принципно произлязла от глава на индианец!

 

Емблемата символизира :

 

Големия кръг символизира глобализъм, безупречност на продукцията, земното кълбо и света изобщо.

 

Перото на Шкодата, (дето идва от перата на индианеца, ако искате му казвайте крило) символизира техническия прогрес, продажби по целия свят, гамата от автомобили.

 

Вектора там (като копие) - напредничави методи на продукция, както и качеството на продукцията.

 

И накрая - малкото око на Шкодата - прецизност на продукцията, ВИЗИЯ и техническо съзнание.

 

 

mod edit pow: Аааа, да превеждам цитати на маймуница по нощите - ужасТ. Жаден съм, не ми се превежда :smt030

 

Edit: Мерси за превода, така е - като мене ме мързеше - прехвърлих го на другарчето. Ще трябва да се черпим smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Единия от съоснователите на Лаурин и Клемент ходил до Америка и оттам довел един индианец, който му бил любимец и по-късно станал "талисман на Шкода"...

някъде съм чел, че въпросният индианец е бил нечий прислужник, но какъвто и да е бил той, идеята че това символизира емблемата на skoda ми е малко нелогична. аз съм по - склонен да вярвам на идеята, че това е стилизирана крилата стрела, къде крилото символизира свободата, а стрелата - целеустременост.

The logo with the famous “winged arrow” was first used in 1926. Its origin is shrouded in mystery, sometimes the author of the idea (the stylised head of an Indian wearing a headdress with five feathers) is said to be the commercial director of Škoda Plzeň, T. Maglič.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

А аз съм чувала,че е тръгнало от там когато някакъв инженер е показвал нещо на техник и машината му срязва единият пръст т.е показалеца.И ако си поставите ръката пред очите разперена с петте пръста и сгънете показалеца ще видите,че има смисъл и от там идва идеята.Поне така съм чувала s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз съм чувала,че е тръгнало от там когато някакъв инженер е показвал нещо на техник и машината му срязва единият пръст т.е показалеца.И ако си поставите ръката пред очите разперена с петте пръста и сгънете показалеца ще видите,че има смисъл и от там идва идеята.Поне така съм чувала s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз съм чувала,че е тръгнало от там когато някакъв инженер е показвал нещо на техник и машината му срязва единият пръст т.е показалеца.И ако си поставите ръката пред очите разперена с петте пръста и сгънете показалеца ще видите,че има смисъл и от там идва идеята.Поне така съм чувала s_flag

 

smile091

Това не го казвай пред повече инженери. За времената ,за които говорим инженерът, лекарят и учителят са били хората, които реално са можели да направят нещо за обществото и затова са били уважавани. Те са били тогавашния ГУгъл хахаха.

Един инженер винаги може да се научи да лепи плочки в банята, досега не се е намерил техник, който да конструира космически кораб. Когато се намери, тогава подобни вицове ще вървят. Както казваше един колега 'аз разбирам доста повече от човешка психология, отколкото ейчарката във фирмата от интегродиференциални уравнения'.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз съм чувала,че е тръгнало от там когато някакъв инженер е показвал нещо на техник и машината му срязва единият пръст т.е показалеца.

 

 

Това и аз съм го чувал от кръчмарски разбирачи. :lol: И като му паднал пръста и инжинера казал ШКОДА, което пък значело ''жалко'' smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не го казвай пред повече инженери. За времената ,за които говорим инженерът, лекарят и учителят са били хората, които реално са можели да направят нещо за обществото и затова са били уважавани. Те са били тогавашния ГУгъл хахаха.

Един инженер винаги може да се научи да лепи плочки в банята, досега не се е намерил техник, който да конструира космически кораб. Когато се намери, тогава подобни вицове ще вървят. Както казваше един колега 'аз разбирам доста повече от човешка психология, отколкото ейчарката във фирмата от интегродиференциални уравнения'.

 

Казвам какво съм чувала,нали за това е форума да си помагаме и да споделяме.Тръгнала съм да разправям пред инженери :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.