Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Тиквата е!!!


faraona

Recommended Posts

първо си провери дали не е пропаднала 3-та риза

ако е сменяй пръстени сложи по 2 от тънките

...

Алеле майко, гениалности!!!! Това да не баница: Режа па яж!!! Ама дали с два тънки ШЪ влезне в нормите на задигнатост на ризите ? То това се мери с микрометърен индикатор (уреда с кръглото часовниче) и специална стойка. Почистват се леглата на ризите в блока със специална фреза + това има и допуски за надстърчане на две съседни ризи ! Но щом е казал bega4kata smile126 smile126 smile126 : слагай две от тънките и не му мисли!

А относно нуждата за шлайфане на главата , да първо се мери и после се шлайфа , но при изядена глава от кофти антифриз при гарнитурата , май е по- добре директно да се шлайфне малко за да се преместят поне малко язвите настрани от гарнитурата и после задължително G12 !

И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРИ СВАЛЕНА ГЛАВА ДА СЕ ПОЧИСТИ ГНЯСТА ОКОЛО 4-ТИ ЦИЛИНДЪР!!!!

=D> :smt017 smile159
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    10

  • faraona

    9

  • Spido Rapido

    6

  • The Best Forman

    3

Най-много писали в темата

то това е ясно че ще се чистят боклуците, ама интересно ми е, че клапаните доста ми тракаха. има ли вариант това тракане да спре или да поутихне малко. мислех, че са хлабави(натегнах ги колкото е по книга и тракането се усили драстично smile048 ) после си ги отхлабих пак. как аджаба да спра тракането :-k ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както си съборил всичко огледай кобилиците ... местата където контактуват с клапаните са покрити с по - мек метал , който се подбива и край с реглажа ... ако има такива места мини леко с нещо пилещо така , че да се загладят повърхностите и ще можеш да ги регулираш нормално тогаз ... също промий хубаво кобиличковия механизъм така , че да се движат свободно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе пилене на кобилиците :-k :-k [-X (това го правят псевдо майсторите от Горублене преди да продадат автомобила с мисълта :"то този който я купи да му мисли!") в мястото на контакт кобилицата има закалка(цементация) която не можеш да възтановиш с пилене. По - добре си купи нови кобилици ако са наранени твойте, не са толкова скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледах снимката на faraona на двигателя със свалената глава , нека ви светна на един малък трик: навивате един болт за глава до край на мястото м/у 1 и 2 цил. от към разпр. вал, отбелязвате до къде е стигнал. Давате на стругар този болт с мярката да ви направи 2бр. подобни , но от там където е мярката да е глава , а не стебло, също така да ви направи две дебели (2-3 мм) шайби така, че като ги навиете м/у 1-2 и 3-4 да можете да фиксирате ризите да не се местят дори и да завъртите коляновият вал. Правенето на болта е от стругар, защото такъв болт М11Х1.25 моооого трудно се намира. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е за това не обичам майсторите ... за да си вържат гащите - всичко ново ... то лошо няма така се гради име и се пазят клиентите , ама питаш ли тоз дет дава парите добре ли му е , щот то е лесно - една гарнитурка 8 лв. един шлайф 40 - 50 и после се почва кобилички , болтове и пр. и пр. ... е така преди 10 години ме изклатиха та вкарах 100 и кусур за болтове на главата , зарад една плашка дето струва сигурно по - малко от 10 лв. и сега като се сетя за тях си ги вадя забърсвам им прахта , удрям си ги у главата и пак ги прибирам най - отдолу у шкафа ... по повод кобиличките мога да кажа , че вече повече от 60 000 км. карам с едни такива пилени ( с гумена подложка и фина шкурка на флекс ) и оплакване нямам ... то се вземат десети колкото да се изравни подбитото , а не се жули до откат ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кобилиците са най-малкия проблем! Единият болт на главата изкара алуминиеви стружки. ](*,) Както си дозатягах и болта уж е стегнат пък се суче. Като го отвих установих, че в резбите на болта има стружки. Вътрешните резби бяха старателно почистени и обезмаслени, болтовете пробвах на ръка затегнаха се до дъно леко и меко, а виж какво се получи. Какво се прави в тази ситуация? smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кобилиците са най-малкия проблем! Единият болт на главата изкара алуминиеви стружки. ](*,) Както си дозатягах и болта уж е стегнат пък се суче. Като го отвих установих, че в резбите на болта има стружки. Вътрешните резби бяха старателно почистени и обезмаслени, болтовете пробвах на ръка затегнаха се до дъно леко и меко, а виж какво се получи. Какво се прави в тази ситуация? smile012

 

Затова се сменят болтовете с нови винаги като се отваря главата. Иначе все някой ще бъде късметлия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кобилиците са най-малкия проблем! Единият болт на главата изкара алуминиеви стружки. ](*,) Както си дозатягах и болта уж е стегнат пък се суче. Като го отвих установих, че в резбите на болта има стружки. Вътрешните резби бяха старателно почистени и обезмаслени, болтовете пробвах на ръка затегнаха се до дъно леко и меко, а виж какво се получи. Какво се прави в тази ситуация? smile012

 

Затова се сменят болтовете с нови винаги като се отваря главата. Иначе все някой ще бъде късметлия...

 

да ама стружките са алуминиеви и идват от резбата на блока...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първо си провери дали не е пропаднала 3-та риза

ако е сменяй пръстени сложи по 2 от тънките

...

Алеле майко, гениалности!!!! Това да не баница: Режа па яж!!! Ама дали с два тънки ШЪ влезне в нормите на задигнатост на ризите ? То това се мери с микрометърен индикатор (уреда с кръглото часовниче) и специална стойка. Почистват се леглата на ризите в блока със специална фреза + това има и допуски за надстърчане на две съседни ризи ! Но щом е казал bega4kata smile126 smile126 smile126 : слагай две от тънките и не му мисли!

А относно нуждата за шлайфане на главата , да първо се мери и после се шлайфа , но при изядена глава от кофти антифриз при гарнитурата , май е по- добре директно да се шлайфне малко за да се преместят поне малко язвите настрани от гарнитурата и после задължително G12 !

И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРИ СВАЛЕНА ГЛАВА ДА СЕ ПОЧИСТИ ГНЯСТА ОКОЛО 4-ТИ ЦИЛИНДЪР!!!!

оффф,не ми се спори...само ще ти кажа че имах 8 таксита с такива мотори.....и съм правил още не знам колко шкоди за над 10 год.си стаж като монтьор

айде замисли се колко са дебели пръстените

и за какви измервателни уреди ми говориш-слаш шублера и гледаш спрямо блока и спрямо другите ризи-това не съм сметнал за нужно да го обяснявам щото е ясно

замисли се и колко е дебела гарнитурата като е нова и колко става след като се стегне.....

за почистването под ризите също не съм сметнал да го отбележа щото пак е ясно на всеки нали.....ама пък чак специална фреза и т.н. както е по книга -няма нужда -вие в егати схемата го вкарахте колегата-въпроса е не да му вземем акъла колко много знаем,а да му свършим работа.....ще кашеш че самолетен двигател ше ремонтирате-даже на космически кораб smile091 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кобилиците са най-малкия проблем! Единият болт на главата изкара алуминиеви стружки. ](*,) Както си дозатягах и болта уж е стегнат пък се суче. Като го отвих установих, че в резбите на болта има стружки. Вътрешните резби бяха старателно почистени и обезмаслени, болтовете пробвах на ръка затегнаха се до дъно леко и меко, а виж какво се получи. Какво се прави в тази ситуация? smile012

 

Затова се сменят болтовете с нови винаги като се отваря главата. Иначе все някой ще бъде късметлия...

не се сменят за това

болтовете трябва да се омасляват преди да се завият-дори и главата им където ще натиска

не мисля че като си купиш нови кашкавалени болтове от магазина...ще са по-добри от оригиналните....е вече ако видимо имат разтягоне да/няма да обяснявам как се мери/ но обикновенно не е необходима замяна след 1-2-ро отваряне

резбата е повлякла /може би и още при развиването/защото гарнитурата е поизгнила и е пропуснала вода между резбата и болта и е оксидирало...или е останала вода/антифриз-да уточня че пак ще има забележки/при предишно сваляне на главата-не е почистено добре

много сте чели но нямате опит smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... айде замисли се колко са дебели пръстените...
Дебелините са 0,10мм и 0,14мм допустимо е слагането на макс 3бр. пръстена на една риза.
... за какви измервателни уреди ми говориш-слаш шублера и гледаш...
Използва се специална стойка - наподобяваща стугарски нож на която се захваща микрометър в единият край и се мери на четири точки на всяка риза, може да се използва и заготовка за стругарски нож и луфтомерни пластини. Ако се замислиш: зада имаш коректно измерване ти трябват две опорни течки- стойката опира от двете страни на ризата, а микрометъра на блока. Но шублера опира само на една точка от ризата това е предпоставка за грешка в измерването!
... за почистването под ризите също не съм сметнал да го отбележа щото пак е ясно на всеки нали.....ама пък чак специална фреза'''
При прогаряне на меден пръстен се получава изяждане на блока, както при главата изгоряла г-ра, главата я шлайфаш , а блока ???? - почиства се с фреза с специален водач. Имал съм случай да спукам блок м/у 2-ри и 3-ти цилиндър на сериозно прегряван двигател и малко по висока риза (надстърчаще с около 3 стотни над допистимите норми), което доведе до заваряване на блока и ако нямахме фрезата нямаше с какво да почисрим мястото от добавъчният материал. После този двигател завъртя над 150 хил. км на такси.

 

И като сме започнали да си мерим пи***те (измервателните иструменти smile048 ) - моят трудов стаж в сервизното дело е около 14г., като около 7 от тях като монтьор само на Шкоди и то предимно на моделите до фелиция. Баща ми е работил последните си 25г само с Шкоди (това значи и в годините на Мототехника) и е събрал доста голяма сбирка от специализирани инструменти. Това което го показват по каталозите - около 3/4 от тях ги имам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно болтовете: почистват се с телена четка , проверяват се за изтегляге (вижда се на око и се осеща на допир в горния край на резбата) - негодните се сменят, мажат се с масло и се завиват на старите си места - за целта при сваляне се маркират кой от къде е свален. Ако навиеш болт на друго място е предпоставка за завличане на резбата - все пак разтеглянето на болтовете е различно, а резбите в блока се разтеглят по съответният болт! При смяна на болт е желателно да се прокара резбата в блока с метчик - по обясними причини :D !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре добре

и човека като няма твойте специални инструменти и специална фреза....да не си прави колата и да не кара така ли

за да не ти стане проблем с пръстените и леглото-СИ ИМА ЕДНО МНОГО ПРОСТО РЕШЕНИЕ-КАЗВА СЕ Дирко,Вюрц и т.н.

Щото като са го мислили тоя мотор преди 50 години е нямало такива материали!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагат се нови ОРИГИНАЛНИ болтове не кашкавалени. Старите понякога са изядени и се случва докато ги развиваме дори да се изкривяват....Тя темата нещо май отиде на една страна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

viewtopic.php?f=1&t=13855&hilit=%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7

или със специален силикон по цялата площ на втулката и колкото изкара...
Така си върви още-изминава по около 10 000 км на месец.Като се счупи/започне са губи антифриз или издуха гарнитура/ще ти се обадя
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж bega4ka, не се заяждам и не искам да се smile096 , просто желанието ми е да се казва И какво се препоръчва по предписание от завода, а пък всеки има право да прави каквото си иска - да маже със силикон по ризоте, да слага два пръстена без да мери и т.н. М/у другото след като се премерят ризите се вадят и по предписание пръстените се мажат с нитроцелуозна боя за уплътнение :D ! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да се казва И какво се препоръчва по предписание от завода, а пък всеки има право да прави каквото си иска

 

Подкрепям Андрей с 2 ръце и 7 крака. Добре е да се казва как точно се ремонтира конкретният автомобил. В същото време наистина има и нови неща, въпросното Дирко, Виктор Раинц и т.н., които наистина съм супер доволен от тях като любител де естествено. Но не можете да си представите какъв кеф е да ти обслужат колата по точните препоръки на производителя. Така процедираше бащата на Spido Rapido, лека му пръст на човека. А бе - друго си е да се направи като в дебелите книги. Както се казва - четете тъпите мануали (RTFM) :smt034. А иначе - дай да го вържем това със свински опашки, с тел и силикон - да това е другия подход, който обаче показва известно неуважение към автомобила и към самия себе си. Но е по-малко времеотнемащ и по-евтин, а за съжаление точно в момента пък и това си е много важно. Така че smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дай да го вържем това със свински опашки, с тел и силикон
това беше тъп пример....в случая

като пише в дебелата книга че трябва да се сложи боя,значи не може да се сложи диркото smile175

на мойта Шкода завода препоръчва да карам с Шел или Кастрол,пък аз щот съм тъп карам с Мотул.Завода препоръчва да карам с притискател №хххххххх сега не ми се рови,а аз си сложих един малко по друг и т.н.-цял ден мога да давам примери

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трътла вече е на манежа! \:D/ smile152 smile152 smile152 ! И мощност и дойде от някъде :-k ! Имам едно питане обаче- трябва ли да се притяга главата след определени километри?(понеже съм чувал такива работи)... иначе колата работи супер!

за малко да забравя, с какво мога да промия двг от пресяканото масло :-k (като изключим маслата за промивка)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бега4ката ми беше казал на ушенце че двигателя най-добре се промива със ефтино масло,а относно главата ,ако е стегната като по книга....не пипай нищо :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам алуминиевите глави не се притягат допълнително след определен пробег, но май се правеше реглаж на клапаните след N км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва ли да се притяга главата след определени километри?(понеже съм чувал такива работи)...
[-X

само газ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Е,дойде и времето и на моята фела(1,3 карб. 2000г).Ясно е,ще се обезглавява,само не знам дали не е редно и мен някой да ме обезглави.Защо ли - ами разберете от следния въпрос "моля,да ми кажете как точно се слага термостата ... с пружината към малкия кръг,или към големия?" Вече ви е ясно,че най вероятно е от прегряване това духане на гарнитурата,ама сам съм си виновен,щото не проверих навреме(веднага след като я купих). Прочетох,че болтовете,закрепващи главата към блока,са обикновени шестостенни,като са пригодени и за шестограм,но да питам "Какви са болтовете,имат ли особенност,че да знам какъв инструментариум да си взема подръка?"

Ще помоля,ако знаете и имате желание,да споделите актуални цени на гарнитура(вакуумирана и "ефтина"),маслен филтър,евентуалнен шлайф на главата,май гумички на клапаните(така и така ще се отваря).

 

Приемам съвети,за да протече един перфектен ремонт.Колата е карана такси и по километраж е на доста километри,но от наблюденията ми до този момент не би трябвало да има износени ризи или кофти сегменти.

 

Стискайте палци и ми пожелайте успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.