Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

спешна помощ за невежа :-) (за 120l иде реч)


bam_bam_dido

Recommended Posts

Здравейте на всички,

Наскоро кръсникът ми подари старата си 120L. колата си работеше горе долу. имаше проблеми със спирачките и със запалването, както и с форсирането-като дадеш газ "хлъцва" и докато поеме минаваше доста време. тъй като беше стояла почти годинка, реших да я закарам на тъста в Шумен, който има приятели със сервиз, за да я погледнат общо как е и каквото може да направят (пропуснах проблема превключване на 1 и 2 скорост и черния дим от ауспуха- при работа на бензин). в интерес на истината за без пари ми направиха спирачките и фаровете. ОБАЧЕ- пипали са нещо по регулировката на газта и карбуратора (слагали някакви телове в жиглорите) . на газ работеше идеално, но не пробвах как е на бензин. ТА СЕГА - повреди се газ бутилката и минах само на бензин и е истинска мъка- яко пушене, пълна липса на ниски обороти. реших аз да се правя на майстор и да пробвам по книжките дето ми даде кръсника (три броя само за ремонт на 120L да регулирам ниските с тея болтове дето се описват и по други теми тук. РЕЗУЛТАТ=ПЛАЧЕВЕН. колата не само нема ниски обороти ами загуби всякаква мощност. едва се прибрах по симеоновско шосе до студ. град. явно не съм пипал верните болтове. на място при рязко подаване на газ пак не поема ами тръгва да гасне. в движение е истинска трагедия. много се мъчих и по какъв начин вече не помня но я позакрепих колкото да върви на 1 и 2 и на равно на трета скорост- за четвърта и дума не може да става. КАЖЕТЕ МИ СВЕСТЕН МАЙСТОР ДА Я ЗАКАРАМ ДА ВИДИ И ОПРАВИ НЕЩАТА и обещавам вече да не пипам сам :-). искам и някой да ми смени съединителя (имам си 2 чисто нови) и да ми оправи проблемите с включване на първа и втора скорост. предварително благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема, свързан с вървенето на колата се дължи, според това, което си написал, най-вече на много богатата смес, т.е. трябва да се намали притока на бензин. Незнам с какви ремонти книги разполагаш, но в зелената е описано много точно как се регулира карбуратора. Щом обаче пишеш, че са ти ръчкали жигльорите с тел, значи има голяма вероятност да са ги разширили и от там да идват част от ядовете. Жигльори се продухват с въздух от компресор или помпа, а не с клечки, тел и т.н. Ако в тях има наслоена много мръсотия, преди продухването се оставят да киснат в бензин или най-добре нафта. На твое място, преди да пристъпя към регулиране, бих отворил и почистил основно карбуратора - със сигурност има нужда. Бих погледнал и платното и пружината на ускорителната помпа - за изправност и реглаж. А оптималното, което бих направил, с оглед на дълго и безпроблемно шофиране е да ида в магазина на Сточна гара и да си купя ново платно за ускорителната и комплект жигльори. Цени наизуст не помня, но в раздела за магазини има телефон, звъни и питай. А от раздела "Бял списък" си избери майстор, който да ти свърши работа - там също има оставени телефони за връзка.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах от думите ти живееш в студентски град. Закарай колата на СИМО до зоопарка, има го в белия списък, много ти е близо, а и магазина на симеоновско шосе също ти е много близо. Мисля, че и за съединителя ще ти свърши работа!

Поздрави!

П.П. Ако се наложи друг карб или нещо друго за смяна, пиши едно ЛС - имам много части, които ми останаха от моята 120-ка! А и са в студентски град!

П.П.2 Абе, Юли, събота е, в 06.30ч. на компа - имай малко милост към себе си! smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря на всички за съветите. Симо работи ли още-гледам че коментарите са от 2007 г. и какви са цените, че леко съм закъсал с парите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря на всички за съветите. Симо работи ли още-гледам че коментарите са от 2007 г. и какви са цените, че леко съм закъсал с парите

Цените не може да се каже, че са много ниски, но те и повечето части нови не са от най-евтините, така че... А и зависи за какво ще отидеш точно. Мога да ти дам много пресен пример, преди няколко дни ходих при него за консултация колко ще ми излезе конкретен ремонт - смяна на ангренажна верига, зъбчатки и там всичко необходимо и работата - 140 лв.

Аз също съм в Студентски град, ако не го знаеш къде е Симо, може да отидем заедно. Ако решиш пиши едно лично. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

пресни данни верига с колелата 36лв гарнитура картер 4лв гарнитура капак 1лв семеринг колянов вал малък 3.50лв. Сам сметни колко струва 1.5ч труд :mrgreen:

 

Ако си навит мога да ти услужа със скоба, само че лула 30 нямам там е много затегнато аз го отвивам на 4та + ръчна и колата се мърда

 

Относно проблема на колегата мисля че един карб 2 ра ръка ще му реши проблема, само че тоя проблем със скоростите мойе и да е нещо малко по лоста или по привода но може да се наложи и операция шок и ужас да влезе в деиствие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

П.П.2 Абе, Юли, събота е, в 06.30ч. на компа - имай малко милост към себе си! smile001

Имах работа Ники, а докато си пиех кафето, прегледах и форума smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги как да проверя дали свещите ми работят- имам чувството, чер карам на 3 цилиндъра. усеща се едно леко кашляне на двигателя, пуф, пуф, пуф, само че съвсем леко. а едната свещ съм сигурен че не работеше (3 цилиндър) . като взехда ги проверявам накрайника на кабела, там дето се свързва със самата свещ, беше напълно изгорял и просто се натроши в ръката ми, а на свеща имаше не знам колко нагар. като я извадух беше цялата в масло и черна. сложих друга (завещана ми от кръсника и чисто нов кабел (също наследство), но проблема остава.

как въобще да разбера една свещ работи ли???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развиваш свещта, слагаш я на лулата както е свалена и я доближаваш до маса на автомобила(Най-добре блока на мотора), след това караш някой друг да завърти ключа и да запали само за момент само за момент! Ако свещта е наред ще прехвърли искра мужду нея и мотора!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развиваш свещта, слагаш я на лулата както е свалена и я доближаваш до маса на автомобила(Най-добре блока на мотора), след това караш някой друг да завърти ключа и да запали само за момент само за момент! Ако свещта е наред ще прехвърли искра мужду нея и мотора!

Поздрави!

А може и без да развиваш свещите. Само махаш лулите една по една при работещ на празен ход двигател. Ако има неработеща свещ, при махането на лулата, звука на двигателя няма да се промени.

:!: ПС. Желателно е като вадиш лулите, да не пипаш и да не се опираш до нищо друго. Може леко да те "друсне" тока. Не е опасно, но може да се стреснеш. :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А може и без да развиваш свещите. Само махаш лулите една по една при работещ на празен ход двигател. Ако има неработеща свещ, при махането на лулата, звука на двигателя няма да се промени

С една уговорка, че ако има изгорял клапан или няма компресия поради каквато и да е причина може да бъдеш подведен дали работи конкретната свещ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.