Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

С какво да почистя киселина


FAV135

Recommended Posts

С какво е най-добре да почистя сярна киселина(електролит) от акумулатора, ако някой се сеща или го е правил, ще се радвам да чуя предложения. Това което ми хрумва е със сода бикарбонат примерно... но незнам - възможно е да има разни модерни препарати..

Питам тук, защото искам да "вметна" и едно друго нещо - НЕ СИ КУПУВАЙТЕ МОНБАТ АКУМУЛАТОРИ. А сетете се защо питам :smt0344 :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това имах предвид сода нали значи натрий.. , натриева основа..

Май наистина е най-добре с вода, обаче почистването трябва да е обилно..., щото по-опасно от киселина е разредена киселина... поне така съм чувал де ;). А иначе - случката е че монбат на по-малко от 2 години явно е кипял и е потекъл малко, а зашо е кипял - от монбат си знаят, нито нещо по зарядната система има, нито е оставян да се разреди, зеленичко си свети, ама....монбат бе. Лошото е че няма алтернатива, карал съм много монбат и се чудех на тези които се оплакват, ама...изглежда откакто изнесоха завода в сърбия качеството не е като в началото... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди Шкодата съм карал само с МОНБАТ и не съм имал никакви проблеми дори и със стар и в последствие спукан от катастрофа и залепен. Но виж тва и изнасянето на завода не го знаех и може да си прав за качеството. Иначе по темата и аз знам със сапунена вода.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз преди около 2 години си купих Монбат 12В 55Ач от Метро за 80лв.Завериха му гаранцията в сервиз на Монбат,но при експлоатация по-късно забелязах че кипи.Кипи и т'ва е бе.Всичко по зареждането е изрядно,но пустия акумулатор си кипи и трябва да го бърша :smt0344 .Отидох до същия сервиз и им обяснявам за проблема,а те се държат така,че все едно това е нормално и да съм карал спокойно.Замериха напрежението при няколко режима на работа и всичко беше в норма.Но пустия му акумулатор продължава и до ден днешен да се "поти".Явно има някаква недомислица в технологията на производството.Ако има значение модела е DYNAMIC със стартов ток 480А.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

затова съм решил ,никога повече български акумулатор
:smt017

никога-боклуци са

само БОШ,ЕКСАЙТ,ТОПЛА,ВАРТА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здр. на мен ми кипя чисто нов на 2 часа монбат(необслужваем). боята около него падна, но да се спре въздействито от киселината майстор-електротехник ми каза за сода бикарбонат. разтворих содата -1-2 пакетчета в 2 литра вода и полях всички засегнати части докато спре да кипи, след което задължително обилно измиваш с вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Е това имах предвид сода нали значи натрий.. , натриева основа..

Май наистина е най-добре с вода, обаче почистването трябва да е обилно..., щото по-опасно от киселина е разредена киселина... поне така съм чувал де ;). А иначе - случката е че монбат на по-малко от 2 години явно е кипял и е потекъл малко, а зашо е кипял - от монбат си знаят, нито нещо по зарядната система има, нито е оставян да се разреди, зеленичко си свети, ама....монбат бе. Лошото е че няма алтернатива, карал съм много монбат и се чудех на тези които се оплакват, ама...изглежда откакто изнесоха завода в сърбия качеството не е като в началото... :?

 

Точно така колега,сода каустик е натриева основа.Киселина и основа се неутрализират и се получава сол и вода.Меглио, обаче,чисти много добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основата също е много корозивна, с нея се отпушват канали. Едва ли можеш да прецениш какво точно количество ще трябва за неутрализацията - няма как да се измери с епруветки като в час по химия, така че само с вода е най-добре да се промие :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

затова съм решил ,никога повече български акумулатор
:smt017

никога-боклуци са

само БОШ,ЕКСАЙТ,ТОПЛА,ВАРТА

и AC-Delco става . бош силвър дава много фира . в краен случай искра .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да дам обратна връзка - промих обилно с вода, няма нови течове,надявам се да няма последици за охладителния маркуч ама то ще се чуе smile048 . Що се отнася до акумулатора - незнам какво да предприема точно - може би трябва да го закарам на профилактика да му долеят електролит. Усещам как ще ме ощипе със 160-170лв при първото застудяване, засега върти. Трябва да му потърся гаранцията, че може и още да я има, но едно е сигурно - Монбат не чини. Иначе съм много доволен от марка Baner - един такъв - два пъти пада миналата зима и нищо му няма - разбира се карам го на бензинката и е малък, някъде около 45 А/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.