Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Премахване на средно гърне !?


MoLoX

Recommended Posts

Отнесе го острия камък по горската пътечка ! Огънато доста и с дупка с големината на монета от 1 лев.

Гърнето е още оригиналното и се замислям дали да купувам ново (при положение,че издържат 1 година макс.)

Какво ще стане ако махна средното гърне и сложа тръба ? Прочетох сумати глупости и незнам за какво иде реч вече... едни майстори казват едно други друго... В крайна сметка 2ри ден карам така.

Ясно е,че ще се промени звука... не ми пречи особенно пък и няма да е кой знае колко нетърпимо.

Чул съм и разни глупости (според мен) за изсъхване на двг... което обаче до някъде е оправдано твърдение но все пак.

Не вярвам да стане нищо кой знае какво, но моля за съвет.

не ми е проблем и ново да купя стига да има за какво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

купи си за да е по-тиха колата щото иначе е тъпо ,а и дразниш хората с бръмчащата си кола

 

иначе -колкото по малко съпротивление на изходящите газове т.е. по малко гърнета и по голямо фи на тръбите -повече мощност...но пък не и за тази кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

иначе -колкото по малко съпротивление на изходящите газове т.е. по малко гърнета и по голямо фи на тръбите -повече мощност...но пък не и за тази кола

По принцип е вярно, но дори и в този случай трябва да се спазват много точно определени правила.

Ако не се спазят тези правила може да се получи и обратен ефект.

 

Както е известно, по изпускателната система се придвижват газове на тласъци (вълни).

При всяка промяна в свойствата на средата (катализатор, гърне, смяна на диаметър и т.н.) се образуват отразени акустични вълни движещи се в обратна посока към двигателя.

Достигайки изпускателен клапан (нормално трябва да е пресметнато да е затворен точно в този момент) има още едно отражение.

Критичния момент е използването на отразената вълна при изпразването на цилиндъра.

В добре пресметната система в момента на отваряне на изпускателния клапан зад него има област с най-ниско налягане.

Това облекчава максимално празненето.

Ако се наруши системата може в същия момент зад изпускателния клапан да имаме област с най-високо налягане, което затруднява празненето, като тази ситуация е дори по-лоша отколкото изобщо да няма изпускателна система.

Точно по тази причина при махането на катализатор се поставя резонаторно гърне, което е проектирано за съответния модел автомобил.

Най-чувствителни на промяна са елементите най-близо до двигателя, но и по-отдалечените влияят.

 

Май много се отплеснах smile150 ... ама нали е по темата :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

леко доуточнение

Както е известно, по изпускателната система се придвижват газове на тласъци (вълни).

При всяка промяна в свойствата на средата (катализатор, гърне, смяна на диаметър и т.н.) се образуват отразени акустични вълни движещи се в обратна посока към двигателя.

Достигайки изпускателен клапан (нормално трябва да е пресметнато да е затворен точно в този момент) има още едно отражение.

Критичния момент е използването на отразената вълна при изпразването на цилиндъра.

В добре пресметната система в момента на отваряне на изпускателния клапан зад него има област с най-ниско налягане.

Това облекчава максимално празненето.

-точно за това се прави съединяване на изпускателните тръби от 4 в 2 и после от 2 в 1,като това е съобразено именно с работните тактове,фазите на трептения и реда на работа на цил.НО ВСИЧКО ПРИКЛЮЧВА ДО ТАМ.Ако махнеш средното гърне...няма да объркаш отразените вълни или използването на другия цилиндър за отчистването на предходно работелия.Като си махнеш катализатора по добре си сложи НЕ РЕЗОНАНСНО ГЪРНЕ а права тръба защото тръбите вече са преминали в 1 и нищо няма да нарушиш по изпразването на двигатела.Някои слагат резонансно гърне заради ламбда сондата/да се забавят малко газовете /или за да не започне да бръмчи повече колата след махането на катализатора.

п.п.ама как пиша подробно след като ми направиха забележка :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И си сложи хубаво чешко гърне и на от измислените по 20-30лв и ще го имаш поне 3-4 години и то като караш на газ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

на полото махнах средното и звука се промени(приятно) ,но много бързо се издуха крайното гърне.Сега на окито имам подобен проблем който се чудя как да реша.Оказа се че го няма катализатора,сложили са тръба.Съответно средното гърне поема директно газовете и звука е ужасен.Ще трябва да се сменя.Ама голямо мислене пада. :-k Проверих ,но се оказа че и на зад има преправяни елементи и мамата си е..о.Така че моя съвет е купувай ново и слагай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да и на последното му пробий една две дупки 2-3 мм отдолу ;)

 

Чешките последни гърнета си имат фабрично дупчица и няма нужда ти да пробиваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.