Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Алтернатор 14V 55A с реле - регулатор на корпуса


lent

Recommended Posts

Купих си такъв алтернатор и ще го слагам на колата.Като гледам има само един свободен извод D+,предполагам за кабела,идващ от контролната лампа в таблото.Другия извод е зает от кабелчето ,излизащо от реле - регулатора.Дебелия кабел за 12 волта + отива на болта с гайката.

Това са моите предположения.

 

Ако има нещо,което бъркам,моля пишете!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зелената книга на 285 страница казва че си прав. По спомен жицата е зелена. Пиши после на 1000 оборота с къси парно чистачки и реотан колко ти дава. На мен ми е 12.7, но аз съм с 130ков алтернатор, а за тея 42 и 35А направо не ми се мисли smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Всичко стана точно,генератора си държи 13.6-13.8,но не ми остана време да направя няколко замервания при различен товар.

А сега да питам нещо:преди доста време бях чел някъде във форума че някои хора слагат ремъчна шайба от генератор на Фаворит на генератор на 120-ка,с което се подобрява зареждането предимно и най-вече на празен ход.Колко по-малка е тази шайба и има ли осезаема промяна в зареждането?Също така ако се смени контролната лампа на таблото от 2 на 4 вата,с което практически се увеличава възбудителния ток,ще се подобри ли пак зареждането?Дали е опасно за електронния реле-регулатор този почти 2 пъти по-голям ток?В ръководството по експлоатация пише че крушката трябва да е с мощност 2 вата и при изгаряне да се постава такава със същата мощност :smt034 :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Аз съм слагал и колата още върви без грешка - ефектът е, че в града на по-ниски обороти зарежда (малко) по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
ВСъщо така ако се смени контролната лампа на таблото от 2 на 4 вата,с което практически се увеличава възбудителния ток,ще се подобри ли пак зареждането?Дали е опасно за електронния реле-регулатор този почти 2 пъти по-голям ток?В ръководството по експлоатация пише че крушката трябва да е с мощност 2 вата и при изгаряне да се постава такава със същата мощност :smt034 :-k

Дайте да обсъдим това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С по-малка шайба постигаш по-големи обороти на въртене при 850об/мин. В големите обр. регулатора компесира. При положение, че регулатора е по напрежение, а не по ток не виждам какво е значението за 4w лампа. Според мен най-добрия вариант е вадене на кабел от намотките през реле и към лампата, а захранването на релето директно през контакт и предпазител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С по-малка шайба постигаш по-големи обороти на въртене при 850об/мин. В големите обр. регулатора компесира. ...

 

Принципно е така ... с едно НО smile049 При високи обороти алтернатора се развърта прекалено много и има опасност да се пръсне. Така, че трябва внимателно с по-малките шайби, че стават бели smile011

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Отношението на диаметрите на шайбата на к.вал и на алтернатора на 120 е 1:1.66,а на по-малкката шайба - 1:2.16.Тоест малката шайба е 1.3 пъти по-малка от голямата и прави с 30% по-високи обороти на алтернатора.Аз преди известно време търсих да купя по-малката шайба,ама или няма,или много скъпа нова,бях пуснал обява в раздел ''Купувам",ама нейсе...

Обаче преди близо половин месец ми излезе късмета - купих си алтернатор втора(трета) ръка Магнетон 70А от Фелиция 1.3 барабар с релето.Той е комплектован с малката шайба за клиновиден ремък.Последва разглобяване,почистване,аиде до Казанлък за хубави лагерчета от Булдим,сглобяване,проверка на релето и монтаж на автомобила със задбордови двигател :mrgreen: .Разликата я усетих още на свободни обороти - зареждането е по-добро,въпреки че тоя алтернатор го дават да започва да зарежда от 1300РПМ на ротора си,т.е.от 600РПМ на к.вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Да споделя малко впечатления от въпросния алтернатор 14V 70A Magneton при експериментално замерване на напрежението върху акумулатора с цифров мултимер,а именно:

 

1.Напрежение на свободни обороти (около 700) - 14.3V без влкючени консуматори;

2.Напрежение на свободни обороти (около 700) - 13.0V с включени почти всички консуматори - без клаксон,заден ход и отопление на задното стъкло(последното не го имам като опция) ;

3.Напрежение при обороти 1000 - 4000 с вкл.посочените в т.2 консуматори - 13.8V.

 

Според мен резултатите са задоволителни и ме устройват.Повече от 14.3 волта не се вдига бордовото напрежение,което е перфектно!Между другото досега не ми се е случвало да ми гори крушка на някой фар - дори от тези китайските 2бр. за 12лв. :lol: .Обяснявам си го с факта,че при задноморните шкоди генератора е в задната част на автомобила,а фаровете - в предната част.Та в този ред на мисли крушките във фаровете работят при сравнително по-ниско напрежение(с около волт от това на алтернатора) ,т.е. не се натоварват и затова не горят често :-k \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тази логика трябва да сменяме стопове и габарити на поразия :) Като се замисля по - често ми се е случвало да разлепя балона от цокъла, или пък някое чисто ново менте да има въздух в балона и да побелее след 3-4 секунди работа. По - сериозно към 4-5 пъти съм сменял предни габарити от онея 12V2W, по тази и други причини в момента при мене предни габарити няма smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.