Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топъл старт при TDI моторите


skodafen

Recommended Posts

здравейте колеги искам да попитам имате ли проблем с такака нареченото "топло палене" което рано или късно се появява при тди моторите .моята вече е на 160000 км и загряла започна да пали мнго трудно стартерът и алтернаторът са рециклирани акумулаторът е перфектен но когато е топла пали след 5-10 дори 15 секунди въртене,колкото по топла толкова по трудно пали,диагнозата на майстора е че в началния на паленето момент няма гориво което ми прелича на така описания проблем от тази тема http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=70" onclick="window.open(this.href);return false;

възможните решения са чип с нов софтуер без нули :lol: в картата на запалването или прекодиране за автоматични скорости какво да правя дайте съвет

 

Колега, имах същия проблем, щом колата дигне температурата и после я загася и после паленето е доста трудно! И ми го оправиха с настройка на компютъра, имало някаква грешка, която не позволявала колата да пали веднага! Ако и твоят проблем е подобен предполагам, че ще ти го оправят за 1 минута както се случи при мен! успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 103
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    20

  • JORDITO

    12

  • bambucha

    10

  • skodafen

    5

Най-много писали в темата

Хех... Онзи ден се смях на една Q7-ца със същия проблем. Въртя въртя въртя като луд, докато не се усети, че стартера почна да заглъхва и запали (3,0тди)...

 

Това значи ли, че като му подадеш 1к ома и колата е студенка, компютъра ще си мисли, че е на минусови температури и ще пръска, като за минусови температури, горивото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи основно ме интересува как да набарам управлвнието на релето нали трябва да е от стартера ама на 2.5 V6 TDI как да стигна до него то е супер нагъчено всичко :-k иначе кабелчетата на датчика са номерирани.

П.П. буксата на датчика как се откача,днес пробвах с дърпане ама не стана има ли някое щифт-че ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

махни му капачето и ще ти се изясни кои крачета са управляващите към бубинката,или им напиши точно какво пише на клемите ,а не 1,2,3.... smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това,което ми е ясно е,че 85 и 86 е управлението и би трябвало на едното от двете да се върже кабелът от стартера и до там :-k

post-6201-13845323164_thumb.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега пък една клема липсва

релето ти трябва да е с 3 работни крачета

ако е нормално отворено или затворено следователно ще има контакт между 1 и 2 а при плюс на управл.намотка ,м/у 1 и 3,като ще прекъсва конт.м/у 1 и 2.Има и релета които подават пък на 2 клеми връзка /каквито са примерно да свързваш халогени към дълги и т.н./....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така значи за температурния дачкик ще използвам краче 1 и 3 тях къде ги вързвам ?нали в нормално състояние(няма сигнал от стартера към релето)всичко си е стандарто,а при сработване на релето крачета 1 и 3 на температурния датчик ще са накъсо със съпротивление 1 к ом.релето което имам е с 5 крачета има и 87а,но снимките са от нета.Молбата ми е ако ти е удобно да го обясниш по-подробно примерно на 30 се вързва еди кое си на 87 .... на 86.... на 85.....87а.........предполагам,че информацията ще е полезна и на други колеги като мен на които не са и много ясни нещата smile159

 

за човек като теб на който му е ясно сигурно подобни писаници изнервят,но попитах двама майстори,които или не им се занимаваше или просто бяха "майстори" и отказаха та реших да се пробвам сам

post-6201-138453231668_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D трябва ти реле,за да не се бъркаш назоваваме крачетата 1.2.и3,което при управляващ ток от стартера/на другите 2 клеми които не ги разглеждаме в случая/ прави контакт между клеми 2и3.Кабелите на 1 и 3 влизат и излизат/продължават/от клемите.Дублираш кабела който ще влиза в 1 ,слагаш му съпротивл.и го закаш на клема 2

бонус в 2.35

п.п.Толкова много жичкаджии във форума....аз тр. да обяснявам по бабешки да ми се смеете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

нещо не се получава желания ефект :x като свържа схемата и захраня релето при загрял двигател до 85 гр. температурата по ваг ком се повишава става 95-96 гр. като го откача пак си става 85гр.

моя датчик е овален не знам дали не работят на друг принцип :-k уж съпротивлението се повишава и би трябвало температурата да пада,а тя се качва :roll:

post-6201-138453244362_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами явно при теб работи обратно smile049

кофти номер

тогава направи друга схема която да прекъсва твоя и да минава през нужното съпротивление в случая по-малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резисторът трябва да е последователно на датчика, и да се окъсява с релето, когато не е нужен.

Така, при окъсен резистор се чете нормална температура, а при неокъсен ще се чете по-ниска температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ууууу най-накрая стана \:D/ прекъснах единия кабел и го вързах към директния канал на релето и сега като не е захранено релето сигналът си минава директно,а като го захраня го прекъсва .Оставих си съпротивлвнието от 1к.ом(по таблицата се равнява на 42 градуса -толкова показва и по ваг ком) за сега няма да го питам иначе по натам може да му сложа по-малко и така температурата при стартиране ще падне. след толкова зор(особено стигането до стартера) е време за smile159 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Копирано от diesel-club, надявам се да е полезно

Здравейте,

 

мнозина колеги притежатели на ТДИ мотори се оплакват от труден старт когато мотора е загрял добре. Най-силно изразено е при ТДИ моторите с мощност 110 конски сили (1.9 ТДИ ASV AFN AHF и т.н.) но често се среща също при Помпа дюза както и при 2.5 ТДИ моторите.

Принципно много майстори съветват да сме смени акомулатора и да се ремонтира стартера с което положението значително се подобрява но като цяло проблема не се решава.

 

Някои хора оправят проблема с топлото палене като прекодират с VAG-COM колата да е на автоматични скорости (въпреки че автомобила е с ръчни) и товага пали чудесно. За съжаление при много модели се получават странични ефекти , вибраций, грешки в ЕКУто както и по лоши реакций на мотора. Това се дължи на факта че картите записани в чипа на ЕКУто отговарящи за горивоподаването и работата на мотор с ръчни скорости и същите карти на проектирани за автоматика са различни . (в един и същи файл има карти за ръчни скорости и за автоматик и чрез VAG COM се посочва по коя половина от файла да с еръководи мотора)

Проблемът се крие в грешка (малко пресилено казано) на софтуера или по точно в картите отговарящи за горивоподаването при старт на мотора.

 

В тази картинка е показана картата отговаряща за горивоподаването по време на старт на мотора при моята кола.(това е оригналната непроменяна карта) Моторът е AFN 1.9 ТДИ 110 коня 97ма година ръчни скорости.

 

Изображение

Снимката показва таблица със стойности. Цифрите в таблицата са милиграми впръскано гориво. вертикалата са градуси по целзий а хоризонталата са обороти на двигателя.

 

Можем да го разчетем така.

Например при минус 29,7 градуса (почти минус 30) и при 250 оборота на двигателя се впръскват 48.8 милиграма гориво за да запали.

При 15 градуса и 250 оборота на двигателя са вече 28.8 милиграма.

Така се изразява количеството впръскано гориво като функция от температурата и оборотите на двигателя.

 

Като завърти стартера на автомобила ,моторът развива обороти в зависимост от силата на акомулатора и състояниетона стартера.

Ако например стартера или акомулатора са зле двигателя развива някъде към 200-250 оборота в минута.

При 250 оборота в минута казахме че при 15 градуса впръсканото гориво е 28,8 милиграма. Тоест завърташ впръсква се гориво и пали от РАЗ. (това е добрият и лесен студн старт)

Ако погледнем обаче отново таблицата се вижда че при 70 градуса по целзий и 250 оборота впръсканото гориво е 0 милиграма !!! Тоест стартера върти обаче гориво не се подава и затова неще да пали .

 

При топъл мотор при повечето собственици на ТДИ ситуацията е такава, че при подаване на контакт стартера върти и набира скорост и едва когато прескочи 250 оборота се подава гориво и мотора пали. Ако акомулатора е добър и стартера е Топтоп то тогава двигателя набира много бързо обороти по високи от 250 и затова проблем с паленето почти не се усеща! (затова повечето смятат че решението е нов акомулатор)

Ако стойностите в таблицата където всичко е нула се прменят с други (примерно 20 милиграма) то тогава проблема с топлото палене изчезва мигновенно.

Тези стойности могат да се променят САМО със смяна на чипа и не е възможно да бъдат повлияни от ВАГ КОМ или каквото и да било.

Същата карта от файла но в сектора отговарящ за автоматична скоростна кутия изглежда по съвсем друг начин. Гориво се подава навсякъде и това е причината заради която след кодиране към автоматични скорости паленето се оправя (защото при старт се ползва друга таблица без нули ). С други думи VW са решили да програмират старта на мотор с ръчни скорости и на мотор с автоматични различно . (сигурно щото автоматика само със старттер се пали и не става с бутане :lol: )

Пак повтарям че ако мотор с ръчни скорости се прекодира да ползва карите на мотор с автоматични може да се появят много странични ефекти (главно при по новите модели) За съжаление това се поражда от факта че горивоподаването при автоматика по време на работа (при каране на колата) също е малко по различно от това на кола с ръчни скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте,някой може ли да разясни какво се случва зимата,когато температурите са отрицателни (при първото стартираане) при подаване на контакт подгрева работи и после при завъртане "схемата" сработва(при мен се управлява от стартера) и подава инфо към ЕКУ-то,че темп.на охл. течност е примерно 30гр. това не влиае ли на подаването на гориво и респективно на самото палене?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
До "skodafen" - И аз имаХ същия проблем. След няколко влизания (и много нерви) в "Еура Тек" и "Юнитрейд-Х", се разбра, че проблема е в компютъра. Сега, с едно реленце за време и съпротивление, при всяко палене "лъжа" автомобила, че е студено и пали така добре и лесно, както никога не е палил, от както го имам (3-4 години вече) а и от доста преди това (по стечение на обстоятелствата имам поглед над колата от 1999 година, когато бе закупена от "Еура Тек"). Общата цена на ремонта, след диагностицирането (където беше едно голямо набутване, просто защото никой не знае какво й е на колата, но това с компетенцията на Майсторите е друга тема) беше 30 лева, защото си взех реле за време за 25 лева ;)

здравеи колега има шкода фелиция и имам сащия проблем със паленето на топъл двигател каде трябва да сложа това реле 4е ми писна да вартя и даси скапвам акомолатора и стартера това ми е номера 0885258395 щети бада много благодарен

 

post-7705-138453281131_thumb.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

здравейте при мен най-накрая проблемът е решен поставени са нови чипове с променена карта на горивото сега пали перфектно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема с топлото палене на Октавията се реши по доста интересен начин, за който не мислех че ще помогне. Сутринта преди да тръгнем за Шкода събора, стартерчето ми само ми цъкна и реши че няма да палим. Понеже бързах и не ми се занимаваше да видя какъв е проблема го захвърлих настрани и набързо едно ново стартерче Магнетон от магазина, който не обърнах колко е мощен обаче върти доста по здраво от стария. Колата ми вече пали перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ма то винаги и на всички проблема е в стартера или акумулатора-няма друг вариянт

просто стартера не може да развие 250 оборота на двигатела ,че да стане впръскване на гориво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

продължавам темата :D днес ми правиха донастройки по колата... майстора ме инструктира да изчаквам по 10 секунди между паленията за да може да сработвало релето.. до тук ок, но когато го направя това ,колата пали лесно но се изфорсира до към 1800 оборота и веднага падат. Това нормално ли е или да сменям майстора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.