Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Моторно масло 505 или 507


top-dirigent

Recommended Posts

Здравейте, извинявайте, ако въпроса ми е глупав според някой, но не зная дали маслото което съм сипал на колата е правилното. Octavia 2 2.0 140 коня няма филтър за твърди частици. Според магазинера продал ми маслото преди един месец, това е най - подходящото. Маслото е Кастрол 5W-30 то отговаря на 507 и според него няма разлика в 507 и 505 ( което на мен ми е малко странно) просто казва има по - дълъг пробег. Така ли е наистина моля Ви кажете ми, защото на 2 пъти ми се случва при доста каране градско по жегите, двигателя да започва да ми трака много странно (оприличавам звука като на тракащи повдигачи) до сега 2 пъти ми го е правила единият път беше в сервиза на Еуратек, но според тях всичко било наред,защото компютъра нищо не показвал ( това беше отговора на момчето след като му насочих вниманието към странния звук) smile126 моля Ви дайте ми съвет дали трябва да сменя маслото докато е време :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си в сервизната книжка, на стикера на първата страница(същия го има и на дъното на багажника) с кой сервизен интервал ти е колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямало разлика smile091 smile091 smile091 да да , АМА НЕ!!!! Разликата е в съдържанието на сяра в маслото 507 00 е с по- ниско съдържание и отлага по - малко нагар при работа. Значи 505 00 - стари дизели + SDI - 15000км. , 505 01 - PD без DPF филтър - 15000км. не става за удължен сервизен интервал , 507 00 - PD c DPF и CR. Когато автомобилът е зареден с 507 00 може да е настроен с и не на удължен интервал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е казал Gogata, според вида на сервизния интервал.

По принцип масло за променлив интервал става за фиксиран, но това няма смисъл да се прави.

post-2459-138453111082_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи е преминала на фиксиран интервал.

От сервиза не питаха ли на какъв тип обслужване да бъде автомобила?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото не е сменяно в Еуратек. И от там идва моето притеснение. Сипахме такова масло, защото магазинера твърдеше, че е по - хубаво от колкото друго масло. И... мислейки най-доброто за автомобила го купих но сега се притеснявам дали всъщност това е най-доброто, за това отворих тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото не е лошо, но трябва да се смени преди 15000 км или 1 година.

Желателно е обаче, ако не е променен типа на сервизните интервали на фиксиран, това да се направи.

В противен случай има риск да се просрочи пробега или срока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще стане ако сложа примерно Тотал 5В30 или 5В40? За второто пише че отговаря(надминава) 505.00, за първото нищо не пише за стандарта на VW. О2 1,9ТДИ-ПД? Маслото е с фиксиран интервал, демек трябва да отговаря на 505.01.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз преди четири дена сменях маслото( Castrol 5W40 505.1 ) и този път за разлика от предния се наложи да взема 6 литра , като ми остана 0,8 литра . Предния път в Еуратек ми сипаха 5 л и маслото беше на мах. Явно тогава не са източили всичкото масло.Освен това са ми заоблили главата на пробката и се наложи да я сменям. Сега следих цялата операция по подмяната на трите филтъра и маслото и мисля ,че вече тук ще си сменям консумативите. Друго ми направи впечатление ,че при предната смяна ми дадоха смяна след 15000 км , а сега ми казаха да го сменя след 10000 км. Така и не намерих колко точно ми побира двигателя.

014833589-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Engine oil capacity:

with oil filter change approx.:

3.5 ltr. (1.8 ltr./110 kW, 2.0 ltr./85 kW Engine)

3.6 ltr. (1.9 ltr./74 kW, 1.9 ltr./96 kW Engine)

3.8 ltr. (2.0 ltr./103 kW Engine)

4.3 ltr. (1.9 ltr./77; 1.9 ltr./85 kW Engine)

5.4 ltr. (2.5 ltr./114 kW, 2.5 ltr./120 kW Engine)

5.7 ltr. (2.8 ltr./140 kW, 2.8 ltr./142 kW Engine)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми смениха маслото в сервиза на един прятел.Събраха се 4 литра, но утре сутринта ще погледна пак докъде е. Забелязах нещо интересно обаче. На картера има датчик за нивото на маслото, но кабел до него не стига(О2 1,9 ТДИ-ПД, '06). Защо са го сложили, все пак е скъпа част, а не се ползва? Може и да не е това което си мисля, но какво друго да е ? Ето и снимка:

DSC0001254465.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше кабел никъде. То на таблото никога не ми е покзвало количество на маслото, колата е купена нова през 2006. На Реното като запаля на антифриза се появява една скала за маслото и стрелката показва количеството, след 30 сек. изгасва скалата и стрелката започва да си отчита темп. на антифриза. Ня някой с О2 показва ли му количеството на маслото някъде? Много тъпо така - има датчик ама не и индикация smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то не показва нивото а го мери и ако не е в норми тогава индикира

 

някой някога го е скъсал кабела

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя колата е купувана нова от ЕТ и досега само там е била в сервиз, не вярвам те да са го скъсали. Значи сега ако ми падне маслото под минимум няма да ми светне нищо така ли? То досега никога не е светвала лампа за масло, дори и когато дам контакт и при запалване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като падне под някакво ниво маслото светва жълта лампа с нарисувана масльонка. На мен лично два пъти ми е светвала за 17 хил. км и съм доливал по 200гр.

 

ОФФ: Вчера смених маслото с 505.01 Промениха и интервалите от променлив на фиксиран. Маслото беше Кастрол 5в40 от Еуратек 24лв литъра. Фактурирали са ми 3.8л

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като падне под някакво ниво маслото светва жълта лампа с нарисувана масльонка. На мен лично два пъти ми е светвала за 17 хил. км и съм доливал по 200гр.

 

ОФФ: Вчера смених маслото с 505.01 Промениха и интервалите от променлив на фиксиран. Маслото беше Кастрол 5в40 от Еуратек 24лв литъра. Фактурирали са ми 3.8л

 

Въпроса е дали този датчик който съм снимал пуска тая оранжева лампичка или е за измерване на количеството и показването му на таблото? И при Шкода да са си спестили индикацията на таблото, а пък при VW с тоя мотор да има и индикация при подаване на контакт. Защото не вярвам в ЕТ да са го изключили и после да са го забравили. То освен смяна на масло там не са правили нищо друго под колата. А не знам дали маслото не го теглят отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично два пъти ми е светвала за 17 хил. км и съм доливал по 200гр.
чи малко си го карал това масло...що бързаш да го сменяш?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако е чупен картер и е купен втора употреба от някоя морга какъвто има? Не е нужно да търсиш първо кабели , които може въобще да няма. Провери в багажника за лепенката с шасито и PR кодовете - има следните възможности:

 

QG0 - няма датчик на картера и се кара само на фиксирани интервали на смяна н амасло.

QG1 - има датчик за качество на маслото и е настроен автомобила за гъвкави интервали на смяна

QG2 - има датчик за качество на маслото, но не е настроен от завода за гъвкави интервали, а за фиксирани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично два пъти ми е светвала за 17 хил. км и съм доливал по 200гр.
чи малко си го карал това масло...що бързаш да го сменяш?

 

Бегачка не ми се карай, по твои препоръки смених от 507.00 на 505.01

 

А маслото го смених веднъж на 6000, но не в Еуратек. Обичам си колата :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако е чупен картер и е купен втора употреба от някоя морга какъвто има? Не е нужно да търсиш първо кабели , които може въобще да няма. Провери в багажника за лепенката с шасито и PR кодовете - има следните възможности:

 

QG0 - няма датчик на картера и се кара само на фиксирани интервали на смяна н амасло.

QG1 - има датчик за качество на маслото и е настроен автомобила за гъвкави интервали на смяна

QG2 - има датчик за качество на маслото, но не е настроен от завода за гъвкави интервали, а за фиксирани.

 

 

Вече писах че колата е купена нова, досега ремонти не са правени. Сервизния интервал винаги е бил фиксиран. Датчик има, но не и кабел за него. Досега лампа за масло никога не ми светила. Трябва ли да светне при контакт -О2 (имам МаксиДот)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.