Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със съединителя и стартера


lent

Recommended Posts

Значи историята е следната - преминах от180 на 190мм съединител (маховик,феродо,притискател) и след като качихме двигателя,при завътране на коляновия му вал в коя да е посока се чува и усеща едно чаткане - като от тресчотка smile011 Помислих си да не е нещо от кутията,но не - оказа се,че зъбите на венеца на маховика опират някъде в стартера!!!Като свалих стартера,проблема изчезна :!: Пробвах с други 2 стартера и проблема бе на лице,при което се обадих на един шкода-корифей и той ми каза,че това явление се наблюдавало на някои шкоди при преход 180-190мм съединител.Съответно ме посъветва да намеря при какъв точно луфт на стартера спрямо кутията изчезва проблема...Сложих по 1 шайба и чаткането изчезна =D> Сега остава да пробвам дали ще върти добре стартера при това положение.

Та искам да ви попитам откъде е възможно да е проблема,тъй като все пак не ми се вярва 190мм маховик да идва по-напред и да закача стартера,защото това не е нормално и едва ли са го допуснали при японките,които стандартно са с такъв съединител :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре като извадиш стартера, личи ли си кое каде е закачало, щото попринцип стартера като изкочи зацепва само до половината от венеца, а като се прибере е доста далече от маловика мисля. Да не би да не закачат зъбите на стартера а другаде

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, как си го оправил с тези шайби, като с тях реално преместваш стартера още по назад в посока заъбният венец..нещо не вдявам :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евентуално може да пилнеш зъбите на бендикса на стартера - ако си сигурен, че от това е проблема. Всъщност случвало ми се е бендикса да не се върне обратно и в този случай стартера се върти заедно с двигателя - такъв ли е случая?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес говорих с един продавач на части за Шкода и той ми каза,че като съм сглобявал двигателя,коляновия вал е мръднал назад и затова маховика сега е по-назад и затова зъбите опирали в стартера....Незнам това как може да стане,при условие че ремъчната шайба на вала е стегната добре,а когато се стяга,тя придърпва вала към себе си :-k

Разстоянието,което съм ''обрал'' с шайбите е около 1-1.5мм

Сложих акумулатора и при стартиране бендикса зацепва за маховика,защото двигателя се завърта :!:

Един от начините да проверя какво става е да сваля отново двг ,да сложа 180мм съединител (маховик,феродо,притискател) и да кача двг и да видя какво ще стане - тогава ще си проличи дали проблема е в съединителя или в двигателя ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по добре си карай така. Разлика в работата между 180 и 190 няма да има диаметара на маховика+зъбите е еднакъв. А иначе на коляновия вал при ремачната шайба нали се слагат дистанционни шайби ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коляновия вал е чисто нов,регулировъчните шайби също - нормален размер,дебелина 1.490-1.497мм

Освен това коляновия вал бе стегнат с динамометричен кл. когато бе стегнат с ремъчната шайба и всички луфтове бяха елиминирани...Дори и да е имало някаква хлабина,то ремъчната шайба придърпва вала към себе си,когато се стегне.

Просто не ми дава мира този проблем,а не искам да рискувам,защото частите излезнаха 400лв,а и сглобяването ми отне време.Но в крайна сметка ако се навия,ще сваля двг и ще гледам какво става :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам някой знае ли дали има разлика в дебелината на фланците на двигателя и скоростната кутия?По-точно разлики между дебелината при 4- и 5-степенните кутии, и стария и новия блок на двигателите (с камбаната и с филтър като на ВАЗ)?

Според някои хора има и било възможно поради такива разлики да се получавало това опиране на зъбите на маховика в зъбите на бендикса на стартера...

 

По груби изчисления,разстоянието между зъбите на бендикса и на венеца на маховика трябва да е3-4мм в нормално състояние,а при мен в нормално състояние опират един в друг,което означава,че тези 4мм някъде се губят :roll: Същевременно да спомена,че бендикса се връща в крайно положение и проблема не е от такова естество :idea:

Сега съм дръпнал стартера с около 1-1.5мм назад и закачането го няма,съответно стартера си функционира нормално :idea:

Проблема като че ли се появи откакто сложих 5-степенната кутия - бях все още със стария съединител - 180мм,палцов и като запалихме колата отвреме навреме се чуваше някакъв шум и излизаха искри като погледне човек през дупката на лоста за изкл.на съединителя :? Тогава това го отдадох на факта,че палците не са на едно ниво и закачат някъде лагера :? Това се случваще и при движение на колата,но скоро след това двигателя се окоти и го свалихме за ремонт,като по този начин проблема остана дълго време извън полезрението ми,даже почти го бях забравил :!: И ето го сега в целия си блясък при сглобяването.... :smt0344

Сега опира повече,защото зъбния венец на този маховик е нов и има един ръб 0.5мм.Но въпреки това проблемът остава неоткрит :-k .

 

Слизам да меря разни размери със шублера,а ако някой има някакво мнение по въпроса,ще му бъда благодарен да го сподели тук!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.