Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

проблем шкода фаворит 1.3 1990


vvarna

Recommended Posts

Здравейте имам проблем надявам се някои да ми помогне.

значи вчера забелязах , че след като изгасих колата ( върнах ключа в стартово положение) угасна двигателя , но остана на контакт. извадих клематана акумулатора за малко , но след като я сложих пак беше на контакт макар , че ключа не беше в патроника. Днес изкарах плочката за палене от патроника ( май я счупих паднаха няколко пружини от плочката и се разглоби ) но колата пак беше на контакт smile048 направо онемях та има ли някои идея от каде може да е проблема и дали се продават само плочки или трябва да си купя цял патрон. САМО ДА уточня че колата огася като върнеш клуча в начално положение но стои на контакт ?

КОЛАТА МИ ТРЯБВА ЗАТОВА ЩЕ СЪМ МНОГО БЛАГОДАРЕН НА ВСЕКИ КОИТО МИ ПОМОГНЕ smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробвай да изключиш всички клеми отзад на плочката дето ти се е разпаднала и ако контакта се изключи значи е от плочката,ако ли не-трябва да търсиш някъде из инсталацията по пътя на стартер,бобина,и контактен ключ за стопени и допрени проводници,тоест да ти се подава + по тази линия когато не си на контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случайно да си пускал допълнителен + за перката на радиатора т.к. ако някой спец е вързал допълнителен плюс от акумулатора директно към жълтия кабел за перката нормално е през него да връща + и колата да е постоянно на контакт ... другия вариант е да се е прецакало нещо по електрониките на динамото , но тогаз ще свети само лампата за зареждане ... трети вариант някой да е объркал нареждането на жиците по въпросната плочка ... после идва възможноста за залепнало реле и т.н. ... те такива идеи мога да дам на първо четене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случайно да си пускал допълнителен + за перката на радиатора т.к. ако някой спец е вързал допълнителен плюс от акумулатора директно към жълтия кабел за перката нормално е през него да връща + и колата да е постоянно на контакт ...

да тос плус го има самоче не го зимам от акомолатора а от радятора от релето, ште го махна ште си зема ново реле ама си мисля че не е от тама ште пробвам да махна и кабелите от плочката. БЛАГОДАРЯ ВИ МНОГО ЖИВИ И ЗДРАВИ ште пиша как се развива работата smile027 smile027

а и какво е тва климоред ? :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи откачих вентилатора за радиатора пак така прави а плочката и извадих кабелите оште вчера даже незнам как ште ги нареждам на новата. а колко кабела трябва ад влизат в тая плочка штот на моита влизаха 4 данеби някои ад се е откачил и да е почнала да прави така ?

ами незнам даваите идеи някое реле ме самнява да е задържало ама ......???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , имаш някакво късо между + са през ключа и постоянния плюс щом си разкачил всички кабели от ключа и пак остава контакта ... мисли какви кабели си добавял в инсталацията ... виж и какви жици има директно качени на акумулатора и къде отиват ... явно някъде инсталацията е окъсена ;)

Подредбата на клемореда е лесна - 4 кабела ( два дебели и два тънки ) няма как да ги сбъркаш - клема №15 - осн. плюс (дебел червен) , клема №30 - контакт ( дебел черен ) , клема №50 - стартер ( тънък жълт ) и клема №16 - ниво на спирачна течност ( тънък червен ) ... вариаций в цветовата схема може да има заради различни години на производство , а релето за контакт е долу в левия ъчъл на бушонното табло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а релето за контакт е долу в левия ъчъл на бушонното табло.

значи мога и да сложа друго реле от мигачите или там което и да е или сяко си е различно мисълта ми е как да разбера дали е от релето ? и как да го позная че точно тва е за контакта ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

азначи има 4 обужки за клеморед значи ж едната обувка влизат 2 черни кабела, в другата 2 червени, една букса със жулт камел и една червен и черен как ад запаля колата с кабели те докат разбера ко и има немога бес кола пак и да я закарам до един еладжия познат.

другото янкои знаели дали се продават само клемореди оделно или е комплект с патрона (ДАНО ДА ИМА ШТОТ ИДЕЯ НЯМАМ КАК ДА ГО СМЕНЯ ТРЯБВА ДА РАЗГЛОБЯ ПОЛОВИНАТА ТАБЛО ) И ЗАШТО МОИТА ПЛОЧКА СЕ РАСПАДНА КАТ Я ИЗВАДИХ дали са направени да излизат с патрона асмо smile048 . благодаря на колегите за вниманието smile126 smile126 а някои има ли схема примерно как да я зглобя плочката климореда штот явно е бачкал а мисля че няма да продават само климорет оделно ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

азначи има 4 обужки за клеморед значи ж едната обувка влизат 2 черни кабела, в другата 2 червени, една букса със жулт камел и една червен и черен как ад запаля колата с кабели те докат разбера ко и има немога бес кола пак и да я закарам до един еладжия познат.

другото янкои знаели дали се продават само клемореди оделно или е комплект с патрона (ДАНО ДА ИМА ШТОТ ИДЕЯ НЯМАМ КАК ДА ГО СМЕНЯ ТРЯБВА ДА РАЗГЛОБЯ ПОЛОВИНАТА ТАБЛО ) И ЗАШТО МОИТА ПЛОЧКА СЕ РАСПАДНА КАТ Я ИЗВАДИХ дали са направени да излизат с патрона асмо smile048 . благодаря на колегите за вниманието smile126 smile126 а някои има ли схема примерно как да я зглобя плочката климореда штот явно е бачкал а мисля че няма да продават само климорет оделно ?

 

smile048 smile048 smile048 Станах разноглед, колега докато ти разчета поста... smile048 smile048 smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега vvarna , има един раздел по - долу и се нарича "Литература" , в който има обяснения как да влезеш в сървъра пазещ всичко , което е събирано с дружни усилия до сега ... там има книги в електронен вид както и ел. схеми на различните модели Шкода ... пробвай да свършиш нещо сам , щото ако трябва да ти разкажа цялата схема на Фаворита ще са ми нужни доста страници smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подредбата на клемореда е лесна - 4 кабела ( два дебели и два тънки ) няма как да ги сбъркаш - клема №15 - осн. плюс (дебел червен) , клема №30 - контакт ( дебел черен ) , клема №50 - стартер ( тънък жълт ) и клема №16 - ниво на спирачна течност ( тънък червен ) ... вариаций в цветовата схема може да има заради различни години на производство.

ок само че моте кабели за климореда са следните-

1 букса- 2 червени кабела -№15

2 букса- 2 черни кабела-№30

3 букса- 1 жълт кабел-клема №50

4 букса- 1 черен и ч червен кабел-№16

мисля че така трябва да ги наредя НАЛИ ??

благодаря за помошта и от раздела "Литература" научих моного нешта коитоште са ми в помощ благодаря. smile159 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НАРЕДИХ кабелите по този начин обаче няма го положение на контакт не свети ништо на таблото и неште да пали макар че варти стартера и свети таблото ????помощмоля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако размениш кабелите на №15 и №30 ? ... пробвай , че това са ми едни архаични записки от време оно и трудно се разчитат :oops:

Ако не ме лъже паметта постоянния плюс беше отдолу на една двойна клема , плюса след ключа излиза срещу него на друга двойна клема и стартера идва на една единчна ... това е което се сещам , а що при тебе са толкоз много жици и коя клема кой номер smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-принцип клема 30 си е дебелия червен кабел,а клема 15 е тази която излиза при затворени контакти на контактния ключ към всички консуматори когато трябва да има + при контакт само.

за пръв път чувам че има реле за контакт ?! :roll:

то за какво ще служи? + за стартера и бобината се подават директно през контактния ключ(така е на много коли) и затова понякога нагарят пластините вътре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за пръв път чувам че има реле за контакт ?! :roll:

Реле d се води на платката и пуска плюс към бушони № 5,6 и 7 ( това е за Фаворит след '91 ) , а за по старите трябва да е реле f и включва бушони №1 , 2 и 3 , инак клемореда на ключа ша го сменяваме през ден ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗАПАЛИИ smile068 smile059 smile101 досега съм я карал смених ги преди да прочета темата по спомен. Наборката запали направо няма да я оставя тас вечер smile103. благодаря на всички които дадоха мнение. smile027 smile027 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за пръв път чувам че има реле за контакт ?! :roll:

Реле d се води на платката и пуска плюс към бушони № 5,6 и 7 ( това е за Фаворит след '91 ) , а за по старите трябва да е реле f и включва бушони №1 , 2 и 3 , инак клемореда на ключа ша го сменяваме през ден ;)

 

да сега погледнах тези бушони дава ток,НО клема 30 която идва от АКУ-то си отива директно през ключа и след това свързва с клема 15 която дава импулса на въпросното реле,тоест целия ток който захранва включващото реле на стартера и бобината минава през ключа ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Пускащото реле на стартера " се казва бендикс и получава ток от ключа на таблото той са изтласква напред дава контакт между силовите кабели от акумулатора и завъртва стартера. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За справка - "Бендикс" е станало просто едно нарицателно име, иначе произхожда от марката на производителя на такива джаджи... нещо като "Ксерокс"/за всички копирни машини/, "Делко"/прекъсвач-разпределители/, "Феродо"/накладки/ и т.н...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.