Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

500км след смяна на масло.... цялото изтече отдолу - ОТКРИТ


Dereal

Recommended Posts

Този уикенд беше много интересен, ама по Китайски - нали знаете за проклятието?!?

 

Предистория - през по-миналата седмица (3-7 август) сменям масло поради постигнат пробег от 30 000км. Всичко е наред, сменени са освен маслени филтри също и горивни и поленов такъв. Изминавам около 400 км след това.

 

Тръгваме тази събота с жената към Варна да си приберем почти 2 годишния наследник и на 130 км от София ми светва лампата на маслото, веднага пускам мигач и паркирам отстрани на пътя. Вдигам капака и ми замирисва леко на изгорено, а пък като погледнах под колата виждам как маслото ТЕЧЕ! Когато съм срещу колата се пада в лявата част, маслото изтича и повече не капе. Понеже имам останало масло в багажника доливам около 1л, който ОЩЕ ДОКАТО го наливам при спрян двигател ИЗТИЧА отдолу и след 5 минути спира да капе и последна капка.

 

Обаждам се на официалния телефон на Еуратек, не много ориентиран в обстановката и казвам, че е изтекло маслото и че продължава да изтича като налея, те ми казват служебното "Картер". Аз им казвам, че не съм го закачал, освен това кората отдолу няма никакви видими поражения, а пък жена ми няма да ме остави на мира, ако случайно ударя колата. Т.е. въобще не смятам, че е картер, защото не съм я удрял. Питат ме "Ами какво ще е?" - предполагам недозавита пробка. "Трудно може да се каже" - за това съм съгласен - колата трябва да се вдигне и види. Затварям леко ядосан. След малко звъня пак, за да ми обяснят как да процедирам, зер колата е гаранционна, а пък смяната е от преди седмица и половина. Тогава на използвания преди това GSM ми затварят, а на другите телефони никой не вдига. Повтарям пак първия GSM - вече и там никой не вдига. Гледам книжката - пише "24 SERVICE" :smt034 .... ](*,)

 

Идва пътна помощ от СБА и понеже сме близо до Ловеч колата е извозена до техния център и остава на сигурно пазене. Днес се опитвам да се договоря колата да бъде извозена НЕ до най-близкия ОТОРИЗИРАН сервиз, който е в Горна Оряховица, ами в София - хем съм оттук, хем колата е регистрирана тук (не че тези неща имат формално значение), хем тук е правена смяната на маслото, хем после няма да бия над 200км само за да си прибера колата. Обясняват ми, че ако е картера това не е гаранционен ремонт (така е) така че да не рискувам разходите по транспорта да са изцяло за моя сметка (справка 3лв/км, от пътната помощ ми казват че до Еуратек са към 150-160км х 3лв... smile069 ). Когато става дума за гаранционен автомобил и за гаранционен ремонт транспортът до НАЙ-БЛИЗКИЯ сервиз на Еуратек се заплаща от тях, в противен случай си го поема клиента или застрахователя му.

 

Застрахователната ми агетка казва "За каското за да ти оправят картера ще искат протокол от КАТ", което е загубена кауза - не съм вика КАТ, защото не съм удрял картера, а и колата вече е извозена, т.е. не мога да ги викам за протокол.

 

Тъй като не мога да отида днес, остава за утре да видим в Горна Оряховица какво ще констатират и се плаша и в двата случая накъде отиваме:

 

1. Вариант едно, аз съм карък или неграмотен шофьор, удрям картера и ще трябва да си го плащам. + еди-колко-си литра масло за пълнене на двигателя. Счупил - купил! Никой не ми е виновен, колата е обслужена правилно, но не е употребявана по същия начин, т.е. правилно.

 

2. Вариант две - не съм карък, не съм неграмотен шофьор, колата е наред, но една пробка е била недозавита или пренатегната и пада по време на движение... седмица и половина след смяна в ОФИЦИАЛЕН и ОТОРОЗИРАН сервиз на Шкода :smt032 Ами ако се беше случило докато се прибирахме от Варна и бяхме с малкия и известно количество багаж? Имаше възможност да пътувам с 2 други коли, но взех Шкодата именно ЗАЩОТО маслото е сменено седмица и половина по-рано и е минала всичките процедури вкл. "Приемчик", "Монтьор", "Сервизен Инженер" - общо работа и материали - 336,36 лв с все ДДС-то вътре. Ох, и ако е прецакана резбата не само на въпросната пробка, ами и вътрешната резба?

 

Ще има продължение, когато се разбере какъв ТОЧНО е случая, оставям възможност да е който и да е от двата варианта....

 

ПРИЧИНАТА БЕШЕ КОНСТАТИРАНА:

 

ПРОБКА smile181 smile176 :smt0344 :smt0344 :smt0344 :smt0344 :smt0344 Всички от Еуратек до един ми говореха за картер, никой ЗА СЕКУНДА не допусна пробката, ей така, дори на теория!!! Така, че да не мога дори тоеритично да си помисля, че вината не е у мен!!! Все още не знам какво ще правя, колата се прибира днес... на собствен ход, разбира се и признавам - маслото, което е сипано наново в сервиза НЕ Е плащано. Така е и редно.

 

Не искам да се заяждам с тях за щяло и нещяло, дотук не съм имал никакво СЕРИОЗНО оплакване.... Затова и не съм почнал първо с обидите, въпреки че още първоначалната версия е била правилна и техния сервиз не си е свършил работата!!!!

 

П.П. Засега не знам каква е истинската причина, но PRR казва, че СЛЕД като е спрял е текла. Моята ЗАПОЧНА да тече СЛЕД 130км каране - т.е. тя не е изстивала, защото не съм спирал, а само е карана. Спрях СЛЕД като ми светна лампата, а не преди това.

Безсмислено е да заплашвам, защото ако е имало шанс за възпитано решаване на проблема със заплахи ще го избегна. И както казах все още не знам какъв е точно дефекта, знам само как ми се появи.

 

П.П.П. Отдолу кората доколкото я видях на пътя и след това като я качиха на репатрака е не само здрава, но не виждам и СЕРИОЗНИ и несериозни наранявания.

 

П.П.П.П. @ PRR - Когато излезах от колата ЦЯЛАТА задница беше в капки масло - броня, заден капак, цялото стъкло - все едно я бях водил на душ с масло! По същият начин се завихря и лепи отзад водата, когато вали дъжд и карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас и безумие!

За да таче така яко според мен въобще няма пробка, но умът ми го не го побира как ще изпадне нещо навито на резба. Пак по принципа "хвърляне на боб" може би при натягането са скъсали резбата (която за да се скъса просто не е била нарязана както трябва) и при повишеното налягане и температура пробката да е изпаднала.

Имах подобен проблем с дефектно нарязана резба на един от спирачните апарати, който буквално се държеше само на единия болт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да споделя, че като спуках картера си минах близо 80км без никакви признаци на спукването. След това спирам, гася и колата изстива. Паля и след 5 сек ... пиииип + червена ламБа ... Оказа, се че картера е държал докато е бил топъл и като изстине дупката зейва и ...

 

Иначе ти стискам палци. Ако си счупил картер застрахователя поема изтеклото масло, като част от щетата, т.е. него не го мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , съчувствам ти и ме хваща яд,че карате скъпи коли(моита е оки 98),разчитате като я вкарате за гаранциона смяна на масло и консумативи ,оторезирания сервиз да си свърши професионално работата,а то какво излиза- пълна простотия.АМАТЪОРСКА РАБОТА.Сега сигурно ще те изкарат виновен, и ще си платиш новото масло и какво ли още друго.

Не им се давай,търси си правата ,и ги заплаши нещо.

Като си мисля за случилото се,най вероятно причината е в не добре завита пробка или маслен филтър,но това незнам дали има значение за тебе.

Пожелавам ти добър край на тази тъпа история.И информирай ни как вървят нещата,пък ще помагаме кой с каквото може.

Късмет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас и безумие!

За да таче така яко според мен въобще няма пробка, но умът ми го не го побира как ще изпадне нещо навито на резба. Пак по принципа "хвърляне на боб" може би при натягането са скъсали резбата (която за да се скъса просто не е била нарязана както трябва) и при повишеното налягане и температура пробката да е изпаднала.

Имах подобен проблем с дефектно нарязана резба на един от спирачните апарати, който буквално се държеше само на единия болт.

отностно развиването на дадени елементи,случаи много:

-развивал ми се е болт на джанта

-свещ на цилиндър

-маслен филтър

и то все когато съм давал колата на сервиз,(не моята,а служебни)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора верно че това са нови коли, ама легнете под нея и вижте къде е проблема. Ако има предлазна ламарина на картера ще е надрана или счупена, изтривате ако има нараняване на картера и се вижда дали е пробит. Ако пък е пробка тя трябва или да е изпаднала или да се завива на ръце за да изтича толкова масло. Сега след 2-3 дена винаги могат да ти кажат каквото си искат. В краина сметка ако е пробка, можеше да я затегнеш и да долееш 2-3 литра масло и да си продължиш пътя, ясно е че някой не си е свършил работата, но щеше да ти е по-евтино да си платиш 2-3 литра масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mоите съболезнования по случая, дано си решиш проблема бързо, натискай ги тия сервизи.

Ума ми не го побира, 90% вероятно да е виновен "оторезилирания сервиз". Аз бих си скъсал нервите в случая, тая кола си я взел да я караш и да си вършиш работа, а не да им виси по сервизите да и правят магарии по нея. Ако можеш вместо да се ядосваш виж как можеш да ги задействаш юридически, пропуснати ползи и т.н. В България единствения начин да накараш някой катил от скатавката "сервизи" да се задейства е да му бръкнеш в джоба. :(

 

Rapid е прав между другото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сте прави ... човек като иде и ръсне едни 30 и кусур хилки за една консерва на колела го прави с идеята да не лежи под нея инак на мода щяха да са още старите дараци и щяхме да си лежим на воля по отбивките ;)

Ако има протокол или фактура от смяната би трябвало да пише името на механика и тогаз smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора верно че това са нови коли, ама легнете под нея и вижте къде е проблема. ....

 

[-X Като счупих картера се опитах да видя. Не става. Пластмасата се криви и след удара си връща формата. Трябва да я свалиш за да видиш. Ама Октавията е доволно ниско и завирането става с вазелин ... или добре омаслен.

 

@Dereal,

 

Имаш ли капки масло по задния капак/броня? Ако имаш те са сигурен признак, че маслото не е изтекло наведнъж а е текло и преди това (примерно пробка).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вероятно е пробка,аз имах преди време подобен проблем. ](*,) едва ли няма да усети колегата ,ако тресне картера толко силно,че да се спука .

 

Така и аз мисля, като знам как бдиме над колите като орлици... Надали ако я е "треснал" веднага няма да залегне отдолу за проверка. Все пак картерът не е от картон. (Не че не се чупи лесно, ама smile166 )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още едно обяснение-"изплюто" уплътнение на масления филтър.

 

:smt017 Или дори незатегнат филтър.

 

Що се отнася до чупенето на картера - абе може и с лек но добре премерен удар да замине. Въпрос на "късмет" е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е едната причината за "изплюването"-незатегнат филтър.От там се стича надолу по мотора и после заради предпазната кора капе на земята от където му дойде.Другата е , сега се сещам , ако е сложено уплътнение без да е махнато старото , т.е едно върху друго , ама не мисля че в Надежда биха способни на този гаф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се дразня от друго.Как може да ти затварят телефона и после да не ти вдигат????? :smt0344 Ебати отношението.Ако се окажеш прав,какво следва?Трябва да ти платят всички разноски по нощувки,храна и т.н.И ДА СЕ ИЗВИНЯТ.Между другото в Алианц ги покриват точно тези разходи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнява ме че от незатегнат маслен филтър може да тече както е обяснил колегата особено при спрян двигател(нали доливал и веднага изтичало). Аз залагам на пробката на картера, която по време на тези някоко стотин километра се е развивала. Най-вероятно пробката е останала в/у кората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не трябва да те дразни. Постави се на тяхно място.Ако ти звънят по 10 пъти на нощ и да те питат защо колата не пали при условия че са загубени ключовете..хора всякакви...случая с колегата е показател за едно-покрай сухото гори и мокрото.((((((((((((

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още едно обяснение-"изплюто" уплътнение на масления филтър.

 

доливам около 1л, който ОЩЕ ДОКАТО го наливам при спрян двигател ИЗТИЧА отдолу

 

[-X няма как да е от филтъра щом като долива при неработещ двигател маслото изтича.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не трябва да те дразни. Постави се на тяхно място.Ако ти звънят по 10 пъти на нощ и да те питат защо колата не пали при условия че са загубени ключовете..хора всякакви...случая с колегата е показател за едно-покрай сухото гори и мокрото.((((((((((((

 

Е то нали са си избрали такава работа, пари получават - да "работят с хора". И идиоти и наркомани и всякакви като им се обаждат - трябва да го преглъщат. А не да се правят на генерални директори. Ако не ги кефи - айде - на улицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега отиди в горна оряховица няма да съжеляваш там момчетата са много съвестни и бачкат много коректно аз ходя там сега и съм много доволен от работата им.Няма много коли както в София предполагам и отделят много време и внимани е на клиента и колата(от личен опит знам).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , остава ти или да купиш на монтьора един голям гаечен ключ да стяга здраво пробките или като ходиш в сервиза да му купуваш закуска ( явно човека не е имал време да закуси в деня на ремонта ) smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хвала на шофьори като теб. На баща ми му трябваха сигурно 10 километра, за да види, че му се е вдигнала температурата на водата ... Е не видя, като почна ад пуши ненормално спряхме на магистралата. 600лв дадохме за ремонт на двигателя, защото някой не си гледа таблото. Не искам да си представя какво щеше да стане, ако не беше отбил и после кой щеше да поема ремонтите.... А на твоята кола ремонта нямаше да е като на 15 годишно 1,2 клио ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.