Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

По-широки или по-тесни гуми?


Recommended Posts

Тая тема си стана спам и отскочи до "Всеки за всичко" smile049

 

А за широки и тесни - за твърд сняг тесни, за мек и дълбок широки. И понеже второто не е много често срещано по пътищата ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се конструира една кола се взима впредвид тегло,мощност и други показатели и се изчислява по колко килограма налягане на квадратен сантиметър от площта на допиране на гумата ще се падне .Ако се вземе примерно 10 кг/кв.см.на гума 165 Х ...Х ...,то при гума 155 площта е по -малка и тогава се увеличва примерно на 11 кг/кв.см,по-малко е съпротивлението на гумата,но ако е 185 ,може да падне на 8 кг/кв.см.Това показва ,че при широки гуми се намалява сцеплението и при тръгване ще превърта и при спиране ще се блокира и пързаля гумата.И тъй като спирачната система и въртящият момент на колата се изчисляват при дадено натоварване на кв./см площ на допиране ,всички други гуми няма да отговарят на показателите и техн.данни няма да са като определените от производителя и най - често се греши при спиране,като се мисли ,че като е по-широка гумата е с по-голяма допирна площ и ще спре на по-късо разстояние.

Разбира се ,всеки да си прави изводите не само от написаното тук,но и от многото клипове,и реални случки с нас и с тези около нас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-широки лятото,по-тесни зимата (от предписаното под капачката)

относно валяците- smile021 харесват ми,но не и на моята кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-широки лятото,по-тесни зимата (от предписаното под капачката)

относно валяците- smile021 харесват ми,но не и на моята кола

е да на твоята ако сложиш валяци, с тези 68к.с. нема може да отлепи ... то за широки гуми си требват и коне да ги дърпат smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се конструира една кола се взима впредвид тегло,мощност и други показатели и се изчислява по колко килограма налягане на квадратен сантиметър от площта на допиране на гумата ще се падне .Ако се вземе примерно 10 кг/кв.см.на гума 165 Х ...Х ...,то при гума 155 площта е по -малка и тогава се увеличва примерно на 11 кг/кв.см,по-малко е съпротивлението на гумата,но ако е 185 ,може да падне на 8 кг/кв.см.Това показва ,че при широки гуми се намалява сцеплението и при тръгване ще превърта и при спиране ще се блокира и пързаля гумата.И тъй като спирачната система и въртящият момент на колата се изчисляват при дадено натоварване на кв./см площ на допиране ,всички други гуми няма да отговарят на показателите и техн.данни няма да са като определените от производителя и най - често се греши при спиране,като се мисли ,че като е по-широка гумата е с по-голяма допирна площ и ще спре на по-късо разстояние.

Разбира се ,всеки да си прави изводите не само от написаното тук,но и от многото клипове,и реални случки с нас и с тези около нас.

не важи при сухо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се конструира една кола се взима впредвид тегло,мощност и други показатели и се изчислява по колко килограма налягане на квадратен сантиметър от площта на допиране на гумата ще се падне .Ако се вземе примерно 10 кг/кв.см.на гума 165 Х ...Х ...,то при гума 155 площта е по -малка и тогава се увеличва примерно на 11 кг/кв.см,по-малко е съпротивлението на гумата,но ако е 185 ,може да падне на 8 кг/кв.см.Това показва ,че при широки гуми се намалява сцеплението и при тръгване ще превърта и при спиране ще се блокира и пързаля гумата.И тъй като спирачната система и въртящият момент на колата се изчисляват при дадено натоварване на кв./см площ на допиране ,всички други гуми няма да отговарят на показателите и техн.данни няма да са като определените от производителя и най - често се греши при спиране,като се мисли ,че като е по-широка гумата е с по-голяма допирна площ и ще спре на по-късо разстояние.

Разбира се ,всеки да си прави изводите не само от написаното тук,но и от многото клипове,и реални случки с нас и с тези около нас.

не важи при сухо

и аз това си мислех, ама понеже не сразбирам много ме досрамя да го кажа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве... само заради вода /е то не просто вода а язовири/ или аквапланинг по-тесни гуми няма да взема. То ако всичко го гледаме само от този страна дай да си турим гуми от колело за да спираме повече в гьоловете. Или изобщо да спираме, щото тръгне ли по водата е по-зле от колкото на лед. Който не го е изпитал той не знае. Ама затова на мокрите и на повечето зимни гуми има едни големи канали надлъж и по диагонал встрани. На мене ми вършат достатъчно работа те.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-широки лятото,по-тесни зимата (от предписаното под капачката)

относно валяците- smile021 харесват ми,но не и на моята кола

е да на твоята ако сложиш валяци, с тези 68к.с. нема може да отлепи ... то за широки гуми си требват и коне да ги дърпат smile021

именно smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се конструира една кола се взима впредвид тегло,мощност и други показатели и се изчислява по колко килограма налягане на квадратен сантиметър от площта на допиране на гумата ще се падне .Ако се вземе примерно 10 кг/кв.см.на гума 165 Х ...Х ...,то при гума 155 площта е по -малка и тогава се увеличва примерно на 11 кг/кв.см,по-малко е съпротивлението на гумата,но ако е 185 ,може да падне на 8 кг/кв.см.....

не важи при сухо

На сухо наистина не важи. Обяснението е просто - независимо от площта на контакт с пътя, колата "натиска" примерно с 300кг на гума. Щирока гума - голяма площ х малък специф. натиск = 300кг.

Тясна гума - малка площ х голям специф. натиск = пак 300кг

На мокро обаче картината е друга. Водата създава подемна сила, която става толкова по- голяма, колкото по голяма е контактната повърхност (не отчитам другите фактори като рисунка на протектора, скорост и т.н.) => по-вероятен аквапланинг при по-широки гуми.

За по-нагледно - кое се плъзга по-лесно по вода? Малка лодка с кил или сърф (еднакво тежки)?

Още по нагледно ще е ако се опитате да ги влачите по пясъка :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а не забравяйте че широките гуми са конструирани да отвеждат водата -някои много добре-като тези например:

file.php?id=8481

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а не забравяйте че широките гуми са конструирани да отвеждат водата -някои много добре-като тези например:

file.php?id=8481

тези обувки ли да слагам напролет на 19"-ите? ... мислех нещо аз за PIRELLI ... м? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкот знам като сложиш друг размер гуми, а не такъв какъвто е писан от завода километража започва да не ти отчита правилно и се натоварвала скоростната кутия. smile117

за километража че дава отклонение дава, ама за скоростната кутия ... най-много си зависи от задКурмилното устройство ... :smt032

Аз избрах по широки зимни, защото ми е тежък кракът, а и по магистралите няма сняг или го чистят веднага като падне.

това за чистенето ... имаш предвид по света нали, а не У НАС ?!? smile049

 

Е да де

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото тая теория с по-тесните зимни гуми дето се натискат повече от тежестта на 1 кв. см ми се чини доста несъразмерна с коефициентите на триене или сцепление било при търкаляне. Странен аргумент за по-тесни гуми. Има ли инженери-механици тука дето помнят к-во са учили че на мене вече теорията ми е леко мъглява ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта е снегът да се пресова толкова силно, че да не се рони, т.е. между гумата и пътя да има по-тънък и плътен сняг.

При широки гуми няма пресоване, а по-дебелия слой сняг под гумата се рони, и има буксуване (когато грайферите вече са се напълнили с плътен сняг веселбата е пълна).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... (когато грайферите вече са се напълнили с плътен сняг веселбата е пълна)...

имам едни такива якииииииии спомени от миналата зима ... smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото тая теория с по-тесните зимни гуми дето се натискат повече от тежестта на 1 кв. см ми се чини доста несъразмерна с коефициентите на триене или сцепление било при търкаляне. Странен аргумент за по-тесни гуми. Има ли инженери-механици тука дето помнят к-во са учили че на мене вече теорията ми е леко мъглява ;)

силата на триенето беше правопропорционална на площа,коеф на триене и натиска

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

:smt017 ...което ще рече, че сцеплението при по-широка или по-тясна гума при едно и също тегло и терен т.е. изразено в числа- коефициента на триене е = :smt032

-ако смятаме, че тясната гума "минава между снежинките" или т.к. пречи по-малко откъм съпротивление в снега- да, пробвал съм го, да ама това може да се усети на баба ми Шкода с 38-те магарета а на по-новите модели с по 100 и повече коне, които са и по-тежки- едва ли.

-за по-високи съм съгласен- по-малко да се трошат гърнетата

-лично аз не монтирам по-тесни гуми през зимата, в сняг карам сравнително малко, по тази причина не смятам че си струва да намалявам стабилността на сухи и мокри терени пък и на лед, които са ми около 90 и повече % от пробега. На утъпкан сняг също не смятам да е по-добре с по-тесни гуми. Но всеки решава каквото смята за добре. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

леле ква полемика направихте от една елементарна тема... най-лесно казано, за лаик като мене:

зимата - малко по-тесни гуми, не щото режат снега или там каквото и да било - протсот колата тежи повече на по-тесните гуми, и стъпва по тежка на снега, забива гумите и грайферите (който има) по дълбоко и затова колата се държи по добре ...

и да не ми се обяснява че със същите като летните е по-добре, таак е може би ако са 165 smile001 , ама мен с 225.50/17" миналата зима по едно леко наклонче, с прясно навалял сняг си въртеше колата на едно място и не помръдваше и сантим да катери, макар и лекият наклон... на същото мястно друга шкода октавиа, със 195 ширина си караше все едно е на сухо smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причините може да са много за последното дето казваш, само заради ширината няма как да има кой-знае каква разлика в сцеплението. Доколкото разбирам от поста ти той се е движил, а ти си тръгвал от това място, което не е едно и също.

Абе важно е да са зимни и като забиеш палеца в грайфера да влиза като в локум- аз така знам, и в никой случай да не вдигаш оборотите на пързалка освен ако не искаш да караш с вратите напред ;)

 

П.С. На мене пък често ми се случва да катеря улица, по която като падне сняг и децата си правят пързалка. Не ми е било особен проблем, въпреки, че гумите ми вече не са първа младост. Много ясно, че ако спра по средата- няма тръгване и дори посоката става само надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен логиката е следната ...

 

при сняг с твърда основа -> по-тясна гума (по-голямо сцепление, по-голяма маса на единица площ, гумата по-лесно копае, по-бързо стига до твърдата част на снега и там зацепва)

 

при дълбок и рохкав сняг -> широка гума (идеята е точно обратното, колата да не се окопае и опре на дъно, а да се задържи върху снега)

 

това е за асфалтови пътища, офроуда не го коментирам, там май винаги голямата гума е решение, за да не се заглавиш некъде, пък и с 4х4 е друга бира. Тъй като 99% от нормалното каране е по асфалт със сняг от горе, за това масово се препоръчват тесните гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как не ви омръзна ,за тези гуми темата да предъвквате....

всеки да кара както си иска

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.