Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

По-широки или по-тесни гуми?


Recommended Posts

По-широки или по-тесни гуми?

 

Немският автомобилен клуб ADAC направи тест за поведението на автомобила с гуми с различна широчина, съобщават от automedia.bg.Целта е да се отговори на въпроса дали по-широките или по-тесни гуми са по-добро решение за автомобила.

 

Най-общо резултатите показват, че по-широките гуми позволяват на автомобила да има по-добро поведение на пътя, но за сметка на това отнемат от комфорта. По-тесните гуми помагат за по-нисък разход на гориво и се държат по-добре при опасния аквапланинг. При теста в ADAC използват пет комплекта гуми с различна широчина, с които екипират един автомобил. По-широките гуми дават по-голяма сигурност при суха и при мокра повърхност, като спирачният им път при спиране от 100 км/час е средно с 5.2 метра по-къс от този на по-тесните гуми.

 

Докато автомобилът, екипиран с гуми, имащи размери 185/65 R15T се нуждае от 41 метра за да спре, когато е „обут” с гуми с размери 225/40 R18Y спира след 35,8 метра. Подобни разлики експертите на ADAC измерват и при спирачен път на мокър участък.

 

С едно малко, но важно изключение – при аквапланинг, когато при много вода автомобилът започва да „плава” по пътя, по-добре се държат автомобилите с по-тесни гуми. С широките гуми автомобилът изпада в сложна ситуация и започва да изпитва аквапланинг при скорост от 69 км/час. Когато е „обут” с тесни гуми това се случва при скорост над 80 км/час.

 

По-тесните гуми се оказват по-добри и при сравняване на комфорта в автомобила и шума в купето. По-тесните гуми, имащи по-малка повърхност, която изпитва съпротивлението на пътя, подсигуряват и по-нисък разход на гориво. Техниците от ADAC измерват по-висок разход на гориво при по-широките гуми с около 2.5%.

 

Когато колата бъде ускорена до 100 км/час тя се изключва от скорост и се измерва кога скоростта ще спадне до 80 км/час. Когато тествания автомобил е с по-тесни гуми с размер 195 мм, скоростта спада до 80 км/час след 394 метра. Когато тествания автомобил е с по-широките гуми с размер 225 мм, това се случва след 359 метра.

 

В крайна сметка теста на ADAC позволява да се направят няколко извода, а вие можете да избирате сами – тесни или широки гуми.

п.п.Благодарение на колегата PRESIAN

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам ти за твойта бегачка да си сложиш от ония резервни гуми дето са тънки като на велосипед! smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017

Много полезно четиво.

Според мене могат да се направят някои изводи в полза на това, че не е необходимо поставяне на по-широки гуми от тези предписани от производителя.

Разбира се - всеки сам си решава, но по-добре колегите да прочетат горното и да си направят съответните изводи, от колкото да стигат до тях (изводите) от собствен опит. Последният може да бъде свързан с много неприятни преживявания.

И не на последно място - оказва се, че по-тесните гуми, освен, че са по-комфортни, са и "по-вървежни" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е ясно,че не трабва да се слагат гуми различни от това дето го пише на капачката на резервоара!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А никой не отваря дума за естетиката... който ми каже, че повече му харесват цигулките като погледнеш отзад колата smile175 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А никой не отваря дума за естетиката... който ми каже, че повече му харесват цигулките като погледнеш отзад колата smile175 ...

 

Ами на мен не ми харесват валяците :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Лятото по-широчки,зимата по тесни и по-високи,общо взето това е правилото,което спазвам,а освен това никога различни от това,което е препоръчано за модела.Същото важи и за джантите,а наскоро имах спор с един продавач,тук във форума,според който всякакви джанти стават на всеки модел.То тези автомобили са мислени и изчислявани от много специалисти и дизайнери и няма нужда от собствено творчество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията е доста интересна.То хубаво широки гуми, но и двигатела да ти разполага с повечеко мощност - то всичко си е изчислено.Зимата естествено че си е на далавера да караш с гуми широки колкото на Трабант smile004 .А стана ми интересно зимата можел ли да караме с резервните гуми (патерици), които ги дават широки 125 мм (на Голфа са такива на други марки ен знам колко са).Защото с тия гуми дават да се кара най-много с 80 км/ч, а зимата (говорим при обилен сняг 80 няма къде да се двигнат) и с тия тънкажи ще минаваш навсякъде.Друг е въпроса че по-лесно ще превърташ гуми щото са и нали по-леки. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта барака 1,0 25 коня = 185/60/14 са й перфектни smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните 2 години много мислех за по-широки гуми. Останах си обаче с 195/65/15 Good Year Excellence.

Единствено не ми харесва лекото движение на купето настрани от по-високата гума поради вятъра на магистралите например. На капачката на резервоара в моя случай, най-големия размер описан е 205мм широчина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкот знам като сложиш друг размер гуми, а не такъв какъвто е писан от завода километража започва да не ти отчита правилно и се натоварвала скоростната кутия. smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А стана ми интересно зимата можел ли да караме с резервните гуми (патерици), които ги дават широки 125 мм (на Голфа са такива на други марки ен знам колко са).Защото с тия гуми дават да се кара най-много с 80 км/ч, а зимата (говорим при обилен сняг 80 няма къде да се двигнат) и с тия тънкажи ще минаваш навсякъде.Друг е въпроса че по-лесно ще превърташ гуми щото са и нали по-леки. :D

 

Ами ако намериш патерици със зимна шарка пробвай и сподели как се кара :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • 3 седмици по-късно...

на мен колко и да съм информиран или чел рядко намирам достоверна информация,ако си примерно с 175 смениш с 185 зимни как е.Обикновено летните са по-широките,а не зимните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз избрах по широки зимни, защото ми е тежък кракът, а и по магистралите няма сняг или го чистят веднага като падне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз до са несъм видял Порше с 175.70-15 тъй че вие си правете изводите smile048

 

Аз пък зимно време не съм видял Порше, та ти си прави изводите smile004 ... а и велосипед с 215ки също няма smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мен ако ме питаш ... ама мнение на лаик, за догодина за събора може да те посъветвам следното:

отпред, можен двигател, слагаш гуми 235/40/17" - нали са ти такива джантите ... да има повече сцепление на задвиждащата ос!

отзад, нещо от рода на 185/65/16"(17") - за по малко съпротивление на САМО търкалящите се колелелта ...

и ще бъдеш NUMBER ONE при всеки старт на финала smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, дойде и моя ред да слагам зимни гумета и се чудя какво да сложа, така че да не си го туря. Карам Шкода Фаворит и ще взема още една да правя от 2-те една с 8 колела (шегувам се). Карам предимно в София и близките дестинации, не гоня скорост по-скоро проходимост. Живея в Драгалевци а пътищата тук, миии ..... няма ги.

Сега имам възможност да взема 13" или 14" джанти и да им сложа гумета за момента гледам моделите с по дълбок и широк грайфер като например тази:

big_frigos30ms.jpg

 

Но не знам 165, 175, 13" или 14", нали има зависимост кое товари кое не товари двигателя и прочие. Предполагам, че по-големите джанти и по-широки гуми ще дадат малко предимство през снега. Също ще се радвам ако ми препоръчате прилични гуми на прилична цена, както казах не съм състезател а и съм приготвил една лопата и за багажника.

 

smile159 трябва да сменим тоя смайл, с един с греяна ракия ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По- широките гуми се държат по- добре на отъпкан сняг и лед.

По- тесните имат предимство в дълбок сняг, защото не "бутат" снега пред колата, а го "режат".

 

Ако се катериш по Драгалевци - сложи по- тясни. Кото модел бих ти препоръчал Lassa Snoways2 -гумата е малко шумна, но въните грайфери стърчат през един и работят много добре като катериш в неразчистен сняг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ти описа и 2-те ситуации, но за съжаление карам и по 2-та варианта и не знам какво да взема. Много често се случва точно околовръстен път до драгалевци да е лед а после улиците в квартала дълбок сняг. А нещо за грайфера добре ли съм се ориентирал?

 

Моля за извинение използвах търсачката и не обърнах внимание на раздела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

стига с тея зимни гуми тука

това е раздел за тунинг все пак

обсъждайте и коментирайте в някоя от другите многобройни теми във всеки друг раздел smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вижте това и гумата на джипката...

 

http://www.youtube.com/watch?v=nXEgYQnhK0Y

 

Никъде няма дайте да сложим гума от колело че да реже леда... smile009

 

Аз отдавна си мислех да си купя нещо от Arctic Trucks, но все по- рядко минавам през Исландия... Не мисля, че въобще това е адекватно за нашите условия, нито карането с половин атмосфера налягане. Там проблемът е, че снега, който газят е метри дълбок, не сантиметри.

 

Тук говорим за лека кола със слаб двигател и отворен диференциал и, ако й се сложат много широки гуми, колкото и газ да й дава, ще си пили само едната гума.

 

Това, което по- горе казах за гумите се отнася за леки коли в българските зимни условия.

Ако те интересуват джиповете - мога да ти говоря много на темата, но не мисля, че на някой в този форум ще му бъде интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-широки с нисък профил гуми за сметка на по-голяма джанта лятото 17" 215/50/17

По-тънки с висок профил гуми и по-малък цол джанта в зимни условия 15" 195/65/15

Ако зимните и летните гуми са на един и същ цол джанта,

ще бъде видима разликата във височината на колата(при различен профил на гумата)

Всеки сам решава спрямо предпочитанията и нуждите си smile004

Някои обичат твърда возия,други не ...външен вид,други не...

Това всичко,ако нямаш финансови ограничения smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкот знам като сложиш друг размер гуми, а не такъв какъвто е писан от завода километража започва да не ти отчита правилно и се натоварвала скоростната кутия. smile117

за километража че дава отклонение дава, ама за скоростната кутия ... най-много си зависи от задКурмилното устройство ... :smt032

Аз избрах по широки зимни, защото ми е тежък кракът, а и по магистралите няма сняг или го чистят веднага като падне.

това за чистенето ... имаш предвид по света нали, а не У НАС ?!? smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.